Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-02-2004, 14:24
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Overwegen jullie wel eens om een andere sneeuwsport te gaan beoefenen? Zoals snowboarden i.p.v. skiën?
Of heb je het wel eens geprobeerd?
Of doe je misschien meerdere sneeuwsporten?
Advertentie
Oud 11-02-2004, 14:27
Verwijderd
Ik ben nog nooit op wintersport geweest, en het trekt me ook niet echt. Hoewel ik snowboarden wel eens zou willen proberen
Oud 11-02-2004, 14:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik ski, en ben daar al 12 jaar tevreden mee.
Nooit iets anders geprobeerd, en geen behoefte aan ook.

Ik zal skiën tot ik er dood bij neerval.

Waarom ik niet ga snowboarden:
* De mens heeft niet voor niets twee benen gekregen.
* Skiën is minder gevaarlijk.
* Op ski's kan je sneller naar beneden.
* Skiën is handiger in de lift.
* Snowboarden is gevaarlijk.
* Snowboarders (het merendeel) zijn irritant: ze gaan overal op de piste zitten en zorgen voor levensgevaarlijke situaties.
* Halfpipes e.d. zien er zo dom uit. Je staat toch in de sneeuw om onderaan die berg te komen, en wel zo snel mogelijk?
Oud 11-02-2004, 14:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 11-02-2004 @ 15:27:

* Snowboarders (het merendeel) zijn irritant: ze gaan overal op de piste zitten en zorgen voor levensgevaarlijke situaties.
* Halfpipes e.d. zien er zo dom uit. Je staat toch in de sneeuw om onderaan die berg te komen, en wel zo snel mogelijk?
* Bij snowboarden gebruik je die twee benen ook, dus what's the point?
* Dat scheelt niet veel, geloof ik. En sowieso zijn het gevaarlijke sporten: allebei. Als je dat niet wil moet je ook niet skieën!
* Ligt eraan hoe goed je bent. Met snowboard kun je ook megasnel naar beneden.
* Met snowboard gaat net zo makkelijk in de lift, alleen op een andere manier.
* Skieën ook.
* Skieërs zijn nog veel irritanter. Die kijken dus echt niet uit langs wie ze keihard voorbij gaan!!
* Ik vind halfpipes er niet dom uit zien hoor

Kortom: echt onzin argumenten.

Ik zelf ben nog maar één keer wezen skieën. Ik zal nooit gaan snowboarden omdat ik slechte knieën heb. Beide sporten zijn slecht voor je knieën, maar snowboarden nog het meest (aldus mijn fysio).
Oud 11-02-2004, 14:56
waaromniet?
waaromniet? is offline
Heb wel eens gesnowboard, het is wel aardig, en ik kan het ook wel redelijk, maar vind ik niet zo leuk als skien. Bigfoots en dergelijke reken ik eigenlijk toch onder skien... Telemarken lijkt me nog wel heel gaaf om te leren.

@FA, ga nou niet je eigen topic verzieken met anti-snowboad gezeik. Sneeuwsport is gaaf, en iedereen beleeft dat op z'n eigen manier. Er is niet iets "beter".
Oud 11-02-2004, 14:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 11-02-2004 @ 15:56:
Bigfoots en dergelijke reken ik eigenlijk toch onder skien... Telemarken lijkt me nog wel heel gaaf om te leren.
Wat zijn Bigfoots en wat is Telemarken?
Oud 11-02-2004, 15:00
Jinte
Jinte is offline
[SIZE=3][B]Ik ga skiën en das veel leuker dan snowboarde [COLOR=deeppink]
Oud 11-02-2004, 15:39
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-02-2004 @ 15:58:
Wat zijn Bigfoots en wat is Telemarken?
Bigfoots zijn mini-skietjes. Zeg maar net iets groter dan je voeten...(tot ongeveer 50/60 cm geloof ik) Dan heb je ook nog snow blades, die zijn geloof ik tot 90 cm of iets in die richting.

Telemarken is een manier van skien waarbij je hak niet vast zit. Het is dus een hele andere skitechniek, waarbij je steeds heel diep door 1 knie gaat... Beetje moeilijk uit te leggen.
Oud 11-02-2004, 15:58
Balance
Balance is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 11-02-2004 @ 16:39:
Bigfoots zijn mini-skietjes. Zeg maar net iets groter dan je voeten...(tot ongeveer 50/60 cm geloof ik) Dan heb je ook nog snow blades, die zijn geloof ik tot 90 cm of iets in die richting.

Telemarken is een manier van skien waarbij je hak niet vast zit. Het is dus een hele andere skitechniek, waarbij je steeds heel diep door 1 knie gaat... Beetje moeilijk uit te leggen.
ik snap het min of meer wel
die bigfoots die had ik moeten hebben! Stond bij de lift constant op andersmans ski met die lange latten van me (of anderen op die van mij)
Oud 11-02-2004, 17:06
L'aste Plaque
L'aste Plaque is offline
Ik heb van m´n 4e tot m´n 11e geskied, hartstikke leuk, maar ik raakte er wel een beetje op uitgekeken. Dus toen ik de eerste snowboarders op de pistes zag, ben ik overgestapt. En toen was ik verkocht. Ik vind snowboarden véél leuker dan skiën, omdat het "truukjes-element" bij boarden groter is dan met ski´s (alhoewel je de laatste jaren steeds meer skiërs in het funpark tegenkomt). En bovendien is offpiste rijden op een snowboard veeeel leuker dan op ski´s.

Ik wil nog wel eens een paar dagen op carveski´s rijden, om het verschil met "ouderwetse" ski´s te voelen. Bigfoots of snowbladen lijkt me helemaal niks, telemarken lijkt me zo moeilijk en zwaar dat ik me er niet aan waag. Maar ik heb veel respect voor de mensen die het wel kunnen/doen !
Oud 11-02-2004, 17:14
Fox_Racing
Fox_Racing is offline
ik ga ook altijd op wintersport, maar dat doe ik ook alleen in de winter want snowen in de zomer is niet koel.

ik heb altijd geboard maar ga dit jaar met me crossfiets en dan ga ik daar stunte in de sneeuw, das echt vet keikoel gaaf
Oud 11-02-2004, 18:52
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:

Helemaal mee eens. En bovendien doet er niemand aan snowboarden van alle mensen waarmee ik op vakantie gaan en samen skien gaat beter dan dat er 1 snowboarder bijzit.
Oud 11-02-2004, 19:41
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
L'aste Plaque schreef op 11-02-2004 @ 18:06:
I. Ik vind snowboarden véél leuker dan skiën, omdat het "truukjes-element" bij boarden groter is dan met ski´s (alhoewel je de laatste jaren steeds meer skiërs in het funpark tegenkomt). En bovendien is offpiste rijden op een snowboard veeeel leuker dan op ski´s.
Daar ben ik het dan toch niet mee eens. Je kan met ski's net zoveel der van maken als je zelf wilt. Als je zegt dat er om snowboarden meer een spring en off piste cultuur hangt geef ik je absoluut gelijk... En met ski's door de poeder is misschien wat moeilijker (alhoewel tegenwoordig elke onbenul dat lijkt te doen :/), maar geeft als je het eenmaal echt goed beheerst toch zeker zo veel feedback als een snowboard.
Oud 11-02-2004, 22:22
Alistar
Alistar is offline
Ik heb onlangs 3 lessen snowboarden genomen, omdat ik t toch wel graag wilde leren. Het is onwijs leuk, maar skieën kan ik wel beter, dus sneller, daarom vind ik dat nog steeds wel iets leuker. Maar ik ga over anderhalve week op wintersport dus dat wordt lekker oefenen met mn boardje
Oud 11-02-2004, 22:28
Alistar
Alistar is offline
Citaat:

Voor een deel mee eens
Snowboarden is zo gevaarlijk als je het zelf maakt. Hoe meer risico's je neemt hoe gevaarlijker het wordt. Ok, je staat minder stabiel, en je valt sneller, maar als je dat weet, moet je gewoon wat voorzichtiger doen vind ik. En wat dat irritant betreft, dat is idd waar. Vooral mensen die het nog niet kunnen zijn gevaarlijk. Dat je geen bochten kan maken, ok, maar vaak weten die flippo's niet eens hoe ze moeten remmen. Gaan ze met n noodgang in rechte lijn de berg af. Lekker als jij net een mooi bochtje draait. En halfpipes zien er ook niet echt dom uit vind ik.
Skieën gaat wel veeeeeeeeeel sneller idd
Oud 12-02-2004, 12:34
L'aste Plaque
L'aste Plaque is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 11-02-2004 @ 20:41:
En met ski's door de poeder is misschien wat moeilijker (alhoewel tegenwoordig elke onbenul dat lijkt te doen :/), maar geeft als je het eenmaal echt goed beheerst toch zeker zo veel feedback als een snowboard.
Maar hoe je het ook wendt of keert; een snowboard heeft meer drijfvermogen (in de poeder) dan een paar ski´s, zowel door de vorm als door het (grotere) oppervlak.

En voor alle skiërs die van mening zijn dat snowboarders "irritant" zijn: Hoe kortzichtig!
Er zijn ook een heleboel irritante skiërs, snowbladers, liftbedienden, en de kassajuffrouw bij de supermarkt kan ook heel irritant zijn.
Wat ik wil zeggen, is dat je overal irritante mensen tegenkomt, of ze nou op een snowboard of op ski´s staan.

Wat ik vaak merk, is dat skiërs (en dan in het speciaal de 55-jarige lokale fransoos) het idee hebben dat zij de "oudste rechten" hebben op de piste, en dat snowboarders dus maar aan de kant moeten. Erg kinderachtig ...
Oud 12-02-2004, 12:47
Verwijderd
Ik skie al een aantal jaar. Soms denk ik er wel eens over om te gaan snowboarden maar ik heb geen zin om het te leren. Skieën kan ik ook nog steeds niet geweldig dus eerst dat perfectioneren en dan misschien ooit nog eens snowboarden. Als ik het allebei een beetje kan heb ik er weinig aan.
Oud 12-02-2004, 15:31
Envy
Envy is offline
Ik ga deze vakantie voor de 5e keer skien, maar ik wil ook wel leren snowboarden.. maar dat mag ik pas van mijn ouders als ik alle klasjes heb gehad. Dit jaar moet ik voor het laatst in een klasje (Top Klas) dus waarschijnlijk ga ik het het jaar daarna wel doen..
Ik heb het een keer een uurtje gedaan in zo'n indoorhal en dat ging best redelijk..maar het is natuurlijk niet te vergelijken met gewoon buiten snowboarden.
Oud 12-02-2004, 15:31
Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
Ik skie nu nog, sinds mijn 4e. En ik vind het nog steeds leuk, maar snowboarden lijkt me ook erg leuk maar ik heb geen zin om dat te leren nu ik goed kan skieen(=snel). Misschien als ik skieen saai vind worden dat ik dan ga snowboarden, maar de komende wintersport ga ik iig nog skieen
Oud 12-02-2004, 16:36
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
L'aste Plaque schreef op 12-02-2004 @ 13:34:

En voor alle skiërs die van mening zijn dat snowboarders "irritant" zijn: Hoe kortzichtig!
Er zijn ook een heleboel irritante skiërs, snowbladers, liftbedienden, en de kassajuffrouw bij de supermarkt kan ook heel irritant zijn.
Wat ik wil zeggen, is dat je overal irritante mensen tegenkomt, of ze nou op een snowboard of op ski´s staan.

Ja ok, maar in 90% van de gevallen zijn het de snowboarders die irritant zijn op de piste (tenminste van wat ik ervan merk)
Oud 12-02-2004, 18:06
puut
puut is offline
]Ja ok, maar in 90% van de gevallen zijn het de snowboarders die irritant zijn op de piste (tenminste van wat ik ervan merk)

Helemaal mee eens!! Zonder al die snowboarders en Duitsers zijn de pistes veel minder gevaarlijk!!
Oud 13-02-2004, 15:13
Utopia
Utopia is offline
Ik ski nu toch ook 15 jaar en ga zo'n 2-3 keer per jaar en ik denk er niet aan om te gaan snowboarden.
Het heeft wel wat, maar ik vind 't veel minder boeiend dan skieen.

Snowboarden heeft misschien wel een heel "stoer" imago, niet wintersporters spreken inmiddels minachting uit als je zegt te gaan skieen. "Waarom ga je niet snowboarden man?":
Snowboarden heeft voor mij geen voordelen t.ov skieen. In al die jaren kan ik ook gewoon goed skieen en iets dat je goed kunt is natuurlijk leuker
Ook funparken, diepe sneeuw, gletsjers, heli drops zijn allemaal geen probleem!
En dat je zo snel mogelijk naar beneden moet? Schaam je als je al zo lang aan wintersport doet. Het brengt je ski expertise namelijk behoorlijk ten twijfel.

En dat er veel boarders zijn die de pistes afschuiven, gaan zitten waar het hun uit komt en vervelend zijn bij de liften tsja.
In het dagelijks leven kom je genoeg mensen tegen die je liever niet tegen het lijf loopt, dat heb je overal.
Oud 13-02-2004, 15:17
tuttebel
tuttebel is offline
ik heb 5 jaar geskiet, en ga nu snowboarden voor het 3e jaar.
snowboarden is veel moeilijker om te leren vind ik, zeker als je eerst hebt geleerd hoe je moet skieen.

ik ben gaan boarden, omdat ik het skieen saai vond worden. Ik kon alles al, ik durfde alles al, ik hoefde geen les meer..er was geen echte kick meer van nieuwe dingen doen.
om iets nieuws te beginnen moet je wel doorzettingsvermogen hebben, een vriendin van me heeft 1 jaar geboard en is direct gestopt. Omdat ze gewent was dat ze al kon skieen, en nu weer helemaal opnieuw moest beginnen met leren, dat vond ze niet leuk.
Ik vind het boarden nu heel leuk, omdat ik steeds nieuwe dingen leer, en omdat het voor mijn gevoel veel spannender is. Snowboarden geeft mij pas echt een kick.

Donderdag weer 10 dagen zin iN!
Oud 13-02-2004, 15:19
tuttebel
tuttebel is offline
oh en trouwens, over dat gedoe dat snowboarders irritant zijn.

Ik merk zelf dat skieers eigenlijk veel irritanter zijn, juist omdat ze zo'n hekel aan boarders hebben gaan ze de hele tijd voor m'n voeten skieen!
Het overkomt me ook erg vaak dat als ik val, skieers vlak langs me heen skieen!
Ik schrik me dan altijd dood en tis ook nog harstikke gevaarlijk.
Dát noem ik pas asociaal.
Oud 13-02-2004, 15:19
Saimun
Saimun is offline
heb 5 jaar geskied,

nu ga ik voor t derde jaar snowboarden te leuk!
Oud 13-02-2004, 15:21
Utopia
Utopia is offline
Snowboarders zijn in panieksituaties wel gevaarlijker.
Oud 13-02-2004, 15:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
puut schreef op 12-02-2004 @ 19:06:
]Ja ok, maar in 90% van de gevallen zijn het de snowboarders die irritant zijn op de piste (tenminste van wat ik ervan merk)
daar ben ik het echt niet over eens. De skiërs gaan zó verschrikkelijk hard langs je, das niet normaal. Ze kijken amper uit en ik heb van de skieërs véél meer last gehad dan van de snowboarders.

(en ik heb zelf geskied, dus het is niet zo dat ik tegen skieërs ben omdat het 'de andere groep' is.)
Oud 13-02-2004, 15:28
Utopia
Utopia is offline
Uiteindelijk is het toch generalisatie uit een paar gevallen.
Oud 13-02-2004, 18:11
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Utopia schreef op 13-02-2004 @ 16:13:
En dat je zo snel mogelijk naar beneden moet? Schaam je als je al zo lang aan wintersport doet. Het brengt je ski expertise namelijk behoorlijk ten twijfel.
Nee hoor, ik geil gewoon op snelheid.
Liever recht en snel dan met kunstjes. Ieder z'n ding, he.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik ook een van de meest voorzichtige skiërs ben. Ik gedraag me nooit gevaarlijk en ga nooit snel waar dat niet kan.

Slecht zicht = langzaam.
Bocht = langzaam.
Stijle rand = kijken of er niet iemand net over de rand ligt.
Lesgroepje = langzaam en grote bocht er omheen.

Enzo.

Dus al hou ik wel van snelheid, ik ben wel altijd heel voorzichtig.
Oud 13-02-2004, 22:18
Marshall
Marshall is offline
snowboarden ... & fakie snowboarden
Oud 14-02-2004, 10:11
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Balance schreef op 13-02-2004 @ 16:25:
daar ben ik het echt niet over eens. De skiërs gaan zó verschrikkelijk hard langs je, das niet normaal. Ze kijken amper uit en ik heb van de skieërs véél meer last gehad dan van de snowboarders.

(en ik heb zelf geskied, dus het is niet zo dat ik tegen skieërs ben omdat het 'de andere groep' is.)
Bij mij zijn het juist de snowboarders die heel hard langs me heengaan (of proberen door me heen te gaan waardoor ik val en zij zelf snel weg boarden)
Oud 14-02-2004, 14:32
L'aste Plaque
L'aste Plaque is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 14-02-2004 @ 11:11:
Bij mij zijn het juist de snowboarders die heel hard langs me heengaan (of proberen door me heen te gaan waardoor ik val en zij zelf snel weg boarden)

Dán roep je het waarschijnlijk gewoon een beetje over jezelf af
Oud 14-02-2004, 16:01
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 14-02-2004 @ 11:11:
oww...jij was dat fluor ski outfit met unox mutsje
Oud 14-02-2004, 16:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik zes jaar was ben ik met mn ouders op wintersport geweest en toen heb ik ook geskied. Ik vond het toen best wel leuk en ik zou het best nog wel eens willen doen. Skieen trekt me ook meer dan snowboarden maar ik weet eigenlijk niet waarom.
Oud 15-02-2004, 21:24
zzzoefff!!!
zzzoefff!!! is offline
Ik ski nu 14 jaar en geef skiles. Ik ben nu aan het leren boarden en das ook héél gaaf! Ik heb ook van die snowblades, ook wel grappig.
Ik vind het alle 3 gewoon heel leuk.
Oud 16-02-2004, 21:05
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Marshall schreef op 14-02-2004 @ 17:01:
oww...jij was dat fluor ski outfit met unox mutsje
Oud 17-02-2004, 06:46
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
da leentjuh schreef op 16-02-2004 @ 22:05:
je kan het hebben hoor
Oud 17-02-2004, 16:11
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
Marshall schreef op 17-02-2004 @ 07:46:
je kan het hebben hoor

Spoiler
Oud 17-02-2004, 17:08
Marshall
Marshall is offline
van mij word niet echt anders verwacht
Oud 17-02-2004, 22:11
Alistar
Alistar is offline
Als ik zeg dat ik ski, krijg ik wel s van die opmerkingen naar mn hoofd: 'Omg, SKI jij?? Skieën zuigt!' Van n vriend van mij: 'Kutskieër' Slaat echt nergens op, maar goed, nu kan ik boarden en skieën, en hij alleen boarden, dus hij moet zn mond houden
Oud 17-02-2004, 22:42
Luego
Luego is offline
Citaat:
Skittles schreef op 17-02-2004 @ 23:11:
Als ik zeg dat ik ski, krijg ik wel s van die opmerkingen naar mn hoofd: 'Omg, SKI jij?? Skieën zuigt!' Van n vriend van mij: 'Kutskieër' Slaat echt nergens op, maar goed, nu kan ik boarden en skieën, en hij alleen boarden, dus hij moet zn mond houden
bij ons op school zegt de docent die het skikamp organiseert altijd wanneer iemand "kut!" roept daar "nee, kutsnowboarder" achteraan.
(beetje kromme zin maar klopt wel geloof ik)

ik vind snowboarden ook maar niets, ik ski .
ga volgend jaar een jaar naar noorwegen en daar wil ik leren telemarken, dat lijkt me ook heel koel .
Oud 17-02-2004, 22:48
Alistar
Alistar is offline
Ik ga lekker over 3 daagjes naar oostenrijk
Voor t eerst in de echte sneeuw boarden. Misschien n id om verkeersborden op de piste te zetten ofzo 'Oude mensen altijd voorrang' of 'Hou min. 4 meter afstand van lesgroepjes'
Oud 18-02-2004, 11:59
Ex
Ex is offline
TRIEST TRIEST TRIEST
ga toch lekker snowboarden jongens of hou op met zeiken over snowboarden this tering vet
Oud 18-02-2004, 12:26
santa
santa is offline
Dees is mijn derde jaar snowboarden, en kan het wel al aardig... Ik vertrek vrijdag voor meer dan een week
Ik heb 3 jaar geskied, en heb nu mijn eigen snowboard ik ski nog af en toe maar ik vind het persoonlijk cooler om te snowboarden ... ik heb dus niks tegen skiërs gewoon als ze over de hele piste beginnen te slalommen dan kan ik wel is vloeken
Oud 18-02-2004, 15:22
alanis
alanis is offline
Ik ski denk ik al zo´n 10 jaar. Heb ooit eens één ochtendje snowboard geprobeerd, maar ik kon niet een opstaan met die dingen, dus dat was ook meteen de laatste keer. Skieen kan ik, dus waaorm zou ik het dan niet doen ipv stuntelen op een snowboard?
Oud 18-02-2004, 17:54
Marshall
Marshall is offline
le snowboard, c'est magnifique
Oud 18-02-2004, 22:27
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Ex schreef op 18-02-2004 @ 12:59:
TRIEST TRIEST TRIEST
ga toch lekker snowboarden jongens of hou op met zeiken over snowboarden this tering vet
Het intellect van de gemiddelde snowboarder...

(Van gemiddelden zijn ook positieve uitzonderingen, dus niemand hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen. Niet *alle* snowboarders zijn zo dom.)
Oud 19-02-2004, 11:43
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
Ex schreef op 18-02-2004 @ 12:59:
TRIEST TRIEST TRIEST
skieën ook
Oud 19-02-2004, 18:09
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-02-2004 @ 23:27:

(Van gemiddelden zijn ook positieve uitzonderingen, dus niemand hoeft zich persoonlijk aangevallen te voelen. Niet *alle* snowboarders zijn zo dom.)
mag ik je er even op wijzen dat ik het gemiddelde omhoog heb gehaald , dus je mag je reply weghalen

Oud 21-02-2004, 02:36
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 18-02-2004 @ 23:27:

Nee, en gelukkig ook alle skiers niet, sla toch niet zo'n wartaal uit.

Regels voor berichten