Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2006, 10:07
Angeloes
Angeloes is offline
Hey mensen,

Ik zal het zo kort mogelijk proberen te houden;

Ik heb een jongen leren kennen en wij vinden elkaar erg leuk. We gaan met elkaar naar bed, doen leuke dingen en praten ook wel. ALLEEN; we lachen haast niet. we ouwehoeren niet. Alleen korte serieuze gesprekken.

In mijn ogen kom ik over als een chagarijnig, klagend persoontje. Maar dat ben ik niet...ik ouwehoer veel, lig vaak dubbel en neem het allemaal niet zo serieus... als ik met andere vrienden ben.

Volgens mij is hij ook zo maar komt het van beiden kanten er niet uit. Net alsof er een onzichtbaar muurtje tussen ons staat. Ik kan niet 100% mijzelf bij hem zijn en voelt zo vreemd. Ik denk dat hij ook zichzelf inhoud...

Ik heb wel eens gezegt tegen hem van dat onze communicatie toch wel es wat hoger kan en meer mag zijn...

Herkent iemand dit? En wat is er aan te doen?

Alvast bedankt! Loes
Oud 12-06-2006, 10:16
Verwijderd
Heb je wel eens geprobeerd om met hem te lachen? Probeer eens jezelf te zijn, ouwehoer ook eens met hem. Misschien is het een idee om, als jullie een keer iets afspreken, te zorgen dat iemand van je vriendengroep erbij is, en ook een van zijn vriendengroep (een soort van double-date ofzo) en kijk eens of je dan wel kunt lachen met hem. Misschien is het onwennig, vinden jullie het (onbewust) heel eng om te lachen met elkaar, omat je niet weet of de ander dezelfde humor heeft, bijvoorbeeld.
Succes

En nee, ik heb hier geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 14:05
Verwijderd
Ik ook niet. Als ik moeite heb om met iemand lol te maken, dan klikt het blijkbaar domweg niet met die persoon. Ik vind samen lachen toch wel een van de belangrijkste dingen in élk soort relatie, en als dat vanaf het begin niet tenminste redelijk goed zit, wordt het eigenlijk zelden wat. Misschien hebben jullie gewoon een te ander soort humor..?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 14:08
Bente Nerwanen
Bente Nerwanen is offline
Ga in lachtherapie
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 14:23
-(L)-
Ik herken 't wel. Ik had dat vorig jaar ook met 'n jongen. We hebben 't er naderhand ook wel eens over gehad. Ik zei toen dat 't bij mij wel 'n tijdje had geduurd voordat ik volledig mezelf kon zijn en alles tegen hem durfde te zeggen. Hij had dat ook. Bij mij heeft 't zo'n 4 maanden geduurd denk ik. Natuurlijk ging 't in die 4 maanden wel steeds beter Ik denk trouwens dat dit tot op zekere hoogte wel normaal is. Ik bedoel; je gaat iemand die je pas kent niet meteen alles toevertrouwen. En bij mij ligt dat bij ouwehoeren ook zo; als je iemand (nog) niet goed kent weet je nooit welke soort grapjes de ander kan waarderen. Soms kost 't enige tijd om hier inzicht in te krijgen.

Nou ja, zo werkt 't bij mij meestal...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 14:30
Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
Bente Nerwanen schreef op 12-06-2006 @ 15:08 :
Ga in lachtherapie
Ja of bel Bassie en Adriaan voor wat lachgas
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 14:37
enfant
enfant is offline
misschien vind je dat je lelijk lacht en schaam je je hievoor bij hem
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 21:05
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Probeer eens een grapje te maken
Vertel dat je vrolijk bent, en de reden waarom

Toch niet alles is zo erg in je leven??
Oud 12-06-2006, 22:21
Angeloes
Angeloes is offline
Hey mensen bedankt voor de reacties...

Geen problemen met lachen en volgens mij hebben wij wel de zelfde humor... Maar dat idd. ongemakkelijk is ofzo... Lachgas is idd een goed idee dan wel...

Zat laast naar een jongen in de trein voor 2 uur lang en heb aan 1 stuk door gepraat en veel gelachen hem, was echt super gezellig...

ino-chan: heb wel verteld waarom ik happy ben, of opeens moet lachen... en nee vind mijn leven juist erg prettig en wil dat juist delen met hem ook erbij in...

begrijp alleen niet waarom het soms zo ingewikkeld is... met de ene persoon klikt het beter dan de andere... maar lijkt juist wel te klikken tussen ons...alleen niet op lach gebied...
Oud 12-06-2006, 22:38
Verwijderd
Citaat:
Angeloes schreef op 12-06-2006 @ 23:21 :

begrijp alleen niet waarom het soms zo ingewikkeld is... met de ene persoon klikt het beter dan de andere... maar lijkt juist wel te klikken tussen ons...alleen niet op lach gebied...
Ik kan me wel voorstellen waarom.
Als je met iemand puur op vriendschappelijke basis om gaat hoef je niet persee indruk op elkaar te maken. Je kunt dus zoveel lachen en gek doen als je wilt. Als jullie niet dezelfe humor hebben of het niet klikt is er niet echt iets aan de hand.

Nu ben je verliefd (neem ik aan), wil je indruk op hem maken en niet dom overkomen. Ik kan me dus ook goed voorstellen dat je het nog moeilijk vindt om je helemaal vrij te geven. Je moet elkaars humor nog aftasten enz.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 09:41
Blabal
Blabal is offline
Citaat:
Angeloes schreef op 12-06-2006 @ 23:21 :
Hey mensen bedankt voor de reacties...

Geen problemen met lachen en volgens mij hebben wij wel de zelfde humor... Maar dat idd. ongemakkelijk is ofzo... Lachgas is idd een goed idee dan wel...

Zat laast naar een jongen in de trein voor 2 uur lang en heb aan 1 stuk door gepraat en veel gelachen hem, was echt super gezellig...

ino-chan: heb wel verteld waarom ik happy ben, of opeens moet lachen... en nee vind mijn leven juist erg prettig en wil dat juist delen met hem ook erbij in...

Mischien hebben jullie gewoon niet dezelfde humor of ben je idd bang dat je iets doms zegt. Meeste jongens houden wel van een beetje stoeien trouwens dus dat kan je proberen.
Oud 13-06-2006, 12:21
Maurice
Maurice is offline
komt wel goed.
Oud 14-06-2006, 21:51
Angeloes
Angeloes is offline
Iedereen bedankt voor de positieve reacties!

Ben niet verliefd op hem... vriendschap hebben we ook. En ben niet bang om iets doms te zeggen... zeg veel dingen, goed ideeen en ja domme zinloze opmerkingen maak ik ook, net als iedereen

Alleen tsja, dat lachen, dat we dat niet hebben vond ik zo vreemd en jammer

Maar goed, ik ga dr aan werken!!
Oud 14-06-2006, 22:12
Orpheus
Orpheus is offline
En serieus - wees open tegen elkaar okay. Niet alleen in serieuze dingen; maar ook in lachen.

Openheid is belangrijker dan je denkt. Veel relaties breken op zulke punten en dat is gewoon ****.
Oud 15-06-2006, 18:57
botervleug
botervleug is offline
Ideetje: Ga eens met hem tegelijk naar je vrienden. Gedraag je dan zoals je normaal bij die vrienden doet. Dan kan hij een andere kant van je zien en wat mee doen, en zo kun je de lach dimensie aan je relatie toevoegen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 19:05
WolterB
WolterB is offline
Blijkbaar hangt er een soort van spannign tussen jullie wanneer je met hem samen bent.
Kan te maken hebben dat je met hem naar bed gaat, zonder dat jullie wat (willen) hebben. Kan komen door twijfel/onzkerheid over de toekomst.

Blijkbaar kan je niet open tegen hem zijn, om wat voor reden dan ook.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten