Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee het maakt me allemaal niets uit!! Helemaal niets!
Was alleen benieuwd wat de buitenwereld denkt.. Tevens ben ik ook niet gereformeerd.. miss kank beter zeggen; kben christelijk En waarom zou ik me moeten isoleren van de buitenwereld.. Als zij vinden dat ik, als christelijk persoon, raar ben, moeten ze dat zelf weten! Ik accepteer mijn medemensen en was benieuwd of mijn medemensen mij ook zouden accepteren! En in mijn omgeving wordt ook niet gezegd dat de buitenwereld slecht is! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik sta er in ieder geval bijzonder negatief tegenover, vanwege de dogmatische en veroordelende houding. Wat de leer is wordt zonder een moment nadenken aangenomen als zoete koek, regels boven mensen, en de hele buitenwereld is.
Ik heb toch wel een aantal ervaringen waar dat idee van superioriteit toe kan leiden. Mensen die echt volledig verblind asociaal gedrag vertonen omdat 'de leer' hen volgens henzelf ver boven de opvattingen van anderen plaatst.
|
Geloof zelf is prima; het geeft voor mensen troost of nut aan hun leven.
Erg veel mensen hechten er te veel waarde aan en dringen het aan anderen op; in mijn opzicht is zelfs in Europa nog teveel indirecte invloed van de kerk op de maatschappij. (politieke partijen en lobby's)
|
Ik vraag me vooral af of gerformeerden zelf het woord 'refo' gebruiken? Het klinkt zo denigrerend. Maar misschien is het zo'n term die aanvankelijk denigrerend bedoeld is en dat mensen het toen maar als geuzennaam zelf gingen gebruiken.
Verder deel ik de mening van Alpha_Omega.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Tja daar hebben jullie gelijk in; Refo is nou niet bepaald een geweldige naam.. En ik durf voor mijn geloof uit te komen.. Ben geen Refo, maar ik geloof wel (Christen dus).. En tja de gereformeerden gebruiken het woord "refo" volgens mij niet onder elkaar.. Vindt het zelf ook wel beetje stom klinken maar mensen weten wel meteen wat je bedoeld
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ze noemen zichzelf anders met trots refos. Check ook http://www.refoweb.nl/
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Dat refoweb kan helemaal niet als ze de eigen redenatie volgen:
Internet en sociale netwerken zorgen ervoor dat mensen minder face to face contact hebben. Internet drijft mensen dus uit elkaar. De Duivel drijft mensen uit elkaar. Internet is het werk van de Duivel. Als je gebruik maakt van Internet help je dus de Duivel. Dus refronet mag niet, het is stiekem verkapte propaganda van de Duivel om refro's op het internet te lokken!
|
het probleem met refo's is zoals met alle religieuzen dat ze een naam geven aan een groep waar ze bij zouden horen maar ondertussen blijk geven van een heel individualistisch geloofsbeeld.
Een tweede probleem met refo's is zoals met alle religieuzen dat ze vanuit dat niet-kloppende groepsbeeld anderen niet behorende tot wat zij hun groep beschouwen, inferieur achtten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Waarom zou het niet waar kunnen zijn? Citaat:
Laatst gewijzigd op 25-05-2011 om 20:36. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat eerste is helemaal niet erg. Pas wanneer er dogma's, vage rituelen en 'wetten' bij komen kijken wordt het een probleem. Omdat je dan massa's mensen krijgt die blindelings doen wat hen wordt gezegd door een religieuze autoriteit. Ik ken zat mensen die geloven in god, maar die de religies eromheen complete onzin vinden. |
![]() |
||
Citaat:
Yvette Lont (CU raadslid) is een voorbeeld. Die is van verslaafde prostituee naar geloofswaanzinnige gegaan zonder dat daar een kerk actief bij betrokken was, dat is gewoon puur haar eigen werk om haar leven tot dat punt zo ver mogelijk achter zich te laten. Je kunt dus niet stellen dat geloof niet dogmatisch maakt, en dat dat altijd via een georganiseerde religie verloopt.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ja, ik zie religie en geloof zelf graag verdwijnen; maar er zijn vast ook genoeg mensen die volledig voor vooruitgang zijn en ook een geloof aanhangen.
Ik vind niet dat je 100% van de groep gelovigen + religieuzen over één kam mag scheren; de hypothetische 98% die wel dingen afremt moet wel stoppen met anderen beïnvloeden, zich bemoeien met het leven van anderen en de vooruitgang te belemmeren.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De gevolgen van Fitna. Conoud1819 | 500 | 01-04-2008 21:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
rokken dragen bij vrouwelijke christenen sammiej | 87 | 18-12-2004 18:43 | |
Lifestyle |
Rokken dragen take me as I am | 71 | 05-07-2004 11:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Mini rokjes en of hoofddoekjes janboring | 49 | 21-04-2004 21:46 | |
De Kantine |
De kerk......dat vind ik net een soort sekte !! :S G.T.C. | 43 | 27-05-2003 22:22 |