Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2013, 09:47
Darkmond
Darkmond is offline
Hallo luitjes...

Zoals de titel al verklapt gaat dit topic over krachttraining. Zelf ben ik over 1 maand 15 en ik doe al zo'n 2 jaartjes aan krachttraining. Natuurlijk binnen de grenzen, op hele jonge leeftijd aan je spiermassa werken is natuurlijk niet zo heel goed Nu ik wat ouder ben, ben ik steeds ''intensiever'' bezig geweest. Qua spiermassa is 't bij mij nu ook duidelijk zichtbaar. Alleen, als je eenmaal begint wil je steeds gespierder worden. En dan niet alleen bovenlichaam Tot nu toe ben ik vooral bezig geweest met mijn armspieren, rugspieren, borstspieren en alle andere spieren in dat gebied. Buikspieren heb ik maar niet gedaan aangezien die eigenlijk best automatisch meetrainen. En ik wil liever geen 6 ijsblokjes vorm in mijn buik.

Qua wat ik nu aan kracht heb...euhm. Nou ik ben 1.84 lang. En weeg zo'n 62 kg. 62 kg voor 1.84 is weinig, dat weet ik. Maar vergeet niet dat ik nu 14 ben...En dat ik hoeveel ik ook eet ik echt NIET aankom. Opdrukken lukt me als ik al warme spieren heb nog zo'n 25+ x. Als ik zomaar ff begin met opdrukken kom ik vaak net bij de 20, met moeite. Zelf vind ik dit redelijk en wil eigenlijk met mijn benen beginnen. Om zo kort mogelijk te zijn hierover Wat zou ik kunnen doen zodat de verhouding niet foetsie gaat? Wat voor oefeningen raden jullie aan?

Ik zou idd Google kunnen gebruiken, maar heb liever dat ik direct vragen kan stellen aan mensen die ervaring hebben...En liever geen domme reacties van noobs die denken iets te weten.

Bethanks
Oud 05-10-2013, 12:47
DAH
DAH is offline
Noob hiero, maar anyway:
Fietsen en hardlopen schijnen wel goed te zijn voor je benen.
En wat eet je zoal? Als ik wil aankomen/niet wil afvallen door sporten eet ik goed tijdens de lunch. Lekker veel bruin brood (grof volkoren ofzo) werkt altijd goed bij mij.
Oud 05-10-2013, 17:11
Darkmond
Darkmond is offline
Citaat:
Noob hiero, maar anyway:
En wat eet je zoal? Als ik wil aankomen/niet wil afvallen door sporten eet ik goed tijdens de lunch. Lekker veel bruin brood (grof volkoren ofzo) werkt altijd goed bij mij.
Nou wat ik eet Heel veel en ik vind 't wel heel gezond eigenlijk. Heel veel bruin brood op 1 dag...Linzen maakt mn ma ook vaak omdat ik dat vet lekker vind 's Morgens altijd een bak yoghurt of kwark en daarbij 3/4 broodjes. Op school normaal zo'n 6 of meer broodjes. Als ik thuis ben staat er altijd al wat zodat ik wat kan eten. Vaak is dat gwn wat linzen soep, apart van 't avond eten. Anders nog gekookte aardappelen. Eigenlijk dus zoiets alleen is dit wat simpel gezegd.

Verder heb ik 't idee dat ik maar niet aan wil komen. Zal wss komen doordat ik op een dag best wat beweeg : 's Morgens half uur naar school fietsen (10km verderop). Op school doe ik eigenlijk niet zo heel veel Dan kom ik terug, ook weer die 10km. Ik voetbal 2x per week. Zaterdag wedstrijd en training. Samen is dat ook wat uurtjes. Behalve dat ben ik per week best weg op de fiets naar weet ik veel waarheen. En dan zit ik thuis natuurlijk nog te zweten van wat trainen.

Qua voor mijn benen : Ik fiets eerlijk gezegd best veel vind ik. Als ik op school kom na 30min hard zwoegen voel ik altijd wel mn been spieren. Maar dit is dan alleen echt bij bovenste stuk en niet bij de kuiten. Hardlopen lijkt me naast voetbal ook wel wat eigenlijk. Verder ook gewoon om een tijdje rustig voor mezelf te hebben
Oud 05-10-2013, 18:47
Verwijderd
Ik denk dat je je veels te druk maakt om verhoudingen voor een nog niet volgroeid iel mannetje van 15. Train er lekker op los en doe niet alsof je aan het topsporten bent. Als je echt nieuwe dingen wilt leren dan moet je naar de fitness gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2013, 19:24
Aether
Aether is offline
Citaat:
Noob hiero, maar anyway:
intensieve training is geen extensieve training.

Als je pure massa wil vormen moet je minstens 3x per week trainen. En dan iedere dag x delen van je lichaam (i.e maandag rug en schouders, woensdag biceps, triceps, lats en borst, vrijdag benen, en buik.) en dan wil je ongeveer tussen de 5 en 15 herhalingen zitten op een basis van 4 sets. Dat in combinatie met genoeg eiwitten en koolhydraten en er komt gestaag op een natuurlijke manier wat massa bij. Ben je wat ieler? eet wat meer. Ben je wat dikker? eet wat minder. Er is geen wetenschap voor nodig. Wel geduld en doorzettingsvermogen
Met citaat reageren
Oud 08-10-2013, 20:52
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
^ eigenlijk is de combinatie borst + biceps, rug + tricepts en schouders + benen omdat je anders bepaalde spieren combineert. Zo is het lastig om bij je borst oefeningen niet je triceps te gebruiken.

Ook als je dik bent en je wil spiermassa moet je veel eten, krachttraining vraagt nu gewoon eenmaal veel voedingsstoffen. Gespierd worden als je dik bent betekend dat je eerst gewoon veel moet afvallen en dan pas echt kan beginnen met krachttraining.

Je bent nogal lang voor je leeftijd, maar ook extreem licht. Als je dus al krachttraining doet stel ik voor dat je gewoon, veel, meer gaat eten. Dat is waarschijnlijk je probleem nr 1. Mijn broertje is in 4 maanden tijd 15kg aangekomen toen hij begonnen is met krachttraining, en hij wist waar hij mee bezig was. Dat vergt wel lading aan kwarkbakjes, eieren, extra boterham en 's avonds 2x opscheppen en tussendoor dan maar even yogurt.

Als je al 2 jaar aan krachttraing doet en je hebt dat gewicht met die lengte dan is je eten je probleem. Of je zegt dat je aan krachttraining doet, maar je doet het niet. Ga maar even er vanuit dat je niet liegt. Ik ben 1.76 en week bijna 70 kilo. Ben kleiner en zwaarder dan jij en ik ben al een lichtgewicht.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2013, 15:22
Darkmond
Darkmond is offline
Citaat:
^ eigenlijk is de combinatie borst + biceps, rug + tricepts en schouders + benen omdat je anders bepaalde spieren combineert. Zo is het lastig om bij je borst oefeningen niet je triceps te gebruiken.

Ook als je dik bent en je wil spiermassa moet je veel eten, krachttraining vraagt nu gewoon eenmaal veel voedingsstoffen. Gespierd worden als je dik bent betekend dat je eerst gewoon veel moet afvallen en dan pas echt kan beginnen met krachttraining.

Je bent nogal lang voor je leeftijd, maar ook extreem licht. Als je dus al krachttraining doet stel ik voor dat je gewoon, veel, meer gaat eten. Dat is waarschijnlijk je probleem nr 1. Mijn broertje is in 4 maanden tijd 15kg aangekomen toen hij begonnen is met krachttraining, en hij wist waar hij mee bezig was. Dat vergt wel lading aan kwarkbakjes, eieren, extra boterham en 's avonds 2x opscheppen en tussendoor dan maar even yogurt.

Als je al 2 jaar aan krachttraing doet en je hebt dat gewicht met die lengte dan is je eten je probleem. Of je zegt dat je aan krachttraining doet, maar je doet het niet. Ga maar even er vanuit dat je niet liegt. Ik ben 1.76 en week bijna 70 kilo. Ben kleiner en zwaarder dan jij en ik ben al een lichtgewicht.
Ik ben tijdje bij de fysio geweest...voor wat andere dingen. Daar begon ik ook na een tijdje te trainen. Probleem is dat me werd verteld dat ik niet al teveel moet doen op mijn leeftijd. Vooral omdat ik best snel groei nog.

Verder eet ik echt heel wat, maar aankomen doe ik gewoon niet. Ik zie er verder niet uit als een lichte dop of zo. Gewoon net als elke andere jongen van mijn leeftijd en met mijn lengte. Denk zelf dat 't met mijn leeftijd te maken heeft...

Best grappig dat je 't vakje van mss lieg ik open laat staan Lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand een topic opent over iets waar ie niks aan heeft...
Oud 09-10-2013, 19:53
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Best grappig dat je 't vakje van mss lieg ik open laat staan Lijkt me onwaarschijnlijk dat iemand een topic opent over iets waar ie niks aan heeft...
Met citaat reageren
Oud 10-10-2013, 14:43
Aether
Aether is offline
Citaat:
Nee. Vet zit vol met essentiele voedingsstoffen die het lichaam ook vraagt als het intensief bezig is met spierweefsel te ontwikkelen. Wat extra eiwit en complexe koolhydraten zijn genoeg om voor een beginner binnen een goed jaar een kleine 10 kilo aan lean body mass aan te zetten terwijl het overtollige gewicht eraf vliegt.

Citaat:
1. Mijn broertje is in 4 maanden tijd 15kg aangekomen toen hij begonnen is met krachttraining, en hij wist waar hij mee bezig was. Dat vergt wel lading aan kwarkbakjes, eieren, extra boterham en 's avonds 2x opscheppen en tussendoor dan maar even yogurt.
Vet= geen droge spiermassa. Je broertje is gewoon flink aan het bulken geslagen en ook voor een deel aangekomen. op een natuurlijke manier is in het eerste jaar van training 1 kilo per 2 maanden droge spiermassa realistisch. Na het eerste jaar zal dit 4 tot 5 kilo per jaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2013, 21:14
TheWhiteOwl
TheWhiteOwl is offline
Citaat:
Nee. Vet zit vol met essentiele voedingsstoffen
En toch hebben dikke mensen meer vet en zijn ze ongezonder.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2013, 18:23
tomska
tomska is offline
Citaat:
Hallo luitjes...

Zoals de titel al verklapt gaat dit topic over krachttraining. Zelf ben ik over 1 maand 15 en ik doe al zo'n 2 jaartjes aan krachttraining. Natuurlijk binnen de grenzen, op hele jonge leeftijd aan je spiermassa werken is natuurlijk niet zo heel goed Nu ik wat ouder ben, ben ik steeds ''intensiever'' bezig geweest. Qua spiermassa is 't bij mij nu ook duidelijk zichtbaar. Alleen, als je eenmaal begint wil je steeds gespierder worden. En dan niet alleen bovenlichaam Tot nu toe ben ik vooral bezig geweest met mijn armspieren, rugspieren, borstspieren en alle andere spieren in dat gebied. Buikspieren heb ik maar niet gedaan aangezien die eigenlijk best automatisch meetrainen. En ik wil liever geen 6 ijsblokjes vorm in mijn buik.

Qua wat ik nu aan kracht heb...euhm. Nou ik ben 1.84 lang. En weeg zo'n 62 kg. 62 kg voor 1.84 is weinig, dat weet ik. Maar vergeet niet dat ik nu 14 ben...En dat ik hoeveel ik ook eet ik echt NIET aankom. Opdrukken lukt me als ik al warme spieren heb nog zo'n 25+ x. Als ik zomaar ff begin met opdrukken kom ik vaak net bij de 20, met moeite. Zelf vind ik dit redelijk en wil eigenlijk met mijn benen beginnen. Om zo kort mogelijk te zijn hierover Wat zou ik kunnen doen zodat de verhouding niet foetsie gaat? Wat voor oefeningen raden jullie aan?

Ik zou idd Google kunnen gebruiken, maar heb liever dat ik direct vragen kan stellen aan mensen die ervaring hebben...En liever geen domme reacties van noobs die denken iets te weten.

Bethanks
klinkt eerder alsof je lichaam nu uit verhouding is ;P maar het kan goed zijn om te fietsen en hardlopen en roeien. je kan ook gewoon krachttraining doen met je benen en ik denk dat je zelf wel ziet als je voor de spiegel staat of het een beetje in verhouding is (zie ook google voor fotos enz)
Met citaat reageren
Oud 15-10-2013, 14:49
Aether
Aether is offline
Citaat:
En toch hebben dikke mensen meer vet en zijn ze ongezonder.
Joh.
Ik zei dat extensieve krachttraining meer spierweefsel ontwikkelt, en het vet als brandstof gebruikt. Je ontkracht je eigen argument een beetje als je nu zegt dat dikke mensen ongezonder zijn. Ja, als je 15kg aankomt in zeer korte tijd waar misschien 3 tot 4 kilo droge spiermassa van zijn dan ben je ongezond bezig.

Spoiler
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten