Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2005, 12:19
voyager
voyager is offline
Voor de mensen die afvallen, een dieet volgen, sporten... of die naar een bepaald doel toe leven.
Waar halen jullie je zelfdicipline vandaan? Wat heeft je de kracht om door te zetten, wat is je motivatie? Lukt het soms niet, en hoe ga je er dan mee om? Als je een misstapje maakt, vind je dan direct weer de moed om door te gaan of geef je op?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 12:29
Lente
Lente is offline
het maakt denk ik niet uit wat je doet (sporten, studeren, lijnen enz) je houdt het vol als je het met plezier doet of als je een doel hebt dat niet onhaalbaar is.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 12:58
gurl19
gurl19 is offline
Ik denk dat motiviatie om door te gaan ook wel komt omdat je resultaat ziet.

Ik heb ook wel is geprobeerd om af te vallen. Elke morgen buikspieroefening, elke dag bewegen en niets geen tussendoortjes. Toen ik na 2,1/2 week helemaal niets geen resultaat zag ben ik ermee gestopt..
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 13:17
Verwijderd
ik ben een halfjaar geleden ongeveer begonnen met hardlopen omdat ik echt nul uithoudingsvermogen had. Waar ik de zelfdiscipline vandaal haal... ehm... ik vind het leuk, dus die heb ik niet nodig .
Voor studeren heb ik bijvoorbeeld wel zelfdiscipline nodig (om te voorkomen dat ik 's middags ga zitten forummen enzo ). Dat realiseer ik door mezelf te belonen als ik iets af heb (met 'een uur pauze' of 'vrij voor de rest van de dag') en door mezelf voor te houden wat het resultaat gaat zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 13:33
Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik ben niet op dieet o.i.d, maar sport wel veel (3 keer in de week fitness, en 2 uur turnles geven). Heb niet echt zelfdiscipline nodig, omdat ik het altijd leuk vind om te doen. Als ik een keer geen zin heb denk ik 'naderhand voel ik me altijd weer helemaal fit', en ga ik meestal toch.
Oud 06-10-2005, 13:51
Mara
Mara is offline
Als je iets écht wil kan je de zelfdiscipline opbrengen
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:04
Verwijderd
Citaat:
gurl19 schreef op 06-10-2005 @ 13:58 :
Ik denk dat motiviatie om door te gaan ook wel komt omdat je resultaat ziet.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 14:10
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 06-10-2005 @ 14:51 :
Als je iets écht wil kan je de zelfdiscipline opbrengen
Juist, als je écht wil. Find the spirit Bekijk alles van 2 kanten en richt je op de positieve effecten, dingen die je "passie" zijn doe je toch vanzelf wel.
Oud 06-10-2005, 14:23
Ndimension
Ndimension is offline
Discipline, tja...
Het gevoel dat ik trots op mezelf kan zijn, omdat ik me aan mijn regels heb gehouden. En het geboekte resultaat natuurlijk.
Oud 06-10-2005, 15:47
Encrypted
Encrypted is offline
Mijn doel is om groot en sterk te worden , motivatie krijg ik meteen door te kijken naar een video van een groot en sterk iemand die daar aan het trainen is. Als het even wat minder gaat denk ik "tsja dit hoort er ook bij, het blijft niet altijd feest", de volgende keer gaat het dan vrijwel altijd weer beter. Maar ik vind het bovendien erg leuk om met gewichten te trainen, en dat is natuurlijk 1 van meest belangrijke redenen waarom ik steeds terug kom .
Met citaat reageren
Oud 06-10-2005, 15:59
Verwijderd
Mijn zelfdiscipline komt uit weten dat ik resultaat ga zien, en al maak ik er dan toch nog een rotzooitje van, ik pak toch altijd de draad weer op.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2005, 10:56
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 06-10-2005 @ 15:10 :
Bekijk alles van 2 kanten
Idd

Ik gebruik plaatjes en voorbeelden van hoe ik er graag uit zou zien en hoe ik er absoluut niet uit zou willen zien, als ik er ff door zit pak ik deze erbij.

Proberen jezelf te belonen en te bestraffen op bepaalde momenten.
Oud 08-10-2005, 12:42
Bloem
Bloem is offline
Ik probeer om gezond te eten en weinig te snoepen, en sinds een paar dagen om geen (of, zo min mogelijk) suiker binnen te krijgen. Dat eerste om nog een paar kilootjes kwijt te raken, dat tweede omdat ik benieuwd ben of ik me dan beter voel, meer energie enzo.

Omdat ik al eens een tijdje op het streefgewicht dat ik nu heb, heb gezeten, weet ik hoe ik me toen voelde en hoe mijn kleren enzo zaten. Dus dat is een 'makkelijk' doel om naar te streven. En soms lukt het niet, ging ik een dagje (of 2 ) alles eten waar ik zin in had, en dan weer vrolijk verder. Over dat suikergebeuren kan ik nog niet zoveel zeggen, omdat ik daar pas net mee bezig ben.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten