![]() |
|
Vanavond is het Maagdenhuis bezet door een stuk of 150 studenten en scholieren, uit protest tegen de plannen van Rutte (VVD) voor leerrechten.
Goede zaak als je het mij vraagt (ik was er dan ook enigszins bij betrokken), belachelijke plannen van Rutte. Onderwijs is een recht, geen product. Op deze manier krijgen we hoger onderwijs dat puur gericht is op geld verdienen, en studenten die uit geldgebrek niet genoeg ontwikkeld zijn. Dat het Maagdenhuis gekozen is heeft trouwens alleen met symboliek te maken.
Laatst gewijzigd op 28-02-2005 om 20:58. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mijn achting voor de heer Verhagen daalt wederom. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat slaat natuurlijk nergens op. Meneer realiseert zich zeker niet in wat voor situatie hij studenten brengt die een studie willen doen die ze leuk vinden, maar die - toegegeven - niet veel kans op een direct goedbetalende baan oplevert en waarvoor ze dan óók nog eens gruwelijk veel moeten lenen. Laat dan de mensen lenen die toch goedbetalende banen krijgen, de juristen, de bedrijfseconomen en de andere snelle jongens. Die kunnen het makkelijk aflossen als ze klaar zijn, maar laat de anderen buiten schot. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik lachte me suf toen ik vanavond op teletekst iets las over geloof het cpb dat via versobering van de sociale zekerheid wilde zorgen dat er meer scholing bij werknemers kwam en een paar pagina's eerder las over de bezuinigingen op het onderwijs. Kan het helaas niet meer vinden. Way to go Rutte, op deze manier krijg je beter opgeleide mensen.
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De stufi halveren? Dacht het niet. Dat wordt juist nog een verdere financiele achteruitgang van de student. Als wij in Nederland een kenniseconomie willen moet daar in geinvesteerd worden. Zoiets komt niet gratis, maar dat snapt meneer Rutte nog niet helemaal. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Er is ooit onderzoek uitgevoerd door de Universiteit van Amsterdam onder propedeusestudenten van verschillende studies. Studenten die binnen één jaar hun propedeuse behaald hadden kregen vijftienhonderd euro en een laptop kado, studenten die hem niet binnen één jaar hadden kregen niets. Er was geen verschil meetbaar in de groepen. Citaat:
Ik vraag me af waar hij met zijn hersens zit. Wil je goed onderwijs in werkgroepen dan zul je minstens universitair docenten moeten hebben, geen aio's. Je hebt dus gepromoveerde wetenschappers nodig. Daar zijn er gewoon niet zoveel van. Bovendien is het logistiek onmogelijk om studenten het recht te geven hun docent te laten vervangen. Dat slaat werkelijk nergens op. Het is mooi om te zien dat zijn stakingsoproep zich nu tegen hem heeft gekeerd. Echt weer een typisch VVD-idee: we constateren bepaald gedrag, dat willen we veranderen dus gooien we er een zak geld tegenaan want alle mensen zijn natuurlijk te sturen met geld. Gatverdamme. Studenten die VVD stemmen zijn voor mij nog erger dan NSB'ers. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bovendien haal je de hele structuur onder het studentenleven weg door de maatregelen van Rutte. Als je na 5,5 jaar meer collegegeld moet betalen, wie is er dan nog bereid om in een bestuur te gaan zitten en daardoor een jaar studievertraging op te lopen? Gevolg: geen sociale structuren meer. Studenten die na hun studie wel punten hebben gehaald, maar geen idee hebben hoe ze moeten vergaderen en dingen organiseren. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op deze manier laat je studenten alleen nog maar studeren en kan er dus niets meer gedaan worden aan sociale contacten etc. |
![]() |
|
Dat na 5,5 jaar de collegegelden omhoog gaan, vind ik absurd. De overheid pretendeert een kenniseconomie te willen bewerkstelligen. Op deze manier zouden bijvoorbeeld hbo'ers meer de ruimte moeten hebben om naar het wetenschappelijk onderwijs te gaan.
Dat de overheid over de gehele linie wil overgaan naar een systeem waarin studenten meer moeten lenen, vind ik goed. In het buitenland zijn daar al goede resultaten mee bereikt. Studenten zijn bereid harder en sneller te studeren. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik vermoed dat als dit plan doorgaat de Belgische en Duitse universiteiten een grote toestroom van Nederlandse studenten zullen zien. |
![]() |
||
Citaat:
Volledig onderhouden worden is het andere (onwenselijke) uiterste, maar ik vind dat college geld en boeken in de studiefinanciering moeten passen. Voor de rest in eigen levensonderhoud is geen probleem, dat moet iedereen immers, maar aan de ene kant weinig krijgen en aan de andere kant overgeleverd zijn aan het kartel van studieboekenuitgevers en de prijzen die univesiteiten stellen is iets dat echt niet kan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vergeet het maar dat je VWO (bij je pappa en mamma thuis) kan vergelijken met WO (op kamers) ![]()
||
Citaat:
Godver wat kan het niveau toch zinken van tijd tot tijd.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Demonstratie 27 april, Den Haag Drez | 53 | 27-04-2005 16:54 | |
Algemene schoolzaken |
demonstratie tegen het nieuwe beleid van rutte over vervolgopleidingen! Anatria | 96 | 01-04-2005 07:45 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Laat 't kabinet op zijn bek gaan! dinaatjuh | 142 | 30-03-2005 15:13 | |
"Foto keeltumor mogelijk in 2006 op sigarettenpakje" almighty | 86 | 10-03-2005 22:43 | |
BELANGRIJK protestactie tegen het onderwijsbeleid! Anatria | 2 | 09-03-2005 22:11 | |
Lifestyle |
onze generatie is saai Ninnoc | 69 | 15-09-2002 14:44 |