Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2008, 19:36
Anna17J
Anna17J is offline
Dag allemaal,

Ik zit met een klein probleempje en ik ben behoorlijk opgelucht dat het nu nog klein is, maar ik zit er toch een beetje mee in mijn maag en daarom ga ik het hier lekker van mij af schrijven. Of ik hierop nou reacties krijgt die me helpen of niet: het alleen al opschrijven is voor mij echt al heel fijn!

Ik en mijn vriend zien elkaar niet zo vaak omdat we in andere steden wonen en het daarnaast ook gewoon allebei heel druk hebben (hij met zijn tweede jaar op de Universiteit en ik in mijn Eindexamenjaar van de Havo).
Ik ben zelf behoorlijk druk bezig met school en af en aan ziek en beter worden (een gevolg van de stress; ik word dan ziek). Ik heb bijvoorbeeld afgelopen week een hele week ziek geweest (griep), niet naar school gegaan enzo, en ik heb nu kerstvakantie die ook gewoon enorm druk is omdat ik allerlei vakken op 4 januari moet hebben afgesloten/afgerond.
Dit heeft tot gevolg dat we wel met elkaar kletsen, maar dat we nooit echt diep ergens op in gaan. Niet meer zoals we toch wel regelmatig deden, praten over de problemen waar we tegenaan lopen en de frustraties die we hebben na een lange dag of de twijfels over het een of het ander.
Ik betreur dit, maar ik heb er niet echt een probleem mee. Ik vind het wel prima zo.

Terwijl hij dus een week geleden tegen mij heeft gezegd dat hij me aan het kwijtraken is.
Ik heb dus niet dit idee, maar ik voel me er lullig onder dat ik hem dit idee geef. Hij bedoelt hiermee dat hij niet meer weet wat er met me aan de hand is en hierdoor mij ook niet kan helpen. Ik zeg het wel als het niet goed gaat, maar ik doe dat in hoofdzinnen (zijn woorden) en hij kan er nooit op doorgaan om tot de kern ervan te komen.

Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet. Ik weet namelijk niet wat ik hem dan zou moeten vertellen. Hij weet dat ik geen studiekeuze kan maken, hij weet dat ik het eindexamen echt doodeng vindt, maar dat is schijnbaar toch niet wat hij wil. En hij kan me niet vertellen wat hij dan van mij wil horen.

Hebben jullie hier misschien ervaring mee of enig advies of iets in die trant?

Ik wil hem niet kwijtraken, maar ik wil hem zeker niet het gevoel geven dat hij MIJ kwijtraakt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2008, 21:14
Verwijderd
dat jullie ergens niet dieper op ingaan heeft natuurlijk niets te maken met dat jullie het beide druk hebben. mijn vriend en ik zien elkaar niet echt vaak omdat we het beide druk hebben, maar als er iets is gaan we er altijd dieper op in. volgens mij is dat meer een communicatie 'fout'.

misschien moet je gewoon proberen wat meer open te zijn over jouw stemming/gevoel, en niet alleen zeggen dat het niet goed gaat. zo krijgt hij ook de kans om er wat meer op in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2008, 12:05
MartinV
MartinV is offline
Misschien valt er gewoon niets te klagen, en hebben jullie het gewoon naar je zin met wat je doet. Ga dan gewoon iets leuks doen, het hoeft niet altijd over elkaars problemen te gaan. Ga er eens tussenuit.
Oud 23-12-2008, 08:31
I C U
I C U is offline
De één heeft meer de behoefte om problemen tot op het bot te bespreken, de ander heeft dat absoluut niet. Misschien dat je kan aangeven wat je dwars zit, iets nadrukkelijker en duidelijker dan dat je nu doet.

Eerlijk gezegd is het mij ook niet duidelijk wat hij nu van je wil. Je moet beter uitleggen wat je bezig houdt, maar goed, eindexamen (eng!) en studiekeuze (moeilijk!) vatten het volgens mij prima samen. Jij schiet hierdoor in de stress en wordt ziek. Misschien dat hij je kan helpen door je af te remmen en te 'dwingen' te ontspannen zo nu en dan.

Ga ervoor zitten, fles wijn erbij, goed voedsel en heb het over dat eindexamen, wat je ervan vindt, heb het over die studie, wat jij ervan vindt, begin over wat hij aan het doen is en haak niet af bij: 'het loopt wel goed'. Meer dan dat kan ik er niet van maken
Reageren

Regels voor berichten