Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-08-2002, 14:28
BELLEKE
BELLEKE is offline
Is er hier nog eentje die moet blokken in de vakantie?
k ben t hier bijna moe
Oud 07-08-2002, 14:49
Verwijderd
ik zelf niet.
een vriendin van mij wel, die moet vrijdag voor de school weer begint een proefwerk maken, en als ze die goed maakt is ze over naar havo-5, maar als ze die niet goed maakt, moet ze havo-4 nog een keer doen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 14:58
Gothic
Gothic is offline
Gelukkig niet
Oud 07-08-2002, 15:32
Boogie
Boogie is offline
In Nederland heb je alleen in augustus examen als je tijdens het herexamen in juni ziek was oid. Ik vind het ook schandalig dat in België het herexamen in augustus is.
Oud 07-08-2002, 15:58
BELLEKE
BELLEKE is offline
Citaat:
Boogie schreef:
In Nederland heb je alleen in augustus examen als je tijdens het herexamen in juni ziek was oid. Ik vind het ook schandalig dat in België het herexamen in augustus is.
thx

dat wist k trouwens niet
Oud 07-08-2002, 17:46
miro
miro is offline
Ik heb mn hertentamens in augustus (en nee ik heb dr geen in juni gehad) Dus heb ook naast mn werk deze hele vakantie geleerd.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 20:44
Nuck
Nuck is offline
Ik moet nog gaan leren...heb hertentamens in augustus. Ben er nog niet mee begonnen, eigenlijk ben ik best dom bezig. Volgende week (= de laatste week voor mijn tentamens) ga ik namelijk nog op vakantie .
Oud 07-08-2002, 21:15
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:
ik zelf niet.
een vriendin van mij wel, die moet vrijdag voor de school weer begint een proefwerk maken, en als ze die goed maakt is ze over naar havo-5, maar als ze die niet goed maakt, moet ze havo-4 nog een keer doen
Belachelijk dat dat aan 1 pw ligt
Da's wel behoorlijk stressen zeg
Met citaat reageren
Oud 07-08-2002, 21:44
alpha
alpha is offline
Het heeft wel zo zijn voordelen, herexamens pas in augustus. Ik bedoel, je hebt dan wel veel meer tijd om je alleen op dat ene herexamen te richten. Maya anders zit het nog vast wel meer in je kop, wanneer je het eerder hebt... Ach, gelukkig doe ik volgend jaar pas examens.
Maar ik ben wel al heel ijverig bezig met boeken lezen en er verslagen van maken! Maar das meer voor mezelf omdat ik me zorgen maak of ik het volgend jaar wel red, mijn overgangscijfers waren niet zo denderend...
Oud 08-08-2002, 02:29
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Belachelijk dat dat aan 1 pw ligt
Da's wel behoorlijk stressen zeg
tja, als je zonder die herkansing 3 vijven op je rapport staat ga je niet over, maar as 1 van die vijven nou een 5,4 onafgerond was ofzo omdat je door 1 proefwerk (het laatste proefwerk van dat schooljaar, dat je nog mag herkansen aan het begin van het schooljaar) een cijfer van 5,4 gemiddeld krijgt, en je mag dat proefwerk overdoen, en dan een 5,5 gemiddeld krijgt, wat afgerond wordt op een 6, ga je wel over.

En ik denk dat dat stressen ook wel meevalt. Als het goed is heb je de stof germaakt waar het pw over ging, en je hebt het pw zelf ook al een keer gemaakt, ik denk dat je hoogstens 2 weken van te voren moet beginnen met de stof opnieuw lezen/leren, dus heb je ook nog 5 weken gewoon vakantie
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 03:51
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Ik woon dan ook in Belgie en heb nog een herexamen frans. balen...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 09:25
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
miro schreef:
Ik heb mn hertentamens in augustus (en nee ik heb dr geen in juni gehad) Dus heb ook naast mn werk deze hele vakantie geleerd.
sorry, ik vergat de hoge scholen en universiteiten, die hebben wel hertentamens in augustus
Oud 08-08-2002, 10:22
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

En ik denk dat dat stressen ook wel meevalt. Als het goed is heb je de stof germaakt waar het pw over ging, en je hebt het pw zelf ook al een keer gemaakt, ik denk dat je hoogstens 2 weken van te voren moet beginnen met de stof opnieuw lezen/leren, dus heb je ook nog 5 weken gewoon vakantie
Neej, ik bedoel dat je dan dat pw moet maken, en dat je zo denkt van, als ik dit verkloot blijf ik zitten, dat lijkt me kut.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:27
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef:

Neej, ik bedoel dat je dan dat pw moet maken, en dat je zo denkt van, als ik dit verkloot blijf ik zitten, dat lijkt me kut.
ja idd, heb je gelijk in
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 12:50
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Boogie schreef:
In Nederland heb je alleen in augustus examen als je tijdens het herexamen in juni ziek was oid.
Wrong..

Er zijn 2 scholen in Nederland waar je 'gewoon' 3e tijdvak examen kunt doen, in augustus dus. Ik zit op 1 van de twee, en heb komende week (12 aug tot 19 aug) examens.. Dus ik ben nu ook al 2 weken flink aan het blokken....
Oud 08-08-2002, 12:58
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Unique schreef:

Wrong..

Er zijn 2 scholen in Nederland waar je 'gewoon' 3e tijdvak examen kunt doen, in augustus dus. Ik zit op 1 van de twee, en heb komende week (12 aug tot 19 aug) examens.. Dus ik ben nu ook al 2 weken flink aan het blokken....
dus als je je 2e tijdvak niet haalt mag je het nog een keer proberen? BELACHELIJK! Tis toch een centraal examen? Maar het is dus niet voor iedereen gelijk
Oud 08-08-2002, 14:49
Verwijderd
Over precies twee weken heb ik herkansing. De vakken die ik moet herkansen zijn nog van de vierde klas. Ik ga vandaag maar eens beginnen met leren (ik weet dat er toch niet veel van komt ).

Stomme regeling van school ook. Sommigen zijn dan nog op vakantie en die mogen de vakken niet op een andere dag herkansen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 15:08
Verwijderd
nee
maar 'k ben wel wat woordjes van latijn aan 't leren; die ken ik voor geen meter :/
Met citaat reageren
Oud 08-08-2002, 17:03
Yolcu
Yolcu is offline
Citaat:
Boogie schreef:

dus als je je 2e tijdvak niet haalt mag je het nog een keer proberen? BELACHELIJK! Tis toch een centraal examen? Maar het is dus niet voor iedereen gelijk
Neej je begrijpt me verkeerd... ik mag 3e tijdvak doen, omdat dat via mijn school mag. Ik zit op een school waar iedereen op eigen tempo werkt, en waar je op 2 tijdstippen examen kunt doen; in mei en in augustus. Als je zakt op het 1e tijdvak, doe je 2e tijdvak. Als je kiest voor augustus doe je dus 3e tijdvak. Je hebt dan dus geen 1e of 2e tijdvak gedaan. Als je zakt moet je in november/december mondeling een her doen.
Oud 08-08-2002, 20:22
Bird
Bird is offline
Hmz, zit nu midden in hertentamens.... BOE! Is knap balen, gelukkig regent (sorry voor de mensen die in een tentje zitten)

Twee gehad, nu nog vier (ja ik heb gefaald dit jaar), wish me luck!
Oud 08-08-2002, 20:25
Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Unique schreef:

Neej je begrijpt me verkeerd... ik mag 3e tijdvak doen, omdat dat via mijn school mag. Ik zit op een school waar iedereen op eigen tempo werkt, en waar je op 2 tijdstippen examen kunt doen; in mei en in augustus. Als je zakt op het 1e tijdvak, doe je 2e tijdvak. Als je kiest voor augustus doe je dus 3e tijdvak. Je hebt dan dus geen 1e of 2e tijdvak gedaan. Als je zakt moet je in november/december mondeling een her doen.
aah, ok nu snap ik het

maar het blijft raar
Oud 09-08-2002, 00:46
Verwijderd
Sja, ach. Ik heb 27 en 29 augustus nog twee herkansingen. Maar die leer ik lekker met een biertje erbij en een sigaretje lekker in de zon.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 03:06
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
nare man schreef:
Sja, ach. Ik heb 27 en 29 augustus nog twee herkansingen. Maar die leer ik lekker met een biertje erbij en een sigaretje lekker in de zon.
Zon...
Ik help het je hopen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 15:56
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
BELLEKE schreef:
Is er hier nog eentje die moet blokken in de vakantie?
k ben t hier bijna moe
ik ben het al eeuwen moe, ik moet nog tot 5 september
en dan naar IEEEEERLAAAAAAAAAND
en dan begint school weer; jeuj; sNOT
Oud 11-08-2002, 18:43
Sommetje
Sommetje is offline
Nou, blokken is een groot woord. Ik heb wel een taak Engels (volgens mij geheel ten onrechte, omdat ik op cijfers en handelingsdelen gewoon over ben en aan de overgangsnorm voldoe, maar dat kon ik dat stomme mens niet uitleggen), maar heb daar nog niets aangedaan. Ik zie er wel tegenop. Ik heb toch zeker niet voor niets vakantie?
Oud 11-08-2002, 21:19
fibonacci
fibonacci is offline
Ik probeer al een week te beginnen met het leren van hertentamens. Gaat niet echt lukken vrees ik :/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten