Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2006, 01:31
aarbei
aarbei is offline
Mijn laptopbeeldscherm zit los. En niet een beetje, gewoon echt helemaal los. Hij kan niet meer op zichzelf staan.

Is dit op te lossen? Ik wil er best wat geld voor uitgeven, het is nl. een prima laptop, maar zo is er niet mee te werken. In het plastic wat het beeldscherm op z'n plek houdt zijn schroefjes afgebroken en de scharnieren zijn kapot. Als ik het wil laten fixen, waar moet ik dan naar toe?

ALvast bedankt.
Oud 30-12-2006, 07:56
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Ik zou contact opnemen met de winkel waar je de laptop gekocht hebt. Mochten zij je niet kunnen/willen helpen (ivm garantie ofzo), kun je ook contact opnemen met de fabrikant van je laptop. Ik weet niet zeker of ze er wat mee kunnen, maar je kan het altijd vragen natuurlijk .
Oud 30-12-2006, 11:30
aarbei
aarbei is offline
Ja, maar de garantie is al een tijdje verstreken, ik heb hem al 1,5 jaar, maar dit is een veel te kleine flaw om hem voor weg te gooien IMO.
Oud 30-12-2006, 12:21
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bij normaal gebruik hoort een scherm toch wel anderhalf jaar op je laptop te blijven zitten.
Oud 30-12-2006, 18:06
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Ik heb mijn laptop (Acer Aspire 1622) anderhalf jaar en die was al 2ehands, en daar werkt het scherm ook nog gewoon van. Lijkt me inderdaad niet dat je laptopscherm kapot hoort te gaan na anderhalf jaar en dan kun je er gewoon mee terug gaan naar de winkel.

Als je wasmachine er na anderhalf jaar mee kapt, mag je ook gewoon teruggaan naar de winkel. Dan was er toch iets niet goed mee, als ie er na zo'n korte tijd al mee kapt .
Oud 30-12-2006, 18:09
aarbei
aarbei is offline
Het scherm werkt prima, de scharnieren zijngewoon afgebroken. Ik heb er zelf ook wel ietsmee te maken trouwens, want ik ben gewoon een beetje onvoorzichtig. Nu moet ik zelf het beeldscherm omhoog houden, hetscherm zelf werkt perfect. Maar gewoon terug naar de winkel dus?
Oud 30-12-2006, 19:07
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Lijkt me wel, ook die scharnieren vallen onder een systeem wat langer dan anderhalf jaar mee hoort te gaan.
Oud 31-12-2006, 11:12
Verwijderd
Ja, maar je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat als er maar een garantie van een jaar op verkocht is, ze enorm moeilijk gaan doen als jij anderhalf jaar na aanschaf nog iets gaat claimen. De garantie is immers gewoon verlopen, kun je wel aankomen met je mooie verhaaltje over de economische en technische levensduur van dingen die veel meer moet zijn dan een jaar, maar als zij een lange neus trekken dan ben je nog steeds geen stap verder.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 14:08
Guinevere03
Guinevere03 is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-12-2006 @ 12:12 :
Ja, maar je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat als er maar een garantie van een jaar op verkocht is, ze enorm moeilijk gaan doen als jij anderhalf jaar na aanschaf nog iets gaat claimen. De garantie is immers gewoon verlopen, kun je wel aankomen met je mooie verhaaltje over de economische en technische levensduur van dingen die veel meer moet zijn dan een jaar, maar als zij een lange neus trekken dan ben je nog steeds geen stap verder.
Dat weet ik, maar je kan het altijd proberen . Bovendien kun je anders in plaats van garantie claimen bij de winkel, het ook proberen bij de fabrikant (hoewel je daar waarschijnlijk ook wel wat overredingskracht nodig hebt). Wat ook kan is een compromis proberen te sluiten, dat je bijvoorbeeld een deel van de reparatiekosten betaalt of iets dergelijks.

En als allerlaatste redmiddel kun je misschien contact opnemen met de Consumentenbond (weet niet of je daarvoor lid moet zijn). Het schijnt dat bedrijven wel eens wat bereidwilliger zijn als er een grotere organisatie achter 'n consument staat die hen negatief in de publiciteit kan brengen .
Oud 09-01-2007, 19:17
Emes
Emes is offline
Welk merk is het?

Ik heb een Dell. Scherm zit ook een heel klein beetje los. Ding is 11 maanden oud. Maar het is maar een halve centimeter of iets dergelijks, heel klein beetje flexibel. Was in het begin niet, maar ach, ik maak me er geen zorgen over.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2007, 21:19
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Emes schreef op 09-01-2007 @ 20:17 :
Welk merk is het?

Ik heb een Dell. Scherm zit ook een heel klein beetje los. Ding is 11 maanden oud. Maar het is maar een halve centimeter of iets dergelijks, heel klein beetje flexibel. Was in het begin niet, maar ach, ik maak me er geen zorgen over.
zou ik bij dell wel doen, is redelijk bekend probleem, je zit nu nog in garantie dus ik zou als ik jou was er nu naar laten kijken.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 22:13
Land_of_spirits
Land_of_spirits is offline
't is natuurlijk ook wel logisch. Bij ieder product mag je een bepaalde redelijke levensduur verwachten. Als je beeldscherm problemen begint te vertonen, zou ik er echt mee terug gaan. Zeker als het nog binnen de garantie valt
Reageren

Regels voor berichten