Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2002, 10:12
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Zijn jullie weleens veranderd van lifestyle? Maakt niet uit of het beetje is of echt extreem (van gabber naar skater ofzo) Zo ja, wat deden jullie met de 'overblijfselen' ervan??

Laat maar horen!!
Oud 15-08-2002, 10:19
Kubstudent
Kubstudent is offline
Volgens mij gaat dit zeer gestaag... en ga je niet in één keer een hele nieuwe kledingoutfit kopen omdat je nu opeens Nigger* bent ofzo... Tenminste lijkt mij. Dus langzaam ga je je kleding vervangen en in de prullenbak sodemieteren...

* = Niet bedoelt als de letterlijke betekenis, maar meer bedoelt voor de verzamelgroep R&b'ers en Rappers... lekker diplomatiek...
Oud 15-08-2002, 10:29
ruby soho
ruby soho is offline
ja

niet in een dag, maar k ben langzaamaan een heel andere stijl gaan ontwikkelen

kreeg andere interesses, leerde nieuwe dingen en mensen kennen, andere muzieksmaak etc.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 10:38
stout!
stout! is offline
Ja, maar je kunt het ook gewoon 'volwassener worden' noemen. Ik denk dat bijna iedereen wel op die manier van lifestyle veranderd. Wat mij betreft...ik ben er de laatste jaren beter achter gekomen wie ik ben en wat ik wil en daar leef ik ook naar. Ik laat me minder door anderen leiden en ik heb mijn eigen stijl (niet extreem ofzo, maar wel echt wat bij me past).
Oud 15-08-2002, 10:53
~blue christal~
~blue christal~ is offline
Ja, ik ben wel eens veranderd van lifestyle.

In groep 8, en het grootste gedeelte van de 1ste had ik meer zoiets van: ik kleed me ongeveer net zo als mijn vrienden, anders vinden ze mij niet aardig. Samen muziek luisteren met hun, moet ik nog wel snel die cd kopen. Niet echt een eigen smaak e.d. dus.

Begin 2de ben ik steeds meer mijn eigen ding gaan doen. En dat doe ik nu nog steeds. Let minder op wat anderen van mij vinden enzo.

Maar ik denk dat wel meerdere mensen zoiets hebben.
Oud 15-08-2002, 11:13
Black Sugar
Black Sugar is offline
Een beetje wel natuurlijk. Ik was vroeger altijd heel blij gekleed vind ik zelf, en daarna kreeg ik zo'n donker periode. De meeste dingen heb ik gewoon bewaard, en somigge dingen weggedaan.
Daarna kreeg ik namelijk weer een wat blije periode, dus kon (wilde) ik een aantal dingen weer aan. Nu zit ik er gewoon tussenin, dus heb alles nog in de kast hangen.
Oud 15-08-2002, 11:21
Verwijderd
1x, en dat alleen kwa kleding kwa muziek niet veel veranderd

toen ik een jaar of 10 was werd ik in het hokje van metalhead gepropt

nu wor dik in het hokje skater/alto gepropt

ging geleidelijk aan eigenlijk...
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 11:29
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
heel grof gezien en in hokjes denken ben ik van een klein lief hippie meisje,beinvloed door moeders en beinvloed door vriendjes en vriendinnetjes, verandert naar een 'i'm gonna shock the world' nu-metal typje,lekker donkere make-up,alleen maar zwarte kleren,en vannuit daaruit ben ik geworden zoals ik nu ben..best beschrijfbaar als goa-trancer...heel erg gekleurd,wijde broeken,vaak vloekend en fluoriserend aan alle kanten,wijde indische rokken,doeken om mn hoofd etc,
Maar het is nooit zo geweest dat ik opeens dacht van 'goh morgen ga ik stoppen met zwarte kleding" ofzo...het is geleidelijk aan gegaan.
Tussen al die fases zit natuurlijk ook een aantal jaar,en kleding verslijt ook,dus veel overblijfselen heb ik niet nee..
Overblijfselen in de zin van 'stukjes van die andere stijl' heb ik eigenlijk ook helemaal niet meer..

Ik denk trouwens dat iedereen weleens van lifestyle verandert,en dat heeft niet zozeer te maken met het 'veranderen' maar gewoon met het ouder worden en ontwikkelen.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 11:30
miss_sunshinegirl
In de eerste droeg ik veel kleren van O'Neill, Quicksilver enz. Nu ook nog (heb sommige dingen nog wel 's thuis aan enzo) Maar m'n kledingstijl is heel erg veranderd! Komt ook omdat ik nu ouder ben, weet wat ik leuk vind en wat me wel/niet staat enz.
Droeg vroeger soms ook wel 's skate broeken en heb ook nike air max gehad (nu ik daar aan denk.... echt heel van mij!)

Van huis uit had ik altijd Oilily, Barbara Faber, Mexx en dat soort kleding maar m'n ouders lieten me rustig experimenteren (gelukkig1) en ben nu weer terug bij af, om het zo maar 's te zeggen, want heb vorige week vest van Oilily gekocht, samen met m'n zusje want we passen hem allebei en vinden 'm allebei . Maar ja, hij is niet zo blij als m'n kleren die ik had toen ik 4 was. Gewoon netjes is tie maar wel vrolijk. Moet kunnen hè?
Oud 15-08-2002, 12:54
Verwijderd
iedereen verandert wel van lifestyle, simpelweg omdat je in de loop der tijd steeds meer je eigen persoonlijke smaak ontwikkeld, je maakt dingen mee, raakt beinvloed door verschillende dingen in de loop van je leven.. ikzelf merk het ook wel, als ik in groep zes een mamma-meisje was wat braaf de coolcatkleertjes aandeed die ze kocht, was ik in groep acht meer in een probeerfase waardoor ik er soms ronduit belachelijk uitzag, in de eerste brugklas was ik een soort van blije skater met veel kleurige dingetjes en wijde broeken, in de tweede ben ik meer zwart gaan dragen, begin de derde was het bijna alleen nog maar zwart, en nu, in het begin de vierde klas heeft iemand me als 'regenboog goth' bestempeld.. nu draag ik veel zwart maar wel met een paar felle kleurtjes er doorheen, of helemaal geen zwart maar kleuren als donkerpaars/donkerroze/donkergroen enz, veel rokken, veel gekleurde dingetjes in mn haar, soms ietwat hippieachtig, en bijna altijd hyperactief. Qua muziekstijl ben ik ook veranderd, ik luister nu naar bands van hele verschillende invloeden, en kan evengoed wegdromen bij klassiek als bij industrial, bij black/death/trash als bij new age, terwijl ik me ooit krampachtig aan de standaard nu-metal bandjes vast hield.

als ik mezelf zo zie, en ik kijk terug naar bijvoorbeeld vorig jaar, dan zie ik dat ik heel erg ben veranderd, terwijl ik dat veranderen helemaal niet heb gezien.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 13:26
Verwijderd
Ja, vroeger liep ik wel in wijde broeken, had ik een beetje een combinatiestijltje van 'kak' en hiphop...wat in Amerika bekend staat als de zogeheten 'decadent hiphoppers', dwz mensen die een 'baggy style' hebben maar wel bestaande uit bepaalde merken en kledingstukken. Ik liep altijd in wijde Fubu of Mecca-broeken met daarop meestal een (wijd!) poloshirtje of overhemd van Tommy Hilfiger of Ralph Lauren, soms ook van merken als Mecca of Southpole...maar dan dus wel gewoon lange-mouw-button-downhemden daarvan.

Dat doe ik sinds eind 5H niet meer (was 16 ofzo). Een aantal polo's en hemden kan ik nu nog dragen, lekker in de zomer omdat ze zo wijd zijn. De broeken heb ik allemaal verkocht of weggegeven.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 14:00
Faery
Faery is offline
Citaat:
nare man schreef:
De broeken heb ik weggegeven.
De filantroop
Oud 15-08-2002, 18:27
Avelon
Avelon is offline
ja. ik droeg vroeger meer broeken en was ik wat *ruiger* ofzo. de overblijveselen die pas ik gewoon niet meer en die wil vast ook niemand meer aan. aangezien ik alles droeg tot het stuk was. en toen nog steeds droeg. en nu alles dus stuk is.
Oud 15-08-2002, 18:29
RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik ben van hiphop(qua kleding) naar 2step/ukgarage(trendy, modieus, apart) gegaan, geleidelijk.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 18:33
Hukkie
Hukkie is offline
Mijn eerste stijl was een soort van voorzichtige hippiestijl, daarna was ik ondefinieerbaar, waarna ik in een zwarte periode terechtkwam. Ik heb nu nog wel eens zwarte dingen aan maar niet zoveel meer als vroeger. Ik ben nu wat kleuriger en ondefinieerbaarder.
Oud 15-08-2002, 19:20
yvonnaah
yvonnaah is offline
ja ben welleens veranderd van lifestile maar das al een paar jaar geleden!
ik leerde andere soort muziek en kleding kennen diek nog nooit eerder had gezien en die vonk wel heel kewl en zo ben ik heeeeeeeeel langzaam zo daar naar toe veranderd
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 19:37
Bor
Bor is offline
ja ik veranderde door de jaren heen een aantal keer..

heeft met de pubertriet te maken; het ontdekken welke levenstijl/visie jou het beste bevalt

Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 19:39
Hukkie
Hukkie is offline
Oh ja? Heeft dat met de pubertriet te maken joh?

Kon het niet laten, flauwheid.
Oud 15-08-2002, 19:44
Bor
Bor is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Oh ja? Heeft dat met de pubertriet te maken joh?

Kon het niet laten, flauwheid.
ik moet heel de dag al aan tieten en treinen denken
Met citaat reageren
Oud 15-08-2002, 19:47
Hukkie
Hukkie is offline
Oh jee, en..... wat denk je daaraan te kunnen doen?
Oud 15-08-2002, 20:14
Verwijderd
Tuurlijk ben ik weleens veranderd van lifestyle, vroeger was ik fan van de Spice Girls. *trots* Nee, ik denk dat je op de basisschool nog redelijk beinvloed wordt door de smaak van je ouders, tenminste, dat had ik wel geloof ik, ik liep toen vooral in kleding die ikzelf, maar ook mijn moeder leukvond. (Oilily, enz.) Ik weet nog wel dat ik toen ik in de eerste zat, redelijk onzeker was, je begint op een nieuwe school, je wilt er niet buitenvallen, dus loop je eigenlijk maar mee met de sterksten, en dat was ik toendertijd zeker weten niet. Ik had niet echt een eigen stijl, ik pikte dingen op, droeg die, en als ik terugkijk naar foto's uit die tijd, wist ik het altijd op precies de verkeerde manier te combineren, maar dat doet er nu even niet toe. *trauma*

De jaren daarna kreeg ik toch een andere vriendenclub, je ontwikkelt je, probeert verschillende dingen uit, en op een gegeven moment vind je gewoon een stijl die (op dat moment) bij je past. Op dit moment is dat bij mij gewoon echt alles, al mijn vorige stijlen draag ik nog; ik heb een periode gehad dat ik ALLEEN maar in Diesel, Replay, DKNY, Ralph Lauren, Tommy Hilfiger, G-Sus enz. liep, de merken die je nu zou kunnen omschrijven als de 'populaire'. Daarna kwamen Esprit, Benneton, Oilily, Sisley, Bien Bleu (Of is het nou Blue?) erbij, ik was echt zo'n Sting-meisje.

Maarja, ik als beinvloedbare Plien, kreeg een vriendje die redelijk alternatief was, en omdat ik toen nog helemaal op de leeftijd was dat je graag met alles meegaat, begon ik langzaamaan wijdere broeken te dragen, eigenlijk was ik het type waar ik me op dit moment af en toe aan erger: De 'hippe' alto, strak shirtje, wijde broek, skateschoentjes of DM's, teveel kettinkjes, lintjes, armbandjes, felgekleurd haar, en dan maar 'opvallen'. Hierna.. Nouja, begon ik toch iets meer mijn eigen stijl te creeeren, en als ik zo in mijn kledingkast kijk, vind ik dat me dat aardig gelukt is. Ik vind het leuk (Ja, heel eerlijk) dat mensen me op het eerste gezicht niet altijd in een hokje kunnen duwen, of misschien ook wel, maar dan de volgende dag moeten ontdekken dat ik mijn polo ingeruild heb voor een skatebroek.

Ik wil niet zeggen dat mijn lifestyle niet meer gaat veranderen, maar ik weet wel dat ALS hij nu veranderd, het niet meer te maken heeft met 'ik wil er graag net zo uitzien als die daar'.. Ik trek aan waar ik me zeker in voel, en dat hangt geheel van m'n stemming af.

[edit]Oh, ik zie nu pas de vraag

Ik ga niet heel dat stuk weghalen, lees er maar gewoon overheen dan. Zoals ik dus al zei, de overblijfselen uit mijn 'kijk-mij-eens-alto-zijn!' en mijn 'kakkers'-periode liggen nog gewoon vrolijk in mijn kast, en ik koop ook nog gewoon in die stijlen mijn kleding, ik houd het alleen niet meer krampachtig bij 1 van die stijlen omdat ik er oh-zo-graag bij wil horen. Ik wring me alleen niet meer in oncomfortabele strakke broeken en coolcat-dingetjes, maar misschien dat dat ook nog wel terugkomt. (*hoopt van niet* :/)

*haalt adem* [/edit]
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 12:27
miss_sunshinegirl
Jewel heeft nogal een heftig lifestyle-life achter de rug!

Ik change regelmatig van merken zeg maar. Vroeger vond ik Bird Dog heel stoer! was toen 10/11 ofzo en was t nog niet zo bekend. Daarna, in de eerste, O'Neill & Quicksilver enzo

Vorig jaar RL maar daar loopt nu echt iedereen mee op school dus ben 'overgegaan' op TH. Met als grote 'trots' mijn gebreide-trui-in-Amerikaanse-vlag-stijl (dus sterren op de rechtermouw/borst en de rest strepen.) Zelfs afdelingshoofd noemt me Miss America (beschouw het maar als compliment) want heb ook die trui met Amerikaanse vlag van RL (turqoiseblauw)
Oud 16-08-2002, 12:44
Synonym
Synonym is offline
Ik droeg op de basisschool de kleding die mijn moeder uitzocht, later in groep 7/8 zocht ik wel zelf kleding uit... Ik droeg toen kleren van Benneton enzo... Best gewoon dus eigenlijk. Oja, had wel van die Nike Air schoenen . Écht stoer was ik toen...

In de eerste begon mijn smaak een beetje te veranderen. Droeg toen 'die-wijde-broeken-met-die-zakken-aan-de-zijkant' en gympies en gewone t-shirtjes...

Begin tweede klas kreeg ik mijn eerste doc's (jawel: heb ze nog steeds, wat was ik trots op die schoenen). En begon toen met broeken met uitlopende pijpen en blije shirtjes, beetje 'hippie' achtig. Weetje wel: loshangend haar en vlechtjes erin Wel vrolijk. In de tweede helft van de tweede klas ging ik van Havo/Vwo naar Mavo/Havo... Daar kwam ik meer in contact met 'hardrock' enzo. Wat was KoRn toen stoer en Limp Bizkit enzo...

In de derde klas kwam ik bij 3 'metalheads' in de klas (waaronder mijn huidige vriendje ) en die droegen veel zwart, en bandtruien enzo. Dat vond ik natuurlijk heel stoer en ging veel zwart dragen en had lang haar en daar liepen we een beetje stoer de hardrocker uittehangen

En in de vierde werd het weer een beetje vrolijker: maar toch nog wel veel zwart... Nee, ik ben nooit zo ver gekomen dat ik als een koalabeer door de school liep Oja, begin vierde klas kreeg ik ook contact met een 'punker' je weet wel: hanekammetje, kapotte kleren, veiligheidspeltjes, doc's... Ach ja, vond ik wel stoer... Maar heb mezelf nooit een hanekam aangemeten (gelukkig)

En nu? Tja, vrolijke kleren, doc's, skateschoentjes, uitlopende pijpen broeken, wijde broeken, en dat soort dingen... Ben eigenlijk weer in mijn 2e klas periode

Mennn... wat een verhaal

Ik verveel me ook niet voor niets...
Oud 16-08-2002, 12:45
Masked Mage
Masked Mage is offline
Citaat:
miss_sunshinegirl schreef:
Maakt niet uit of het beetje is of echt extreem (van gabber naar skater ofzo) Zo ja, wat deden jullie met de 'overblijfselen' ervan??

wat dacht je van: Gabber --> Gothic

dat trainingspak is nu me pyama
Oud 16-08-2002, 13:22
miss_sunshinegirl
Citaat:
Masked Mage schreef:

dat trainingspak is nu me pyama
Creatieve oplossing om dat (toch wel) dure trainingspakkie te blijven gebruiken. voor de originaliteit!
Oud 16-08-2002, 13:24
Synonym
Synonym is offline
Oja, nu ff 'back to the point' Nee, ik gebruik niks meer van wat ik vroeger aan had En BTW, daar ben ik ook gigantisch uitgegroeid...
Oud 16-08-2002, 18:32
Bor
Bor is offline
Citaat:
miss_sunshinegirl schreef:

Creatieve oplossing om dat (toch wel) dure trainingspakkie te blijven gebruiken. voor de originaliteit!
origineel is pas als je hem weggooit; en het trainingspak naar de vuilnisbelt wordt gebracht--> daar verbrand wordt, zodat jet het aroma van de gabber kan ruiken door heel de stad..

dàt is originaliteit
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 18:57
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik was eerst 'normaal'
toen wat meer alternatief achtig, beetje punk achtige invloeden.

ik heb zojuist een hanekam genomen, maar kleed me soms vrij normaal. als ik het maar mooi/leuk vind is wat telt voor kleding/muziek voor mij(en dus lifestyle)
Oud 16-08-2002, 19:12
Verwijderd
Vroeger wel, maar tis eigenlijk altijd een mengelmoes geweest, veranderen is dan niet zo extreem. En je kunt veel dingen' houden' of je doet er gewoon niks meer mee.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 20:07
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
njahh.. dattik 13 was droeg ik idd andere kleding ensoww dan nu... en dat ging heel langzaam... logisch, want dat gaat niet zoww van je eentweedrie... maar goewj... me lifestyle iz oipzich verder nog wel t zelfde denkik... k weet eigluk niej.. hmmmzz
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 20:13
punkrock-bastard
punkrock-bastard is offline
Naarmate je ouder word, veranderen je intresses, je leert nieuwe mensen kennen, en krijgt een beeld van hun gedachtengang en sommige dingen spreken je aan en probeer je een beetje in je eigen stijl te verwerken.
Vroeger had ik meer van: "Shock the world" en nu draait het bij mij meer om idealen en dergelijke.
Oud 16-08-2002, 20:35
UnUsual
UnUsual is offline
Hmm..
vroeger droeg ik ook gewoon wat mijn moeder leuk vond enzo..
in de brugklas wilde ik dolgraag gewoon normaal overkomen. droeg gewone kleding enzo, spijkerbroek, of een tuinbroek, dat heb ik ook nog gehad
in de 2e wilde ik eigenlijk wel een beetje anders zijn dan de rest, want hun smaak beviel me gewoon niet. ik zit echt op een onwijze kakschool waar je, om een beetje geaccepteerd te worden, tenminste een polo moest dragen, hockeyen en vooral heel volwassen moest doen, behalve in het weekend dan. maar daar had ik eigenlijk absoluut geen zin in, en toen kwam ik een beetje in aanraking met gewoon overseas broeken, van die met wijduitlopende pijpen. en allemaal kleurtjes wilde ik, en opvallende dingen. maar in een echte shock-the-world-periode was ik niet, want daar had ik gewoonweg het lef niet voor.
in de 4e had ik er wel genoeg van om zo genegeerd te worden, en toen dacht ik: waarom doe ik niet gewoon zoals de rest van de school? toen heb ik zowaar mijn eerste ROZE polo gekocht, van Bien Bleu.. de kakkers gingen inderdaad anders naar me kijken. maar het beviel me toch niet echt. ze vonden zichzelf al zo gigantisch volwassen ..

aan het eind van de vierde had ik er ook geen zin meer in, ik draag nu gewoon wat ik leuk vind, gewoon met kleuren, wijde kleren, leuke dingen voor mijn haar, make-up.. ik maak zelf wat frutsels enzo (van wat ik vroeger heb gedragen ja, om ff ontopic te gaan ) .. luister nu rock/punk/ska etc..
en het boeit me gewoon geen **** meer wat de rest van de school daar van denkt, want het is gewoon een kutschool.
zo
Lieke heeft gesproken maar niemand zal het waarschijnlijk lezen, perfect.

CONCLUSIE : niet heel erg ,maar wel een beetje

Laatst gewijzigd op 16-08-2002 om 20:38.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2002, 20:39
shanli
shanli is offline
ik heb het lekker wel gelezen,nanana

ik heb niet echt een verhaal zoals julliedus eigenlijk is dit een zeer nutteloeze post *schaam*
Oud 16-08-2002, 20:42
UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
shanli schreef:
ik heb het lekker wel gelezen,nanana

ik heb niet echt een verhaal zoals julliedus eigenlijk is dit een zeer nutteloeze post *schaam*

je kan toch wel iets schrijven..
Oud 16-08-2002, 23:45
Verwijderd
Ik ben een tijdje ''hiphop'' geweest om me af te zetten, verder altijd ongeveer geweest zoals nu.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 01:03
maar
maar is offline
Citaat:
gentleman schreef:
Ik ben een tijdje ''hiphop'' geweest .
ik wacht nog steeds op foto's

ik ben nooit echt veranderd van lifestyle; maar binnen m'n hokje ben ik natuurlijk wel met vallen en opstaan gevormd tot wat ik nu ben, waardoor ik in dat hokje verschillende richtingen uit ben geweest, zeg maar..
Met citaat reageren
Oud 17-08-2002, 11:56
2young2live
2young2live is offline
ik droeg op de basisschool gewone kleding, wel vaak zwart, op de middelbare school kreeg ik echt zo'n fase van ik-moet-er-hetzlefde-uitzien-als-de-rest-anders-hoor-ik-er-niet-bij en liep ik dus in vrolijk gekleurde dingetjes, maar ik werd t al snel zat en wóu er niet meer bij horen, en ging weer terug naar zwart, eventjes een shock-the-world fase gehad en nu gewoon "gothic"
Reageren

Regels voor berichten