Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-09-2011, 08:10
Hippie :peace:
Hippie :peace: is offline
Ey,

weet niet of dit in de juiste plek staat, maar moet dit even kwijt.

Ik ben nu eerste jaar student, ik studeer voeding en dietetiek, mijn eerste keuze was fysio, maar uitgeloot.

Vond het toen die tijd niet erg, en vond voeding en dietetiek ook interessant ( > door fitness, weet wat je moet eten enzovoort ),

maar bij de opleiding gaan ze in op scheikundig niveau etc ( en heb both scheikunde en biologie niet gehad )

Begin steeds meer te twijfelen.. of ik dit nou echt wil doen enzovoort, om me heen hoor ik al van mensen dat sommige al zijn gestopt enzovoort, dat klinkt dan soort van bevrijdend dat dat kan, maar ik kan mezelf niet zien dat ik stop en ook dan niet vooral tegen over me ouders enzovoort..

Alsjeblieft heb raad nodig wat ik beste kan doen..

Mvg,

Hippie

ps: ik ben 18 jaar en woon 1.5 uur verderop van mijn school ( bus + trein tijd )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2011, 16:46
Kesa
Kesa is offline
Als je de studie echt niets vind en je er bijna met tegenzin naartoe gaat, zou ik de studie verlaten. Ga dus bij jezelf na: vind ik de studie wel leuk en zie ik me deze studie nog een paar jaar volgen?

Hoe sneller je doorhebt dat de studie niet 'het' voor jou is, hoe eerder je naar een andere studie kunt kijken en hoe minder (financiële) gevolgen dat voor je in de toekomst zal hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 18:50
nachtmens
nachtmens is offline
In bepaalde opzichte is het beter dat je vroeg weet dat een studie niets voor je is, dan pas aan het einde of in het tweede jaar daar achter komen. Maar als je motivatie hebt, ook voor niet passende studie, is het misschien handig als je jaar afmaakt en je p haalt. Dan heb je niet voor niets een jaar verpest, maar als je nu stopt kun je bij veel studies nog instromen. Dus zoek wat je wilt!
Oud 02-10-2011, 21:05
Verwijderd
Is dit je eerste studie?

Want als dat zo is zou ik niet je jaar afmaken als je zeker weet dat je wil stoppen. Het is namelijk zo dat als je voor 1 februari stopt met je studie dat je studiefinanciering een gift wordt, zodat je gewoon "opnieuw" kan beginnen kwa studiefinanciering. Maak je je jaar af, dan ben je ook een jaar stufi kwijt.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2011, 22:24
Allure
Allure is offline
Als je voor 1 februari stopt begin je niet opnieuw qua studiefinanciering hoor. Je hebt dan nog vier jaar recht op studiefinanciering minus het aantal maanden dat je al studiefinanciering hebt ontvangen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 08:20
Hippie :peace:
Hippie :peace: is offline
Dank jullie voor jullie reacties =),

ik ga nog denk ff maandje volhouden ofzu, kijken hoe het gaat enz.. lastigste vind ik wel om nja gwn met me ouders erover te hebben etc ..

enige die echt goed weet hoe ik me voel etc is me vriendin en zij raad hetzelfde aan maar wil niet te overhaaste beslissingen maken enz..

en ja dit is mijn eerste studie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten