Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2006, 21:09
Hydrogen
Hydrogen is offline
Hallo forummers,
Een laptop waarop home edition voorgeinstalleerd stond geeft problemen bij het installeren van xp professional sp2. De computer installeert alles netjes. Nadat hij reboot (direct na de volledige installatie), komt hij bij het laadgedeelte. Hier loopt alles vast. Het logo van windows veranderd in een lage resolutie logo. Dit heeft hij bij beide cd's. Het leek me logisch dat het aan de computer lag. Is het mogelijk dat computer alleen de originele cd accepteert?

Alvast bedankt!
Oud 26-03-2006, 23:14
dafelix
dafelix is offline
je PC ziet 't verschil niet tussen een legale en een niet-legale, dus dat zou 't probleem niet moeten zijn

heb je nog ergens een XP liggen zonder SP2? je kan nl SP2 later alsnog installeren (en je hoeft niet eerst SP1 te installeren)

overigens, 't kan een probleem zijn met drivers (bijvoorbeeld video-kaart-drivers), installeer dus ook de juiste drivers
Oud 27-03-2006, 00:21
Verwijderd
Format de harde schijf eens voordat je windows gaat installeren.
Makkelijk programma hiervoor: KillDisk
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 05:35
freyk
freyk is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 27-03-2006 @ 01:21 :
Format de harde schijf eens voordat je windows gaat installeren.
Makkelijk programma hiervoor: KillDisk
Heb gisteren nog een pc op een speciale manier windows home edition (daarna sp2) geinstalleert, omdat ze alle gegevens op de c-schijf erop willen houden.
Gewoon ff een bootable cd gebruikt, windows mapje in z'n geheel verwijderd, de boel geinstalleerd, de boel geupdate via windows update en dan nog ff via windows update sp2 geinstalleert.
En dat allemaal zonder problemen.

Dus waarom zou je de boel altijd moeten formateren?
Oud 27-03-2006, 08:55
Hydrogen
Hydrogen is offline
Ik heb momenteel geen toegang tot xp. Voordat ik dit postte had ik namelijk eerst alles geformateerd (NTFS geformatteerd) en daarna geinstalleerd. Nu kom ik er dus niet meer in. Maar ik zal het weer proberen met de home edition sp1. Straks krijgen jullie de resultaten van me.

Bedankt voor jullie snelle antwoord!

En nu eerst leren voor mijn tentamen.
Oud 27-03-2006, 09:24
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 27-03-2006 @ 06:35 :
Heb gisteren nog een pc op een speciale manier windows home edition (daarna sp2) geinstalleert, omdat ze alle gegevens op de c-schijf erop willen houden.
Gewoon ff een bootable cd gebruikt, windows mapje in z'n geheel verwijderd, de boel geinstalleerd, de boel geupdate via windows update en dan nog ff via windows update sp2 geinstalleert.
En dat allemaal zonder problemen.

Dus waarom zou je de boel altijd moeten formateren?
Dat zeg ik ook niet. Ik snap zelf ook wel dat er situaties zijn waarin je je gegevens wilt bewaren, maar daar heb ik TS niet over gehoord. En het volledig wipen van alle date wil nog wel eens dat soort saaie problemen oplossen, vandaar dus.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 11:03
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 27-03-2006 @ 10:24 :
Dat zeg ik ook niet. Ik snap zelf ook wel dat er situaties zijn waarin je je gegevens wilt bewaren, maar daar heb ik TS niet over gehoord. En het volledig wipen van alle date wil nog wel eens dat soort saaie problemen oplossen, vandaar dus.
Zoals ik al zei: de installatie is gebeurd op een lege maag/schijf. Daar kan het probleem dus ook niet zitten. En het kan ook niet aan de cd's liggen, omdat ik die cd's laatst nog op andere pc's heb gebruikt.
Oud 27-03-2006, 19:47
Hydrogen
Hydrogen is offline
Maar ja, wat blijkt: de originele home edition erop geinstalleerd en het werkt weer. Alleen nog een aantal drivers installeren. Weet iemand misschien waaraan het ligt? Waarom weigert dat ding andere versies?

Alvast bedankt!
Reageren

Regels voor berichten