Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2007, 20:12
bamboocha
bamboocha is offline
Hoi,

Ik ben best verlegen.. En durf niet snel met iemand een gesprek te beginnen.. Als ik ergens ben met iemand, en er komt iemand bij die ik niet ken ben ik altijd best wel stil. Soms word ik dus ook wel gek van mezelf en snap ik echt niet waarom ik niks zeg.. en als ik het dan probeer dan durf ik weer niet. Bang dat iemand me niet leuk vind ofzo.. terwijl ik toch ook altijd weer zoiets heb van.. 'boeiend wat ze van me denken'. Best tegenstrijdig ja. Maar zo is het dus ook bijvoorbeeld met flirten. Als ik een leuke jongen ergens tegenkom als ik uitga bijvoorbeeld of ergens anders.. kom ik ook niet verder dan een beetje oogcontacten en beetje verlegen lachen. ik wíl wel.. maar iets houd me tegen, ik durf niet.
Ik moet voor m'n werk ook vaak geld wisselen bij een bank. Er werkt daar dus ook iemand waarmee ik vaak wel oogcontact heb. Hij is echt leuk, en één keer was het echt geflirt.. maar vooral van zijn kant.. ik kwam dit keer wel iets losser.. durfde nét ietsje meer.. en daarmee bedoel ik.. heel enthousiast gedag zeggen en lachen toen ik weer wegging, waarop hij het zelfde deed met een knipoog. De keer daarna.. was er echter niks..
Maar dit was alleen een voorbeeld.. wat er nu dus aan de hand is.. maar ik wil ook gewoon met mensen durven te gaan praten als ik ze niet ken.. en niet verlegen praten. gewoon zelfverzekerd overkomen, weten wat te zeggen en is niet zo bang zijn om af te gaan. en ik zou ook wellis gewoon durven te flirten met iemand. Of hem aan te spreken..

Alsjeblieft wel gewone antwoorden
in ieder geval alvast bedankt!
Oud 06-05-2007, 20:36
Roos
Roos is offline
Je kunt kleine oefeningetjes voor jezelf bedenken, bijvoorbeeld dat je elke dag 1 vreemde aan moet spreken. Bijvoorbeeld aan iemand vragen hoe laat het is, of waar bus 5 stopt, of een complimentje geven (bijvoorbeeld "leuke oorbellen!" tegen de cassiere).
Je zult dan waarschijnlijk merken dat veruit de meeste mensen vriendelijk en positief op je zullen reageren. Er zal ook wel een botte lul tussen zitten, maar dat ligt dan aan hem, en niet aan jou! Op die manier leer je misschien dat het nergens voor nodig is om verlegen of angstig te zijn om iets tegen iemand te zeggen.

Enne succes met je bank-jongen Je hebt toch al een beetje geflirt? Hij ging er op in, tenminste! Ik zou hem volgende keer zelf een dikke knipoog geven
Oud 07-05-2007, 08:03
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik zat net als Roos aan kleine oefeningen te denken. Zeg tegen je vriendinnen dat je moeite hebt om nieuwe mensen aan te spreken. Als jullie dan samen in de kroeg komen, kunnen zij jou bij een gesprek met nieuwe mensen betrekken, en jou helpen met een gesprek voeren. Dan is het nog niet zo eng als alleen daar zitten.
Oud 08-05-2007, 22:00
bamboocha
bamboocha is offline
Oke dankjulliewel!

Ik ga het zeker proberen! echt bedankt, en hopen dat het me nu is gaat lukken
Oud 09-05-2007, 11:03
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 06-05-2007 @ 21:36 :
Je kunt kleine oefeningetjes voor jezelf bedenken, bijvoorbeeld dat je elke dag 1 vreemde aan moet spreken. Bijvoorbeeld aan iemand vragen hoe laat het is, of waar bus 5 stopt, of een complimentje geven (bijvoorbeeld "leuke oorbellen!" tegen de cassiere).
Je zult dan waarschijnlijk merken dat veruit de meeste mensen vriendelijk en positief op je zullen reageren. Er zal ook wel een botte lul tussen zitten, maar dat ligt dan aan hem, en niet aan jou! Op die manier leer je misschien dat het nergens voor nodig is om verlegen of angstig te zijn om iets tegen iemand te zeggen.

Enne succes met je bank-jongen Je hebt toch al een beetje geflirt? Hij ging er op in, tenminste! Ik zou hem volgende keer zelf een dikke knipoog geven
Hulde voor Roos.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 11:55
flanke
flanke is offline
wat ook helpt, maar mss wat raar klinkt:
tegen jezelf babbelen als je alleen bent over wat je denkt. In het begin wat raar natuurlijk, maar je zal merken dat je na een tijdje zo sneller gaat babbelen tegen anderen over wat je denkt.
Verder: jezelf verplichten om kleine dingen te zeggen, zoals 'hallo' als je iemand bekends tegenkomt of 'saluutjes' of zoiets. De anderen zullen dat dan na een tijdje spontaan ook tegen jou zeggen, en dat heeft je voldoening. Schrijf deze kleine dingen ook op in een boekje ofzo en herlees dat dan af en toe eens.
Verder ben je ook nog maar zestien (volgens je ava toch). Verlegenheid ebt ook wat weg met de jaren hoor.

Wat betreft flirten: de meeste jongens vinden verlegenheid wel iets hebben. Zoals spekkie zegt, met vriendinnen die je enorm goed kent in een kroeg ofzo zitten. Als er voor jouw onbekende jongens bijkomen zal je automatisch losser zijn, omdat je in het gezelschap bent van je vriendinnen. Verder zal een jongen die geïnteresseerd is in je wel proberen een gesprek aan te knopen. Wees dan niet onzeker van jezelf. Gewoon lekker vrolijk mee babbelen. Hoe meer dit lukt, hoe zekerder je wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 21:41
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
flanke schreef op 09-05-2007 @ 12:55 :
Wat betreft flirten: de meeste jongens vinden verlegenheid wel iets hebben.
Als er echt interesse en een gesprek in zit wel. Maar een 'goede oefening' en ook nog leuk is ook gewoon op straat proberen te flirten. Je ziet die mensen waarschijnlijk nooit meer dus het maakt toch niet uit. Oogcontact maken, kijken, lachen als je durft. En verder hoeft het niet te gaan. Dat is goed voor je ego, en bovendien als je dan echt iemand interessant vind gaat die eerste stap ook makkelijker.
Oud 10-05-2007, 14:51
sammiej 1993
sammiej 1993 is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 09-05-2007 @ 22:41 :
Als er echt interesse en een gesprek in zit wel. Maar een 'goede oefening' en ook nog leuk is ook gewoon op straat proberen te flirten. Je ziet die mensen waarschijnlijk nooit meer dus het maakt toch niet uit. Oogcontact maken, kijken, lachen als je durft. En verder hoeft het niet te gaan. Dat is goed voor je ego, en bovendien als je dan echt iemand interessant vind gaat die eerste stap ook makkelijker.
uhmm kzou het niet doen ook es gedaan en bleek dat het later een vriend werd van mn broer nou dan sta je gigantisch voor lul en kdenk dat je dan helemaal verlegen word
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 15:01
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
sammiej 1993 schreef op 10-05-2007 @ 15:51 :
uhmm kzou het niet doen ook es gedaan en bleek dat het later een vriend werd van mn broer nou dan sta je gigantisch voor lul en kdenk dat je dan helemaal verlegen word
En hij wist nog wie je was? Dan heb je in ieder geval indruk gemaakt
Oud 10-05-2007, 17:01
Verwijderd
Citaat:
flanke schreef op 09-05-2007 @ 12:55 :
Wat betreft flirten: de meeste jongens vinden verlegenheid wel iets hebben.
Ehm, de verlegen vriendin die ik heb, word zelden tot nooit aangesproken in een kroeg. Niet omdat ze er niet uit ziet maar omdat ze door haar verlegenheid een enorm gesloten houding heeft. Iedere knul (en willekeurige meid, trouwens; ik begin ook wel eens tegen meiden te lullen als ik aan de bar hang) werpt een blik op haar en gaat naar de volgende, want bij haar loopt ie tegen een muur.

Dus eh, opener overkomen Geen armen of benen over elkaar slaan, rondkijken in de kroeg - geen mensen aanstaren, maar oogcontact niet uit de weg gaan. Je lichaam (/voeten) naar de mensen/groep toerichten. En als iemand je aanspreekt, gewoon vriendelijk antwoord geven en niet dichtklappen
Met citaat reageren
Oud 11-05-2007, 21:48
bamboocha
bamboocha is offline
Ja ik heb het nu wel een beetje op straat geprobeerd haha, en ja mensen lachen wel terug naar je.. Of bij de bushalte gewoon 'hallo' tegen mensen zeggen.. haha.. het is in ieder geval een begin. En die gesloten houding.. tja.. ik ben van karakter ook erg gesloten.. en kom voor veel mensen 'afwijzend' over (ik heb soms zo'n arogante uitstraling).. terwijl ik helemaal niet afwijzend ben.. Want een hoop mensen inderdaad, die spreken mij ook niet snel aan omdat ik dus zo overkom, terwijl ik totaaal niet arrogant ben ofzo.. Ik heb er zelfs op me werk last mee gehad met me baas ( ik werk in een parfumerie).. Over dat ik wat vriendelijker moet kijken en geen air moet hebben
Maar ik ben echt TOTAAAAAL niet zo!
Maar ik probeer daar dus ook de laatste tijd op te letten.. Maar ik heb zeg maar een muur voor me opgetrokken.. onbewust denk ik.. want ik uit m'n gevoel niet snel tegen andere.. Ik durf m'n echte gevoel nooit echt te laten zien.. Ook niet bij mijn moeder bijvoorbeeld.. Maar ik probeer het stapje voor stapje en op straat is het ook al een beetje gelukt.. dus.. haha
Wie weet.. volgend jaar ben ik een en al praat!
Allemaal hardstikke bedankt voor de tips! ik ga het allemaal proberen
Oud 15-05-2007, 21:41
Euphemia
Euphemia is offline
Hoi,

Precies!! Zo ben ik ook geweest. Als ik met een goede vriendin praat dan ben ik gewoon mezelf, maar zodra ze iemand bij zich heeft, die op het eerste gezicht niet echt aardig lijkt, je weet wel chagerijnige/boze blikken naar je werpen, dan slik je wel ff goed en dan klap je ook helemaal dicht. Dan denk je:"What the fuck doe ik nu weer" Maarja, ik ben dus echt geen persoon die zomaar op een vreemde afstapt, laten ze maar naar mij toe komen hoor Maar oke.. ik ben nu wel iets losser als vroeger maar nog wel verlegen hoor. En aan de ene kant best wel blij mee! Ja weet ook niet waarom, maar anderen moeten me zo maar accepteren, en wie dat niet doet moet zn mond maar houden

Maar goed, wat ook een tip is is om naar een assertiviteits cursus heen te gaan. Daar heb ik veel van opgestoken. Voor je zelf op komen, rollenspel etc etc. En die jongen bij de bank? Gewoon lekker door flirten, dan vraagtie vanzelf wel om je msn/telefoonnummer/adres bladiebla.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 22:25
TopDrop
TopDrop is offline
Hier zitten echt goeie tips tussen Vooral die van Roos

edit: Misschien helpt het ook om een verhaaltje/anekdote/oid te vertellen aan een groepje mensen/vrienden. Ik merkte dat ik daar een paar jaar geleden wel een beetje moeite mee had. Als je iets vertelt en er kijken opeens een stuk of 6 mensen van dichtbij aandachtig naar je. Heb ik nu geen last meer van

Laatst gewijzigd op 15-05-2007 om 22:28.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 22:31
BleuEyes
BleuEyes is offline
*Sluit zich bij Roos en x-spekkie-x aan*
Oud 24-05-2007, 15:13
trophus
trophus is offline
Hmm, als je de optie hebt om naar een vreemde stad (bij voorkeur buitenland) te gaan voor een tijdje, met ouders of vrienden, whatever kun je daar een beetje leren flirten.
Geen hond daar die je ooit terug zal zien (waarschijnlijk) plus je kan kijken of, en hoe, het werkt.

Schept veel zelfvertrouwen en naar mijn ervaring is het een stuk makkelijker in een omgeving waar niemand uit je omgeving eventuele blunders ziet.
Je hoeft niet eens te flirten naar mensen die je leuk vind, het kan met iedereen, je zult er niet aan herrinerd worden.
Oud 24-05-2007, 15:18
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
trophus schreef op 24-05-2007 @ 16:13 :
Hmm, als je de optie hebt om naar een vreemde stad (bij voorkeur buitenland) te gaan voor een tijdje, met ouders of vrienden, whatever kun je daar een beetje leren flirten.
Geen hond daar die je ooit terug zal zien (waarschijnlijk) plus je kan kijken of, en hoe, het werkt.
Goeie tip. Maakt toch niks uit als je een blauwtje loopt, je ziet ze toch nooit weer terug, en sowieso zijn buitenlanders vaak erg 'interessant'. M'n tijd in Wenen was een redelijke mijlpaal in m'n 'persoonlijke ontwikkeling'
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 18:45
infrasoft
infrasoft is offline
of ga op ene drukke plek staan met ene bord waarop staat "free hugs"
Met citaat reageren
Oud 27-05-2007, 19:24
Sherco
Sherco is offline
Citaat:
bamboocha schreef op 11-05-2007 @ 22:48 :
Ik heb er zelfs op me werk last mee gehad met me baas ( ik werk in een parfumerie).. Over dat ik wat vriendelijker moet kijken en geen air moet hebben
Maar ik ben echt TOTAAAAAL niet zo!
*Herkenning!*
Wat ik probeer is altijd veel naar mensen te glimlachen en belangstellend te zijn. Af en toe een opmerking ertussen door gooien waaruit beleefde intresse blijkt, maar niet zo dat ze hun halve levensverhaal aan je gaan ophangen.
Schiet me zo geen voorbeeld te binnen van mezelf, maar toen ik een paar dagen terug een paar boeken bij de bieb haalde zei de man daar; wat fijne boeken voor het fijne weer? waarop je dan leuk kunt reageren.
Het is in het begin best lastig, omdat je het idee hebt dat mensen je een nieuwsgierig persoon vinden ofzo, maar het komt juist prettig en sociaal over (bedenk je maar; jij wilt ook een open en aardige cassiere en niet eentje die alleen zegt "bon mee?")
Oud 03-06-2007, 02:23
TheCreator
TheCreator is offline
Citaat:
bamboocha schreef op 06-05-2007 @ 21:12 :
Hoi,

Ik ben best verlegen.. En durf niet snel met iemand een gesprek te beginnen.. Als ik ergens ben met iemand, en er komt iemand bij die ik niet ken ben ik altijd best wel stil. Soms word ik dus ook wel gek van mezelf en snap ik echt niet waarom ik niks zeg.. en als ik het dan probeer dan durf ik weer niet. Bang dat iemand me niet leuk vind ofzo.. terwijl ik toch ook altijd weer zoiets heb van.. 'boeiend wat ze van me denken'. Best tegenstrijdig ja. Maar zo is het dus ook bijvoorbeeld met flirten. Als ik een leuke jongen ergens tegenkom als ik uitga bijvoorbeeld of ergens anders.. kom ik ook niet verder dan een beetje oogcontacten en beetje verlegen lachen. ik wíl wel.. maar iets houd me tegen, ik durf niet.
Ik moet voor m'n werk ook vaak geld wisselen bij een bank. Er werkt daar dus ook iemand waarmee ik vaak wel oogcontact heb. Hij is echt leuk, en één keer was het echt geflirt.. maar vooral van zijn kant.. ik kwam dit keer wel iets losser.. durfde nét ietsje meer.. en daarmee bedoel ik.. heel enthousiast gedag zeggen en lachen toen ik weer wegging, waarop hij het zelfde deed met een knipoog. De keer daarna.. was er echter niks..
Maar dit was alleen een voorbeeld.. wat er nu dus aan de hand is.. maar ik wil ook gewoon met mensen durven te gaan praten als ik ze niet ken.. en niet verlegen praten. gewoon zelfverzekerd overkomen, weten wat te zeggen en is niet zo bang zijn om af te gaan. en ik zou ook wellis gewoon durven te flirten met iemand. Of hem aan te spreken..

Alsjeblieft wel gewone antwoorden
in ieder geval alvast bedankt!
Er is een hele leer dat zich bezig houdt met het ontstaan van de
menselijke psyche vanuit het oogpunt van de menselijke evolutie.
Er wordt gepoogd uiteen te leggen waarom vrouwen en mannen bepaalde voorkeuren hebben/en bepaalde gedragingen vertonen
(vanuit oogpunt van de evolutie doorde jaren heen dus)
En daarmee onze handel/wandel en gedrag.
Veel is nl. door die evolutie voorgeprogrammeed zoals bepaalde keuzes. En ook angsten voor bepaalde situaties.

Nou ben ik bezig met het zelf-bestuderen van dit alles mbt. mezelf
en mannen. En waarom veel mannen zo erg verlegen kunnen zijn dat ze niks durven zeggen in bepaalde sociale situaties.
(Al is dat laatste bij mij niet het geval)

Evolutionair gezien kennen mannen (de vroegere vooruders dan)
allerlei gevaren.
Als die gevaren zich lang genoeg hebben voorgedaan van generatie op generatie dan raakten die angsten ingebakken in de brein.
Veel sociale fobien bij mannen alnu, zijn ws. terrug te herleiden
tot die vroegere angsten (al zullen de situaties tegenwoordig lang niet meer zo extreem zijn) die nu zonder veel aanleiding toch nog spelen.
Er is nl. "kans om dood te gaan". Levensgevaar.Dat is gewoon een lichamelijke reactie.

Vrouwen kennen over het algemeen die angsten niet.
Ze werden veelal beschermd door mannekes. En vrouwen kennen wel weer andere voor-gebakken angsten (zoals angst om aangerand te worden)

Wellicht dat er toch een aantal vrouwen zijn die op een of ander manier toch dezelfde sociale angsten kennen als mannen.
Wellicht dat jou vrouwelijke voor ouderen zich veel begaven in onbekende groepenrondtrekkende mensen. En daar angst hadden voor de vaste vrouwen in die groep.

Ok. en nu ga ik slapen.. (eerst ff biertje opdrinken)

Laatst gewijzigd op 03-06-2007 om 02:41.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2007, 02:47
TheCreator
TheCreator is offline
ff een latste. (biertje is op)

Weetje wat ik als jongen een echte afknapper vind bij meisjes?
Meisjes die gedwongen overkomen. Gedwongen leuk doen.. Gedwongen sociaal, overdreven. Ws. ook omdat ze in beginsel eigenlijk wat onzeker zijn.
Dus haast je niet. Ontwikkel een mooie karakter en neem daar de tijd voor. Lukt het je niet een keer om los te komen helemaal? Niet dwingen. Ik heb een hekel aan die types die overdreven duk doen. Die je zinne afmaken. Wten wat je bedoelt. Of een ogenschijnlijk heel brede algemene kennis hebben en alles weten oid. blech. Wees wat natuurlijker.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2007, 19:53
bamboocha
bamboocha is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 03-06-2007 @ 03:47 :Lukt het je niet een keer om los te komen helemaal? Niet dwingen. Ik heb een hekel aan die types die overdreven duk doen. Die je zinne afmaken. Wten wat je bedoelt. Of een ogenschijnlijk heel brede algemene kennis hebben en alles weten oid. blech. Wees wat natuurlijker. [/B]
haha! nou ik ben al helemaaaaaaaal niet zo dat ik juist uit onzekerheid/verlegenheid druk ga doen en iemands zinnen afmaakt enz. En je evolutieleer was zeer interessant! haha

Ik vond trouwens die tip in het buitenland wel een goeie! Ik ga naar spanje dit jaar.. dus wie weet wat er kan gebeuren haha! Al zal ik het wel weer is niet durven om een gesprek met een vreemd iemand aan te knopen.. maar ik vind dat het er maar is van moet komen! (alleen sta ik zo snel met me mond vol tanden..)
Maar niemand die ik ooit zal terug zien daar!

En die ene met een bord 'free hugs' is ook erg leuk! haha maar ik denk dat ik daar nog maar even mee wacht! Maar wie weet doe ik het nog wel een keer!

Ik moet zeggen dat ik denk ik sinds dat ik dit topic gestart heb, wel een beetje vooruit ben gegaan. Ik probeer iets opener te zijn. En tegen klanten begin in soms een gesprekje.. Als ze zeggen dat ze op vakantie gaan vraag ik waarheen enz. En dan beginnen ze vanzelf te praten..
Dus het begin is er!
En ik kan opeens niet wachten om op vakantie te gaan

Iedereen nogmaals heel erg bedankt voor de tips en eigen ervaringen hiermee hoor!
Oud 12-06-2007, 15:48
gastje13
gastje13 is offline
hej alle

ik heb precies hetzelfde probleem maar ben dan een jongen.
Er staan nuttige tips hier maar ik wil dit er ook wel op toevoegen:
En ja, ik val eigenlijk op wat meer verlegen meisjes.(maar ook niet te extreem)
Dus er zullen echt wel jongens zijn die je leuk vinden.
Maar in iedergeval suc6

doeii
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 16:56
WhisperingWind
WhisperingWind is offline
Ik vind het wel echt gaaf dat je open staat voor al de dingen die hier gezegd worden... Je wil ook echt opener zijn en dat merk ik wel aan je berichten

Voor mij is zelf dat keerpunt gekomen toen ik na een hele vervelende vriendschap erachter kwam dat andere mensen mij ook leuk vonden om hoe ik echt was, en dat ik niet hoefde te doen alsof ik leuk was.. maar sommige mensen accepteerden me gewoon hoe ik was... Toen ik dat besefte, dat was echt een omkeerpunt.
En zoals iemand hierboven al zei: Als je positieve reacties krijgt op dingen die je zegt, die helpen... Je weet dat het gewoon gewaardeerd wordt dat je dingen verteld of vraagt of een keer hoi zegt of zo..

Bij mij hielp hte ook wel dat ik een baantje als pianiste in een restaurant heb 'gekregen'. Mensen kijken naar je, maar ze waarderen je ook.
MIsschien komt er ooit ook nog zoiets op jouw pad

EN ik denk dat die tijd in Spanje ook gaat helpen.. Dan zit je in een omgeving met allemaal vreemde mensen, toch? Dus je moet wel mensen aanspreken die je niet kent, wil je er een leuke tijd van maken!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2007, 19:36
bamboocha
bamboocha is offline
Ja.. Spanje.. Zal even een grote stap moeten zijn.. Om vreemde mensen aan te spreken.. Maar ik ga wel me best doen om het te proberen! En ik wil inderdaad wel een leuke vakantie, nu er niemand echt bij is van m'n eigen leeftijd.. (ik ga dit jaar nog.. ik denk een laatste keer.. met m'n ouders mee.. daarom)
Dus ik zal andere wel moeten aanspreken denk ik.. maar dat is misschien maar goed ook.
En wie weet komt er inderdaad ook zoiets op mijn pad!
Wel goed van je dat je zo'n keerpunt hebt gehad! zal ook vast niet makkelijk zijn geweest!
Maar het is bij jou goedgekomen, dus het zal bij mij ook vast wel goedkomen Moet gewoon even me best doen
Oud 13-06-2007, 15:32
Gehiem
Gehiem is offline
Ik herken me zo erg in jou!

Ik ben ook verlegen, zeg ook niks met mensen die ik niet ken, tenminste niet goed. Heb t echt heel erg, zelfs met mensen waar ik nu al 2 jaar bij in de klas zit weet ik niks te zeggen. Klap helemaal dicht!

En na dit jaar heb ik besloten om mijn doel te maken opener en minder verlegen te worden. Had geen idee hoe ik het kon bereiken. Wilde het al veel langer, en had ook echt wat Roos zei gedaan! Dat was dit jaar, wel begonnen dus, maar en ziek geworden. Maar nu wil ik verder. En dit helpt hoe!

Ik denk dat je vooral heel trots moet zijn op wat je bereikt. Niet van nu heb ik eindelijk gepraat. Hehe dat werd een keer tijd. Zo bijzonder is het niet, iedereen doet t.
Dat dus niet! Je moet er echt trots op zijn dat je het gedaan hebt!
Weet niet of jij daar last van had, ik wel.

Doen wat je niet durft in kleine stappen.
Oud 15-06-2007, 14:29
Lintjuh
Lintjuh is offline
Ik heb dus precies hetzelfde probleem!! Ik word soms echt moe van mezelf. Ik wil gewoon tegen iedereen gezellig praten maar dat lukt niet altijd.

Ik weet tegen iedereen iets te zeggen behalve wanneer ik bijvoorbeeld een jongen echt leuk vind. Dan klap ik gewoon dicht. Ook al kan ik van te voren tien dingen opnoemen waar ik het over zou kunnen hebben op dat moment komt dat er gewoon niet uit.

Ik ben wel opener geworden in vergelijking met een paar jaar terug. Ik praat meer of geef een weerwoordje terug. Ik ben eigenlijk gewoon bang dat ik iets stoms zeg of voor paal zou staan. Ik denk er ook te veel bij na. Ik moet gewoon nergens te veel van verwachten en maar kijken hoe het loopt.

Als iemand uit zichzelf iets weet te zeggen, weet ik ook genoeg terug te zeggen. Maar ja dat is meer het probleem. Ik val altijd op jongens die tegen iedereen iets weten te zeggen behalve tegen mij ofzo. Dus dat loopt dan niet echt.

Ik zou iets aan mijn houding kunnen veranderen. Maar dit heb ik al gedaan. Mijn houding is opener naar andere toe. Ik durf ook eerder tegen iemand iets te zeggen. Ik lach gewoon niet wanneer er niets te lachen valt en ik kan er ook niets aandoen dat ik dan meteen een boze look heb

Zoals hierboven ook al gezegd wordt ben trots op jezelf als je met iemand durft te praten! Geniet ervan! Ik heb gelukkig vriendinnen die trots op me zijn als ik vertel dat ik een keer met die 'leuke jongen' heb gepraat. Dat is echt fijn!

Laatst gewijzigd op 15-06-2007 om 14:31.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 14:59
Alwien
Alwien is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 03-06-2007 @ 03:47 :
Ontwikkel een mooi karakter
Vergeet niet dat ook verlegen mensen al een karakter bezitten

Ja, er zijn al genoeg tips gegeven, eigenlijk. Maar ik zou wel tegen je willen zeggen dat het ook belangrijk is om blij te zijn met jezelf. Als je alleen maar bezig bent met: ik ben te verlegen, ik doe het niet goed, enzovoort, straal je ook niet bepaald zelfvertrouwen uit.

Ik ben zelf ook erg verlegen, ik durf bijvoorbeeld op werkcollege vaak niks te zeggen en ben onzeker over heel veel dingen.
Aan de ene kant kan ik bijna geen gesloten houding hebben, omdat ik juist altijd aangesproken word op straat als mensen iets willen weten of vragen.
Aan de andere kant zijn er zoveel jongeren die het leuk vinden om me na te roepen dat ik lelijk ben (of wat dan ook) en hebben zoveel mensen gezegd dat ik niet zo onzeker moet zijn, dat ik het een beetje lastig vind om er iets zinnigs over te zeggen.

Soms vind ik dat ik mezelf moet veranderen, soms ook dat de wereld me maar gewoon moet accepteren hoe ik ben.
Oud 19-06-2007, 11:09
Gehiem
Gehiem is offline
Nou vandaag ook weer. Ga ik smeerkaas kopen bij de slager.
ÉÉN bakje smeerkaas!
Vet hoog. Geen alsjeblieft ofzo.
En er was niemand waar ik bang voorhoefde te zijn!
Alleen de slager, ik en mn zus. Die zei trouwens nog dat ik wat bij moest zeggen...

Ik ga er dus vanaf komen. Het is dikke onzin en ik zit alleen mezelf in de weg. Ik heb echt wel wat te zeggen. Ik kan heel gezellig zijn. En niet zo stil. Het is tijd dat ik he laat zien, en ik laat mezelf er niet onderuit komen tot het gelukt is! al 16 jaar heb ik dat gedaan, nu gaat het gebeuren. Het gaat me lukken.

hier is nog site die kunnen helpen over verlegenheid

www.ikbenverlegen.nl
Dat is een goede site, hebben ook een forum en nog veel meer links
Oud 19-06-2007, 19:17
bamboocha
bamboocha is offline
Bedankt voor de site!! erg nuttig!!
Mij is het ook weer gelukt trouwens!!
Ik wil HEEEL graag stewardess worden.. en laat ik gisteren nou net 2 stewardessen van de KLM in de trein zien zitten! en ik wou ze graag aanspreken maar ik durfde het niet! ik wilde gewoon eventjes met ze praten over welke opleidingze hadden gedaan enzo en of ze het heel leuk werk vinden en waar ze vandaan komen en waar ze binnekort naartoe gaan enz. Dus me zus zei steeds dat ik moest gaan enzo.. dus UITEINDELIJK ben ik gegaan vol zenuwen.. ik was ZO zenuwachtig! ik durfde ECHT niet!
Maar ben toch gegaan
Verder dan vragen over de opleiding die ze gedaan hebben ben ik niet gekomen! Maar trots dat ik was!
Dus het gaat mij ook allemaal vast wel lukken!
Oud 19-06-2007, 21:59
Bomba2
Bomba2 is offline
pfff het is echt lastig zo!
Met citaat reageren
Oud 19-06-2007, 22:07
igfy
igfy is offline
Wat bij mij ook wel hielp is aan iets van theater/toneel te gaan doen. Je raakt er aan gewend dat mensen naar je kijken, ook als het finaal mis gaat. verder wordt je je ook bewuster van dingen als verschillende lichaamshoudingen e.d.
Oud 20-06-2007, 19:41
bamboocha
bamboocha is offline
Ja! Theater/toneel heb ik weleens aan gedacht! lijkt me heel erg leuk!
Ik moest afgelopen donderdag een modeshow lopen, waarbij het om de makeup ging. (Ben namelijk nu visagiste) En voordat ik opmoest stond ik te trillen op me benen! En toen ik klaar was nog steeds hoor, maar ik vond het echt geweldig! ik vind toneel super leuk!..
Alleen die stap zetten haha!
Maar het lijkt me wel heel leuk! dus misschien doe ik het nog wel een keer! Doe je nu nog steeds theater/toneel dan?
Oud 20-06-2007, 20:08
stout!
stout! is offline
Ik denk dat je ook niet moet overschatten hoe makkelijk het voor andere (spontaner overkomende) mensen is. Iedereen kan zich onzeker voelen in een ruimte met vreemde/nieuwe mensen, of als er veel ogen op je gericht zijn. Dus probeer in je achterhoofd te houden dat ook dat hele directe meisje onzeker is of weleens zenuwachtig wordt.
Mensen vinden mij vaak heel zeker overkomen maar ik heb ook weleens de zenuwen als ik voor een groep mensen moet praten, een vreemde aanspreek of op een feestje ben waar ik weinig mensen ken. Het is heel menselijk om bang te zijn voor afwijzing (want ik denk dat verlegenheid daar een extreme vorm van is).
Dus wees trots op jezelf als het goed gaat, maar voel je niet te raar als je je een keer wel verlegen voelt . Het is niet wat je voelt, maar hoe je ermee omgaat.
Oud 20-06-2007, 20:55
bamboocha
bamboocha is offline
Ja je hebt gelijk! groot gelijk zelfs! ik had daar eigenlijk nog niet zo over nagedacht! Maar voor sommige mensen lijkt het zo makkelijk te gaan!! Maar je hebt gelijk.. Dat is inderdaad zo. Maar ik moest laatst voor m'n school ook een makeup demonstratie geven en ik was echt HEEL zenuwachtig.. en bij de beoordelingen zei ze ook tegen me dat ik heel zeker overkwam.. terwijl ik me totaal niet zo voelde.. dus dat is dan alweer een voorbeeld daarvan!

Maar je hebt inderdaad gelijk. Goh.. je hebt een beetje me ogen geopend tegenover mensen die heel zeker lijken! (niet dat ze allemaal nou onzeker zijn en dat ze zeker lijken hoor!) dankje!
Oud 20-06-2007, 23:21
Sade
Sade is offline
Eén woord: alcohol
Oud 21-06-2007, 09:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sade schreef op 21-06-2007 @ 00:21 :
Eén woord: alcohol
En dan zoveel naar binnen gieten dat je echt enorm irritant wordt
Met citaat reageren
Oud 21-06-2007, 13:49
Gehiem
Gehiem is offline
Citaat:
bamboocha schreef op 19-06-2007 @ 20:17 :
Bedankt voor de site!! erg nuttig!!
Mij is het ook weer gelukt trouwens!!
Ik wil HEEEL graag stewardess worden.. en laat ik gisteren nou net 2 stewardessen van de KLM in de trein zien zitten! en ik wou ze graag aanspreken maar ik durfde het niet! ik wilde gewoon eventjes met ze praten over welke opleidingze hadden gedaan enzo en of ze het heel leuk werk vinden en waar ze vandaan komen en waar ze binnekort naartoe gaan enz. Dus me zus zei steeds dat ik moest gaan enzo.. dus UITEINDELIJK ben ik gegaan vol zenuwen.. ik was ZO zenuwachtig! ik durfde ECHT niet!
Maar ben toch gegaan
Verder dan vragen over de opleiding die ze gedaan hebben ben ik niet gekomen! Maar trots dat ik was!
Dus het gaat mij ook allemaal vast wel lukken!
Ik ben ook heel trots op je!
Ik ben zelf ook verlegen, en wij hebben voor zoiets echt lef nodig!

Toneel lijkt me ook heel erg leuk!
Goed plan, en als t ook nog eens helpt. ik wil het wel doen.
Maar vind het wel eng hoor, ken helemaal niemand daar en dan meteen op een podium. Ik ga ok met hele kleine stapjes vooruit =D
Oud 21-06-2007, 21:41
bamboocha
bamboocha is offline
haha ja inderdaad! ik ga dus ook niet snel ergens heen als ik niemand ken. Mijn antwoord is ook altijd 'jamaar ik ken helemaal niemand daar'
haha
maar die stapjes zijn goed
Oud 22-06-2007, 14:32
Gehiem
Gehiem is offline
Dank je

Ik ga nu niet meer bij een groepje staan, maar praat met mensen apart. Dat werkt voor mij echt een stuk beter.

En ik heb nu zomervakantieeeee =D
en ik ben over zoo chill allemaal!

En op vakantie gaan we ook ergens heen met veel mensen, ga ik daar verder. En extra chill is dat ik die na 1 week noooit meer zie!

Ga je snel naar Spanje?

Vind je handtekening grappig!
Oud 22-06-2007, 19:27
bamboocha
bamboocha is offline
haha dankjee!!

Ennn ik ga 14 augustus pas.. dus nog eventjes wachten.. Maar ik hoop zo dat het daar goed gaat komen! want ik wil dit keer echt gewoon.. een SUPER vakantie!
Heb ik eigenlijk altijd wel.. maar ik maak eigenlijk nooit echt vrienden en blijf gewoon bij degene met wie we zijn weetjewel..
Maar dit jaar is dat wat minder denk ik.. Want niemand echt van mijn leeftijd helaas.. volgend jaar maar alleen met vrienden denk ik
Oud 23-06-2007, 13:04
Gehiem
Gehiem is offline
Kun je thuis nog even oefenen! En dan gaat het daar zeker goed komen! Zeker als je heeeeel graag wilt. Dan lukt bijna alles wel.

Ja ik blijf ook altijd meer met de mensen waarmee ik op vakantie ben. Heb een tweelingzus, altijd heel gezellig dus dan ga je ook niet echt op zoek. Gelukkig word het me dit jaar wel wat makkelijker gemaakt want we gaan naar en Club Med achtig iets! Doe je vanzelf wel iets met die mensen.

Ik heb er zin, maar tegelijkertijd... aaah!

Alleen met vriendinnen, goed plan! Maar eerst er maar overheen komen, dat is mijn doel geworden
Reageren

Regels voor berichten