Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De Chinese karakters moeten volgens een aantal regels van volgorde geschreven worden, wat is die volgorde en waarom moet dit zo? Nu je het een jaar gestudeerd hebt, hoe ver sta je? Hoeveel uur les heb je en hoeveel tijd steek je er anders nog in? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ik wil Chinees leren omdat ik een Chinees kindje ken die geen Chinees spreekt en ik zou het enkele woordjes willen leren. Ook omdat het me een grote uitdaging lijkt en ik misschien nog eens op reis zou gaan naar China. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sterker nog, neem het zeer uitgebreide vocabulaire en de extreme finesse van de werkwoordstijden bij het Engels of het ingewikkelde stelsel van naamvallen en de valkuil 'dat het zoveel op Nederlands lijkt' bij Duits, en negen van de tien mensen zullen beamen dat Romaanse talen makkelijker te leren zijn dan Germaanse. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In Nederland wonen er nog vrij veel Chinesen, 't zou denk ik handig zijn contact met enkele mensen te zoeken en daar af en toe mee af te spreken om de taal te horen. Bekijk zo'n simpel boekje over de taal, om te kijken of het je interesseert en Blurred kan je waarschijnlijk ook best helpen te kijken of het iets voor je is. Als je er dan mee verder wil, zoek een cursus in de buurt; Chinees komt enorm op, dus cursussen zijn vast wel te vinden. Zo verder gaan. Een paar woordjes zal je wel onder de knie krijgen binnen nu en een paar weken, perfect Chinees zal je misschien nooit spreken, maar wanneer je er tijd en moeite in wil steken, kan je vast een eindje komen. 't Belangrijkste is veel lezen en (proberen te ) spreken. |
![]() |
||
Citaat:
Als je een taal wilt leren omdat deze later van belang kan zijn bij het krijgen van een baan zou ik eerst maar eens aandacht besteden aan het Nederlands, Engels en Duits, het is een feit dat veel Nederlandse bedrijven graag mensen hebben die deze talen goed beheersen. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Ook al ga je Madarijn leren op hoge school of universiteit, in praktijk (dus in China zelf) moet je toch 'from scratch' beginnen, maar dat zul je wel merken daar.
Maar goed, met dat Chinese meisje kun je best in die beginnersboekjes gaan kijken. ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En om Romaanse talen nu vreemd te noemen, enkel en alleen omdat jij het anders gewoon bent... ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En aan bepaalde dialecten kun je best wat hebben. Het overgrote deel van alle Chinezen in Nederland spreekt van huis uit bijvoorbeeld Kantonees. Als je met hen wilt werken heb je daar dus meer aan dan aan Mandarijn.
||
Citaat:
Ik zal hier dan wel weten te vertellen hoe moeilijk ik het vind. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|