Oud 22-07-2011, 13:52
Kayleigh5
Kayleigh5 is offline
Hai,

Ik wil graag communicatiewetenschappen (WO) studeren en iets met media op de HKU. Ik had een idee om dan een studie op de HKU in voltijd te doen en daarnaast communicatiewetenschappen in deeltijd ernaast. Maar is dat wel reeel? En zijn twee verschillende studies van verschillende scholen wel te combineren?

Ik zou het heel fijn vinden als mensen mij daarover wat meer kunnen vertellen! Elke reactie is welkom!

Groetjes Kayleigh
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2011, 16:08
312
312 is offline
Ik weet het niet zeker, maar ik denk van niet. De kans is namelijk groot dat je roosterproblemen krijgt. Ook denk ik dat het echt heel zwaar is, omdat beide studies nogal een andere invalshoek hebben. Je zou het echter nog even kunnen navragen bij de hogeschool/universiteit.
Oud 26-07-2011, 12:16
Kayleigh5
Kayleigh5 is offline
Ja volgens mij wordt het dan inderdaad best zwaar. Dan wordt het toch écht kiezen... Haha,
Dankjewel!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2011, 12:46
312
312 is offline
Citaat:
Ja volgens mij wordt het dan inderdaad best zwaar. Dan wordt het toch écht kiezen... Haha,
Dankjewel!
Succes met je keuze!
Oud 30-07-2011, 20:51
aero
aero is offline
Het is nog best te doen hoor. Zo ken ik een jongen die naast zijn 2 universitaire studies nog een deeltijd HBO studie erbij doet. Hij heeft geen sociaal leven meer, maar heeft over 2 jaar wel 3 bachelors. Doe ik hem niet na, maar het is niet onmogelijk. Aangezien je 2 studies gerelateerd is aan elkaar is het op zich nog te doen.
Oud 31-07-2011, 11:20
312
312 is offline
Citaat:
Het is nog best te doen hoor. Zo ken ik een jongen die naast zijn 2 universitaire studies nog een deeltijd HBO studie erbij doet. Hij heeft geen sociaal leven meer, maar heeft over 2 jaar wel 3 bachelors. Doe ik hem niet na, maar het is niet onmogelijk. Aangezien je 2 studies gerelateerd is aan elkaar is het op zich nog te doen.
Het grootste probleem blijft echter dat je bij hbo-studies een aanwezigheidsplicht hebt, waardoor je relatief weinig tijd aan de universitaire studie kunt besteden. Ook blijft het feit staan dat de twee studies, wel aan elkaar verwant zijn, maar nog steeds een hele andere invalshoek hebben. Als je een sociaal leven behouden wilt, is dit denk ik geen verstandige keuze.

Een vraagje uit interesse: doet jouw vriend een hbo-opleiding bij de LOI/NTI of bij een hogeschool. Dit maakt nogal uit.
Oud 01-08-2011, 13:56
aero
aero is offline
Citaat:
Het grootste probleem blijft echter dat je bij hbo-studies een aanwezigheidsplicht hebt, waardoor je relatief weinig tijd aan de universitaire studie kunt besteden. Ook blijft het feit staan dat de twee studies, wel aan elkaar verwant zijn, maar nog steeds een hele andere invalshoek hebben. Als je een sociaal leven behouden wilt, is dit denk ik geen verstandige keuze.

Een vraagje uit interesse: doet jouw vriend een hbo-opleiding bij de LOI/NTI of bij een hogeschool. Dit maakt nogal uit.
Hij doet het via LOI, dat maakt het heel wat makkelijker Maar ik denk dat het via een hogeschool net zo goed mogelijk is. Het is gewoon een kwestie van een gesprek aangaan met je docenten (of studiebegeleiding coach) en hun op de hoogte stellen van je situatie. Het is volgens mij mogelijk dat ze jou dan een aangepast traject aanbieden of flexibeler omgaan met het aanwezigheidsplicht, ik noem maar wat.
Oud 01-08-2011, 15:45
312
312 is offline
Citaat:
Hij doet het via LOI, dat maakt het heel wat makkelijker Maar ik denk dat het via een hogeschool net zo goed mogelijk is. Het is gewoon een kwestie van een gesprek aangaan met je docenten (of studiebegeleiding coach) en hun op de hoogte stellen van je situatie. Het is volgens mij mogelijk dat ze jou dan een aangepast traject aanbieden of flexibeler omgaan met het aanwezigheidsplicht, ik noem maar wat.
Via een afstandsopleider is het inderdaad wel mogelijk, maar ik betwijfel ten zeerste of het mogelijk is bij een hogeschool. Niettemin heb ik de TS al geadviseerd zich te richten tot de universiteit of hogeschool. Ik weet niet of ze dit nog gedaan heeft.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten