Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2009, 16:55
PinkPhoenix
PinkPhoenix is offline
Ik heb dus gevraagd bij de dierenwinkel in mijn straat om daar te werken(op de zaterdag). Ik ben 15. Nu vraag ik mezelf af omdat ik er dus echt niet over uitkwam wat is nou een goed loon om te vragen. Ik werk 4 keer in de maand van half 10 tot half zes. (ik heb nogal veel huiswerk dus meer kon niet hehe hoewel ik wel zou willen.) De baas kwam er zelf ook niet echt overuit omdat hij net begonnen is met de winkel.

Ik zal heel erg blij zijn met jullie hulp! (als dit in het verkeerde topic staat sorry ik ben nieuw!)

Groetjes Lisa
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-07-2009, 17:45
Balance
Balance is offline
Ik ga er even vanuit dat je in Nederland woont en niet in België.

In Nederland heb je te maken met een minimumloon. Het minimumloon voor een 15-jarige is € 2,42 per uur.
Meer mag een werkgever natuurlijk altijd geven, lager mag hij niet zitten!
Als je zelf een voorstel mag doen qua salaris zou ik iets meer proberen te krijgen. Vraag echter geen absurd bedrag, want je wil wel dat hij je ook aanneemt. Je kan overwegen om het loon van een 16-jarige te vragen, dat is € 2,78. Of als je het idee hebt dat het wel goed zit met die man en hij je erg mag, zou je €3,00 of meer kunnen bluffen.
Oud 13-07-2009, 14:19
MisSunshine
MisSunshine is offline
Waarschijnlijk komt hij zelf wel met een voorstel.. Kijk of je wat boven met minimum kunt gaan zitten.. Dat is altijd mooi meegenomen!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2009, 13:49
Adore
Adore is offline
Ik kom nergens iets tegen over contracten. Je krijgt toch wel een contract aangeboden? Is het een eigen zaak, dus heeft de eigenaar een dierenwinkel voor zichzelf begonnen, of is het van een grotere keten? In dat laatste geval is er vaak sprake van een Collectieve Arbeidsovereenkomst (CAO). Zo'n overeenkomst geldt voor iedereen die in het bedrijf komt te werken, inclusief loon gebaseerd op je leeftijd. Je moet in Nederland in ieder geval €2,42 of meer verdienen op je 15e, zoals is gezegd. In dat geval hoef je in principe geen loon af te spreken met je werkgever. Het kan wel! Als hij je meer wil betalen dan in de CAO staat geregeld, dan mag dat. Of het ook gebeurt..

Anders altijd vragen om een contract! Check of je arbeidskorting en loonheffing afdraagt en of je loonheffingskorting kunt aanvragen, want dat zijn de tekenen dat je keurig wit werkt. Krijg je geen loonstroken, geen contract, dan werk je zwart en dat is onverstandig. Maar goed, ik weet niet wat de situatie precies is en dat hoeft niet aan de hand te zijn natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2009, 13:05
aron-player
aron-player is offline
3 euro per uur is misschien normaal.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten