Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
vind je verhaalt niet goed? Wat zou jij daar in de plaats doen? |
![]() |
|
Ja, dan had ik dat toch goed begrepen
![]() Ik vind verhaalt wat te geforceerd gerijmd, daar moet je sowieso voor uitkijken. Volgens mij betekent verhalen iets als: verhaal halen, iets tot het begin herleiden en dat vind ik in jouw zin niet echt kloppen.
|
Ik vind verhaalt wel goed, eigenlijk helemaal niet geforceerd. En ik vind dat je absoluut zo door moet gaan. Ik snap niet dat je die vorige gedichten hebt gepost als je ook zo kunt dichten.
'Schutting' moet je niet twee keer gebruiken, maar die in de 2e strofe moet blijven, dus ik zou de derde strofe aanpassen. 'Zingen' gebruik je zelfs wel drie keer. 'Nacht' ook dubbel. 'Sterven' zie ik ook vaker. Daar moet je voor uitkijken, dat is zonde. Probeer dan liever een synoniem te verzinnen, iets verassends, net als kattendarmen <3. Kijk, van die dingen als 'kattendarmen' vind ik juist wél goed. Je zegt niet 'snaren', want dat woord kent iedereen al, maar je gebruikt 'kattendarmen' en dan weet ook iedereen wat je bedoelt maar verras je mensen wel. Bovendien leg je een bepaalde toon in je gedicht die het veel indrukwekkender maakt dan dat zoetsappige ( ![]() In de rest van je gedicht staan nog wel clichéwoorden, maar eigenlijk vind ik dat dat wel mag, door de laatste zin: ze passen bij het drama. Ik wijs ze toch even aan: vooral die 'snijdende kou' en de combinatie van 'zingen' 'dromen' 'sterven' 'dansen' liggen op het randje ![]() Edit: oh, ik lees net dat je de herhalingen er nog uit aan het werken bent. goedzo. |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik heb sowieso wel wilde fantasieën gehad over stukken naar het italiaans zetten enzo zo van "morendo, mio bene, sterf met mij'. ofzo. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
viool kopen... help eefiepeefie | 12 | 28-03-2013 17:25 | |
Muziek |
Zang en viool fizzle-fluffy | 8 | 01-04-2010 14:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Van tweede naar eerste viool Verwijderd | 0 | 06-03-2006 18:35 | |
Lifestyle |
Vakantiebestemming Kiss Pookie | 18 | 23-07-2004 19:47 | |
ARTistiek |
~Onzichtbaar mooi~ (werktitel) Anne | 26 | 08-07-2002 20:32 | |
ARTistiek |
Mijn Zwarte Lijn More | 1 | 04-06-2002 20:03 |