Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Heb wel eens gesnowboard, het is wel aardig, en ik kan het ook wel redelijk, maar vind ik niet zo leuk als skien. Bigfoots en dergelijke reken ik eigenlijk toch onder skien... Telemarken lijkt me nog wel heel gaaf om te leren.
@FA, ga nou niet je eigen topic verzieken met anti-snowboad gezeik. Sneeuwsport is gaaf, en iedereen beleeft dat op z'n eigen manier. Er is niet iets "beter".
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Telemarken is een manier van skien waarbij je hak niet vast zit. Het is dus een hele andere skitechniek, waarbij je steeds heel diep door 1 knie gaat... Beetje moeilijk uit te leggen.
||
Citaat:
![]() die bigfoots die had ik moeten hebben! Stond bij de lift constant op andersmans ski met die lange latten van me ![]()
|
Ik heb van m´n 4e tot m´n 11e geskied, hartstikke leuk, maar ik raakte er wel een beetje op uitgekeken. Dus toen ik de eerste snowboarders op de pistes zag, ben ik overgestapt. En toen was ik verkocht. Ik vind snowboarden véél leuker dan skiën, omdat het "truukjes-element" bij boarden groter is dan met ski´s (alhoewel je de laatste jaren steeds meer skiërs in het funpark tegenkomt). En bovendien is offpiste rijden op een snowboard veeeel leuker dan op ski´s.
Ik wil nog wel eens een paar dagen op carveski´s rijden, om het verschil met "ouderwetse" ski´s te voelen. Bigfoots of snowbladen lijkt me helemaal niks, telemarken lijkt me zo moeilijk en zwaar dat ik me er niet aan waag. Maar ik heb veel respect voor de mensen die het wel kunnen/doen !
|
![]() |
ik ga ook altijd op wintersport, maar dat doe ik ook alleen in de winter want snowen in de zomer is niet koel.
ik heb altijd geboard maar ga dit jaar met me crossfiets en dan ga ik daar stunte in de sneeuw, das echt vet keikoel gaaf ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Ik heb onlangs 3 lessen snowboarden genomen, omdat ik t toch wel graag wilde leren. Het is onwijs leuk, maar skieën kan ik wel beter, dus sneller, daarom vind ik dat nog steeds wel iets leuker. Maar ik ga over anderhalve week op wintersport dus dat wordt lekker oefenen met mn boardje
![]()
||
Citaat:
![]() Snowboarden is zo gevaarlijk als je het zelf maakt. Hoe meer risico's je neemt hoe gevaarlijker het wordt. Ok, je staat minder stabiel, en je valt sneller, maar als je dat weet, moet je gewoon wat voorzichtiger doen vind ik. En wat dat irritant betreft, dat is idd waar. Vooral mensen die het nog niet kunnen zijn gevaarlijk. Dat je geen bochten kan maken, ok, maar vaak weten die flippo's niet eens hoe ze moeten remmen. Gaan ze met n noodgang in rechte lijn de berg af. Lekker als jij net een mooi bochtje draait. En halfpipes zien er ook niet echt dom uit vind ik. Skieën gaat wel veeeeeeeeeel sneller idd ![]()
||
Citaat:
En voor alle skiërs die van mening zijn dat snowboarders "irritant" zijn: Hoe kortzichtig! Er zijn ook een heleboel irritante skiërs, snowbladers, liftbedienden, en de kassajuffrouw bij de supermarkt kan ook heel irritant zijn. Wat ik wil zeggen, is dat je overal irritante mensen tegenkomt, of ze nou op een snowboard of op ski´s staan. Wat ik vaak merk, is dat skiërs (en dan in het speciaal de 55-jarige lokale fransoos) het idee hebben dat zij de "oudste rechten" hebben op de piste, en dat snowboarders dus maar aan de kant moeten. Erg kinderachtig ...
|
Verwijderd
|
Ik skie al een aantal jaar. Soms denk ik er wel eens over om te gaan snowboarden maar ik heb geen zin om het te leren. Skieën kan ik ook nog steeds niet geweldig dus eerst dat perfectioneren en dan misschien ooit nog eens snowboarden. Als ik het allebei een beetje kan heb ik er weinig aan.
|
![]() |
|
Ik ga deze vakantie voor de 5e keer skien, maar ik wil ook wel leren snowboarden.. maar dat mag ik pas van mijn ouders als ik alle klasjes heb gehad. Dit jaar moet ik voor het laatst in een klasje (Top Klas) dus waarschijnlijk ga ik het het jaar daarna wel doen..
Ik heb het een keer een uurtje gedaan in zo'n indoorhal en dat ging best redelijk..maar het is natuurlijk niet te vergelijken met gewoon buiten snowboarden.
|
Ik skie nu nog, sinds mijn 4e. En ik vind het nog steeds leuk, maar snowboarden lijkt me ook erg leuk maar ik heb geen zin om dat te leren nu ik goed kan skieen(=snel). Misschien als ik skieen saai vind worden dat ik dan ga snowboarden, maar de komende wintersport ga ik iig nog skieen
![]()
||
Citaat:
|
Ik ski nu toch ook 15 jaar en ga zo'n 2-3 keer per jaar en ik denk er niet aan om te gaan snowboarden.
Het heeft wel wat, maar ik vind 't veel minder boeiend dan skieen. Snowboarden heeft misschien wel een heel "stoer" imago, niet wintersporters spreken inmiddels minachting uit als je zegt te gaan skieen. "Waarom ga je niet snowboarden man?": Snowboarden heeft voor mij geen voordelen t.ov skieen. In al die jaren kan ik ook gewoon goed skieen en iets dat je goed kunt is natuurlijk leuker ![]() Ook funparken, diepe sneeuw, gletsjers, heli drops zijn allemaal geen probleem! En dat je zo snel mogelijk naar beneden moet? Schaam je als je al zo lang aan wintersport doet. Het brengt je ski expertise namelijk behoorlijk ten twijfel. En dat er veel boarders zijn die de pistes afschuiven, gaan zitten waar het hun uit komt en vervelend zijn bij de liften tsja. In het dagelijks leven kom je genoeg mensen tegen die je liever niet tegen het lijf loopt, dat heb je overal.
|
ik heb 5 jaar geskiet, en ga nu snowboarden voor het 3e jaar.
snowboarden is veel moeilijker om te leren vind ik, zeker als je eerst hebt geleerd hoe je moet skieen. ik ben gaan boarden, omdat ik het skieen saai vond worden. Ik kon alles al, ik durfde alles al, ik hoefde geen les meer..er was geen echte kick meer van nieuwe dingen doen. om iets nieuws te beginnen moet je wel doorzettingsvermogen hebben, een vriendin van me heeft 1 jaar geboard en is direct gestopt. Omdat ze gewent was dat ze al kon skieen, en nu weer helemaal opnieuw moest beginnen met leren, dat vond ze niet leuk. Ik vind het boarden nu heel leuk, omdat ik steeds nieuwe dingen leer, en omdat het voor mijn gevoel veel spannender is. Snowboarden geeft mij pas echt een kick. Donderdag weer 10 dagen ![]()
|
oh en trouwens, over dat gedoe dat snowboarders irritant zijn.
Ik merk zelf dat skieers eigenlijk veel irritanter zijn, juist omdat ze zo'n hekel aan boarders hebben gaan ze de hele tijd voor m'n voeten skieen! Het overkomt me ook erg vaak dat als ik val, skieers vlak langs me heen skieen! Ik schrik me dan altijd dood en tis ook nog harstikke gevaarlijk. Dát noem ik pas asociaal.
||
Citaat:
(en ik heb zelf geskied, dus het is niet zo dat ik tegen skieërs ben omdat het 'de andere groep' is.)
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Liever recht en snel dan met kunstjes. Ieder z'n ding, he. ![]() Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook een van de meest voorzichtige skiërs ben. Ik gedraag me nooit gevaarlijk en ga nooit snel waar dat niet kan. Slecht zicht = langzaam. Bocht = langzaam. Stijle rand = kijken of er niet iemand net over de rand ligt. Lesgroepje = langzaam en grote bocht er omheen. Enzo. ![]() Dus al hou ik wel van snelheid, ik ben wel altijd heel voorzichtig. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dán roep je het waarschijnlijk gewoon een beetje over jezelf af ![]()
|
Toen ik zes jaar was ben ik met mn ouders op wintersport geweest en toen heb ik ook geskied. Ik vond het toen best wel leuk en ik zou het best nog wel eens willen doen. Skieen trekt me ook meer dan snowboarden maar ik weet eigenlijk niet waarom.
|
Als ik zeg dat ik ski, krijg ik wel s van die opmerkingen naar mn hoofd: 'Omg, SKI jij?? Skieën zuigt!' Van n vriend van mij: 'Kutskieër' Slaat echt nergens op, maar goed, nu kan ik boarden en skieën, en hij alleen boarden, dus hij moet zn mond houden
![]()
||
![]() |
Citaat:
(beetje kromme zin maar klopt wel geloof ik) ik vind snowboarden ook maar niets, ik ski ![]() ga volgend jaar een jaar naar noorwegen en daar wil ik leren telemarken, dat lijkt me ook heel koel ![]() |
![]() |
|
Ik ga lekker over 3 daagjes naar oostenrijk
![]() Voor t eerst in de echte sneeuw boarden. Misschien n id om verkeersborden op de piste te zetten ofzo 'Oude mensen altijd voorrang' of 'Hou min. 4 meter afstand van lesgroepjes ![]()
|
![]() |
Dees is mijn derde jaar snowboarden, en kan het wel al aardig... Ik vertrek vrijdag voor meer dan een week
![]() Ik heb 3 jaar geskied, en heb nu mijn eigen snowboard ik ski nog af en toe maar ik vind het persoonlijk cooler om te snowboarden ... ik heb dus niks tegen skiërs gewoon als ze over de hele piste beginnen te slalommen dan kan ik wel is vloeken ![]()
|
![]() |
Ik ski denk ik al zo´n 10 jaar. Heb ooit eens één ochtendje snowboard geprobeerd, maar ik kon niet een opstaan met die dingen, dus dat was ook meteen de laatste keer. Skieen kan ik, dus waaorm zou ik het dan niet doen ipv stuntelen op een snowboard?
||
![]() |
Citaat:
![]() (Van gemiddelden zijn ook positieve uitzonderingen, dus niemand hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen. Niet *alle* snowboarders zijn zo dom.) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Vrije tijd |
Wintersporters opgelet! eveline89 | 1 | 16-10-2008 09:57 | |
Vrije tijd |
Wintersporters opgelet! eveline89 | 0 | 15-10-2008 16:30 | |
Algemene schoolzaken |
Debat: Wintersport & Milieu Verwijderd | 2 | 27-03-2006 18:24 | |
Verhalen & Gedichten |
moeders en dochters en bergen (veranderd) edgaar5000 | 3 | 25-03-2003 18:54 | |
Vrije tijd |
Snowboarden vs. Skieen pathfinder | 64 | 09-01-2003 12:57 | |
Drugs & Alcohol |
ziek van drugs of alcohol? geen behandeling de abt van sion | 17 | 02-01-2002 00:31 |