Oud 03-05-2008, 20:22
AskMeAnything
AskMeAnything is offline
Ik weet niet meer waar ik begin.
Waar telt mijn huid en haar als ik:
waar ligt de grens tussen mij en jou?
De spiegel houdt zich wijselijk stil.
Oud 08-05-2008, 17:07
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Ja. Kort hé? Dat zou krachtig kunnen zijn. Maar met je titel vermoed ik algauw dat het niet echt iets vernieuwends zal zijn, en het is niet zo dat hij mij op een dwaalspoor heeft gebracht. Ik weet dat je veel in je mars hebt, want je hebt gevoel voor ritme en weet welk woord op welke plaats moet staan, maar dit vind ik niet zo'n geweldig gedicht. Gewoon, het is alsof het een stukje is dat uit zoveel andere had kunnen komen. Wel leuk dat je het kort probeert te houden. Probeer je dat eens met een krachtiger thema?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 17:14
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Probeer je dat eens met een krachtiger thema?
Wat maakt het ene thema krachtiger dan het andere? Het is toch juist hoe je ermee omgaat?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 19:11
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Klopt, maar ik bedoel dat dit soort liefdesgedichtjes meestal nogal flauw is. Is het juister als ik het als 'een krachtiger onderwerp' formuleer?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 18:41
hmm-hmm
hmm-hmm is offline
mwoah, je zegt 't zelf aal Fayelinde =) mééstal is dit soort nogal flauw.
bedoel je niet te zeggen dat ze misschien éérst eens met een wat 'krachtiger' thema (in ieder geval niet zo'n moeilijk uitschrijfbaar thema) moet proberen? iets simplistischer?
om vervolgens het nog eens te proberen met dit thema?
het is inderdaad hoe je ermee omgaat, maar er is wat mij betreft toch wel iets als niveau in onderwerpen, je kunt het jezelf moeilijk maken door een wat moeilijker thema te kiezen, en dan te kijken of je het krachtig kunt maken door eigen woorden?

On topic:
ik vind je 'waar telt mijn huid en haar' érg leuk, maar ik zie het dan liever in een uitgebreider gedicht.
het leest prettig, en het gedicht zelf heeft ook wel een goed rustig tempo wat mij betreft. je beeldspraak is goed, maar het is voor mij niet af. misschien kun je iets uitgebreider schrijven?
Fayelinde zegt het ook mooi: het is alsof het een strofe uit een geheel is gerukt. misschien kun je de rest erhbij schrijven??
Oud 12-05-2008, 16:06
AskMeAnything
AskMeAnything is offline
Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad nogal een kort gedichtje, en inderdaad niet zo krachtig als het had kunnen zijn. Het klinkt stom, maar de laatste (nogal lange) tijd komt er weinig zinnigs uit mijn pen/toetsenbord . Om gek van te worden. Tot ik 'het' terug heb gevonden plaats ik dus waarschijnlijk vrij veel troep .
Oud 12-05-2008, 19:17
Fayelinde.
Fayelinde. is offline
Doe maar, de kritiek die je daarop krijgt kan je alleen maar helpen, denk je niet? Het is ook niet dat ik het rotslecht vind, dat weet je zelf ook wel. Och, ik denk dat een writersblock wel één van die dingen is die je krampachtig mag proberen te forceren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten