Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-08-2006, 12:12
jfcksr
jfcksr is offline
Ik wil zo snel mogelijk een nieuwe computer maar ik heb geen idee waar/wat ik nodig heb
wil hem vooral gaan gebruiken voor muziek en msn, heb ook nog wel wat spellen liggen die ik zou willen kunnen spelen (aot, oblivion)
maar als dat erg veel uitmaakt in prijs hoeft dat niet perse
muziek msn internet is ook prima

zou iemand me mss een beetje op weg kunnen helpen?
me really dont know
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-08-2006, 12:53
M@rco
M@rco is offline
Tja, het ligt er natuurlijk helemaal aan wat je eraan wilt uitgeven, en ook waar je de PC wilt aanschaffen. Als je dat bij een " echte" winkel wilt doen dan kun je bijvoorbeeld een computerzaak in de buurt om een offerte vragen en zo een PC op maat samenstellen; dit kun je ook doen bij een goede webshop op internet, bijvoorbeeld Azerty. Voordeel daarvan is dat de prijzen vaak een stuk lager liggen dan in de winkel, maar er zit natuurlijk ook een nadeel aan: als er iets kapot is zul je het hele systeem op moeten sturen.

Maar goed, zonder prijsindicatie en wat je precies allemaal wilt hebben (monitor, muis/toetsenbord, speakers?) kunnen we natuurlijk weinig.
Oud 30-08-2006, 13:16
jfcksr
jfcksr is offline
Ik ga deze week verhuizen, krijg ik een pc van m'n ouders
maar die willen niet zeggen hoeveel ze ervoor uit willen geven, willen er nieteens over praten

Ik heb een hele pc nodig, aan een pc zonder beeldscherm of toetsenbord heb ik niet veel denk ik
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 17:41
Tom
Tom is offline
Je kunt ook Dell bellen en samen met zo'n verkoper (via de telefoon) een PC samenstellen. Zal wel wat duurder zijn dan bij de PC zaak om de hoek, maar kwaliteit is bij Dell prima.
Oud 30-08-2006, 19:51
Verwijderd
dell is kut
Met citaat reageren
Oud 30-08-2006, 20:38
Tom
Tom is offline
Goh, je bent echt een aanwinst voor dit forum zie ik al.
Maar nee, tientallen grote bedrijven met duizenden pc's hebben alleen maar Dell staan en omdat jij (gok ik) toevallig wel slechte ervaring ermee hebt is het kut.
Oud 30-08-2006, 21:00
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Och, dell is zo slecht nog niet.
Aantal jaren geleden een laptopje van ze gekocht.
Werk er nog steeds erg fijn mee.
Aantal weken geleden bleek dat mijn accu kon ontploffen.
Kreeg zonder problemen en op hun kosten een nieuwe accu.
Foutje moet kunnen,...
Oud 31-08-2006, 03:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dell staat niet bekend om zijn spectaculaire aanbiedingen voor wat betreft game PC's. Het hele succes van dell draait om het verkopen van oude voorraden (die ze goedkoop inkopen).

@TD: als je spellen als oblivion wilt spelen heb je echt een zware PC nodig, als je alleen wilt MSN'en/emailen en internetten kun je voor 400 euro incl. monitor al klaar zijn. Als je zelf iets samenstelt, of laat samenstellen bij een webshop, ben je het goedkoopst uit en krijg je de beste prijs/prestatie verhouding. Als je in een winkel koopt zal dat stukken minder zijn.

Voor 800 euro kun je een heel leuke game pc samenstellen, maar dat moet je wel zien zitten natuurlijk. Bovendien zit daar geen legale windows licentie bij, mocht je daar waarde aan hechten.
Oud 31-08-2006, 09:42
jfcksr
jfcksr is offline
bedankt voor de replies

ben een beetje in de war, post later nog wel een reply
als iemand nog een goede/snelle webshop weet... zou chill zijn als je dan even gilt
Met citaat reageren
Oud 31-08-2006, 09:57
Enlightenment
Enlightenment is offline
www.tweakers.net/pricewatch en check de shopsurveys. Geeft een aardig beeld. Alhoewel velen hier Azerty aan zullen prijzen, zijn er nog een hoop andere webshops die goede naam hebben gemaakt.
Oud 01-09-2006, 10:52
jfcksr
jfcksr is offline
ok

bedankt voor de hulp

ik heb een laptop gekocht met externe harde schijf erbij
wel meer dan 800 euro in totaal dus had eigelijk dan net zo goed een gamepc kunnen kopen lijkt me, maar dis ook wel mooi
bedankt nog
Met citaat reageren
Oud 02-09-2006, 10:06
Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Tom schreef op 30-08-2006 @ 18:41 :
Je kunt ook Dell bellen en samen met zo'n verkoper (via de telefoon) een PC samenstellen. Zal wel wat duurder zijn dan bij de PC zaak om de hoek, maar kwaliteit is bij Dell prima.
wat duurder.. jaja. ik ga toch liever naar een pc-boer om het feit dat je dan een servicepunt hebt, en het veel goedkoper is.
Oud 02-09-2006, 10:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Tom schreef op 30-08-2006 @ 21:38 :
Goh, je bent echt een aanwinst voor dit forum zie ik al.
Maar nee, tientallen grote bedrijven met duizenden pc's hebben alleen maar Dell staan en omdat jij (gok ik) toevallig wel slechte ervaring ermee hebt is het kut.
Die hebben er geen problemen mee om een pc eventjes een paar weken lang op te sturen als er iets kapot gaat. Voor de gemiddelde particulier ligt dat lastiger.

Daar komt bij dat ze bij Dell helemaal niet zo veel goedkoper zijn slechts een beperkt aanbod kunnen leveren.

Al met al reden genoeg om te kiezen voor de zaak om de hoek en een andere plaats waar je wel gewoon goede service ter plekke kunt krijgen.

Zelf heb ik een pc gekocht bij een winkel een plaats verder. Super. De monitor daarvan is dit jaar 9 geworden en doet het nog steeds. Toen het moederbord doorbrandde hebben ze er tijden lang aan zitten sleutelen toen een nieuwe 64 bitter niet werkte. Een nieuwe videokaart en twee verschillende moederborden probeerden ze uit. Kostenloos, omdat ik al een moederbord bij ze besteld had en het aldus de eigenaar "gewoon diende te werken". Het Ram geheugen dat ze hadden besteld om te testen kreeg ik er gratis bij. Reparatiekosten voor een pc van vijf jaar oud: € 25 voor deze hele operatie.
Dat doet Dell ze niet na.

Laatst gewijzigd op 02-09-2006 om 10:16.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten