Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
I like my new bunny suit
|
![]() |
||
Citaat:
Maar om een echt goede uitleg te geven zou ik ook de productregel moeten uitgelegd hebben, maar dat is iets abstracter om dat zo mooi te verwoorden. Toch twee pogingen mocht dat nuttig zijn: De manier waarop ik me dat meestal realiseer is door naar een getal te kijken, een cijferslot bv. Daar heb je 10 tekens (cijfers, 0 tot en met 9). Als je dan een slot met 3 plaatsen hebt, weet je uit ervaring wel dat je daar een nummer van 000 tot en met 999 kan op zetten (dus 1000 combinaties). En dat bekom je door 10 * 10 * 10 te doen. Hetzelfde kan je doen met willekeurige objecten, stel je een Een manier die meer aanleunt bij de overgang van een optelling naar een vermenigvuldiging is ook weer te kijken naar een rij met objecten (cijfers voor de makkelijkheid). Je hebt bv. 3 plaatsen. Je kiest het eerste (bv. 1), en dan beschouw je de twee volgende cijfers als een losstaand probleem. Bij die twee cijfers kan je weer het eerste cijfer kiezen (bv. 1) en je hebt weer een losstaand probleem voor je laatste cijfer. Daar kan je er tien kiezen. Dus 11x heb je 10 verschillende mogelijkheden, nu verander je het tweede cijfer, 12x en daar ook weer 10 mogelijkheden. Zo kan je voortgaan: 13x, 14x, 15x, 16x, 17x, 18x, 19x, 10x. In totaal heb je dus 10 + 10 + ... + 10 = 10 * 10 = 100 combinaties voor die laatste cijfers in 1xy. Variëer nu nog steeds het eerste cijfer volgens dezelfde werkwijze en je hebt de productregel.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Wil niveau 3, heb 1. Wat doe ik? Rarrarr | 19 | 07-01-2013 18:56 | |
Studeren |
Van wiskunde A naar wiskunde B? xSanne_S | 8 | 31-01-2012 16:13 | |
Studeren |
Help! profiel keuze 4vwo Hpstefan | 5 | 20-03-2011 11:53 | |
Studeren |
Kunnen jullie helpen? Mittaaa | 21 | 18-12-2009 13:23 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] Zekering Chris-Verhoeckx | 16 | 12-04-2008 06:41 | |
Algemene schoolzaken |
Loting oneerlijk? 0oFZo0 | 353 | 30-06-2005 19:04 |