Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 13:03
Verwijderd
Hallo allemaal,
Zoals de meeste van jullie vast wel gemerkt hebben worden er nogal een aantal topics om zeep geholpen door een discussie of God wel of niet bestaat of doordat ongelovigen gaan posten in een topic waarin eigenlijk alleen gelovigen gaan posten. Om dit probleem op te lossen hebben we bedacht om tags in te voeren. Deze tags zijn niet verplicht, maar helpen wel bij het leesbaar en intressant houden van het topic.
De tags zijn:

[+] voor een topic waarbij je er van te voren vanuit gaat dat God bestaat
[-] voor een topic waarbij je er van te voren vanuit gaat dat God niet bestaat

Reacties die dus in strijd zijn met de van te voren aangegeven tag, worden verwijderd. Mocht een lid toch blijven posten, dan kan dit worden bestraft.

Uiteraard houden wij ook toezicht zodat tags niet extreem gebruikt dan wel misbruikt worden. Verder is er een nieuwe regel in de announcement opgenomen (dikgedrukt). Deze houdt in feite in dat ongelovigen niet mogen reageren in topics hoe zij hun gebeden beantwoord zien oid.

Commentaar kan hieronder

Laatst gewijzigd op 22-12-2004 om 10:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2004, 17:36
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Mooie manier om alle vorm van discussie dood te slaan.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 18:30
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-12-2004 @ 18:36 :
je mag ook topic's zonder tag openen als je graag met iedereen in discussie wilt. Topicstarters krijgen dus enkel meer mogelijkheid om hun topic te sturen.
mooie onderbouwing van je punt overigens
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 15:47
Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-12-2004 @ 18:36 :
Het voorkomt wel dat in je in elk topic weer de discussie over het al dan niet bestaan van God aanmoet gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 22:14
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-12-2004 @ 23:07 :
Mijn reactie was eigenlijk meer op deze zin bedoeld.
Het komt eigenlijk als volgt op me over: staat er een [g] dan moeten [o]'s hun muil houden. Dat is krom op een forum.
dat lijkt me niet. discussie wordt op een forum gebonden aan regels. Dit forum heeft bijv. een nettiquette. neo-nazie's worden geweerd en moeten dus hun muil houden. Zo zijn er meer regels. Om de discussie's iets meer inhoud te geven en niet elk topic op dezelfde pad-stelling te laten uitlopen zijn die tag's er. Inderdaad om te zorgen dat bepaalde mensen hun mond houden binnen een discussie zodat deze niet automatisch offtopic gaat na de eerste 3 posts.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 23:18
Levitating Nun
De invloed van een anders-denkend persoon over een bepaald onderwerp kan heel verfrissend werken. Dit beleid houdt dat imo tegen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 00:31
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 17-12-2004 @ 00:18 :
De invloed van een anders-denkend persoon over een bepaald onderwerp kan heel verfrissend werken. Dit beleid houdt dat imo tegen.
Dat ligt aan de topicstarter. Deze kan besluiten anders-denkenden uit zijn/haar topic te sluiten. Het is niet de bedoeling dat een bepaalde groep monddood gemaakt wordt, maar meer om de topicstarter de lijn in het topic te laten bepalen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 16:32
Levitating Nun
Citaat:
cartman666 schreef op 17-12-2004 @ 01:31 :
Dat ligt aan de topicstarter. Deze kan besluiten anders-denkenden uit zijn/haar topic te sluiten.
Nou, prima, laat dat dan over aan de ts zou ik zeggen. Maar ga er geen beleid omheen breien.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 18:18
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 18-12-2004 @ 17:32 :
Nou, prima, laat dat dan over aan de ts zou ik zeggen. Maar ga er geen beleid omheen breien.
dat is geprobeerd, maar als een topicstarter zegt: "dit topic is alleen voor mensen die geloven" dan post er alsnog iedereen. Werkte dus blijkbaar niet zonder dat er sanctie's tegenover stonden. Die zijn er nu: je post wordt gewist als die niet in overeenstemming is met de wensen van de topicstarter.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:05
Levitating Nun
Aangepast beleid?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 19:24
RanC
RanC is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 20-12-2004 @ 20:05 :
Aangepast beleid?
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1047679
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 20-12-2004 @ 20:05 :
Aangepast beleid?
In feite niet echt, maar nu hebben wij meer spelings vrijheid en worden van die kinderachtige topics die RanC ten toon spreidde geblokkeerd, maar de functie die wij er voor bedoeld hadden blijft open, alleen nu zonder tags
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 10:00
Verwijderd
voor specifieke klachten mag je cartman of mij pm'en. Graag dan met een duidelijke onderbouwing qua posts. Dit topic is voor feedback op het nieuwe beleid
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 10:09
T_ID
T_ID is offline
dan kan ik melden dat schrappen van de [g] en [o] tags een goede zet waren.

Laatst gewijzigd op 22-12-2004 om 15:06.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 10:13
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-12-2004 @ 11:09 :
(of beter gezegd, het feit dat het RanC wel wordt nagedragen een (toegegeven, nutteloos) topic te openen na geprovoceerd te zijn, terwijl dit bij anderen niet gebeurd bij gelijksoortige gevallen of posts)
Basseer jij op?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 10:41
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 22-12-2004 @ 11:24 :
nou.... ziehier:

uhm? juist, dat is dus aan de ene kant.
Ik ben van mening dat het topic kinderachtig was (en volgens mij was jij van mening dat het nutteloos was). Er zijn nl. ook andere manieren om te laten zien dat het niet werkt, nl in dit topic posten en ons erop wijzen.

Citaat:

en dit dus de anderen kant. het soort post zoals ik hier quote irriteer ik me mateloos aan.
Ja ik zie wat je bedoelt. De meeste posts hiervan halen we er wel uit, maar we kunnen niet alles zien. Stuur gerust een pm.
Citaat:

aan de ene kant wordt iemand verweten (soms zelfs met onderbouwing, in tegenstelling tot dit soort posts) dat hij gelovigen per definitie dom noemt.

maar iemand die ongelovigen per definitie zondaars en onmorele mensen noemt komt daar vervolgens wel mee weg?

wat ik zeg, grijp in bij allebei, of niet bij beiden.

persoonlijk prefereer ik het laatste.

Als ik bijvoorbeeld kijk hoe lang Realmoslim zijn oeverloos gescheld en arrogantie ten toon heeft kunnen spreiden (getuige een aantal posts een week of wat geleden heeft hij dus nog steeds geen permban) is het me dan kwalijk te nemen dat ik af en toe vraagtekens laat rijzen bij het bestraffingsbeleid?
tsja ik kan alleen actie ondernemen als hij post op religie en dat is niet zo vaak Maar nogmaals als je je twijfels hebt bij een post oid mag je gerust ons een pm sturen. We zien nl niet alles, hoewel we wel zo veel mogelijk proberen te lezen.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 15:05
T_ID
T_ID is offline
nah, ik probeer een drempel te hanteren voor ik naar een FB//M&M ga, zelf mag ik af en toe ook graag een sneer uitdelen, daar kan ook best ruimte voor zijn.

maar, anyway, nu dat is opgehelderd kunnen de vorige paar posts wel weg denk ik.

edit: laat dat deleten ook maar, ik was zelf nog niet over de tijdlimiet ervoor heen.
Reageren

Regels voor berichten