Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2004, 13:34
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Heb gezocht op het forum, en ben al een pak wijzer geworden, maar heb nog 1 vraagje;

Is vrijen tijdens een blaasontsteking onverstandig? (rustig vrijen dan)
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 13:44
Lorelei
Lorelei is offline
Ik dacht het niet. Maar je moet er rekening mee houden dat de pil door de antibiotica niet meer betrouwbaar is en waarschijnlijk is het pijnlijk om te doen. Maar volgens mij kan het wel.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 17:30
elledc
elledc is offline
Ik begrijp het niet goed want als je een blaasontsteking hebt dan doet dit toch ongelooflijk veel pijn en dan denk je toch niet aan vrijen?
Althans ik toch niet
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 20:07
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
idd ik ook niet dan weet ik me geen houding te geven als ik zit of als ik sta of loop.. alles doet dan pijn
maar goed wanneer die weg aan t trekken is.. dan doet t minder pijn en kan sex wel denk ik..
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 26-12-2004 @ 18:30 :
Ik begrijp het niet goed want als je een blaasontsteking hebt dan doet dit toch ongelooflijk veel pijn en dan denk je toch niet aan vrijen?
Althans ik toch niet
Ik ook niet nee... dan even geen seks.

Maar goed het kan verder weinig kwaad hoor. Als jij het dan wel prettig voelen vindt, moet je het vooral doen . Wel opletten met antibiotica zoals gezegd is.

En daarnaast als je dan seks hebt gehad, meteen naar de wc gaan, zeker als je blaasontsteking hebt, maar ja eigenlijk is dit altijd wel van belang als je er gevoelig voor bent.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 20:16
Dobomobo
Dobomobo is offline
aleen vrouwen reageren
Oud 26-12-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 26-12-2004 @ 21:12 :

En daarnaast als je dan seks hebt gehad, meteen naar de wc gaan, zeker als je blaasontsteking hebt, maar ja eigenlijk is dit altijd wel van belang als je er gevoelig voor bent.
ik kreeg een tijdje terug een blaasontsteking omdat ik na seks niet naar de wc ging. Dus dit is iig heel belangrijk
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Dobomobo schreef op 26-12-2004 @ 21:16 :
aleen vrouwen reageren
wat een opmerkingsvermogen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 20:29
Jules
Jules is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 26-12-2004 @ 14:34 :
Is vrijen tijdens een blaasontsteking onverstandig? (rustig vrijen dan)
Dat kan gewoon, als je zelf niet te veel pijn hebt. Ik zou wel van tevoren (hoe gepland klinkt dat ) een glas water drinken, en na de seks meteen gaan plassen.
Oud 27-12-2004, 00:15
igfy
igfy is offline
hmmm... het is alleen wel pijnlijk.. maar verder kan het wel, als je maar voorzichtig bent en bovengenoemde adviezen opvolgt
Oud 27-12-2004, 12:13
Verwijderd
Ik heb soms een blaasontsteking waarbij het daar gewoon pijn doet (vaak voel ik dan niet wanneer ik écht moet plassen, en loopt het er gewoon zo uit ), continu, maar meestal heb ik vooral het gevoel dat ik telkens moet plassen en doet het bij het plassen pijn. Bij die laatste heb ik wel gewoon seks, rustig, dan daarna meteen plassen & wassen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 18:09
MissyE
MissyE is offline
Blaasontsteking is ontzettend besmettelijk.. Dus je kan best seks hebben, als je vriend 't risico wil lopen om ook een blaasontsteking te krijgen... dat lijkt mij 't enige probleem.. de bestmettelijkheid....
Oud 27-12-2004, 18:24
Verwijderd
Citaat:
MissyE schreef op 27-12-2004 @ 19:09 :
Blaasontsteking is ontzettend besmettelijk.. Dus je kan best seks hebben, als je vriend 't risico wil lopen om ook een blaasontsteking te krijgen... dat lijkt mij 't enige probleem.. de bestmettelijkheid....
Een ontsteking ontstaat door een bacterie, niet door een virus. Je hoeft écht niet bang te zijn hem te besmetten.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 21:17
MissyE
MissyE is offline
okay.. kan ook..
Ik heb alleen gemerkt dat als 1 van m'n huisgenoten 't had, ik 't ook kreeg, dan kreeg m'n beste vriendin 't ook.. en vervolgens haar vriend.. *elke keer weer*.. Maar ja, kan ook toeval zijn.. biologie is niet m'n sterkste kant
Oud 28-12-2004, 15:57
fruitvliegje
fruitvliegje is offline
Citaat:
grl schreef op 26-12-2004 @ 14:44 :
Ik dacht het niet. Maar je moet er rekening mee houden dat de pil door de antibiotica niet meer betrouwbaar is en waarschijnlijk is het pijnlijk om te doen. Maar volgens mij kan het wel.
Heb gevraagd aan de dokter en die zei dat de pil dan nog wel werkt.
Enfin, gisteren nam ik dus nog geen antibiotica, en heb snachts gevreën (en erna gaan plassen), en werd vanmorgend wakker, met de pijn van de eerste dag... (het was al 3 dagen bezig, maar wel aan het beteren)

vandaag dus bij de dokter geweest en heb nu pilletjes, dus het zou nu snel moeten overgaan.

Conclusie; vrijen tijdens blaasontsteking (waar je nog niets voor neemt iig): onverstandig
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 18:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
fruitvliegje schreef op 28-12-2004 @ 16:57 :
Heb gevraagd aan de dokter en die zei dat de pil dan nog wel werkt.
Enfin, gisteren nam ik dus nog geen antibiotica, en heb snachts gevreën (en erna gaan plassen), en werd vanmorgend wakker, met de pijn van de eerste dag... (het was al 3 dagen bezig, maar wel aan het beteren)

vandaag dus bij de dokter geweest en heb nu pilletjes, dus het zou nu snel moeten overgaan.

Conclusie; vrijen tijdens blaasontsteking (waar je nog niets voor neemt iig): onverstandig
Hm, bij mij zeiden ze dat de pil niet meer betrouwbaar was. Maar misschien heb je andere antibiotica gekregen of zo, dat kan wel.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 20:25
Elmoo
Elmoo is offline
Kan helemaal geen kwaad hoor, in sommige gevallen is het voor jezelf een beetje een onprettig gevoel maar het kan gewoon
Wel moet je even goed lezen (als je aan de pil bent) of de medicijnen die je gebruikt geen invloed hebben op de werking van de pil.
Oud 29-12-2004, 14:08
Luna
Luna is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 26-12-2004 @ 21:12 :
ja, je kunt blaasontsteking krijgen als je niet na de seks naar de wc gaat, dus sowieso moet je het eigenlijk altijd doen.

Regels voor berichten