Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2005, 21:23
Noddy
Noddy is offline
Deze vakantie mag ik met een vriendin mee naar Italië. Dat lijkt me echt heel erg leuk, ik heb er echt veel zin in, alleen we gaan wel naar een camping.
Echt totaal geen problemen mee ofzo, lijkt me echt heel leuk, alleen ik ben nog nooit op een camping geweest.
Ik ben eigenlijk alleen al die luze dingen gewend.
Ik ben eigenlijk alelen in hotels en appartementen geweest, en een enkele keer in een minihuisje die nog beter was dan die hotels.

Nou vroeg ik dus aan mijn vriendin hoe dat dan zit met telefoons enzo... hoe je die singen moet opladen, blablabla... Zij zei dat zij gewoon haar telefoon niet gaat opladen, en em later dus gewoon uit laat. Dat kan ik dus echt niet!
En hoe zit dat met douchen??
Ik voel me echt enorm dom dat ik dit niet weet, maar ik heb nog nooit op een camping gestaan.

maar weet iemand hoe dat ongeveer gaat dan?
Oud 26-05-2005, 23:25
Verwijderd
Ik denk dat je mss wel gewoon stroom hebt op je standplaats. Je moet immers toch ook koken oid? En douchen doe je in wasruimtes. Denk maar aanh et zwembad, maar dan met aparte hokjes. Je hebt alle tijd om jezelf te douchen, (soms moet er wel een muntjein), en hebt privacy genoeg.
Oud 27-05-2005, 05:44
Hawahaai
Hawahaai is offline
Inderdaad heb je meestal wel stroom op je plaats, en douchen doe je in het sanitairgebouw. Daar zitten toiletten, douches en wastafels, in hokjes. Soms zitten er ook stopcontacten bij de wastafels (maar dat is meestal in 4- of 5-sterren campings, volgens mij), dus zou je daar ook je telefoon op kunnen laden (als je toch lang aan de wastafel nodig hebt).
Oud 27-05-2005, 09:21
freggeltjuh
freggeltjuh is offline
meestal zit er wel stroom bij die toiletgebouwen hoor! op een simpel scouting terrein nog wel!

enne douchen, ook geen probleem!
Oud 27-05-2005, 09:25
Verwijderd
Het hangt erg van de camping af hoe de sanitaire voorzieningen zijn.. Meestal is het zo dat als de camping over het algemeen een schone indruk geeft de toiletten en douches wel oké zijn.

Douchen gaat prima, tenminste als je op een fijne camping zit zondr muntjes.. Stroom kan je wel op je standplaats krijgen maar dan moet je weer extra betalen. Koken doe je gewoon op en gasje..

Ik gebruik mijn telefoon eigenlijk zeer weinig op vakantie omdat het hoge kosten met zich meebrengt. Ik zou daarom dus ook er wel op letten dat je nei teveel belt enzo.

Als je je telefoon niet gebruikt kost het ook weinig stroom . Gewoon uitlaten die hap.. en anders opladen bij het toilet huis
Oud 27-05-2005, 20:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gaan ze met een caravan? Dan kun je daar wel je telefoon opladen, want ik ga er gewoon van uit dat op elke campingplaats je de stroom kunt aansluiten he. En vaak kun je je telefoon ook bij de receptie laten opladen. Maar goed, het verschilt per camping en per land.
Douchen... ja gewoon, op de meeste campings heb je veel plaatsen waar je kunt afwassen, naar de WC kunt... en daar heb je dan ook douches. Soms voor warm water moet je daarvoor muntjes gebruiken (ik heb het nooit gehad in Frankrijk, maar in Italië kan het anders zijn, weet niet)... maar that's it eigenlijk.
Oud 27-05-2005, 21:55
Noddy
Noddy is offline
Ok,
van dat douchen wist ik ongeveer hoe t ging... gehoord enzo.
maar t gaat me vooral om mijn telefoon.
Ik gebruik em niet eens zo veel, maar ik voel me echt raar als ik em niet bij me heb, alsof ik totaal onbereikaar ben.
Daarbij ga ik met een vriendin mee, en mn ouders vinden het dan wel leuk als ze weleens wat van me horen... Dat gaat natuurlijk niet als ik mn telefoon niet kan opladen.

Maargoed, maar hopen dat we dan stroom hebben ergens...
Oud 27-05-2005, 23:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
jahoor, in italie hebbne ze stroom!
verrassing
Oud 28-05-2005, 17:51
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ach ja, en als je af en toe iets van je wil laten horen: er bestaan ook nog telefoonkaarten en telefooncellen hoor...
Een mobiel is natuurlijk handiger, maar er zijn ook alternatieven he...
Oud 28-05-2005, 18:13
Noddy
Noddy is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 28-05-2005 @ 18:51 :
Ach ja, en als je af en toe iets van je wil laten horen: er bestaan ook nog telefoonkaarten en telefooncellen hoor...
Een mobiel is natuurlijk handiger, maar er zijn ook alternatieven he...
ja dat van die telefoonkaarten wist ik ook wel, maar ik vind dat altijd zo kut... t gaat mij er meer om dat ik een smsje kan sturen ofzo
Oud 23-06-2005, 15:11
amarillo
amarillo is offline
Ik zet m'n telefoon als ik op vakantie ben meestal maar één of twee uurtjes per dag zodat ik toch een beetje bereikbaar ben, maar verder bel en sms ik eigenlijk helemaal niet op vakantie, (veel te duur met een mobieltje) en ik mis het eigenlijk ook niet..
Oud 23-06-2005, 16:57
Ivo
Ivo is offline
Inderdaad gewoon afspreken met je ouders dat je je telefoon op een vast tijdstip aan hebt staan, bijvoorbeeld tussen 8 en 9 's avonds, en de rest van de tijd uit laten.
Vaak is er overigens wel ergens stroom, of kun je (soms tegen een kleine vergoeding) je telefoon laten opladen bij de receptie.
En als jullie al weten naar welke camping jullie gaan, kun je ook kijken of ze een website hebben. Daar staat meestal ook wel op welke voorzieningen er allemaal zijn, met prijzen er bij als je er voor moet betalen.
Tot slot nog even een kampeertip: Je nergens druk om maken, maar rustig afwachten.

@ Anneke: Koken op stroom? Dat hoef je niet te proberen op een camping, want dat trekken de stroomaansluitingen echt niet hoor!
Gewoon een gastankje nemen!
Oud 24-06-2005, 18:48
Verwijderd
Als je wilt bellen vanuit het buitenland, doe dat dan niet met je mobiel (ook niet laten bellen, kost je ook handen met geld). Je kunt veel beter vanuit een telefooncel bellen (de meeste 'ontwikkelde' campings hebben die wel), scheelt echt heel veel geld.
Oud 06-07-2005, 18:50
roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Als je met de auto gaat kan je ook gewoon een oplader kopen die je in de auto kan aansluiten aan de aansteker. Dan kan je elke keer als je met de auto weg gaat en heen en terug je telefoon opladen. Zo doe ik het altijd Toen ik niet met de auto ging laadde ik mijn telefoon altijd op in de douches, dan deed ik hem in het stopcontact en dan ging ik even douchen. Maar dan moet je maar wel hopen dat ie niet gejat wordt.
Veel succes ermee, het komt vast wel goed allemaal, camperen is super
Oud 06-07-2005, 19:16
Ivo
Ivo is offline
Als je met een groep(je) gaat kun je ook afspreken om achter elkaar naar de wasruimte te gaan. De eerste stopt dan alle telefoons in het stopcontact en zo wissel je elkaar af. In restaurants zijn ze vaak ook wel bereid je telefoon in de lader te doen tijdens je bezoek, als je er bij zegt dat je even niet over een stroomaansluiting beschikt. In de 2 uur dat je in het restaurant zit moet je mobiel weer aardig bijgeladen zijn en er weer een paar dagen tegenaan kunnen. Bij twijfel gewoon van elke gelegenheid voor opladen gebruik maken.
Oud 06-07-2005, 23:31
JCG
JCG is offline
De meeste campig hebben wel stroom op de plaatsen. Zorg wel voor een camping stekker (sommig camping hebben aparte stekkers). En anders een internetcafe opzoeken. Die hebben ze overal, ik ben er zelf 1 tegen gekomen in Limburg

Regels voor berichten