Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-09-2013, 19:37
hetisdenatuur
hetisdenatuur is offline
Weet iemand welke drugs/medicijnen (of een mix daarvan?) psychoses sowieso verergeren of nieuwe creeren? (Ik heb al achtervolgingsangsten)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-09-2013, 19:41
princess96
princess96 is offline
ik heb geen idee, achtervolgingsangsten ?? vertel eens meer ??

Laatst gewijzigd op 23-09-2013 om 19:56.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 20:08
Verwijderd
LSD? Denk ik, geen verstand van.;p
Met citaat reageren
Oud 23-09-2013, 21:44
Pluis
Pluis is offline
blowen is gevaarlijk bij mensen die al neigingen hebben tot psychoses, en het komt zelfs soms voor bij verder kerngezonde mensen (denk aan die roeier die een paar jaar geleden zelfmoord pleegde na een paar joints). Verder zijn hallucinogene drugs (dus paddo's en ik dacht ook LSD en dat soort snoepjes) niet slim als je al achterdochtig bent.

Maar beter blijf je gewoon helemaal uit de buurt van drugs als je je al niet goed voelt, zorg gewoon voor jezelf. Drugsgebruik is nergens voor nodig.
Oud 23-09-2013, 21:52
Verwijderd
Het was niet de bedoeling dat je hier over de drugs kwam praten, maar over je drang om ze te gebruiken. De invloed van drugs heb je al op D&A gevraagd en antwoord op gekregen.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 13:21
Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Van alle mensen die ik ken met een psychotische kwetsbaarheid is zo'n 80% verslaafd aan canabis schat ik. Het kip of ei-verhaal is nog niet helemaal duidelijk, maar veel mensen die stoppen met blowen hebben daarna geen psychoses meer is mijn ervaring. Dus, ik zou zeggen dat blowen echt niet verstandig is als je al achtervolgingswanen hebt. Verder wat Pluis zegt.
Oud 24-09-2013, 14:16
Verwijderd
Citaat:
. Drugsgebruik is nergens voor nodig.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2013, 16:22
Pluis
Pluis is offline
Wat?
Oud 24-09-2013, 21:44
Verwijderd
Dat schoot ook even door me heen, maar we zitten hier op Psychologie, niet op D&A. Als je psychisch niet goed in elkaar zit, is drugsgebruik inderdaad nergens voor nodig. Op andere momenten kun je daarover discussiëren.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 08:54
Verwijderd
Citaat:
Dat schoot ook even door me heen, maar we zitten hier op Psychologie, niet op D&A. Als je psychisch niet goed in elkaar zit, is drugsgebruik inderdaad nergens voor nodig. Op andere momenten kun je daarover discussiëren.
Dit is iets heel anders dan wat pluis zei.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 09:05
Verwijderd
Maar Pluis zegt dit op Psychologie, die hele uitleg is dus verder niet nodig (overigens staat die in de zin ervoor). En dan nog, ze kan best de mening hebben dat het ook op andere momenten nergens voor nodig is, maar we zitten nog steeds niet op D&A.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 09:11
Verwijderd
Citaat:
Als je psychisch niet goed in elkaar zit, is drugsgebruik inderdaad nergens voor nodig.
Dit is de vraag van het topic niet, en daarnaast een irrelevante externe inschatting.

De vraag, op psychologie of op drugs en alcohol, of het iets verergert. Ja, dat is zo. Zo zijn er veel onverstandige dingen, die je bniet stuk voor stuk zal laten: je blijft afwegingen maken of de voordelen (glijdende schaal) opwegen tegen de nadelen(glijdende schaal). En ja, ik zou zeggen: riskeer het niet, maar weet ik veel hoeveel meerwaarde drugs heeft? Dat het 'nergens voor nodig' is, is sowieso foutief.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 09:49
Verwijderd
De vraag is al op D&A gesteld en beantwoord, ik had de TS aangeraden om hier te komen praten over de psychische kant.

Daarnaast wou ik mijn relativeringsvermogen en begrip voor een uitspraak als 'drugs zijn nergens voor nodig' in een topic van iemand met psychische problemen op het deelforum Psychologie uitdrukken. Drugs gaan je vrijwel zeker niet helpen dan.

Maar kom, laten we vooral discussiëren over hoe iets foutief is uitgedrukt
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 09:53
Verwijderd
Nee foutief ís. Ik ben niet tegen drugsgebruik door mensen met psychische problematiek, aangezien dat, nogmaals, een glijdende schaal is en drugs soms wel degelijk een positieve functie kan hebben.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2013, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Wat?
Dat is jouw mening, zijn nogal wat mensen die er anders over denken he. Sowieso een lege pmerking;" drugs is niet nodig"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten