Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() @ Roosieh: welk boek?
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En wanneer komt er een vervolg?
||
Citaat:
![]() [vervolg] Daarna duikt ze achter de computer. Mail bekijken, heeft ze niet, o toch, eentje. Van wie? Reclame, niets bijzonders. Haar hart valt een stukje naar beneden, jammer, niet van Roos. Maar Roos kan niet mailen. Roos heeft geen tijd vanavond, ze heeft het te druk. Net als morgen. Ze kan ook geen sms sturen, want ze is twee dagen weg. Ze slaapt wel thuis. Dan smst ze wel, als ze in bed ligt, dat alles goed is en hoe het met Julia gaat en welterusten, ik ga slapen. Julia heeft beloofd te antwoorden. Vorige week niet, nu doet ze het wel. Vorige week was ze boos. Ik ben chagrijnig op je, Roos, zó boos. Ben je boos, pluk een roos. Nou, dat helpt dus niet. Je wordt toch door een ander geplukt en wie weet waar hij nu allemaal aan plukt? Je kleren, je zwarte blouse, of heb je dat leuke gekleurde vest aan? Je zei dat ze van mij waren, dat ik de ware was en je zei ook dat het niet kon wat we deden, maar steeds deed je het toch. En ik ook. Ik ben niet alleen boos op jou, maar ook op mij. Dat ik alles liet gebeuren en steeds de laatste deelneemster bent die over de finish gaat. Maar je laat me niet voelen dat ik huil, omdat je altijd bij me bent. Maar vooral was ze boos op Roos. Dat zij gewoon verder kon gaan met leven, terwijl het voor haar allemaal leek te stoppen bij haar woorden. “Juul? Mag ik even?” Ze heeft niet eens door dat Elisabeth achter haar stoel staat. Haar kleine zusje dat niet klein meer is, maar elke week uitgaat met haar vriendinnen als Julia thuis zit. Of op haar kamer bij Roos. Nu niet meer. “Wat doe je eigenlijk?” Julia kijkt naar het scherm. Een reclame voor een vliegreis. Al die tijd heeft ze naar de blauwe lucht zitten staren waar ze wel naar toe zou willen vliegen. Alleen maar in de lucht en dan niet meer landen. Lekker makkelijk. “Ik weet het niet.” “Hé Juul, ga je zaterdagavond mee? We gaan naar De Beurs in Utrecht. Daar is het gezellig joh!” Ze haalt haar schouders op, kijkt daarna naar Elisabeth. “Is dat die plek waar je met die jongen gezoend hebt? Hoe heette hij nou?” “Michael? Of Hans? Ik weet het niet meer, ik weet niet wie je bedoelt. Ga je nou mee? Je zit maar thuis de hele tijd, je moet gewoon lol maken!” Elisabeth lacht. Ze duwt tegen Julia’s schouder. “Ach, kom op!” “Ik ga wel mee.” Op het moment dat ze antwoordt, heeft ze er al spijt van. Zaterdagavond zit ze gewoon tussen mama en papa op de bank tv te kijken, suffe saaie Julia. Elisabeth stuurt ze wel weg met haar vriendinnen, ze zullen haar toch niet missen.
|
De eerste alinea vind ik soms wat raar. Ik kan erg van korte zinnen houden, maar hier zijn ze soms wel heel kort. Het 'ben je boos pluk een roos' liet mij glimlachen. De tweede alinea vind ik veel beter dan de eerste; het kledingstukje. Verder begint het steeds meer op de Julia die ik ken te lijken en dat is best eng!
Hoe oud is deze Julia precies? Sommige stukjes doen mij denken dat ze een jaar of 12 is, maar uit het laatste stuk blijkt wel dat ze ouder is. 17?
|
Ik krijg het gevoel alsof je heel ver weg van de personages staat, en dat ergert me een klein beetje.
Verder vind ik het origineel, maar wel een tikje aan de saaie kant, maak het niet nog saaier. Dat kleine vleugje saaiheid, zorgt voor orginaliteit, en daardoor wilde ik verder lezen, hier dus wel een goed punt eigenlijk. ![]() Zo, en wat heb ik nu weer voor idioot commentaar gegeven?
||
Citaat:
![]() Ik wil wel graag een vervolg lezen ![]()
|
Het boeit, ik blijf het lezen. Ondanks het feit dat er niet erg veel gebeurt, is het toch boeiend. Of dit lang boeiend blijft, vraag ik me af...
Van het eerste stuk vind ik het eind nogal abrupt, zelfs als je het vervolg erbij leest. Het is een plotselinge overgang, echt mooi staat het niet. Bij het tweede stuk vind ik de tweede alinea een beetje vreemd. Wat ik er goed aan vind, is dat hier de hoofdpersoon tegen Roos praat, of iets wat daar op lijkt. De manier waarop het geschreven is vind ik dan weer minder. De zinnen zijn te kort, en nogal kinderlijk. Toch wil ik een vervolg lezen!
||
Citaat:
![]() Hm, ik vind het een beetje... vaag, maar ik wil wel meer lezen. Dat "Ben je boos, pluk een roos", zo afgezaagd! Sorry, maar dat hoor ik bijna elke dag ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
-> Dansen op Papier! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ga straks herschrijven. Het is inderdaad erg kinderachtig geschreven.
![]() Anki: grappig dat je dat zegt van de personages, want ik heb juist ontzettend in mijn eigen hoofd gekeken (als Julia). Vooral het eerste gedeelte was heel erg eigen ervaring. ![]() Herschrijven is ![]()
|
Verwijderd
|
'Chagrijnig zijn op iemand', kan dat?
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||