Voor de onvoltooid tegenwoordige tijd geldt het volgende: de onderwerpen die in het enkelvoud staan krijgen in de persoonsvorm een -t, behalve de ik-vorm. Wanneer jij of je achter het werkwoord staat komt er geen -t op het eind. Wanneer de ik-vorm op een -d eindigt komt er bij de andere personen in het enkelvoud -dt op het eind van de persoonsvorm. Eindigt de ik-vorm op een t, dan komt er bij de andere personen in het enkelvoud geen extra -t op het eind van de persoonsvorm.
Voor de onvoltooid verleden tijd geldt het volgende: als de stam eindigt op een klinker die in 't kofschip staat, (dus -t, -k, -f, -s, -ch of -p), dan schrijf je -te(n) achter de stam. Eindigt de stam op een andere klinker dan in 't kofschip, dan schrijf je -de(n) achter de stam. Bij een stam die op -d eindigt komt er -de(n) achter, bij een stam die op -t eindigt komt er -te(n) achter. Als het werkwoord op -ven en de stam op -f eindigt of als het werkwoord op -zen en de stam op -s eindigt, dan komt er -de(n) achter.
Voor de voltooid tegenwoordige tijd geldt het volgende: als de stam eindigt op een klinker die in 't kofschip staat eindigt het voltooid deelwoord op een -t en anders op een -d. Als de stam op een -d of een -t eindigt komt er niets meer achter het voltooid deelwoord. Als het werkwoord op -ven en de stam op -f eindigt of als het werkwoord op -zen en de stam op -s eindigt, dan komt er -d achter het voltooid deelwoord.