Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2004, 11:02
DT
DT is offline
Hoi
Ik volg de best buy guide van Tweakers.net , en heb een aantal vragen over het kopen en in elkaar zetten.

1. De processor die ze aanraden heeft een 512kb cache, is het niet beter om eentje met 1mb te nemen?

2. Zouden jullie ook de GeForce videokaart die zij aanraden nemen? Ik wilde eigenlijk voor de Ati X800 XT gaan en weet niet welke ik nou het beste kan kiezen.

3. Als je alle onderdelen koopt, heb je dan nog ondere dingen nodig om het in elkaar te zetten? (bijv. draden)

4. Ik wil twee harde schijven, 1 externe. Suggesties voor merken die compatibel zijn? (denk aan 120-160 gb)

5. 19 inch lijkt me wel fijner dan 17 inch TFT, scheelt dat veel in prijs?

Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2004, 11:20
Verwijderd
Even puntsgewijs antwoorden.

1. De processor die ze aanraden heeft een 512kb cache, is het niet beter om eentje met 1mb te nemen?

Dat staat al uitgelegd in de review van die best buy. De 1 MB-versie presteert iets beter in games, hoewel dat verschil echt marginaal is. De 1 MB-versie heeft namelijk wel een lagere interne kloksnelheid. De 512 KB-versie is wel veel verder over te klokken en springt ook zuiniger om met energie. Daarom is in die best buy ook bewust voor de 512 KB-versie te kopen.

2. Zouden jullie ook de GeForce videokaart die zij aanraden nemen? Ik wilde eigenlijk voor de Ati X800 XT gaan en weet niet welke ik nou het beste kan kiezen.

Dat hangt helemaal af van hoeveel geld jij te besteden hebt en of je eerder een ATi- of een NVidia-kiddo bent. Ik zou zelf gewoon de best buy guide aanhouden omdat die GF6800 GT gewoon een bloedsnelle kaart is. Wil je minder geld uitgeven (400 eu voor een videokaart is natuurlijk wel veel) dan zou ik een GF6800 LE kiezen.

3. Als je alle onderdelen koopt, heb je dan nog ondere dingen nodig om het in elkaar te zetten? (bijv. draden)

Bij alle goede computerzaken worden moederborden geleverd in in een doos met daarin alles wat je nodig hebt (stroom-, IDE-, SATA-, FireWire-kabels, brackets, schroefjes, enz.enz.). Harde schijven en CD-ROM spelers worden vaak OEM geleverd, dus alleen in een antistatisch zakje. Misschien dat je daar nog wel schroefjes voor nodig hebt, maar bij de Antec-case uit de guide zit al het montagemateriaal gewoon bij de kast verpakt.

4. Ik wil twee harde schijven, 1 externe. Suggesties voor merken die compatibel zijn? (denk aan 120-160 gb)

Lijkt mij dat alles wel 'compatible' is. Wat voor externe HDD je wilt hangt helemaal af van je eigen smaak en budget.

5. 19 inch lijkt me wel fijner dan 17 inch TFT, scheelt dat veel in prijs?

Behoorlijk. Dat 17" LCD-scherm in de best buy guide kost meer dan 400 euro, terwijl je al voor onder de 200 een redelijke 19" CRT-bak hebt. Geef jij 350 euro uit aan een 19" CRT-scherm, dan heb je echt een goed scherm. Helemaal als je een serieuze gamer bent, want voor écht echt (voor ik weer flames krijg) serieus gamen is LCD gewoon nog steeds niet geschikt.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 11:54
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-11-2004 @ 12:20 :
Even puntsgewijs antwoorden.

1

Dat hangt helemaal af van hoeveel geld jij te besteden hebt en of je eerder een ATi- of een NVidia-kiddo bent. Ik zou zelf gewoon de best buy guide aanhouden omdat die GF6800 GT gewoon een bloedsnelle kaart is. Wil je minder geld uitgeven (400 eu voor een videokaart is natuurlijk wel veel) dan zou ik een GF6800 LE kiezen.

Voor die 400 euro heb je wel een kaart welke beter dan een X800pro is die indezelfde prijsklasse zit, en die stukken langer mee kan dan een 6800LE (Niet iedereen wil/kan hem modden.)
Ik geloof dat nu ook de X800XT(agp) uit is, dat is dus de tegenhanger van 6800GT. En ook rond de 400 euro gaat kosten en de pro gaat naar 375 kosten.

Ze hebben daar gewoon voor de 6800GT gekozen omdat die tenmiste leverbaar was, de nieuwe high end kaarten zijn nauwelijks verkrijgbaar, op de X800PR en 6800GT na dan, en de 6800GT presteert veel beter dan een pro.

Dit is een revieuw van de X800XT (agp versie), die wil ik me namelijk ook gaan halen.

Laatst gewijzigd op 06-11-2004 om 12:14.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 12:19
ysselsteyn
ysselsteyn is offline
ik heb hier nog wel paar mooie benchmarks van die kaarten maar het maakt volgens mij niet uit wat je pakt de ene werkt beter in doom 3 de andere in joint operations of zo dus...........

http://graphics.tomshardware.com/gra...charts-04.html

kben nu ook zelf een pc aant samenstellen (nie zelf bouwen)
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 12:35
Jolt
Jolt is offline
Ati: Direct 3d spellen zoals Half Life 2, etc is hij beter in.
Nvidiapengl spellen zoals Doom 3,etc is nvidia beter in.

Maar de 6800 Ultra en X800XT PE zijn gelijk, de een dan meer fps dan de andere. Maar het gaat toch voornamelijk om de beeldkwaliteit en die is gelijk.
3dmark03/05 vertrouw ik niet meer, vind ik zowizo geen benchmark, games dat zijn de benchmarks.
Vooral met die drivers...eerst haalt een X800XT Pe 4000 punten in 3dmark05 en nu ineens 5000 punten ...
Reageren

Regels voor berichten