Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-07-2005, 09:31
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Vergeefs verheugen

Wat zou komen,
is nu al geweest,
maar wordt toekomst
als verdriet.

Zij verheugde zich
-vergeefs helaas-
op nieuw leven,
waar alles om draait.

De droom stort in,
huilend, bloedend,
al blijft de hoop,
dat toekomst wordt.

Want wat niet is,
kan nog altijd komen.
Oud 24-07-2005, 15:18
Paris
Paris is offline
De laatste twee zinnen vind ik: .
Ik vind het jammer dat je het woord toekomst herhaalt en dat je de titel herhaalt in het gedicht, of het gedicht herhaalt in de titel.
De tweede strofe vind ik het sterktste van de eerste drie. Het is geen gedicht waarvan ik denk: wow! Maar hij heeft zeker wel wat. Ja, ik vind 'm eigenlijk wel mooi.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 13:43
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dank je wel
Tsja, titels zijn nu eenmaal niet mijn sterkste punt.. Heb jij een betere suggestie?

Is het duidelijk waar hij over gaat?
Oud 25-07-2005, 14:21
Paris
Paris is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 25-07-2005 @ 14:43 :
Dank je wel
Tsja, titels zijn nu eenmaal niet mijn sterkste punt.. Heb jij een betere suggestie?

Is het duidelijk waar hij over gaat?
Voor mij gaat het over een meisje die zich verheugde op een nieuw, beter leven, maar wordt teleurgesteld. Maar toch blijft ze hopen. Zoiets.

Hmm, een titel, dat weet ik ook nooit zo goed. Deze past wel goed bij je gedicht, maar het is gewoon jammer dat je titel ook bijna lettelijk in je gedicht zit.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2005, 15:52
Astuanax
Astuanax is offline
Citaat:
Paris schreef op 25-07-2005 @ 15:21 :
Voor mij gaat het over een meisje die zich verheugde op een nieuw, beter leven, maar wordt teleurgesteld. Maar toch blijft ze hopen. Zoiets.

Hmm, een titel, dat weet ik ook nooit zo goed. Deze past wel goed bij je gedicht, maar het is gewoon jammer dat je titel ook bijna lettelijk in je gedicht zit.
Oud 25-07-2005, 18:38
Reem
Reem is offline
Ik vind het niet zo'n heel geweldig gedicht: het is absoluut niet slecht, maar het spreekt me ook niet echt aan. Ik denk dat ik het te expliciet verwoord vind. De inhoud daarentegen is, eh, heel herkenbaar.
Oud 26-07-2005, 12:28
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Re3m schreef op 25-07-2005 @ 19:38 :
Ik vind het niet zo'n heel geweldig gedicht: het is absoluut niet slecht, maar het spreekt me ook niet echt aan. Ik denk dat ik het te expliciet verwoord vind. De inhoud daarentegen is, eh, heel herkenbaar.
Nee, want jullie begrijpen niet goed waar de inhoud over gaat.. En ik begrijp wel dat jullie denken dat het daarover gaat, maar ik schreef het naar aanleiding van iets anders. Iemand die ik ken heeft namelijk een miskraam gekregen, daar ging het over. Ik heb juist geprobeerd om te expliciete verwoordingen te vermijden, maar ja
Oud 26-07-2005, 14:07
Paris
Paris is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 26-07-2005 @ 13:28 :
Nee, want jullie begrijpen niet goed waar de inhoud over gaat.. En ik begrijp wel dat jullie denken dat het daarover gaat, maar ik schreef het naar aanleiding van iets anders. Iemand die ik ken heeft namelijk een miskraam gekregen, daar ging het over. Ik heb juist geprobeerd om te expliciete verwoordingen te vermijden, maar ja
Oh, dat had ik er echt niet uitgehaald. Dus te expliciet was je niet.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2005, 13:55
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Paris schreef op 26-07-2005 @ 15:07 :
Oh, dat had ik er echt niet uitgehaald. Dus te expliciet was je niet.

En als je weet waar hij over gaat, vind je hem dan wel duidelijk? Want op zich vind ik hem toch niet echt té vaag...

Citaat:
Zij verheugde zich
-vergeefs helaas-
op nieuw leven,
Oud 27-07-2005, 14:06
Paris
Paris is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 27-07-2005 @ 14:55 :

En als je weet waar hij over gaat, vind je hem dan wel duidelijk? Want op zich vind ik hem toch niet echt té vaag...
Ja, dan is 'ie inderdaad wel duidelijk, er staat ook 'nieuw leven' dus. Maar, ik zat aan iets anders te denken.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2005, 14:54
Verwijderd
Ik vind de vorm en de verwoording niet mooi. Hij is te simpel voor me, je neemt me nergens mee in ritme of rijm. Ook het gevoel dat er eigenlijk zou moeten inzitten, zie ik niet. Ik vind het interessant dat het miskraam-idee erachter zit, maar het verdriet komt er in mijn ogen niet uit.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten