Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2004, 14:23
justme18
justme18 is offline
ben ik weer...
de laatste tijd merk ik dat ik alleen maar negatief over mezelf kan denken...
doe ik dit wel goed...nee dit doe ik niet goed
kan ik dit wel ...nee dit lukt me vast niet
kijk ik in de spiegel zie ik dat ik alleen maar dikker aan het worden ben.

constant ben ik aan het vragen aan mensen of ze het wel leuk vinden als ze bij me zijn. Vraag ik of ze niet liever iets anders willen doen. en ik merk dat ze alleen maar negatief erop reageren. Ik kan er niets aan doen, ik ben zo bang dat mensen het bij mij niet leuk vinden. gister avond zat ik met mijn vriend in de bios...en ik zie hem de hele tijd verzittene n de andere kant uitkijken. dus ik vroeg wat erwas...toen hij zei dat hij last van zijn rug had zei ik dat als hij naar huis wilde hij het moest zeggen en dat we dan ook gaan. Hij zei geirriteerd dat hij er niet eens meer op in ging..(kan ik me wel voor stellen zo vaak ik vraag of hij iets anders wil en of hij het naar zijn zin heeft.)Later bij de film ben ik in slaap gevallen...kon er niets aan doen was zo moe...maar ik voel me zo schuldig...
wie heeft er tips om me te helpen....??hoe kan ik wat zekerder worden en hoe kan ik ervoor zorgen dta ik niet steeds zo bang ben dat anderen het niet leuk vinden bij mij...en hoe kan ik proberen niet steeds voor anderen te denken??

overal waar ik loop en waar ik ben zie ik mezelf...of in de spiegel of in het raam...en schaam me zo erg...voel me zo dik...zie mezelf dikker worden terwijl ik er zo op let dat ik niet teveel en verkeerd eet en zoveel mogelijk water drink...hoe kan het dat mensen die in je verleden zoveel negatieve dingen hebben gezegd zoveel invloed hebben op de manier van denken over jezelf in het heden??

tot snel...
liefs mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2004, 14:33
Sterretje*
Sterretje* is offline
Ik denk dat het ook veel te maken heeft met de pubertijd. Klinkt misschien een beetje afgezaagd, maar in de pubertijd krijg je vaak last van onzekerheden. Probeer een beetje te ontspannen en zorg ervoor dat jij het in ieder geval naar je zin hebt. Als jij je goed voelt dan zul je dat uitstralen naar anderen en zullen mensen je ook positiever benaderen. Verder denk ik dat mensen niet met je af zullen spreken als ze het niet leuk/gezellig vinden om bij je te zijn. Je bent wat onzeker, maar volgens mij ben je een hele lieve meid!
Sterkte Magic_STAR*
Oud 20-06-2004, 19:52
justme18
justme18 is offline
dank je wel...dat is lief van je...
ik denk dat het negatief denken komt doordat ik vroeger door mensen van dichtbij vaak te horen kreeg dat alles wat ik deed verkeerd was en dat ik nooit iets goed deed en dat door mij alles verpest werd.
ik heb het er ook met mijn vriend over gehad en hij gaat me helpen met dat ik wil veranderen,. hij heeft ook gezegd dat ik alleen voor mijzelf moet evranderen en niet voor hem
thnx....
xxx mij
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 20:35
Skilly
Skilly is offline
Denk er gewoon niet aan.
Doe gewoon schijt.

Sorry heb geen echte oplossing
Oud 20-06-2004, 20:58
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Skilly schreef op 20-06-2004 @ 21:35 :
Denk er gewoon niet aan.
Dat is wel weer heel makkelijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:08
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
justme18 schreef op 19-06-2004 @ 15:23 :
hoe kan het dat mensen die in je verleden zoveel negatieve dingen hebben gezegd zoveel invloed hebben op de manier van denken over jezelf in het heden??
ik denk (maar wie ben ik) dat die mensen vroeger (en nu misschien nog?) erg belangrijk voor jou waren, of heel dichtbij jou stonden.
Misschien dat het je daarom raakt, enz.. Of het is zo vaak gezegd dat het dr helemaal is ingebakken, je geloof het zelf. je gelooft wat ze over je zeiden, enz. en je gaat je daarnaar gedragen ofzo..
Ze zeiden negatieve dingen over jou, jij bent het gaan geloven, je hebt het zo gevoelt, nu weet je misschien wel dat het niet waar is wat ze zeiden, maar voel je het ook zo??

hmja, misschien lul ik ook maar wat onzin, maar goed.. maar ja, ik ga zo douchen, en daarna ook lekker slapen.. (en jij nu weltrusten en veel suc6 morgen met werken, en dat idee over six flags vind ik super! )
xxx mir
Met citaat reageren
Oud 20-06-2004, 21:15
Miracle
Miracle is offline
Natuurlijk is het moeilijk, maar als je zelf al weet dat je gedrag niet oke is kun je er wat aan doen. Je hoeft niet altijd te vragen of iemand het wel naar zijn zin heeft, probeer je in te houden. Of leer jezelf aan om het alleen op bepaalde momenten te vragen. Bijv. als diegene weg gaat of na een uur, zolang je maar niet in de herhaling valt. Het is echt niet erg dat je onzeker bent, maar hou ook rekening met de anderen. Je hebt zelf ookal door dat het niet leuk is als je steeds vraagt of iemand het wel leuk vindt.

Als je een goede relatie hebt me je vriend kun je daarover praten. Hij zal het heus wel begrijpen als je het uitlegd en hij kan je ook helpen dit af te leren.
Oud 20-06-2004, 22:05
Shitonya
Shitonya is offline
Sorry ik ben de negatiefste persoon op dit hele forum, dus ken je niet helpen, enkel begrijpen, maar daar heb je weinig aan
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:10
:) L. :)
:) L. :) is offline
Ja, ik heb dat ook in periode's ja, dat ik me afvraag of mensen het wel leuk met mij vinden, het niet leuker zonder mij vinden, mij nog wel aardig vinden enz. Het stomme is dat ik dan ook op allerlei dingen ga letten en kleine dingen zie ik als 'bewijs' dat het niet leuk met mij is. Maar heb ik niet altijd, alleen af en toe. Ik weet ook niet echt wat eraan te doen is helaas.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2004, 18:54
Beckey707
Beckey707 is offline
Wat ik altijd denk: Wees positief dan is het leven je lief
Als jij wat positiver bent dan is je leven veel mooier,
Je leeft namelijk maar een keer, dus moet je proberen positief te zijn over alles
Schrijf eens al je positieve punten op dat helpt vast. Ga ook eens bedenken waarom je zo negatief bent over jezelf.
Misschien heb je een keer iets gedaan wat je helemaal niet wou doen en nu druk jij je gevoelens weg of probeer je het te vergeten

Nou moet je dat juist niet doen dus kijk eens en ga eens heel goed denken waaraan het ligd.

Veel succes verder
Oud 22-06-2004, 13:24
DreamyTheater
heej... ik herken dit probleem wel... en ik heb wel ideeen wat je eraan kunt doen... maar het lukt me zelf nog niet zo goed... maar tog...
--> je moet niet steeds aan mensen vragen of het wel leuk is met jou... ik denk ook vaak, wat moete die mensen eigenlijk met mij? maar als zij het niet leuk vinden, moeten ze dat maar zeggen. zolang ze niks daarover zeggen kun je ervan uit gaan dat ze nergens problemen met je hebben.
--> je kunt ook proberen (maar is wel heel moeilijk) om zoveel mogelijk negatieve gedachten aan de kant te schuiven op het moment dat je eraan denkt... dat kan door bijv. een leuke herinnering naar boven te halen... waarin je je fijn voelt enzo... of je probeert je een keer compleet te ontspannen, je geest leeg te maken en positieve dingen tegen jezelf zeggen (in gedachten).
--> je zegt ook dat je je dik voelt enzo... maar daar moet je je niet druk om maken... als anderen je nou echt af zouden wijzen omdat je dik bent (wat je overigens niet eens hoeft te zijn, zelfs graatmagere mensen vinden zichzelf nog te dik), dan zou dat diep triest zijn...

oftewel kortom: probeer positief te denken en schuif negatieve gedachten opzij...
veel meer weet ik ook niet...
k hoop da je r iets aan hebt...
Veel succes
Met citaat reageren
Oud 22-06-2004, 13:50
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
Ai, klinkt me allemaal erg bekend in de oren meiske. maar laten we alles een voor een ff doornemen.

-Je vraagt mensen of ze het wel leuk vinden als je bij ze bent en ze geven meestal negatieve antwoorden. Dat is idd heel erg als je al niet lekker in je vel zit. Maar misschien vraag je ze net op het verkeerde moment. De negatieve dingen zul je nu eerder onthouden dan dat je de positieve dingen zult opnemen...

-Dan wat er met je vriendje is gebeurt. Het is idd heel erg lullig dat je in slaap viel maar als je zo moe bent, waarom zou je je dan schulig moeten voelen?!? Als je te weinig slaap hebt gehad dan zul je het toch ooit in moeten halen. Als je vriendje het echt vervelend vond had hij jouw waarschijnlijk wel wakker gemaakt, maak je daar dus maar niet al te druk om, dat komt echt wel goed als het al niet goed is.

-En dan het laatste wat denk ik toch wel het meest vervelende is, je eigenbeeld... Je voelt je erg onzeker en je vind dat je te dik bent Nu moet je je toch afvragen, wat is nou dik?!? Je bent namelijk echt niet dik als je niet het lichaam dat je altijd op tv ziet of op straat. Je bent namelijk pas 'te dik/zwaar' als je echt denkt nu moet ik 50 kilo afvallen(das alleen ter voorbeeld natuurlijk ) En dan tot slot het negatieve denken... Ik denk dat je met praten toch het verst zult komen. Misschien erg afgezaagd(zelfs dat ik zeg dat het afgezaagd is is afgezaagd, ik weet) maar het zal helpen. Niet van de een op de andere dag, het zal even tijd nemen, maar na een tijdje zul je zien dat het je toch wel geholpen heeft.

En zoals magig al zei: Je bent volgens mij een schat van een meid!

Dikke zoen(als da mag) Van white
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten