Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2006, 09:32
Kastanje
Kastanje is offline
Mn vriendin heeft wat gekocht via marktplaats.
ze is zo stom geweest om gewoon 50 euro naar die persoon zijn rekening ove rte maken.
Maar ze heeft het pakketje na een weke nog niet ontvangen.
Is er een manier om het geld terug te krijgen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2006, 09:33
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
In principe is het enige dat je kunt doen blijven vragen en dreigen met "de politie". En dan hopen dat het wat uithaalt
Oud 12-06-2006, 09:46
tikmaarwat
tikmaarwat is offline
Citaat:
Moonboy schreef op 12-06-2006 @ 10:32 :
Mn vriendin heeft wat gekocht via marktplaats.
ze is zo stom geweest om gewoon 50 euro naar die persoon zijn rekening ove rte maken.
Maar ze heeft het pakketje na een weke nog niet ontvangen.
Is er een manier om het geld terug te krijgen?
Heb je geen tel nummer email adres naam? en dan er langs gaan...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 13:54
Verwijderd
Bellen, mailen, bellen, mailen, bellen, mailen... tot je het pakje krijgt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 13:56
Nona
Nona is offline
En voortaan contant betalen, bij ophalen. Maar daar was je vast al achter.

Wat Andijvie zegt.
Oud 12-06-2006, 18:39
PV
PV is offline
weet ze zeker dat het pakketje verstuurd zou zijn? misschien is die persoon het gewoon vergeten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 14:22
Konijn
Konijn is offline
Als iemand een pakketje verstuurd, krijgt diegene een track/trace nummer. Hiermee kun je op internet zien welke status je pakketje heeft. Vraag dus om dat nummer. Heeft hij/zij dit niet, en beweert wel het pakje gestuurd te hebben, dan zit het waarschijnlijk fout. Heeft hij/zij dit wel, is er toch echt bij de post iets mis gegaan (zie dan de status etc). Verder kun je er niet zoveel aan doen helaas.. Behalve zoals gezegd blijven aandringen, maar als ze alleen een mailadres heeft en geen telefoonnummer ofzo, heeft dat niet zoveel zin.
Als ik voor grotere bedragen koop of verkoop, doe ik altijd eerst de helft van het geld, dan pakje van eigenaar verwisselen, dan de andere helft van het geld.
Oud 13-06-2006, 14:48
200E
200E is offline
Als ik iets verkoop via Marktplaats, dan geef ik altijd het tracktrace-nummer aan de klant, of ik stuur het pakje onder rembours. Eerst opsturen doe ik niet, want dan wordt er nog wel eens niet betaald....

Als ik iets koop dan haal ik het meest op...
Oud 13-06-2006, 15:19
Kastanje
Kastanje is offline
ok bedankt voor de reaktie's!
we hebben natuurlijk wel een rekening nr...kunnen we daar wat mee?
De bank mag waarschijnelijk geen gegevens door geven.
En klagen bij makrtplaats is vast ook geen zin...ach ja jammer maar ze leert ervan
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 15:39
MTpower
MTpower is offline
Nooit zomaar geld overmaken, controleer altijd iemand zijn adres gegevens, mocht hij/zij je naaien kun je even een bezoekje brengen
Oud 13-06-2006, 15:46
Konijn
Konijn is offline
Bankrekeningnummer heb je niks aan inderdaad.
Melden bij marktplaats moet je wel doen, maar daar heb je niks aan want die willen bewijzen zien (als in mailtjes bijvoorbeeld, maar dikke kans dat ie ook gewoon niet meer terugmailt). Wel houden ze dan in de gaten of er meer klachten over die persoon komen, dus doe t voor anderen..
Oud 13-06-2006, 16:25
Bertje B.
Bertje B. is offline
Als je een e-mail van iemand hebt gekregen, kan je zijn of haar IP nummer weten. Niet dat je daar veel aan hebt, maar met zoveel mogelijk informatie kan de politie aardig wat doen voor je vriendin.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 17:09
adon1s
adon1s is offline
Als je z'n bankrekening nr. hebt en je gaat ermee naar de politie hebben ze 'm zo te pakken hoor..
Oud 14-06-2006, 17:47
MaHo
MaHo is offline
En waarom zou de politie dat uberhaupt doen?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 20:53
Debbelien
Debbelien is offline
Misschien is het wel verstandig om die persoon te melden bij marktplaats. Volgens mij doen zij ook heel erg hun best om fraudeurs buiten te sluiten van hun site, zodat ze niet meer mensen kunnen afzetten.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2006, 09:06
Konijn
Konijn is offline
Sorry hoor, maar de politie doet echt helemaal niks.
(En al helemaal niet voor een lullig bedrag als 50 euro).
Bovendien, ze kunnen niet eens iets doen, want het is jouw woord tegen het zijne; hij zegt dat ie het gestuurd heeft, jij zegt dat je het niet ontvangen hebt.
Oud 15-06-2006, 09:58
Gimme more beer
Citaat:
Konijn schreef op 15-06-2006 @ 10:06 :
Sorry hoor, maar de politie doet echt helemaal niks.
(En al helemaal niet voor een lullig bedrag als 50 euro).
Bovendien, ze kunnen niet eens iets doen, want het is jouw woord tegen het zijne; hij zegt dat ie het gestuurd heeft, jij zegt dat je het niet ontvangen hebt.
Die adresgegevens gaan ze in eerste instantie niet eens achterhalen.
Oud 15-06-2006, 11:02
Verwijderd
Ik koop regelmatig iets op Marktplaats. Als ik mensen vertrouw - en af en toe doe ik dat wat te gemakkelijk in dit soort zaken - maak ik het geld zelfs over voordat ik het ontvangen heb. Maar ach, wat je kunt doen... Niet zoveel. Politie helpt niet, wellicht navragen bij Marktplaats en inderdaad een beetje dreigen via de mail/telefoon.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 14:28
MB
MB is offline
Ik maak altijd eerst geld over, maar ik zorg er wel voor dat ik hun adres, volledige naam en telefoonnummer heb. Dan weet de verkoper ook dat hij niet meer anoniem is en dat de mogelijkheid bestaat dat als hij de afspraak niet nakomt er consequenties volgen. Dat schrikt meestal wel genoeg af denk ik.
Oud 18-06-2006, 14:32
hemhemhem
hemhemhem is offline
je kan toch binnen bepaalde tijdsperiode de overboeking terugdraaien?
als je dan alsnog het pakje binnenkrijgt, kan je het toch nog overmaken
Oud 18-06-2006, 16:19
Gimme more beer
Citaat:
hemhemhem schreef op 18-06-2006 @ 15:32 :
je kan toch binnen bepaalde tijdsperiode de overboeking terugdraaien?
Nee
Oud 18-06-2006, 16:53
juno
juno is offline
Bij Ebay heb je met feedback nog een controle mogelijkheid, en je kunt klagen bij Ebay zelf.

Iemand met slechts een paar transacties en toch al negatieve feedback in de zin van: geld overgemaakt maar spullen nooit gekregen, daar moet je gewoon geen zaken mee doen.

Iemand met honderden feedbacks en allemaal positief is te vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2006, 22:07
Bijouxxx
Bijouxxx is offline
Je kunt de bank opbellen en zeggen dat je geld hebt ''gestuurd'' naar een verkeerde rekening (1 verkeerd cijfertje ofzo ). Volgens mij boeken ze het dan wel terug.
Oud 27-06-2006, 22:08
Bijouxxx
Bijouxxx is offline
Citaat:
KurtYo schreef op 15-06-2006 @ 12:02 :
Ik koop regelmatig iets op Marktplaats. Als ik mensen vertrouw - en af en toe doe ik dat wat te gemakkelijk in dit soort zaken - maak ik het geld zelfs over voordat ik het ontvangen heb. Maar ach, wat je kunt doen... Niet zoveel. Politie helpt niet, wellicht navragen bij Marktplaats en inderdaad een beetje dreigen via de mail/telefoon.
Ik ook.
Oud 28-06-2006, 09:51
deurbel
deurbel is offline
Citaat:
Bijouxxx schreef op 27-06-2006 @ 23:07 :
Je kunt de bank opbellen en zeggen dat je geld hebt ''gestuurd'' naar een verkeerde rekening (1 verkeerd cijfertje ofzo ). Volgens mij boeken ze het dan wel terug.
Volgens mij niet, ik heb ook een keer iets overgemaakt wat niet overgemaakt had moeten worden en dat kon met geen mogelijkheid ongedaan gemaakt worden door de bank. De enige manier om m'n geld terug te krijgen was als de persoon waarnaar ik het geld over had gemaakt het uit zichzelf terug zou boeken.
Oud 28-06-2006, 14:34
Relief
Relief is offline
Paydutch systeem dat ze hebben ingevoerd/gaan invoeren bij speurders.nl zorgt ervoor dat dit soort frauduleuze situaties wordt vermeden. Jammer dat ze het niet hebben bij Marktplaats.

Paydutch werkt zo:

Jij maakt geld over aan paydutch. Paydutch geeft door aan de verkoper dat het geld binnen is. Koper stuurt het op naar klant. Als klant het heeft ontvangen, geeft klant door aan paydutch dat het pakket is ontvangen. En dan pas krijgt de verkoper het geld.
Mocht de klant niets hebben ontvangen, dan krijgt de verkoper ook niets. Omdat paydutch juridische kracht heeft, kunnen ze zo uitzoeken wat er mis is. Alsnog kun je je geld terugkrijgen.

Mocht de klant wel iets hebben ontvangen, maar geeft door aan paydutch niets te hebben ontvangen en de verkoper heeft bewijs van verzending dan moet de klant bewijzen niets te hebben ontvangen. Kortom: je kunt frauderen, als je tenminste flink wat geld hebt voor een juridisch gevecht. Zo ontmoedigen ze dus fraude.
Oud 28-06-2006, 19:25
PV
PV is offline
Citaat:
deurbel schreef op 28-06-2006 @ 10:51 :
Volgens mij niet, ik heb ook een keer iets overgemaakt wat niet overgemaakt had moeten worden en dat kon met geen mogelijkheid ongedaan gemaakt worden door de bank. De enige manier om m'n geld terug te krijgen was als de persoon waarnaar ik het geld over had gemaakt het uit zichzelf terug zou boeken.
Ik heb zoiets 1 keer gehad (geld op mijn rekening gestort terwijl het niet voor mij was bedoeld), toen kreeg ik een brief van de bank dat er een foutje was gemaakt en of ik ermee akkoord ging dat het geld weer van mijn rekening werd gehaald.
Het is dan niet helemaal 'uit jezelf', de bank vraagt het aan je.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 10:06
Tiño
Tiño is offline
Citaat:
Relief schreef op 28-06-2006 @ 15:34 :
Paydutch systeem dat ze hebben ingevoerd/gaan invoeren bij speurders.nl zorgt ervoor dat dit soort frauduleuze situaties wordt vermeden. Jammer dat ze het niet hebben bij Marktplaats.

Paydutch werkt zo:

Jij maakt geld over aan paydutch. Paydutch geeft door aan de verkoper dat het geld binnen is. Koper stuurt het op naar klant. Als klant het heeft ontvangen, geeft klant door aan paydutch dat het pakket is ontvangen. En dan pas krijgt de verkoper het geld.
Mocht de klant niets hebben ontvangen, dan krijgt de verkoper ook niets. Omdat paydutch juridische kracht heeft, kunnen ze zo uitzoeken wat er mis is. Alsnog kun je je geld terugkrijgen.

Mocht de klant wel iets hebben ontvangen, maar geeft door aan paydutch niets te hebben ontvangen en de verkoper heeft bewijs van verzending dan moet de klant bewijzen niets te hebben ontvangen. Kortom: je kunt frauderen, als je tenminste flink wat geld hebt voor een juridisch gevecht. Zo ontmoedigen ze dus fraude.
gebruik dan gewoon paypal
Oud 05-07-2006, 02:33
Mea Culpa
Mea Culpa is offline
Citaat:
Tiño schreef op 29-06-2006 @ 11:06 :
gebruik dan gewoon paypal
Maar dan heb je wel een creditcard nodig en de meeste studenten hebben dat tegenwoordig geloof ik toch (nog) niet.
Oud 05-07-2006, 09:13
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Mea Culpa schreef op 05-07-2006 @ 03:33 :
Maar dan heb je wel een creditcard nodig en de meeste studenten hebben dat tegenwoordig geloof ik toch (nog) niet.
nee hoor, je kan ook gewoon geld overschrijven vanaf je bank/giro rekening
Reageren

Regels voor berichten