Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2005, 19:17
shellsign
shellsign is offline
hey! ik heb even een vraagje. kan je de morning after pil alleen krijgen op doktersrecept? Of kan je zonder dat, zo naar de apotheek? Ik had ook ergens gehoord dat het te krijgen is bij de drogist. Weet iemand waar en hoe ik hem kan krijgen?
(en aan hoeveel kosten ik dan moet denken?)
alvast bedankt!
Oud 24-04-2005, 19:29
Verwijderd
Veel drogisten verkopen hem gewoon, soms staat het gewoon in de winkel - vaak bij de zwangerschapstesten of bij de condooms - soms achter de balie. Daar kan je hem dan dus gewoon kopen. Apotheken verkopen hem ook gewoon. Kosten... ik moest een jaar geleden geloof ik zo'n €15,- betalen, maar dat was wel op recept.
Oud 24-04-2005, 19:31
shellsign
shellsign is offline
ik kreeg het idee dat als je het zonder recept doet, je al snel op €38 euro zat ofzo, kan dat klopen? Ik wil eigenlijk niet graag naar de dokter, ben er pas geweest en als ik het kan regelen zonder dokter, doe ik dit liever.
Ik lees op internet ook over een recept dat je gratis kan downloaden van een site, is dit aan te raden? (http://www.anticonceptie-online.nl/)
Oud 24-04-2005, 19:34
Verwijderd
Citaat:
shellsign schreef op 24-04-2005 @ 20:31 :
ik kreeg het idee dat als je het zonder recept doet, je al snel op €38 euro zat ofzo, kan dat klopen? Ik wil eigenlijk niet graag naar de dokter, ben er pas geweest en als ik het kan regelen zonder dokter, doe ik dit liever.
Ik lees op internet ook over een recept dat je gratis kan downloaden van een site, is dit aan te raden? (http://www.anticonceptie-online.nl/)
Dat laatste zou ik zeker niet doen. Ga gewoon naar de Kruidvat morgen en koop zo'n ding, dan kost het meer €30,- (hoewel ik het niet verwacht hoor), lijkt het me wel waard.
Oud 24-04-2005, 21:50
Evelyne1988
Evelyne1988 is offline
heb 't een jaar geleden ooit op doktersrecept gehaald en toen moest ik bij de dokter ong. 15 euro betalen en bij de apotheek nog eens 15 euro. vorige maand kon ik 't direct bij de apotheek halen zonder recept en toen hoefde ik maar 1 x 15 euro te betalen.
Oud 24-04-2005, 22:29
Verwijderd
Als je denkt een morning after pill nodig te hebben zijn de kosten toch wel het laatste waar je je druk om moet maken, maar goed.
Oud 24-04-2005, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 24-04-2005 @ 20:34 :
Dat laatste zou ik zeker niet doen. Ga gewoon naar de Kruidvat morgen en koop zo'n ding, dan kost het meer €30,- (hoewel ik het niet verwacht hoor), lijkt het me wel waard.
beter dan een jong.
Binnen 72 uur, hup, fouten recht zetten
Hier.
Oud 24-04-2005, 23:44
Verwijderd
Ik geloof dat het rond de dertien euro kost bij Kruidvat, maar als je hem op doktersrecept aanvraagt is het gedekt door de verzekering.
Oud 25-04-2005, 07:14
shellsign
shellsign is offline
bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga het idd snel rechtzetten. (prijs is wel van belang omdat mn ma de post nogal eens open maakt en dan vraagt: "waarom heb je opeens nog zo weinig geld op je rekening?", maar dat is een ander probleem)
Bedankt!
Oud 25-04-2005, 10:09
Verwijderd
Citaat:
shellsign schreef op 25-04-2005 @ 08:14 :
bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga het idd snel rechtzetten. (prijs is wel van belang omdat mn ma de post nogal eens open maakt en dan vraagt: "waarom heb je opeens nog zo weinig geld op je rekening?", maar dat is een ander probleem)
Bedankt!
Volgens mij is het niet gezond als je dit soort zaken niet met je moeder durft te bespreken.
Oud 25-04-2005, 10:17
juno
juno is offline
Als je 16 bent, ben je bang dat ze boos word. Omdat je sex hebt en je denkt dat dat niet mag. Omdat je iets stoms gedaan hebt, en je bang bent voor afkeuring. En vooral ben je bang dat ze je daarna tot je 18e huisarrest zal geven!
Oud 25-04-2005, 16:10
shellsign
shellsign is offline
ik heb nooit gezegd dat ik dat niet tegen mijn moeder wil zeggen, alleen er zijn op dit moment grotere problemen (niet alleen m.a.p hoor) en dan heb ik zoiets van: dit is zoiets kleins daar breek ik mn nek ff niet over hoor...komt mss nog wel een keer...
Ik heb m btw nu ingenomen, norlevo. merk gelukkig nog niks aan bijwerken, hoewel veel vrouwen/meisjes dit wel hebben, moet je dan maar voor lief nemen)
Oud 25-04-2005, 17:41
AngelLena
AngelLena is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=734769

Regels voor berichten