Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-01-2011, 16:59
glennje
glennje is offline
Hallo,

voor informatica moesten we een simpel programma schrijven, maar het moest wel volledig en correct werken.
Omdat ik het zelf gemaakt heb weet ik hoe alles juist werkt en misloop ik mss mijn fouten, daarom vraag ik jullie mening over mijn programma, en als jullie bugs of dergelijke vinden hoor ik dit ook graag :p

Controle banknummer

thx, glennje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-01-2011, 17:02
Batave
Batave is offline
Wat doet het precies? Ik ben niet erg happig op zomaar dingen downloaden die banknummer in de naam hebben.
Oud 23-01-2011, 17:38
glennje
glennje is offline
Gewoon een programmatje waarin je een banknummer kan invoeren (belgisch of nederlands) en dan zegt of het een geldig banknummer is of niet. Je kan er ook het volgende of vorige banknummer mee bepalen.
Het is heel simpel, maar dit was een van de opdrachten die we konden kiezen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 18:02
Picidae
Picidae is offline
Post gewoon je code.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 18:39
glennje
glennje is offline
De code zelf is wat lang om te posten, in de link een rar-bestand met de code voor visual basic 2010

http://www.2shared.com/file/YUDvqd0Z...anknummer.html
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 20:21
florejaen
florejaen is offline
Hoe komt het dat het programma zo groot is?

Ik kan me niet inbeelden dat je voor een bankrekeningnummertje te controleren zó'n groot programma nodig hebt.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2011, 23:44
glennje
glennje is offline
Er zitten wat extra effecten in, zoals enkele achtergrondafbeeldingen en een muziekje. Dit was om zoveel mogelijk punten te halen voor mijn taak natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 24-01-2011, 09:40
ILUsion
ILUsion is offline
Functionaliteit van Belgische nummers ziet er goed uit op het eerste gezicht; juiste invoer geeft juiste uitvoer, verkeerde invoer geeft een foutmelding.

Bestandsgrootte is wat te veel naar mijn mening, ben zelf ook niet zo' n fan van muziekjes in een programma, dus misschien moet je een "mute"-knopje voorzien.

Wat betreft je functionaliteit, ik heb enkele jaren geleden ook iets dergelijks geschreven (weliswaar onder DOS dus bestandsgrootte was miniem, idem voor de interface); maar als je een beetje nadenkt kan je bv. proberen om bij een foutief nummer te zoeken naar bankrekeningnummers die zo weinig mogelijk verschillen van het opgegeven nummer (dus 1 cijfer verschillend, als er geen bestaat 2 cijfers verschillend, veel verder moet je niet gaan). Wat je bv. ook kan tonen is welk controlecijfer het foutief rekeningnummer heeft, dat moet je toch berekenen dus kan je het even goed laten zien aan de gebruiker.

Als extra kers op de taart zijn er nog wel wat dingen die je zou kunnen doen: bv. vanuit een rekeningnummer IBAN berekenen, je moet dan wel vanuit de bankrekening de bank halen. Bij Belgische nummers is dat vrij makkelijk: de eerste 3 cijfers dienen daarvoor (bv. 001 is BNP Paribas Fortis, vroeger Fortis, oorspronkelijk ASLK en dat wordt in een IBAN omgezet naar GEBABEBB). Let er wel op dat je dan misschien gigantische lijsten (bv. '001' moet ' GEBABEBB' worden en zo voor alle Nederlandse en Belgische banknummers) in je code gaan komen te staan. Of bv. de validatie van een IBAN (volgens WikiPedia ziet dat er een stuk gemakkelijker uit dan het echt genereren; omdat je ook met een MOD97-controlecijfer zit).
Oud 29-01-2011, 11:33
glennje
glennje is offline
merci voor de feedback ILUsion, zal er zeker rekening mee houden
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten