Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2005, 18:10
Verwijderd
Ik heb daar lang geen last meer van gehad, maar nu ineens weer wel. Ik heb vroeger gehad dat mijn hele voet onder zat, en jeukte als een gek. Toen heb ik daar zalf voor gekregen.

Nou vind ik het vooral irritant, maar een beetje veel moeite om hiervoor een zalfje of iets bij de huisarts te gaan halen. Is er mss een huis-tuin en keukenmiddel wat hier tegen helpt? Of iets wat je bij de drogist kan halen.
Dus is er mss een goede tip die ik kan gebruiken?
eigenlijk zou mijn vriend hier last van moeten hebben, aangezien hij op wedstrijd zwemmen zit
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 19:24
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij kan je daar ook miconazolnitraat voor gebruiken tegen voetschimmel. Dat is vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Oud 20-04-2005, 19:27
gurl19
gurl19 is offline
Voor zwemmersschimmel kun je gwoon na de apotheek gaan. Dit lijkt heel veel op zwemmerseczeem. Heb je echt zwemmerseczeem dan moet je perse na de dokter. Je krijgt dan de zelfde zalf als voor de schimmel maar dan met hormonen ofzo.

Je moet echt na dokter. Het gaat niet vanzelf over helaas. Ik heb het nou ook. Kword er niet goed van. Ik ben al na dokter geweest. Zelfs het herhalingsrecept gebruikt, en het is nog niet weg Dus ik moet denk ik ook maar weer langs de dokter
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 19:37
Verwijderd
Citaat:
gurl18 schreef op 20-04-2005 @ 20:27 :
Voor zwemmersschimmel kun je gwoon na de apotheek gaan. Dit lijkt heel veel op zwemmerseczeem. Heb je echt zwemmerseczeem dan moet je perse na de dokter. Je krijgt dan de zelfde zalf als voor de schimmel maar dan met hormonen ofzo.
Eigenlijk heb ik nog nooit van zwemmerschimmel gehoord! Wat is het verschil precies?
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 19:39
gurl19
gurl19 is offline
uhm kweet nie zeker hoor.. kzal het even nakijken. Maar zo uit mn hoofd was het dat schimmel minder zou jeuken. Maar bij jeukt het dus wel. Maar ik zal het ff nakijken.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 19:44
gurl19
gurl19 is offline
http://www.huidinfo.nl/voetschimmel.html
(foto's van voetschimmel, en beetje info)

http://www.voetschimmel.nl/
Symptomen van voetschimmel

Ik heb btw niet gelijk. Voetschimmel jeukt dus ook. Dus ik zie het verschil ook niet. Maar volgens mij dokter was er wel een verschil. Want ik heb 2 weken lopen smeren met spul voor de apotheek voor voetschimmel, dat hielp dus helemaal niets omdat ik dus echt zwemmersECZEEM had.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 20:10
Verwijderd
bedankt voor de moeite, ik had opzich ook wel zelf kunnen zoeken.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 22:11
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
gurl18 schreef op 20-04-2005 @ 20:44 :

Ik heb btw niet gelijk. Voetschimmel jeukt dus ook. Dus ik zie het verschil ook niet. Maar volgens mij dokter was er wel een verschil. Want ik heb 2 weken lopen smeren met spul voor de apotheek voor voetschimmel, dat hielp dus helemaal niets omdat ik dus echt zwemmersECZEEM had.
Ik heb n iet op je links geklikt maar wist nieteens dat er een verschil tussen is.
In de volksmond is het iig hetzelfde alleen klinkt zwemmerseczeem iets netter dan voetschimmel.

Idd gewoon miconazolnitraat voor halen bij de apotheek en dat tot 6 weken nadat de klachten verdwenen zijn blijven smeren.
Mocht het nou niet helpen of ondanks goed smeren steeds terug komen kan je een pillenkuurtje bij de huisarts halen, 3 maanden slikken en je bent er vanaf (ook van evt. kalknagels (schimmelnagels) trouwens).

Laatst gewijzigd op 20-04-2005 om 22:23.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2005, 22:31
Verwijderd
Citaat:
gurl18 schreef op 20-04-2005 @ 20:44 :

Mijn huisarts zei dat zwemmerseczeem en voetschimmel behandeld worden met dezelfde zalfjes. Die apotheek zalfjes zijn vaak minder 'agressief', dus daarom werken ze niet in ieder stadium.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 08:30
Verwijderd
mijn broertje had vrij ernstige voetschimmel en hij heeft gewoon gesmeerd met miconazolnitraat. Het hielp wel, en bij mij (ja, ik kreeg het ook ) was het na 2 á 3 weken 2x p/dag smeren weer weg.

Hormoonzalf is geloof ik niet zo goed voor je huid, dus ik zou het eerst even met miconazolnitraat proberen. Zo'n tube van 30 gram (ik deed daar 2 weken mee) kost €6 en koop je bij de apotheek.

Als dat niet werkt kan je naar de huisarts gaan, maar ik zou het eerst met die andere zalf proberen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 08:49
snoopy
snoopy is offline
zwemmerseczeem IS voetschimmel. Het is iig geen eczeem, maar dus een schimmel. Je kunt er dus hetzelfde zalfje voor gebruiken als voor voetschimmel (waarschijnlijk staat het nog op de verpakking ook)
Oud 21-04-2005, 10:18
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
snoopy schreef op 21-04-2005 @ 09:49 :
zwemmerseczeem IS voetschimmel. Het is iig geen eczeem, maar dus een schimmel. Je kunt er dus hetzelfde zalfje voor gebruiken als voor voetschimmel (waarschijnlijk staat het nog op de verpakking ook)
Ik heb in de bijsluiter van miconazolnitraat gekeken en daar stond het niet specifiek in genoemd maar wel dat het was voor schimmelinfecties van de huid of nagels.
Oud 21-04-2005, 14:03
gurl19
gurl19 is offline
Bij mij ging het niet over door dat spul van de apotheek omdat ik dus echt zwemmerseczeem had volgens hem, een geen schimmel. Op die site staat idd wel dat het hetzelfde is in de volksmond. Maar ik ga er vanuit dat de dokter het toch wel beter weet. En die andere zalf van de dokter helpt wel bij mij. Maar je kunt natuurlijk altijd beginnen met dat spul van de apotheek, en als het dan niet overgaat alsnog na de dokter
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 16:06
LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-04-2005 @ 20:24 :
Volgens mij kan je daar ook miconazolnitraat voor gebruiken tegen voetschimmel. Dat is vrij verkrijgbaar bij de apotheek.
Heb ik ook, maar ik vergeet het altijd . Ik haat eczeem .
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 18:55
Schranktür
Schranktür is offline
Wow, daar zitten gewoon gaten in de voet.

http://www.rocas-nederland.nl/image/voetschimmel2.jpg

http://www.rocas-nederland.nl/image/voetschimmel1.jpg
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 20:38
Sketch
Sketch is offline
Met citaat reageren
Oud 21-04-2005, 20:43
Saarah
Saarah is offline
Die laatste 2 foto's

Ik heb ook voetschimmel (of zwemmerseczeem, ik begrijp het verschil niet ) gehad, vanaf m'n vijf jaar had ik het soms wel, dan weer niet. Vorige zomer had ik het heel erg, ik heb ook vanalle zalfjes geprobeert, niks dat echt goed hielp. Soms bleef het wel even weg, maar dan kwam het weer terug.

Nu heb ik er al een tijdje (een maand of 3) geen last meer van, ik weet niet meer hoe dat komt eigenlijk, ik denk niet dat ik er toen een zalfje opsmeerde. Maarja, wrs komt hij dus wel weer terug en 's zomers is het bij mij meestal ook erger dan 's winters.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2005, 10:04
Somebody Special
Somebody Special is offline
Citaat:
Saarah schreef op 21-04-2005 @ 21:43 :
Maarja, wrs komt hij dus wel weer terug en 's zomers is het bij mij meestal ook erger dan 's winters.
Dat is bij iedereen zo omdat je voeten in de zomer veel warmen zijn, meer zweten en de schimmeltjes zich zo razendsnel vermenigvuldigen.

Als je er nou last van blijft houden raad ik je aan om een pillenkuurtje bij de huisarts te halen.
Ik heb er ook bijna 10 jaarlast van gehad en na het kuurtje 2 jaar geleden nergens meer last van gehad.

Regels voor berichten