Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus eh, opener overkomen ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Wat ik probeer is altijd veel naar mensen te glimlachen en belangstellend te zijn. Af en toe een opmerking ertussen door gooien waaruit beleefde intresse blijkt, maar niet zo dat ze hun halve levensverhaal aan je gaan ophangen. Schiet me zo geen voorbeeld te binnen van mezelf, maar toen ik een paar dagen terug een paar boeken bij de bieb haalde zei de man daar; wat fijne boeken voor het fijne weer? waarop je dan leuk kunt reageren. Het is in het begin best lastig, omdat je het idee hebt dat mensen je een nieuwsgierig persoon vinden ofzo, maar het komt juist prettig en sociaal over (bedenk je maar; jij wilt ook een open en aardige cassiere en niet eentje die alleen zegt "bon mee?")
||
Citaat:
menselijke psyche vanuit het oogpunt van de menselijke evolutie. Er wordt gepoogd uiteen te leggen waarom vrouwen en mannen bepaalde voorkeuren hebben/en bepaalde gedragingen vertonen (vanuit oogpunt van de evolutie doorde jaren heen dus) En daarmee onze handel/wandel en gedrag. Veel is nl. door die evolutie voorgeprogrammeed zoals bepaalde keuzes. En ook angsten voor bepaalde situaties. Nou ben ik bezig met het zelf-bestuderen van dit alles mbt. mezelf en mannen. En waarom veel mannen zo erg verlegen kunnen zijn dat ze niks durven zeggen in bepaalde sociale situaties. (Al is dat laatste bij mij niet het geval) Evolutionair gezien kennen mannen (de vroegere vooruders dan) allerlei gevaren. Als die gevaren zich lang genoeg hebben voorgedaan van generatie op generatie dan raakten die angsten ingebakken in de brein. Veel sociale fobien bij mannen alnu, zijn ws. terrug te herleiden tot die vroegere angsten (al zullen de situaties tegenwoordig lang niet meer zo extreem zijn) die nu zonder veel aanleiding toch nog spelen. Er is nl. "kans om dood te gaan". Levensgevaar.Dat is gewoon een lichamelijke reactie. Vrouwen kennen over het algemeen die angsten niet. Ze werden veelal beschermd door mannekes. En vrouwen kennen wel weer andere voor-gebakken angsten (zoals angst om aangerand te worden) Wellicht dat er toch een aantal vrouwen zijn die op een of ander manier toch dezelfde sociale angsten kennen als mannen. Wellicht dat jou vrouwelijke voor ouderen zich veel begaven in onbekende groepenrondtrekkende mensen. En daar angst hadden voor de vaste vrouwen in die groep. Ok. en nu ga ik slapen.. (eerst ff biertje opdrinken) Laatst gewijzigd op 03-06-2007 om 02:41. |
![]() |
||
Citaat:
Ik vond trouwens die tip in het buitenland wel een goeie! Ik ga naar spanje dit jaar.. dus wie weet wat er kan gebeuren haha! Al zal ik het wel weer is niet durven om een gesprek met een vreemd iemand aan te knopen.. maar ik vind dat het er maar is van moet komen! (alleen sta ik zo snel met me mond vol tanden..) Maar niemand die ik ooit zal terug zien daar! En die ene met een bord 'free hugs' is ook erg leuk! haha maar ik denk dat ik daar nog maar even mee wacht! ![]() Ik moet zeggen dat ik denk ik sinds dat ik dit topic gestart heb, wel een beetje vooruit ben gegaan. Ik probeer iets opener te zijn. En tegen klanten begin in soms een gesprekje.. Als ze zeggen dat ze op vakantie gaan vraag ik waarheen enz. En dan beginnen ze vanzelf te praten.. Dus het begin is er! ![]() En ik kan opeens niet wachten om op vakantie te gaan ![]() Iedereen nogmaals heel erg bedankt voor de tips en eigen ervaringen hiermee hoor!
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, er zijn al genoeg tips gegeven, eigenlijk. Maar ik zou wel tegen je willen zeggen dat het ook belangrijk is om blij te zijn met jezelf. Als je alleen maar bezig bent met: ik ben te verlegen, ik doe het niet goed, enzovoort, straal je ook niet bepaald zelfvertrouwen uit. Ik ben zelf ook erg verlegen, ik durf bijvoorbeeld op werkcollege vaak niks te zeggen en ben onzeker over heel veel dingen. Aan de ene kant kan ik bijna geen gesloten houding hebben, omdat ik juist altijd aangesproken word op straat als mensen iets willen weten of vragen. Aan de andere kant zijn er zoveel jongeren die het leuk vinden om me na te roepen dat ik lelijk ben (of wat dan ook) en hebben zoveel mensen gezegd dat ik niet zo onzeker moet zijn, dat ik het een beetje lastig vind om er iets zinnigs over te zeggen. Soms vind ik dat ik mezelf moet veranderen, soms ook dat de wereld me maar gewoon moet accepteren hoe ik ben.
|
![]() |
Nou vandaag ook weer. Ga ik smeerkaas kopen bij de slager.
ÉÉN bakje smeerkaas! Vet hoog. Geen alsjeblieft ofzo. En er was niemand waar ik bang voorhoefde te zijn! Alleen de slager, ik en mn zus. Die zei trouwens nog dat ik wat bij moest zeggen... Ik ga er dus vanaf komen. Het is dikke onzin en ik zit alleen mezelf in de weg. Ik heb echt wel wat te zeggen. Ik kan heel gezellig zijn. En niet zo stil. Het is tijd dat ik he laat zien, en ik laat mezelf er niet onderuit komen tot het gelukt is! al 16 jaar heb ik dat gedaan, nu gaat het gebeuren. Het gaat me lukken. hier is nog site die kunnen helpen over verlegenheid www.ikbenverlegen.nl Dat is een goede site, hebben ook een forum en nog veel meer links ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben zelf ook verlegen, en wij hebben voor zoiets echt lef nodig! Toneel lijkt me ook heel erg leuk! Goed plan, en als t ook nog eens helpt. ik wil het wel doen. Maar vind het wel eng hoor, ken helemaal niemand daar en dan meteen op een podium. Ik ga ok met hele kleine stapjes vooruit =D
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Is verlegen zijn een afknapper voor jongens ? Amberx08 | 28 | 30-01-2017 21:42 | |
Algemene schoolzaken |
Verlegen.. ~Onmymind | 9 | 15-11-2012 10:50 | |
Psychologie |
verlegen lovenasty | 5 | 19-11-2007 18:49 | |
Liefde & Relatie |
Wel of niet gaan + verlegen ydhja22 | 27 | 27-10-2006 14:35 | |
Psychologie |
te verlegen meesje | 7 | 20-10-2006 10:43 | |
Liefde & Relatie |
extreem verlegen... l{us | 16 | 10-05-2004 21:05 |