Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-01-2014, 14:55
FantasyFeniks
FantasyFeniks is offline
De laatste tijd ben ik extreem moe. Ik heb standaard na 3/4 uur s middags een enorme dip, wat ongeveer een uur duurt. Ook na het sporten ben ik extreem moe en heb ik een licht gevoel in mijn hoofd.

Ik heb al ijzertabletten geprobeerd om de vermoeidheid tegen te gaan, maar dat helpt niet echt. Weet iemand hoe dit komt en wat je er tegen kunt doen? Het zou mij onwijs helpen!
Met citaat reageren
Oud 02-01-2014, 15:40
Pluis
Pluis is offline
Misschien een open deur, maar eet je wel genoeg? En slaap je genoeg? IJzertabletten werken alleen als je bloedarmoede hebt door een ijzergebrek, anders heb je er niks aan. Dan nog is het handiger om dan eerst door de huisarts te laten vaststellen of je inderdaad bloedarmoede hebt of dat er iets anders aan de hand is.
Oud 02-01-2014, 15:41
Elin3
Elin3 is offline
Als je zelf denkt dat het probleem zit in ijzertekort of iets soortgelijks is het misschien geen slecht idee om naar de huisarts te gaan hiermee.

Heb je verder wel een gezond ritme? Eet en drink je voldoende? Neem je niet te veel suikers? (ik word zelf altijd heel moe als ik te veel frisdrank of vruchtensap uit een pak drink).
Oud 02-01-2014, 21:34
FantasyFeniks
FantasyFeniks is offline
Ik eet over het algemeen wel redelijk veel(altijd honger ) Ik denk dat het daar niet aan kan liggen

Een vast slaapritme heb ik wel. Mijn moeder zegt dat ik af en toe last heb van wat ijzertekort, ze heeft die tabletten voor mij gekocht. Denk dat ik er nog mee door blijf gaan, misschien helpt t. Ik weet t niet,maar extra ijzer is denk ik ook niet verkeerd.

Wel eet/drink ik wel redelijk veel suikers, misschien dat het daar aan ligt. Zeker rond 2/3 uur neem ik wel regelmatig wat met veel suikers, ik denk dat ik daar wat op ga letten. Thanks!
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 13:42
dancefreak~
dancefreak~ is offline
Het is inderdaad niet erg als je wat meer ijzer neemt,
je kan altijd kijken of het werkt, aangezien je lichaam een teveel toch afstoot op een natuurlijke manier.
misschien moet je bloed laten prikken of langs de huisarts?
het kan ook zo zijn dat je door stress heel snel moe wordt....
Met citaat reageren
Oud 18-01-2014, 14:58
arPos
arPos is offline
mentale spanning, iets wat op de achtergrond speelt.

En wat ik heb ik ben gewoon niet zon ochtendmens en dan sta ik eigenlijk "te vroeg op" voor wat mn lijf leuk vind en ga ik "te vroeg" naar bed en dan heb ik meestal om 3 uur ook ff een vaag moment.
Maar ik moet mijn slaapritme elke 2 maanden aanpassen van normaal naar 2 x 4 uur (06:00 - 10:00) en (19:00 - 23:00) en weet dat ik eigenlijk iemand ben die 9 uur slaap nodig heeft.

Waar denk je zelf dat het aan ligt aangenomen dat je een vrij normaal leven lijdt
Oud 20-01-2014, 16:32
FantasyFeniks
FantasyFeniks is offline
Ik heb volgens mij wel een redelijk gezond slaapritme, maar ik heb de laatste tijd veel last van stress. Het minderen van suikers helpt wel bij mij om een middagdip te voorkomen, dus bet gaat al ietsje beter
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten