Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2004, 14:34
fractuur
fractuur is offline
Mag de NS van jullie de prijs van de treinkaartje -weer- verhogen? Waarom wel, en waarom niet?
En omdat er voornamelijk voor niet wordt gekozen: wat zouden voor julle reden zijn -denk je eens in in de NS- om de prijzen wel te verhogen?

Owja, iemand enig idee hoe duur een retour Utrecht-Maastricht gaat uitvallen? De planner van de NS doet het niet.
Oud 31-01-2004, 14:35
Verwijderd
Niet.

Kost mij meer geld.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:36
Verwijderd
Neeh! laat ze maar eerst is op tijd komen
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:41
Verwijderd
Nee, ze mogen best de prijs verhogen als ze daar wel extra kwaliteit voor leveren. En dat lijkt me bij de NS niet het geval.

Geen idee hoeveel zo'n kaartje kost, denk het maximale tarief.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 14:42
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 31-01-2004 @ 15:41:
Nee, ze mogen best de prijs verhogen als ze daar wel extra kwaliteit voor leveren. En dat lijkt me bij de NS niet het geval.

Geen idee hoeveel zo'n kaartje kost, denk het maximale tarief.
Juistem.
Oud 31-01-2004, 14:52
Nona
Nona is offline
Nee. Er moet gemiddeld een bepaald percentage van de treinen op tijd rijden willen ze die verhoging in mogen voeren. En ik denk dat ze dat percentage nog geen uur volhouden.

Bovendien is het openbaar vervoer duur genoeg.
Oud 31-01-2004, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Reverend schreef op 31-01-2004 @ 15:35:
Niet.

Kost mij meer geld.
wij zijn 17, wij hebben nog geen StuFi + OV

als ik 18 ben zou ik zeggen: "ach ja, die mensen moeten ook wat verdienen"

maar het word nu idd wel extreem duur, dus van mij mag het niet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 15:10
Lionheart
Citaat:
Niet.

Kost mij meer geld.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 15:11
_Moby_
_Moby_ is offline
de kaartjes zijn vrij duur ja, vooral vergeleken met andere landen... Maar ik vind dat de vertragingen reuze meevallen (ik spreek uit ervaring, ik reis 300 km per dag)
Oud 31-01-2004, 15:27
Boogie
Boogie is offline
Ik geloof dat de NS met de overheid heeft afgesproken dat een treinkaartje per jaar met een bepaald percentage verhoogd mag worden, gelijk of ongeveer gelijk met de inflatie.
Oud 31-01-2004, 15:28
jet
jet is offline
ze mogen de kaartjes verhogen als ze op tijd rijden.. wat is dat voor ONZIN!!! het is hun plicht optijd te rijden, verlaag het maar als het niet zo is? waarom belonen voor iets wat je hoort te doen?

als ik optijd op school kom staat er ook niet iemand te klappen bij de ingang en diegene zegt ook niet: weetje omdat je er bent jetje, mag je het laatste uur vrij
Oud 31-01-2004, 15:28
klaartje101
klaartje101 is offline
NEEEEEEE!!!

Dankzij hun heb ik met mijn vriend de halve flim gemist
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 15:30
Remqo
Remqo is offline
Citaat:
iemand of niemand schreef op 31-01-2004 @ 15:41:
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 15:35
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Nee, ten eerste moeten de nieuwe op-tijd-cijfers nog komen, ten tweede verhogen ze belachelijk vaak.

ohja:
Van Utrecht Centraal naar Maastricht (178 km)
Retour 34,80

Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 15:44
hasseltboy
hasseltboy is offline
Laat ze eerst maar de treinen op tijd laten rijden...
Oud 31-01-2004, 15:44
heavinly
heavinly is offline
Citaat:
Dukko schreef op 31-01-2004 @ 16:05:
wij zijn 17, wij hebben nog geen StuFi + OV

als ik 18 ben zou ik zeggen: "ach ja, die mensen moeten ook wat verdienen"

maar het word nu idd wel extreem duur, dus van mij mag het niet.
Ik ben 19 en heb ook nog geen OV. *grmbl* Maar goed. Ik vind 't belachelijk dat 't zo duur is, als je naar de prijs/kwaliteitverhouding kijkt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 15:57
Wawl
Wawl is offline
Treinkaartjes zijn over het algemeen veel te duur.

De privatisering is mislukt omdat de spoorwegen zich daar per definitie niet voor lenen.
Oud 31-01-2004, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Niet.

Kost mij meer geld.
Treinprijzen 2e klas 1e klas

in € vol tarief reductie vol tarief reductie
Enkele reis 21,80 13,00 34,90 20,90
Retour 34,80 20,80 55,70 33,40
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 16:58
Gwinnie
Gwinnie is offline
NIET.

ik vind het echt belachelijk hoe duur het is!
voor een retourtje naar mn vriend zou ik 17,50 euro kwijt zijn!
en aangezien ik een kortingskaart heb ben ik alsnog 10,60 kwijt.

maar neem even die 17,50, dat is meer dan 40 gulden! en dan zit je totaal 2 uur in de trein..
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Guusie schreef op 31-01-2004 @ 17:39:
Treinprijzen 2e klas 1e klas

in € vol tarief reductie vol tarief reductie
Enkele reis 21,80 13,00 34,90 20,90
Retour 34,80 20,80 55,70 33,40
voila
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 17:35
zwoesj
zwoesj is offline
Nee, laat ze eerst maar wat meer kwaliteit leveren.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 18:12
Miracle
Miracle is offline
Zelf heb ik liever van niet natuurlijk, maar tis wel nodig denk ik...
Oud 31-01-2004, 19:52
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Niet weer vind ik, mot niet te absurd worden...
Oud 31-01-2004, 20:51
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Niet.

Kost mij meer geld.
Zo is dat. Bovendien is het wel duur genoeg, kost echt klauwen met geld.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 21:51
PV
PV is offline
Natuurlijk mag dat niet, laat ze eerst maar eens op tijd rijden. En als er dan eens een trein uitvalt, mogen ze ook BEST ZEGGEN WAT DE REDEN DAARVAN IS. Niets is irritanter dan niet weten waarom de trein gewoon niet rijdt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2004, 22:36
Dreams
Dreams is offline
gezeur op ns altijd
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 22:44
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
_Moby_ schreef op 31-01-2004 @ 16:11:
de kaartjes zijn vrij duur ja, vooral vergeleken met andere landen... Maar ik vind dat de vertragingen reuze meevallen (ik spreek uit ervaring, ik reis 300 km per dag)
Ik vind de vertragingen helemaal niet meevallen. Ik maakte minder kilometers dan jij met de trein, maar wel op een drukker traject (Amsterdam - Utrecht). Overvolle treinen, ook nog vertragingen van vijf minuten oplopend tot een kwartier waardoor de overvolle treinen nog voller worden en langzamer rijden (vanwege stoptreinen).
Goed, baanverbreding op komst

Maar de prijs is al veel te hoog, eerst maar eens kwaliteit zien voor deze prijs, eer ze weer gaan verhogen.
Oud 31-01-2004, 22:51
Verwijderd
dat je het ff weet: de overheid betaalt nu al een hele hoop geld als subsidie op treinkaartjes.
Als ze dat niet hadden gedaan, dan waren de kaartjes nog wel 3x zo duur geweest.

conclusie: met de trein gaan is duur.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 22:56
Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
De prijs is belachelijk! Zelfs met een kortingskaart kost het nog een fortuin.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2004, 23:16
Papier
Papier is offline
=sarahbressers

Juh, inflatie is normaal. De supermarken verhogen de prijzen op 1 januari, in veel gevallen gaat de huur omhoog, vliegtuigtickets worden duurder, verzekeringen worden duurder, lonen gaan ook omhoog, net zoals studiefinancieringen en kinderbijslagen. Waarom zou de NS hun prijs niet mogen aanpassen aan de inflatie?
Oud 01-02-2004, 11:32
fractuur
fractuur is offline
@KS en Guusie: Thnx. Wat een geld...

Ik moest laatst naar Vleuten vanf Utrecht CS, en dan ben je ook al iets van 3 euro kwijt. En Vleuten-Utrecht is iets van 7 km..
Oud 01-02-2004, 11:33
Verwijderd
Nee, want de prijzen zijn nu al belachelijk hoog.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 11:42
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
niet doen de prijsen zijn al te hoog vind ik... hjet is gewoon onzin... het helen openbaar vervoer vind ik achterlijk duur!!!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Solero schreef op 31-01-2004 @ 15:36:
Neeh! laat ze maar eerst is op tijd komen
en voor het eerst zei solero eens iets verstandigs
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 12:43
Bloompje
Bloompje is offline
veel te duur

7 minuten met de trein kost al 3 euro ofzo

kut NS
Oud 01-02-2004, 12:48
Verwijderd
Natuurlijk mogen ze dat doen. Ik zie niet in waarom niet. NV Nederlandse Spoorwegen is gewoon een onderneming die kosten maakt en die kosten eruit moet halen. Openbaar vervoer is er wel voor iedereen en is er wel van overheidswege, maar het is geen liefdadigheidsinstelling. Als de prijs omhoog moet om het voortzetten van normale bedrijfsvoering nodig te maken, dan moet dat. Ik heb er geen problemen mee, ik heb toch (nog) een OV-studentenkaart.

Gezeur over vertragingen vind ik ook nogal slap. Dan ga je toch lekker niet met de trein? NS heeft geen enkele verplichting een vertragingsvrij produkt te leveren, tenminste niet jegens de reiziger. Als NS een produkt levert dat onder de maat is, dan is het aan de markt om dat af te straffen. Je bent niet verplicht om met de trein te gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 12:55
Prune
Prune is offline
Citaat:
Bloompje schreef op 01-02-2004 @ 13:43:
veel te duur

7 minuten met de trein kost al 3 euro ofzo

kut NS
jah voor 10 km, is 7 min in de trein, is een retourtje 3.30 en een enkeltje 1.90
Oud 01-02-2004, 13:05
Verwijderd
agh ik heb een ov.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 13:39
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ns is zo-ie-zo krom... je betaald meer om je hond mee te nemen dan een kind

huisiderendagkaart = 3 euro
railrunner = 2 euro

is ook zo lekker krom dus...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
lotjesnotje schreef op 01-02-2004 @ 14:39:
ns is zo-ie-zo krom... je betaald meer om je hond mee te nemen dan een kind

huisiderendagkaart = 3 euro
railrunner = 2 euro

is ook zo lekker krom dus...
Waarom? Een kind kun je op schoot zetten en een lollie geven en een kleurboek en het is wel braaf, een hond gaat de medepassagiers likken, en blaffen, en kwispelen, en mensen zijn er bang voor of allergisch.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:06
Verwijderd
Citaat:
heavinly schreef op 31-01-2004 @ 16:44:
Ik ben 19 en heb ook nog geen OV. *grmbl* Maar goed. Ik vind 't belachelijk dat 't zo duur is, als je naar de prijs/kwaliteitverhouding kijkt.
er zijn natuurlijk uitzonderingen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:15
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 31-01-2004 @ 16:57:
Treinkaartjes zijn over het algemeen veel te duur.

De privatisering is mislukt omdat de spoorwegen zich daar per definitie niet voor lenen.
Da's dan wel weer waar... want er is niet echt concurrentie in de spoorwegen. Ja, je kunt wel kiezen tussen Noordned en de NS, maar Noordned-treinen rijden door Friesland en NS-treinen naar de rest van Nederland en als je naar Utrecht moet dan kun je beter geen Noordned-trein nemen want dan kom je niet in Utrecht terecht, en als je naar een dorpje in Friesland moet dan heb je niets aan NS-treinen want die stoppen alleen in steden.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 14:25
Verwijderd
toch handig, zo'n OV kaart
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 15:58
Jules
Jules is offline
Citaat:
Niet.

Kost mij meer geld.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 16:04
klaartje101
klaartje101 is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2004 @ 13:48:
Natuurlijk mogen ze dat doen. Ik zie niet in waarom niet. NV Nederlandse Spoorwegen is gewoon een onderneming die kosten maakt en die kosten eruit moet halen. Openbaar vervoer is er wel voor iedereen en is er wel van overheidswege, maar het is geen liefdadigheidsinstelling. Als de prijs omhoog moet om het voortzetten van normale bedrijfsvoering nodig te maken, dan moet dat. Ik heb er geen problemen mee, ik heb toch (nog) een OV-studentenkaart.

Gezeur over vertragingen vind ik ook nogal slap. Dan ga je toch lekker niet met de trein? NS heeft geen enkele verplichting een vertragingsvrij produkt te leveren, tenminste niet jegens de reiziger. Als NS een produkt levert dat onder de maat is, dan is het aan de markt om dat af te straffen. Je bent niet verplicht om met de trein te gaan.
Nee hoe moet dan 1/4 Nederlanders op hun plek van bestemming komen? En wat dacht je van files/vervuilingen als men niet met de trein gaat. En ik vind ze wel verplicht op tijd te rijden want ik kom te laat op mijn afspraken (zie boven te laat voor mij film).
En als arm scholiertje kan ik het niet opbrengen om te veel geld te besteden aan de ns. En ja ik wil wel ergens anders komen dan het gehucht waar ik woon.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 16:12
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-02-2004 @ 14:40:
Waarom? Een kind kun je op schoot zetten en een lollie geven en een kleurboek en het is wel braaf, een hond gaat de medepassagiers likken, en blaffen, en kwispelen, en mensen zijn er bang voor of allergisch.
Een kleine hond kan je makkelijk op schoot nemen maar als nog moet je er een kaartje voor kopen. Dieren die het gewend zijn zullen ook echt niet allemaal vreemde dingen doen maar gewoon naar buiten kijken... ik vind het gewoon onzin om 3 euro te betalen voor een hond als mischien je eige kaartje nog wel goedkoper is.....
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 18:32
Liss
Liss is offline
Citaat:
Bikkelvrouw schreef op 31-01-2004 @ 17:58:
NIET.

ik vind het echt belachelijk hoe duur het is!
voor een retourtje naar mn vriend zou ik 17,50 euro kwijt zijn!
en aangezien ik een kortingskaart heb ben ik alsnog 10,60 kwijt.

maar neem even die 17,50, dat is meer dan 40 gulden! en dan zit je totaal 2 uur in de trein..
Ik vind die prijzen ook niet normaal meer.. Ben blij als ik een ov heb
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
sarahbressers schreef op 01-02-2004 @ 15:15:
Da's dan wel weer waar... want er is niet echt concurrentie in de spoorwegen. Ja, je kunt wel kiezen tussen Noordned en de NS, maar Noordned-treinen rijden door Friesland en NS-treinen naar de rest van Nederland en als je naar Utrecht moet dan kun je beter geen Noordned-trein nemen want dan kom je niet in Utrecht terecht, en als je naar een dorpje in Friesland moet dan heb je niets aan NS-treinen want die stoppen alleen in steden.
Wat een onzin. De NS trein Zwolle/Leeuwarden stopt in de Friese dorpjes Wolvega, heerenveen, Akkrum en Grou/Jirnsum.
Dat zijn niet bepaald steden , geloof me...dat zijn dorpjesdorpjes. Je kan vanuit Friesland, genoemde plaatsen, rechtstreeks naar Amersfoort, Amsterdam, Schiphol of eventueel met 1 overstap (vanaf Heerenveen zonder overstap) naar Utrecht, Rotterdam en Den Haag.
Noordned rijdt vanaf Leeuwarden naar Groningen, Harlingen en Stavoren. Vanaf Groningen rijden ze naar Leeuwarden, Roodeschool, Delfzijl en Nieuweschans.
Dat is dus puur een bedrijf dat tussen Friesland en Groningen rijdt en prima overstap mogelijkheden biedt in Leeuwarden en Groningen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 19:41
kuivaar
kuivaar is offline
Citaat:
nare man schreef op 01-02-2004 @ 13:48:

Als je het probleem nou iets breder bekijkt zie je dat het behoorlijk slecht is, op deze manier wordt het minder aantrekkelijk om met de trein te gaan. Hierdoor krijgen we meer autoverkeer, meer files en andere problemen.
Ik vind het daarom belangrijk dat openbaar vervoer gestimuleerd wordt en ik vind de prijsverhoging geen goede zaak. En de NS heeft zeker wel de plicht om een goed product te leveren om een goed alternatief te vormen voor autoverkeer.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:08
marlies
marlies is offline
Citaat:
jet666 schreef op 31-01-2004 @ 16:28:
ze mogen de kaartjes verhogen als ze op tijd rijden.. wat is dat voor ONZIN!!! het is hun plicht optijd te rijden, verlaag het maar als het niet zo is? waarom belonen voor iets wat je hoort te doen?

als ik optijd op school kom staat er ook niet iemand te klappen bij de ingang en diegene zegt ook niet: weetje omdat je er bent jetje, mag je het laatste uur vrij
ik vind dat je wel een punt hebt.

Maar ik vind best dat ze de prijzen mogen verhogen, ik zou er niet blij mee zijn, maar ze zijn nou eenmaal geen staatsbedrijf meer..
Reageren

Regels voor berichten