Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2009, 01:20
Lyne
Lyne is offline
Als je een BSA krijgt.. maar je hebt vd 9 eerstejaarsvakken er 8 gehaald, kan je dan vrijstellingen regelen als je de studie op een andere universiteit gaat doen? Ik doe nu Nederlands recht, maar met zeer waarschijnlijk een BSA in het vooruitzicht moet ik me een beetje orienteren op de mogelijkheden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-07-2009, 11:50
Verwijderd
Maar als je van de 9 vakken er 8 hebt gehaald dan krijg je toch geen negatief advies lijkt mij? Je kan altijd met de vakken die je al hebt gehaald (bewaar vakbeschrijving + gewaarmerkte cijferlijst daarvoor) proberen vrijstelling te krijgen bij een andere opleiding als de vakken een beetje overeenkomen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 16:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Met 8 van de 9 gehaald krijg je gewoon een positief advies.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 22:04
Lyne
Lyne is offline
Ik krijg geen positief advies kinders want ik doe deze opleiding al 2 jaar.. dus ik moet alle 60 ects hebben. Ik weet echt wel waar ik het over heb
Maar ik moet zo'n cijferlijst zien te regelen?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 09:49
Daboman
Daboman is offline
Je kunt bij de administratie op je faculteit een uitdraai van je cijferlijst laten maken en hem laten stempelen/tekenen. Er is vast wel ergens een administratie afdeling op je faculteit. . Cijferlijst regelen op je oude uni, contact opnemen met de examencommissie op je nieuwe uni. Dan kun je daar bespreken wat je mogelijkheden zijn.

Ik vraag me wel af of het slim is om een studie waarvoor je BSA hebt op een andere universiteit door te zetten. Maar goed, dat is jouw keuze. Het kan wel zijn dat de examencommissie van je nieuwe uni je lastig gaat vallen met vragen hierover als je een gesprek met ze wil om mogelijke vrijstellingen te bespreken.
Oud 05-07-2009, 11:04
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Ik krijg geen positief advies kinders want ik doe deze opleiding al 2 jaar.. dus ik moet alle 60 ects hebben. Ik weet echt wel waar ik het over heb
Maar ik moet zo'n cijferlijst zien te regelen?
Heb je dan uitstel van je BSA gekregen? Want BSA gaat altijd alleen over je eerste jaar, behalve met uitstel.

Maar je kunt het inderdaad proberen bij je nieuwe opleiding via de examencommissie vrijstelling te vragen, zoals Daboman zegt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 13:10
Lyne
Lyne is offline
Nee.. in het eerste jaar moesten we 40 ects hebben, en na 2 jaar 60 ects (van de eerstejaarsvakken).. dus het BSA geldt ook voor het tweede jaar (van je Ik heb dus nu 1 vak van het eerste jaar waarschijnlijk weer niet gehaald. Ik hoop dat je het nu snapt.
En ik heb wel goede cijfers, alleen ik worstel met dit vak omdat ik het niet interessant vind en daardoor niet genoeg leer ervoor. Ik kan het niveau prima aan, maar ik ben gewoon te lui. Daarom wil ik het zeker wel opnieuw gaan proberen en mezelf dan gewoon wat harder onder m'n kont schoppen.

Bedankt voor de info daboman!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2009, 12:40
keky
keky is offline
dat is he beste of er gaan dingen gebeuren ik heb dat ook al gehad
Reageren

Regels voor berichten