Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-08-2004, 17:06
anne1234
anne1234 is offline
haihai mensen,

ik moet morgen een opdracht maken voor handarbeid. ik moest eerst een blad natekenen , en nu moet ik met dat soort bladeren iets creatiefs maken. nagetekende dus. ik dacht dat ik mschn een geschilderde boom met daaraan gekleurde uitgeknipte bladeren kon plakken, maar dat vind ik zo afgezaagd.ik weet dat het allemaal erg saai is, maar kan iemand mij helpen????
(ik weet dat ik het ook op creatieve vakken kan posten , maar volgens mij krijg ik dan te weinig reactie's)
alvast bedankt voor jullie hulp

anne
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-08-2004, 17:56
Verwijderd
Gewoon niet maken en als reden geven dat het te weinig artistieke uitdaging bood.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 18:05
melkpakje
melkpakje is offline
misschien is het juist wel een uitdaging, omdat je niet zo 1, 2, 3 wat weet
Oud 31-08-2004, 20:31
snarl
snarl is offline
ik vind t nou niet echt uitdagend...

maak een poppetje van blaadjes of zo? en dat de blaadjes dan ongeveer de vorm hebben van de lichaamsdelen.. ik weet ook niet zo veel boeiends geloof ik...

succes ermee danmaar he.. ben je te laat begonnen of is dit gewoon een duffe startopdracht of zo..?
Oud 31-08-2004, 20:33
anne1234
anne1234 is offline
Citaat:
snarl schreef op 31-08-2004 @ 21:31 :
ik vind t nou niet echt uitdagend...

maak een poppetje van blaadjes of zo? en dat de blaadjes dan ongeveer de vorm hebben van de lichaamsdelen.. ik weet ook niet zo veel boeiends geloof ik...

succes ermee danmaar he.. ben je te laat begonnen of is dit gewoon een duffe startopdracht of zo..?
de laatste, ik voel me net alsof ik op de peuterschool zit, zeg
Met citaat reageren
Oud 31-08-2004, 20:41
snarl
snarl is offline
nouja.. dan niet?

ik probeerde iig nog iets te bedenken..
Oud 31-08-2004, 20:53
anne1234
anne1234 is offline
Citaat:
snarl schreef op 31-08-2004 @ 21:41 :
nouja.. dan niet?

ik probeerde iig nog iets te bedenken..
niet jou idee,
kbedoel dat het een duffe startopdracht is
haha
ik vind het een beter idee dan dat van mij
Met citaat reageren
Oud 01-09-2004, 10:52
Verwijderd
Citaat:
anne1234 schreef op 31-08-2004 @ 18:06 :
(ik weet dat ik het ook op creatieve vakken kan posten , maar volgens mij krijg ik dan te weinig reactie's)
Dan zouden we alle huiswerkfora wel op kunnen heffen, want dan zou iedereen zijn posts op andere fora gaan posten.

-> Creatieve Vakken dus.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 21:27
Hamkaastostie
Hamkaastostie is offline
bladeren kopieren en dan groter kopieren, en dan daar iets mee doen dan krijg je loik effect want dan zie je de nerven enzo errug mooi! ( en dat had ik zelf bed8, soms heb ik wel heldere ideeen!)
Oud 15-09-2004, 16:25
xineof
xineof is offline
Ook leuk misschien en niet zo kinderachtig (), grote en kleinere bladeren uitzoeken, die onder een blad leggen en zacht met potlood over dat blad gaan zodat je afdrukken krijgt van die bladeren.

Ik ben benieuwd wat het wordt .
Oud 20-09-2004, 15:27
Verwijderd
TS zal er niks meer aan hebben, maar wie weet een ander.

Citaat:
Een aantal mogelijkheden om met (herfst)bladeren te laten werken:
· Een bladskelet maken
Sommige bladeren lenen zich uitstekend om er bladskeletten van te maken. Eerst heel goed drogen, daarna op een harde onderlaag leggen en dan met een harde borstel bekloppen. Het bladmoes tussen de harde bladnerven laat dan los en het bladskelet blijft over. Geen beter middel om de kinderen de bouw van het blad te laten leren kennen. Zie ook opzoekblad 1.
· In een lijstje
Bladskeletten zijn heel decoratief achter glas in een lijstje op een mooie achtergrond, eventueel met een passe-partoutje erom. Gebruik hiervoor een wissellijstje van bijvoorbeeld 13 x 18 cm. Ook heel fraai: tussen twee glasplaatjes geklemd. Een aparte versiering en uitstekend geschikt als cadeautje.
· Een wrijfdruk
Van een goed gedroogd blad kan een mooie afdruk gemaakt worden in – niet al te dun – aluminiumfolie. Leg het stukje folie over het blad en strijk de folie goed tegen het blad aan (voorzichtig, opdat het niet scheurt). Gebruik eventueel de bolle kant van een lepel, of een lapje stof. De afdruk verschijnt in hoogreliëf in de folie.
· Oud zilverwerk
Plak een gedroogd herfstblad of bladskelet voorzichtig op een passend stuk stevig karton. Neem een stukje aluminiumfolie van voldoende grootte – ruim over het karton vallend – en frommel het voorzichtig een beetje in elkaar. Haal het daarna ook weer voorzichtig uit elkaar, zodat het niet scheurt. Plak het nu met "sterke lijm" over het karton en blad. Druk de folie goed aan (met een zacht doekje), zodat de hoge delen van het bladskelet duidelijk in reliëf zichtbaar worden. Plak de overstekende delen van de folie aan de achterkant om.
Het "oud zilver"-effect ontstaat als volgt: doop een lapje met een punt in Oost-Indische inkt. Wrijf er daarna zachtjes mee in de groefjes van de gekreukelde foliolaag. Het resultaat: net echt oud zilver!
· "Fossielen" maken
Neem een stukje klei. Gebruik latjes en een kleirol om er een "tegeltje" van te maken. Druk er een herfstblad in. Verwijder het herfstblad vervolgens voorzichtig en laat de klei drogen. Als de tegeltjes na het drogen gebakken worden, kan het herfstblad ook blijven zitten. Borstel dan na het bakken de as weg.
In plaats van klei is ook gips bruikbaar. Zoek er een geschikt doosje (bv. een sigarendoos) voor als mal. Leg het herfstblad op de bodem en giet daarna voorzichtig het gips in de mal. Zorg ook voor een ophanggaatje of -haakje (paperclip), zodat de tegeltjes kunnen worden opgehangen. Ze kunnen natuurlijk ook beschilderd worden.
· Afdrukken
Bladeren van verschillende vorm worden aan één kant beschilderd met plakkaatverf en vervolgens op papier afgedrukt. Gebruik hiervoor onbedrukt krantenpapier of verfpapier. Gebruik verschillende kleuren. Door de nervatuur ontstaan er fraaie afdrukken. Er kunnen zo ook mooie, decoratieve composities worden gemaakt.
· Spatwerk
Spatwerk blijft een leuke activiteit. Leg een herfstblad op een passend velletje tekenpapier. Gebruik diverse kleuren. Na het spatten blijft een witte vorm in het spatwerk over. Er kan ook op gekleurd papier worden gewerkt. Van alle spatwerken kan een groepscompositie worden gemaakt.
· Herfstmobiel
Laat gave herfstbladeren omtrekken op dun triplex. Deze vormen worden met de figuurzaag uitgezaagd (en eventueel beschilderd). Met een aantal van deze bladvormen, stevig ijzerdraad en touwtjes kan een prachtige herfstmobiel worden gemaakt. In plaats van met triplex kan er ook met stevig, gekleurd karton gewerkt worden.
Bron: http://www.praxisbulletin.nl/demo/he...m?SMSESSION=NO
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten