Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2005, 14:18
Verwijderd
Ik heb een tijdje geleden windows opnieuw geintalleerd op mn pc en hij loopt weer als een zonnetje. Maar nu heb ik een klein probleempje.
Er bevindt zich op mijn pc nog een map genaamd "oude inhoud harde schijf" met een aantal verborgen bestanden erin. Maar nu wil ik deze map weggooien omdat het onnodige schijfruimte in beslag neemt (zo'n 200 MB).
Elke keer als ik hem probeer te verwijderen zegt ie dat hij wayfinderfinal niet kan verwijderen omdat de opgegeven bestandsnaam niet bestaat of te lang is. Probeer het opnieuw met een andere naam.

Maar hoe kan ik nou die naam veranderen of hoe zorg ik er nu voor dat ik hem wel kan verwijderen?

Want het lijkt me onzinnig om zo'n map te bewaren als je elke keer windhoos opnieuw erop zet
Advertentie
Oud 22-11-2005, 14:26
J-roenn
J-roenn is offline
hmmz, al geprobeerd eerst de naam van dat bestand te wijzigen ?

als die dat ook niet doet word het programma waarschijnlijk ergenst voor gebruikt op dat moment, en een runnend programma kan je niet verwijderen voor het eerst te hebben afgesloten.
Oud 22-11-2005, 14:26
Verwijderd
Als ik het goed begrijp kun je het bestand/de map die zogenaamd te lang is ook niet hernoemen en daarna weggooien? Of zit er helemaal niet iets met die naam erin?

Ik had pas een soortgelijk iets met Windows 2000. Ik had een .exe eenmaal gedraait en daarna mocht ik hem nooit meer weggooien, omdat hij in gebruik was, zogenaamd. Het maakte niet uit hoevaak ik opnieuw opstartte of hoe hard hij niet in de taskmanager te vinden was.

Tenslotte ben ik opgestart in de veilige modus met MS-DOS prompt, om daarin het 'del town.exe' te geven. Toen gooide hij hem zonder probleem weg. Misschien kun jij ook zoiets proberen.

Je kan overigens ook nog in de map gaan en proberen zoveel mogelijk weg te gooien. Misschien is er maar één bestand waar hij moeite mee heeft en als je weet welke het is, kun je er misschien wat mee.

LUH-3417
Oud 22-11-2005, 14:52
Verwijderd
het zijn verborgen bestanden
En hoe start ik op in veilige modus? (winXP)
Naam vh bestand wijzigen lukt niet, kan hem niet eens aanklikken (verborgen)
Oud 22-11-2005, 15:02
dafelix
dafelix is offline
verborgen bestanden aanzetten bij map-opties 'view' (dus, bij een geopend explorer venster 'Opties -> view' doen)
Oud 22-11-2005, 15:03
J-roenn
J-roenn is offline
idd, en veilige modus kom je in door onder het opstarten paar keer f8 in te rammen...
Oud 22-11-2005, 15:08
Verwijderd
ok nu zijn ze niet meer verborgen maar het wayfinderfinal gezeik blijft
Oud 22-11-2005, 15:19
Verwijderd
ok prob = fixt

ik heb opgestart in veilige modus (waarvan ik betwijfel of dat nou echt nodig was) en heb toen de mapnaam veranderd in een kortere naam, waardoor die wel gewoon verwijderd kon worden.
Trouwens wel zwak hoor dat ie een beetje gaat zeiken over een te lange naam
Oud 22-11-2005, 16:34
Verwijderd
Dat lijkt me ook niet de echte oorzaak. Ik heb heel lange bestandsnamen gezien en de enige problemen die dat oplevert is soms het branden van een DVD, afhankelijk van het bestandssysteem hebben die namen een bepaald aantal tekens (meestal 8+3, 32, of 255).

Wil Windows niet overweg kunnen met een bestandsnaam dan vraag ik me af welke godsgruwelijk lange naam dat bestand wel niet had.
Oud 22-11-2005, 16:37
Verwijderd
C:\oude inhoud harde schijf 11-9-2005\documents and settings\

etcetera
Oud 22-11-2005, 16:43
Verwijderd
OK, misschien dat-ie dan wel over de 255 heen is gekomen, maar ik blijf het vreemd vinden dat hij hem blijkbaar wel kon aanmaken en niet verwijderen.

Maar goed, Windows heeft wel meer geheimen voor de gebruiker
Oud 22-11-2005, 17:54
Verwijderd
En kennelijk ook voor zichzelf.

Ach, waar blijft de tijd van Norton Commander waarin alles gewoon NORTON~1, NORTON~2, enz was.

LUH-3417
Oud 22-11-2005, 18:43
Verwijderd
maakt me niets uit, probleem is verholpen
Oud 25-11-2005, 23:24
Mr.Anoniem
Mr.Anoniem is offline
men pc die start vaak vanzelf op en kennissen zeggen dat ik een memtest moet doen mar ik weet niet ens wat het is en hoe ik erin kom zou iemand me daar aub willen helpen?
Oud 26-11-2005, 00:04
Verwijderd
Ja, aan topic-hijacken doen we dus niet.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten