|
|
Bekijk resultaten poll: Wie moet er door naar de finale? | |||
Het verdiet. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 14.63% |
Een dún zesje |
6 | 14.63% |
Bloed in de straten. |
0 | 0% |
Geen titel |
0 | 0% |
Waarom moet dat nou! ? |
0 | 0% |
Dood, drank & droevenis |
2 | 4.88% |
Onsterfelijkheid. |
1 | 2.44% |
Geen Engelen |
9 | 21.95% |
De prinses en de onbekende tweelingzus. |
1 | 2.44% |
Ogen |
4 | 9.76% |
te simpel |
0 | 0% |
GEVALLEN |
2 | 4.88% |
Vieux college |
4 | 9.76% |
Het Meisje |
6 | 14.63% |
Beginners geluk |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
|
Iedereen heeft de slotjesregen vast wel opgemerkt en nu is het alweer tijd om jullie ongezouten meningen te geven.
De procedure is nu anders dan de vorige keer omdat er teveel verhalen zijn voor 1 poll. De vijf verhalen met de meeste stemmen uit deze poll komen in een soort finalepoll samen met nog vijf verhalen uit de volgende poll. De volgende poll zal ongeveer over een week of 2 online staan en de finalepoll over ongeveer 4 weken vanaf nu. De verhalen: Het verdiet. Een dún zesje Bloed in de straten. Geen titel Waarom moet dat nou! ? Dood, drank & droevenis Onsterfelijkheid. Geen Engelen De prinses en de onbekende tweelingzus. Ogen te simpel GEVALLEN Vieux college Het Meisje Beginners geluk
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Het verdriet
Geen slechte schrijfstijl, alleen het verhaal sprak me te weinig aan. Het onderwerp is ook een beetje – hoe zal ik het zeggen? – een beetje uitgekauwd. Er zijn echt tig verhalen over. Maar niet slecht gedaan. Een dun zesje Een leuk thema, origineel verhaal, zonder dode mensen en catastrofale gebeurtenissen gelukkig. Daarom misschien wel een beetje saai. De schrijfstijl is wel onderhoudend, maar ik zou het geen literatuur noemen, om me zo maar uit te drukken. Maar alweer: niet slecht gedaan. Oh ja, een kleine tip voor de schrijver: let op hoofdletters in zinnen die mensen zeggen, die vergeet je vaak. Bloed in de straten Jammer dat er meteen al bij wordt gezet in welk jaar we zitten en dat het de Franse Revolutie is. Het kan waarschijnlijk niet anders, maar op één of andere manier vind ik het wat jammer. Goed, maar de schrijfstijl valt me wederom niet tegen. Het verhaal echter wel. Het personage praat vreemd, in schrijverstaal, en de ontwikkelingen gaan opeens ontzettend snel (het stukje waar Jean erachter komt dat Cecille wordt opgehangen, ofzo.) De moraal aan het einde… ik weet het niet. Ik krijg het gevoel alsof hij daar staat met opgeheven vinger en zo… het bevalt me niet echt. Nee, ik vind het geen goed verhaal, sorry. Geen titel Niet echt best. Een kinderlijk, in basisschool-stijl geschreven verhaal. Ik snap het einde ook niet echt en ik volg het al helemaal niet. Controleer het verhaal eens, lees het eens door, probeer je in te leven in de lezer en kijk dan of je het zelf wel snapt. Ik denk het niet Waarom moet dat nou?! Niet een bijster origineel onderwerp, wel interessant. Jammer dat het van die korte, afgekapte zinnetjes zijn. Ik vind het verhaal niet echt goed, de schrijfstijl ook niet, dat ligt aan die korte zinnetjes. Het lijkt zo net een basisschoolverhaaltje. Dood, drank en droevenis Niet slecht gedaan, maar ook niet echt goed. Het is wel redelijk onderhoudend, maar een onderwerp wat al vaker voorkomt, en een schrijfstijl waar niet echt over naar huis te schrijven valt. De laatste zinnen vind ik dan wel weer mooi. Onsterfelijkheid Ah, eindelijk inhoud, maar helaas snap ik de inhoud niet… ![]() Schrijfstijl is goed, soms wat wollig, maar verder niks op aan te merken. Het verhaal blinkt dus niet uit in duidelijkheid helaas. Dat is jammer, want ik had het graag willen snappen. Lees je eigen verhaal nog eens door: heb je genoeg verteld, zodat de lezer het snapt? Zo niet, dan zul je denk ik nog wat moeten toevoegen, alhoewel ik niet weet of dat de sfeer van het verhaal ten goede komt. Dan kun je teveel uit gaan leggen. Geen Engelen Mooi beschreven, echt ontzettend goed. Je voelt zeg maar met de hoofdpersoon mee. Niks op aan te merken De prinses en de onbekende tweelingzus Is je spatiebalk stuk? Ik zie nergens spaties, en dat is wel iets waar ik me best aan kan ergeren. Maar goed, ik zal proberen dat niet te doen. Helaas is de rest van het verhaal ook niet veel soeps. Het is te simpel. Er worden rare uitdrukkingen gebruikt, en soms heb ik het gevoel dat ik een samenvatting aan het lezen ben. Nee, ik ben niet overtuigd. Ik vind het niks. Sorry. Ogen Let op de werkwoordstijden, dat doe je soms verkeerd. In eens de tegenwoordige tijd ertussendoor gooien is natuurlijk niet de bedoeling ![]() De zinnen zijn naar mijn mening wat te kort, dat is jammer. Wel zijn sommige stukjes erg ‘herkenbaar’, zoals de fiets waar maar drie keer op gefietst was. Alleen dit verhaal lijkt me pure fictie, er zijn misschien tien kinderen die in Nederland zo’n leven hebben, maar dat doet natuurlijk niet ter zake. Alleen jammer is dat op het laatst de ouders ineens omslaan, en dat de verandering van kind naar heroïne hoertje zoals je het zelf zegt, zo drastisch is. Dit verhaal heeft last van wat LUH-3417 eens noemde de 3.000-woorden kwaal. Je wilt teveel vertellen in 3000 woorden, dat kan niet. En het einde is natuurlijk te moralistisch voor woorden, wel ontzettend jammer, want het beloofde wel wat, het verhaal dan. Te simpel Dat zijn wel heel erg veel namen voor een inleiding. De schrijfstijl vind ik niks, om het maar lomp te zeggen. Geen aanhalingstekens leest erg onprettig en het onderwerp is nogal schools. Basisschools. Maar goed, niet iedereen hoeft een origineel onderwerp te hebben natuurlijk. Verder… ach. Ik vind het niks. Er zit geen stijl in, het verhaal vind ik saai en de uitwerking niet goed. Dit kan beter. Herschrijf het eens, daar leer je van. GEVALLEN Nou ja, dat iemand dit verhaal aan de verhalenwedstrijd mee laat doen… Ik ga hier geen commentaar op geven, en de schrijver snapt zelf wel waarom denk ik. Vieux college Nee, dit is echt niet aan mij besteedt. De schrijfstijl is niet echt goed, en ik volg het ook niet helemaal. Het einde… dat is er niet, het lijkt net of er een stuk mist of zo. Ik schreef daarnet dat er niet te veel moet gebeuren – te weinig is nou natuurlijk ook weer niet bedoeling. Wat wil je hier nou mee zeggen? Het meisje Ik vind het goed. (Op het “schelde” na dan… dat moet natuurlijk schold zijn.) Dus ik heb er niets op aan te merken Beginners geluk Beginnersgeluk is het eigenlijk, hoewel de spellingschecker het fout rekent, op mysterieuze manier. Maar goed. Wat heeft iedereen met bloed? Najah. Ik vind het een beetje een sneu verhaal, wel een leuke eindzin die terugverwijst naar het begin, maar verder… mwah. Nee, ik vind het niet goed genoeg. Ik zit nog te twijfelen over wat ik zal kiezen. Mijn twijfel zit tussen 'Geen engelen' en 'Het Meisje'. Die laatste kon me nog net iets meer boeien dan de eerste, maar 'Geen engelen' vond ik ook heel goed. Maar ik ga toch voor het meisje! Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 15:43. |
![]() |
|
![]() |
Hej!!
Zoww dat zijn nog eens veel verhalen. Keb ze allemaal gelezen. Over sommige had ik echt niets te zeggen en sommige zijn echt heel goed! Ik denk idd dat er 5 verhalen moeten worden uitgekozen, dat moeten dan worden: Bloed in de straten, dood, drank & droefenis, geen engelen, ogen en nog iets naar keuze! Ik heb gestemd op Ogen, omdat ik het een heel goed verhaal vond! In jullie reactie's zag ik dat jullie het niet echt goed vonden. Er zitten inderdaad wel wat spellingsfouten op, maar ik let vooral op het verhaal! Hieronder heb ik elk verhaal een cijfer gegeven: Het verdriet Ik vind dit verhaal goed geschreven, waarschijnlijk iemand die wel vaker schrijft… Titel vind ik erg saai en het verhaal zelf spreekt mij niet echt aan en het einde vond ik best wel voorspelbaar. Ik zou een 6 geven denk ik als ik een cijfer moest geven Een dun zesje. Sorry hoor, maar dit verhaal vind ik echt helemaal nergens op slaan! Misschien heel erg lullig, maar ik ben gewoon eerlijk. Het is echt zo’n standaardverhaal, wat denk ik nog net niet goed genoeg is voor in de tina. Ik vind het slecht geschreven en het verhaal zelf slaat ook nergens op. Als cijfer denk ik een zeer dun zesje Bloed in de straten Het is niet mijn style, maar het is erg goed geschreven! Je hebt alles erg mooi beschreven en je weet veel van geschiedenis af. Ikzelf heb erg weinig met de geschiedenis, dat ik denk ik ook de reden waarom dit verhaal mij niet zo interesseert. Door jouw schrijfstyle bleef het verhaal mij toch wel boeien. Goed!!!! Als cijfer….8 Geen titel ????? wat is DIT..?????????????? Moet het een verhaal voorstellen???? Sorry hoor, deze tekst heeft geen titel, is kort en slaat echt nergens op!! Nog slechter dan de slechtste tinatopper……. Sorry, maar hier ga ik verder niet op in. Waarom moet dat nou Ik ben niet echt iemand die op spellingsfouten enzo let, omdat ik het zelf ook altijd fout doe, maar in dit verhaal is dat echt storend en irritant. Elke keer dat ze en me inplaats van zijn en mijn. Het verhaal verder vind ik ook niet echt sterk. Het is niet slecht, maar goed kan ik het ook niet noemen. Het onderwerp spreekt me wel aan, maar is niet zo goed uitgewerkt, het verhaal heeft ook niet echt een einde. Als ik een cijfer moest geven een 5 Dood, drank & droefenis Ik vind dit echt een goed verhaal. Mooi geschreven en het onderwerp goed uitgevoerd. Zelfde soort onderwerp als waarom moet dat nou, alleen stukken beter uitgewerkt!!! Ik zal een dikke 9 geven!! Heel goed!!! Onsterfelijkheid Raar verhaal. Wel goed geschreven, maar ik weet niet…ik kan het niet echt uitleggen, maar ik vind het niet echt goed! Maar dat is natuurlijk persoonlijk, een 6 Geen engelen Goed verhaal, mooi geschreven. Eigenlijk weinig aan toe te voegen, ik zou een 8 geven De prinses en de onbekende tweelingzus Tsja…wat moet ik hier nou over zeggen. Ik vind het gemiddeld, er is niet echt iets over te zeggen!! Een 6 Ogen Mooi!! Ik vind het een mooi en meeslepend verhaal. Erg herkenbaar. Het is niet zo dat mijn ouders zo zijn ofzo, maar dingen die bij een normaal gezin in het klein gebeuren gebeuren in jouw verhaal heel erg overdreven. Het is een heel erg lang verhaal, je probeert denk ik iets te veel te zeggen. Het is erg extreem dat ze een heroinehoer wordt, maargoed verder perfect!!! Ik zou een dikke 9 geven! Te simpel: Net zo als de prinses en de onbekende tweelingzus, ik weet niet wat ik er over moet zeggen!! Dit verhaal sprak me niet echt aan, een 5 GEVALLEN Wie heeft dit geschreven??? Een kleuter??? Sorry hoor, maar hier ga ik niet op in Vieux college Kort en nikszeggend. Een 4 Het meisje: Leuk verhaal! Ik vind het wel goed! Een 8 Beginnersgeluk: Zegt mij niet echt veel, gewoon een verhaaltje, maar meer niet. Een 6 |
![]() |
|
![]() |
Hej allemaal!!
Ik heb alle verhalen gelezen....jaja! Ik had vanmiddag al een tussenuur op school en dan de laatste twee verhalen net even gelezen! Ik vond dat er een paar hele goede bij zaten en een paar HELE slechte! Ik heb zelf gestemd op ogen. Ik vind dit een aangrijpend verhaal, je ziet hoe het mis kan gaan als ouders "teveel" voor hun kinderen over hebben. Ik herken het zelf wel een beetje. Het is niet dat mijn ouders zo zijn ofzo of dat we zo rijk zijn, maar ik denk dat iedere tiener het wel een beetje herkent. Jammer dat de tegenwoordige en verleden tijd door elkaar zijn gehaald en dat er wat stomme spelfouten inzitten, maar daar trek ik geen punten vanaf. Oja nog één tip: Ik vind het hoerengedeelte een beetje te. HEt maakt het verhaal ineens wel heel extreem en ongeloofwaardig, dat is jammer! Het einde vind ik echt heel erg goed!! Prachtig!! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Hej Mensjes,
Ik heb wel alle verhalen gelezen.....lang mee bezig geweest zeg maar ik vond het wel leuk!! Je merkt dat er een groot verschil in niveau is tussen de verhalen en ik denk dus ook in leeftijd. Ik vond een aantal verhalen erg goed, en ik denk dat de schrijvers ervan best wel ver kunnen komen..... Sommige verhalen vond ik erg goed, maar spraken me niet echt aan dus dan stem ik er ook niet op! Ik heb zelf gestemd op ogen. Ik vind het idee erg leuk en goed uitgewerkt. Ik denk dat je er zelfs een boek over kan schrijven, want voor zo'n verhaal is 3000woorden eigenlijk te kort!! Ik vind het ook goed geschreven, af en toe jammer dat er weinig diepgang in zit, maar dat kan ook niet als het niet te lang mag worden. Het einde vind ik echt prachtig!!! Heel erg mooi!!! Alleen jamemr dat er veel spellingsfouten inzitten, woorden verkeerd gespeld en tegenwoordige en verleden tijd door elkaar gehaald. Hier moet je in het vervolg goed aan denken, want het is nog al irritant als lezer! |
![]() |
|
Noot vooraf: Ik heb sterk getwijfeld of ik wel moest stemmen. Dit komt omdat -helaas- de kwaliteit van deze verhalen me in het algemeen enorm tegen viel. Niettemin zal ik toch maar stemmen, er is immers zelfs tussen slechte dingen een onderscheid te maken.
Het verdriet Ik vond het een matig verhaal. Je belicht maar één emotie, en dan ook nog eens maar één kant daarvan. Dit doe je wel op een aardige manier, hoewel het soms iets kinderlijks heeft. Verder is de omgeving niet echt uitgewerkt, jammer omdat ik me zo niet echt goed kan inleven in het verhaal. Een dún zesje Ik heb eigenlijk wel genoeg verhaaltjes over de middelbare school gelezen. Het onderwerp is dus echt enorm cliché, je werkt het ook niet echt leuk uit. Er zijn vast een heleboel medeleerlingen die het wel een 'leuk' verhaal vinden, maar mij spreekt het absoluut niet aan. Bloed in de straten Ik vind de titel niet toepasselijk op het eigenlijke verhaal. Verder heb je het einddrama wel leuk gedaan, niet speciaal maar toch ook niet cliché. Het is jammer dat er niet wat meer achtergronden waren, zo lijkt het toch weer op een afgietsel van een liefdesverhaaltje, vermengd met de Franse Revolutie. Geen titel Geen commentaar. Of toch wel; kom over een jaar of vijf nog maar eens terug. Waarom moet dat nou! ? Ik vond het een slecht verhaal. Afgezien van de vele fouten was het verhaal ook niet leuk, het gaf geen enkel nieuw inzicht. Dood, drank en droevenis Doet "Blauwe plekken" een belletje bij je rinkelen? Je schrijft over een onderwerp wat ook niet echt origineel te noemen is, maar de stijl is qua kwaliteit ver bovengemiddeld. Onsterfelijkheid Je maakt nogal een ophef over je eigen personage. Ik ken genoeg karakters die heel wat meer in huis hebben dan hij. Afgezien van dit storende element ben ik toch positief. Het is origineel, niet erg veel fouten, en de stijl zit ook wel snor. Geen Engelen Niet goed. Je schetst een soort angstbeeld zonder zelf ook angstig te zijn of over te komen. Het is jammer, maar het heeft me niet echt geboeid. De prinses en de onbekende tweelingzus De fouten ontnamen me de lust om verder te lezen, het onderwerp hielp ook niet echt mee. Het had eenvoudigweg te weinig om het lijf om mijn aandacht vast te houden. Ogen Ook hiervan hoef ik niet zo nodig nog meer te lezen. Er zijn al zoveel van dit soort verhalen die handelen over "scholieren" die in moeilijke situaties belanden. Het mag dan wel toepasselijk zijn op de site, het heeft wat mij betreft niet genoeg in zijn mars voor een wedstrijd. Te simpel Zie hierboven. Verder: "te simpel". GEVALLEN Mijn zusje van zeven kan dit beter. Ik wil er verder ook geen woorden aan vuil maken, het is voor mij een wonder dat er op dit verhaal is gestemd. Die personen zouden zich toch eens moeten afvragen wat "Letteren" en "Literatuur" nu eigenlijk is. Vieux college Een verhaal dat eigenlijk onaf is. Als het wat langer was geweest met een duidelijk einde, had het nog interessant kunnen worden. Het Meisje Zie "te simpel". Beginners geluk Zie "Het Meisje". Conclusie: Het spijt me dat mijn reactie niet wat langer is, maar vanwege de omvang van deze wedstrijd is het ondoenlijk om iedereen een gigantisch commentaar te geven, waarin elke zin wordt uitgekleed en de diepere boodschap van het verhaal wordt bediscussieerd. Toch ben ik de kwaadste niet, ik wil de schrijvers/sters van deze verhalen best wat meer commentaar geven, mochten ze nog met vragen blijven zitten. Ik hoor het wel. Onsterfelijkheid krijgt mijn stem, omdat ik het het beste verhaal uit deze selectie vond. |
![]() |
|
Het Verdriet
Mm, ja, wel aardig. Het einde slaat alleen nergens op Een dún zesje Begin je dialogen op een nieuwe regel! ‘PW’ ‘SO’, niet iedereen weet wat dit zijn Aardig verhaal, iets te simpel taalgebruik, “dom meiden gezeur”, en ik vind dat de moeder totaal ongelijk heeft.. Bloed in de straten Eh, sja. Het verhaal is op zich wel aardig. Helaas vind ik het in het midden érg warrig, hij rent wat in het rond, maar hij doet niets. Misschien was het beter geweest om dit wat beter uit te werken. Geen titel Te kort en ehm, zoals Renard al passend opmerkte: kom later maar eens terug. Waarom moet dat nou! ? Blijf een van die ENTER toets af! Cliché onderwerp, slecht uitgewerkt.. Sorry, ik kan er ook niet meer van maken. Dood, drank & droevenis Neeehee, niet weer van dat gemep! Ik wordt gek van de mensen die “literair” mishandeld worden.. Voor het eerst sinds tijden heb ik een tekst hier slechts twee regels lezen gegund. Onsterfelijkheid Juist ja. Om eerlijk te zijn snap ik niets van dit “verhaal”, ik heb geen idee wie het zijn en waarom het zo is. Op zich schrijf je wel aardig, maar dat wordt teniet gedaan door het constant wisselen tussen de “personage” en de geringe informatie waarmee we het moeten doen. Je verhaal bestaat uit een paar mooie woorden en wat zinloos geneuzel. Ik vind overigens niets terug van die ‘bijzonderheid en grootsheid’ van deze man.. Geen Engelen Het ene moment lijkt het een inbeelding van iemand, het volgende moment (wanneer de inbeeldingen daadwerkelijk bestaan) is het weer meer een droom. Je beschrijft het wel aardig, het einde vind ik wel aan de aardige kant. De prinses en de onbekende tweelingzus “Prinses Tyjinda was gelukkig.Ze had een happy vader en een schat van een moeder,een pracht kasteel midden in het bos met een poort van geluk.” Spaties na een punt, niet zo raar op enter drukken (ieke? ![]() Ogen Maar toen ik nog geen jaar was overleed mijn oma. We krijgen een oppas die elke dag voor mij zal zorgen. Ze heette Bernadeth. … Op zích wel aardig. Het onderwerp best wel aardig. Helaas zit er erg weinig waarde aan.. Je had het best wel wat leuker kunnen maken. Nu is het slechts een opsomming van jouw leven, totaal niet speciaal.. Te simpel Oh man, het einde! ![]() Verder is het een slecht, saai en schools verhaal. GEVALLEN Gisteren liep ik langs een sloot en daar dreef allemaal piepschuim in. De fiscaal-jurist Ernest L. is maandag tot 12 jaar cel veroordeeld in de Deventer moordzaak. Mijn muis is optisch en hij verzette zich hevig tegen zijn arrestatie. Vieux college Was aardig geweest als column. Niet als ‘verhaal’. Het Meisje Op school schelde ik iedereen uit Oei oei oei ![]() ![]() Goed verhaal. Je weet me tot op het laatste moment in de waan te laten dat het meisje echt is. Je snijd een onderwerp aan waar iedereen zich wel mee kan identificeren, zonder dat je vervalt ik het cliché gebrabbel dat hier in deze wedstrijd geuit word.. ![]() Beginnersgeluk Te kort, cliché en totaal niet spannend. Goed.. Ik heb gestemd op 'Het meisje'. Dit was eigenlijk het enige verhaal wat prettig was om te lezen.. Ik bedoel dit natuurlijk niet vervelend, tegenover te schrijvers/schrijfsters van de rest van de verhalen. Als jouw verhaal in jouw ogen goed is, is het dat ook. (met uitzondering van 'GEVALLEN') Ik deel je mening alleen niet. Blijf schrijven! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 10-02-2004 om 11:37. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 09-02-2004 om 19:45. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Maar ik kon mezelf wel een beetje herkennen in 'Een dún zesje' moet ik zeggen ![]()
|
![]() |
Hoi ik heb geen zin om alle verhalen door te lezen en heb alleen Vieux college gelezen.Ik vond het wel goed geschreven en het zou het niet slecht doen als column, want het i sniet echt als een verhaal geschreven. Het eindigt wel wat abrupt. Het zou een eerste bladzijde va neen spannend boek kunnen zijn.
Groetjes Henry |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ik heb op 'Het Meisje' gestemd. (Althans, dat ga ik zo doen.) Het verhaal boeide me, interpunctie klopt, grappig geschreven! Ik vond het einde alleen wat abrupt. Verder, leuk verhaal.
![]() Edit: Jammer van sommige werkwoordsfoutjes.
Laatst gewijzigd op 15-02-2004 om 23:07. |
![]() |
||
Citaat:
het begint al met 'lagt' ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Daar is hij dan: De winnaar van de verhalenwedstrijd is... Ieke | 28 | 16-11-2009 20:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Wie moet er door naar de finale? Deel 2. Ieke | 24 | 23-03-2004 18:04 |