Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2002, 11:34
le Big Boss
le Big Boss is offline
Wel of geen sex voor het huwelijk en waarom geen sex?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 11:43
youriw
youriw is offline
je bent wel heel kort door de bocht, maar goed, ik vind het geen probleem, sex voor het huwelijk.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 12:47
Iotje
Iotje is offline
Sex voor het huwelijk is geen probleem. Ik vind dat je gewoon sex ???mag??? hebben wanneer je jezelf daar klaar voor acht. Bij mij was dat bv. geen probleem om er achter te komen wanneer ik er klaar voor was. Ik voelde dat gewoon aan . Mijn eerste keer was op vakantie(one night stand;eigenlijk two night) maar ik heb daar geen spijt van gehad hoewle denk ik een groot deel van de meiden die hun eerste keer een one night stand hebben gehad er toch wel mee zitten ( dat idee heb ik tenminste).
Oud 16-05-2002, 13:22
Verwijderd
ik vind van wel.
je moet toch ook weten of je partner lichamelijk bij je past...!!
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 13:55
Verwijderd
ik vind dat je dat totaal zelf moet weten ligt er ook aan hoeveel en hoe snel je wilt trouwen ook etc.

en over one night stand dat zou ik dus nooit doen :/ ik wil liever iemand kennen waardoor ik voorbeeld ontmaagd word dan 1 of andere meid die ik niet ken
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 14:32
Verwijderd
Deze topic is al bts vaak geweest, maar maakt ff niet uit..

Ik ben tegen sex voor het huwelijk..

Ik bedoel, dan ga je trowuens en dan is de sex ongeloofelijk slecht..
Niet alls draait om sex, maar er zijn wel grenzen..
Of ze blijkt achteraf een MAN te zijn!!

maar goed, voor mij toch al te laat
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:52
Verwijderd
ik ben vóór seks voor het huwelijk. echt voor de volle 100%.

ik vind seks persoonlijk erg belangrijk in een relatie! nééééé het is lang niet alles, maar ook al heb je een gewéééééldige relatie, als de seks op niks trekt ga je toch verlangen naar goeie seks...
stel nu dat je wacht tot je getrouwd bent, en na een maand of twee merk je dat hij (of zij) er niks van bakt, totaal ongevoelloos of egoïstisch is bij de seks... je kan moeilijk na twee maanden getrouwd te zijn al terug uit elkaar gaan hé...
(er zullen er waarschijnlijk zijn die verontwaardigd gaan kijken hier, omdat ik zeg dat men uit elkaar zou kunnen willen gaan 'omdat de seks wat tegenvalt'...
persoonlijk vind ik, iedereen ergert zich wel eens aan zijn partner, iedereen heeft zo wel iets waarvan hij of zij zegt, 'dju da's toch spijtig', maar dat zijn zo van die kleine dingen waaraan je je af en toe eens stoort en dan achteraf zegt, 'och ja, 'k zie hem/haar toch graag dus wat maakt het uit'. slechte seks hoort voor mij niet tot die categorie van dingen waaraan je je stoort. je kan je storen aan het feit dat hij de wc-bril altijd omhoog laat staan, maar slechte seks... die wc-bril doe je ff omlaag en vergeven en vergeten om het zo te zeggen, maar die slechte seks, daar zit je wel mee hé... stel nu dat ik en mijn vriend echt sléchte seks zouden hebben (hij is keigoed in bed ) ... ik denk niet dat het lang zou duren... ik vind dat een reden om ermee te kappen, als je niet tevreden bent over je seksleven, dan ga je toch moeilijk kunnen weerstaan als je de kans krijgt misschien wel eens goeie seks te kunnen hebben... slechte seks is toch vaak de aanleiding tot 'het nemen van een minnaar/minnares'?

onder andere daarom vind ik seks voor het huwelijk aan te moedigen. maar ook omdat het 'elkaar leren kennen' vrij lang kan duren, en als je dat voor je huwelijk allemaal al ontdekt, te weten komt wat je partner fijn vindt, dan lijkt de huwelijksnacht me ook al veel fijner...

*blue*
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 17:56
Verwijderd
Citaat:
McLaren schreef:
Deze topic is al bts vaak geweest, maar maakt ff niet uit..

Ik ben tegen sex voor het huwelijk..

Ik bedoel, dan ga je trowuens en dan is de sex ongeloofelijk slecht..
Niet alls draait om sex, maar er zijn wel grenzen..
Of ze blijkt achteraf een MAN te zijn!!

maar goed, voor mij toch al te laat

bedoel je niet tegen sex na t huwelijk???
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 18:07
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef:

bedoel je niet tegen sex na t huwelijk???
volgens mij bedoelt ie voor seks voor het huwelijk...

*blue*
Met citaat reageren
Oud 16-05-2002, 18:14
Verwijderd
Ik ben tegen geen sex voor het huwelijk

Waarom? Omdat het gewoon belachelijk is... Zijn we hier allemaal een stelletje hete pubers en dan mogen we niks! Dan zit je dus tien jaar alles zelf te doen... En bovendien, als je verliefd op elkaar bent wil je sowieso elkaar aan raken, dat lijkt mij logisch... en dan krijg je vanzelf sex
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 11:24
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik ben zwaar tegen geen sex voor het huwelijk, omdat sex het punt is waar de meeste relaties vanaf hangen, als de sex slecht is gaat de relatie veelal vaak over. Dus dan trouw je, valt de sex tegen en ga je meteen weer scheiden. Bij de mensen die zonder sex voor het huwelijk trouwen is het scheidingspercentage dan ook 4x groter dan bij mensen die t wel gewoon doen.
Oud 17-05-2002, 11:39
almere_girl
almere_girl is offline
tuurlijk wel, je moet toch een beetje ervaring hebben!!! je gaat toch ook niet in een auto rijden als je geen les hebt gehad?
toch?
Oud 17-05-2002, 13:54
Verwijderd
Ik zie niet in waarom het huwelijk een grens zou betekenen waarvóór seksuele handelingen taboe zijn. Mijns inziens kun je alleen maar zo redeneren vanuit een (religieus) perspectief wat verondersteld dat elke persoon maar met één persoon in het leven seks mag hebben (immers, vóór het huwelijk niet, en scheiden is taboe).

Als jongere van deze tijd kun je eigenlijk niet in redelijkheid tot de conclusie komen dat je zo lang wilt wachten, maar goed, mensen díe het doen bewonder ik wel, om het feit dat ze niet zwichten voor groepsdruk.,
Met citaat reageren
Oud 17-05-2002, 16:52
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Citaat:
'I'he Prophet schreef:
Ik ben zwaar tegen geen sex voor het huwelijk, omdat sex het punt is waar de meeste relaties vanaf hangen, als de sex slecht is gaat de relatie veelal vaak over. Dus dan trouw je, valt de sex tegen en ga je meteen weer scheiden. Bij de mensen die zonder sex voor het huwelijk trouwen is het scheidingspercentage dan ook 4x groter dan bij mensen die t wel gewoon doen.
Ja hier sluit ik me graag bij aan. Ik verzet me sowieso tegen religie, maar dat is een ander verhaal.
Oud 18-05-2002, 23:48
aprillia16
aprillia16 is offline
ik denk niet dat er veel mensen zijn die voor het huwelijk maagd blijven, maar goed dat moet iedereen zelf weten

aprillia
Oud 19-05-2002, 08:40
MissKiss1985
MissKiss1985 is offline
Wel sex voor het huwelijk. Sex is wel niet het belangrijkste uit een relatie maar je wilt toch weten of je lichamelijk op die manier dus ook bij elkaar past.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 09:47
red_hot_chilli_pieper
red_hot_chilli_pieper is offline
Citaat:
MissKiss1985 schreef:
Wel sex voor het huwelijk. Sex is wel niet het belangrijkste uit een relatie maar je wilt toch weten of je lichamelijk op die manier dus ook bij elkaar past.
dat zeg je wel zomaar .. maar t is een van de weinige elementen uit een relatie die als je t met iemand anders duurt 95% kans t einde van de relatie betekent.
schijnbaar is t dus WEL zo belangrijk iets in een relatie
Oud 20-05-2002, 13:19
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
hier is al een topic over zoek maar op...dus je krijgt denk ik binnenkort een slotje...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 18:23
GeNeVa
GeNeVa is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef:
hier is al een topic over zoek maar op...dus je krijgt denk ik binnenkort een slotje...

Volgens mij is die ander juist gesloten... deze zal er wel eerder zijn geweest!

And ik ben vooor sex vooor het huwelijk! gigi, moet kunnen.... maja voor iedereen eigen keuze... sommigen doen niet aan sex voor het huwelijk vanwege hun geloof. Dat vind ik allemaal best, het is tevens ook eigen keuze.
Oud 26-05-2002, 19:11
Conkur
Conkur is offline
Sex voor het huwelijk? TUURLIJK
K de eerste keer moet wel speciaal zijn en met iemand waar je echt veel om geeft. Maar om nou te wachten tot het huwelijk, dat is zonde want misschien trouw je wel nooit. Gewoon ervoor dus!
Oud 26-05-2002, 19:17
Verwijderd
ik was altijd tegen.. nou weet ik het niet zo meer...
Ik zou het zelf nooit met iemand doen waarvan ik weet dat we niet lang bij elkaar blijven.. dus paar jaar ofzo.. KZal wel heel uhmm ouderwets klinken ofzo.. maar dr zijn heel veel van die 'tieners' die dus gewoon met jongesn n bed duiken en het een maand later uit maken.. Ik Weet het niet echt meer... ik denk dat ik er wel een tijdje over nadenk voor ik het doe.. maar... of ik dat volhoudt tot ik getrouwed ben kweet wel zeker van niet... Kep er toch wel respect voor als je het volhoudt...

Laatst gewijzigd op 26-05-2002 om 19:20.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2002, 23:15
M@TRIX
M@TRIX is offline
wha... ben al te laat daarmee...
mar mensen die da nie wille voor het huwelijk.... respect...
Oud 27-05-2002, 08:49
Verwijderd
Citaat:
almere_girl schreef:
tuurlijk wel, je moet toch een beetje ervaring hebben!!! je gaat toch ook niet in een auto rijden als je geen les hebt gehad?
toch?
mooi gezegd sluit ik me dan oook volledig bij aan
Met citaat reageren
Oud 27-05-2002, 10:10
je$u$ crust
je$u$ crust is offline
ik ben zowiezo al tegen religies en al hun achterlijke princiepes...
Oud 27-05-2002, 11:19
Nomen-nescio
Nomen-nescio is offline
Het heeft wel wat als je geen sex voor et huwelijk wil.. Maarja 'kdenk niet dat ik daarmee instem..
Oud 12-10-2002, 10:14
MiniLion
MiniLion is offline
volges mij doet iedereen het, maaruh

wie doet ut niet???
Oud 12-10-2002, 10:49
mathfreak
mathfreak is offline
Hier is al een topic over: http://forum.scholieren.com/showthre...light=huwelijk
Oud 12-10-2002, 11:07
Evito
Evito is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Hier is al een topic over: http://forum.scholieren.com/showthre...light=huwelijk
Wel van lang geleden;

ik zou het wel doen,
op zich weet ik niet of ik zo snel verliefd zou worden tenzij ik echt 'de ware' zou ontmoeten,
maar ik geloof wel in seksuele relaties,
dus dat kan ook wel voor het huwelijk;
but she betta be special,
ik zou het nu niet zo snel meer met iedereen doen,
maar wel met een speciaal meisje

verder, met die ware: ook voor het huwelijk hoor
boeiend
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 11:14
Verwijderd
Ik heb 'm ff samengevoegd, zo is er een wat vollediger topic waar mensen op door kunnen gaan
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:
ik vind van wel.
je moet toch ook weten of je partner lichamelijk bij je past...!!
Ik heb anders nog nooit gehoord van een huwelijk wat ontbonden werd omdat het niet 'paste' ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 12:02
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ik heb anders nog nooit gehoord van een huwelijk wat ontbonden werd omdat het niet 'paste' ofzo
Ja die mensen gaan ook zo lekker tegen jou vertellen "ja m'n vrouw was toch iets te kinky voor mij en wou dingen die ik haar niet kon geven".

[edit] dat soort dingen hoor je trouwens wél [/edit]

Bovendien nemen veel mensen genoegen met een minder goed sexleven volgens mij.
Maar mij lijkt het wel handig als iemand qua sex ook bij me past.

en ja ik weet dat je met "paste"wat anders bedoelde
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 12:22
Verwijderd
True. Er zit een grotere kern van waarheid in die opmerking van mij dan ik aanvankelijk bedoelde, want een groot gedeelte van de aangevraagde scheidingen heeft érgens een voedingsbodem in seks. Immers, alle problemen uiten zich door seks: als men ontevreden is gaat men op de bank slapen, etcetera. Ook dingen die jij noemt, totaal niet bij elkaar passen in de zin van seks leidt ook vaak tot scheidingen.

Het is dus wel redelijk waar
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 14:21
)Vampje(
)Vampje( is offline
Wel natuurlijk! Stel je voor dat je gaat trouwen en dan blijkt later dat hij er niks van kan. Lijkt me niet echt een leuke situatie..
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 14:32
Evito
Evito is offline
Citaat:
Vampiria schreef:
Wel natuurlijk! Stel je voor dat je gaat trouwen en dan blijkt later dat hij er niks van kan. Lijkt me niet echt een leuke situatie..
Je trouwt toch om liefde of niet soms?
Is niet leuk dat hij er niets van kan,
maar je kunt hem dan toch alsnog tips geven!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 15:28
Verwijderd
Citaat:
Evito schreef:
Je trouwt toch om liefde of niet soms?
Is niet leuk dat hij er niets van kan,
maar je kunt hem dan toch alsnog tips geven!
Jah je trouwt om liefde, maar daarom moet je sexleven nog wel goed zijn...
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 15:29
YoungSimba
YoungSimba is offline
Huwelijk is een probleem, dus als seks dan per definitie buiten het huwelijk.

Maar in het algemeen denk ik dat mensen moeten doen waar ze zich het beste bij voelen. Als dat betekent seks bewaren tot na het huwelijk dan moet je dat vooral niet laten.

Laatst gewijzigd op 12-10-2002 om 15:34.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 11:57
)Vampje(
)Vampje( is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Jah je trouwt om liefde, maar daarom moet je sexleven nog wel goed zijn...
Idd
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 17:48
miekmuis
miekmuis is offline
Kan nou niet zeggen dak problemen met sex voor het huwelijk heb

Maar vroeger was ik er wel op tegen.. wou altijd tot mijn huwelijk wachten. Damn ben blij dak daar op teruggekomen ben
Oud 13-10-2002, 18:42
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
le Big Boss schreef:
Wel of geen sex voor het huwelijk en waarom geen sex?
ik ben tegen seks voor het huwelijk. seks behoort tot de geneugten des huwelijks.
iedereen neukt er tegenwoordig maar op los en seks is tegenwoordig net zo normaal als een glaasje sap drinken

nee bah bah bah

Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 18:49
Evito
Evito is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef:
ik ben tegen seks voor het huwelijk. seks behoort tot de geneugten des huwelijks.
iedereen neukt er tegenwoordig maar op los en seks is tegenwoordig net zo normaal als een glaasje sap drinken

nee bah bah bah
Geweldig,
daar ben ik het helemaal mee eens,
ik val op je...
neuken?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 18:52
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Evito schreef:
Geweldig,
daar ben ik het helemaal mee eens,
ik val op je...
neuken?
bah
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 20:10
Roos
Roos is offline
Sex voor het huwelijk, waarom niet?
Iedereen hecht altijd zoveel waarde aan de "eerste keer". Waarom dat? Het wordt toch altijd beter dan die eerste keer.
Oud 13-10-2002, 20:35
Optima
Optima is offline
been there, done that

uitstellen van genot: oke

uitstellen van genot voor God: GET A LIFE
Oud 13-10-2002, 20:48
SuperS
SuperS is offline
jah stel je eens voor.... ben je net getrouwd en dan heb je waardeloze sex voor de rest van je leve, dat moet je natuurlijk ook ff van te voren uitproberen he
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten