Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-07-2012, 05:15
Suey
Suey is offline
De laatste tijd heb ik nogal last van kortademigheid en duizeligheid . Het lijkt steeds erger te worden. Dit klinkt natuurlijk een beetje algemeen maar wat zouden ze voornaamste oorzaken hiervan kunnen zijn?

Wat zou ik eraan kunnen doen?
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 08:23
Pluis
Pluis is offline
kan door vanalles komen. De combi doet mij denken aan hyperventilatie. Je ademt dan onbewust snel en oppervlakkig waardoor je je benauwd en duizelig voelt.
Heb je er ook last van bij inspanning?

De huisarts kan in dit geval denk ik het beste achterhalen wat er aan de hand is.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 11:15
Suey
Suey is offline
Hmm misschien soms bij lichte inspanning, maar vandaag dacht ik dat ik bijna van m'n stokje afging terwijl ik op een stoel zat. Normaal gesproken maak ik me niet zo'n zorgen maar dit wordt wel een beetje vervelend. Ben nu niet in NL anders was ik wel al naar de huisarts gegaan, maar misschien toch maar even een dokter opzoeken.
Dankje!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 11:50
Martiño
Martiño is offline
Ben je in een warm land, of juist op grote hoogte? Zorg er in ieder geval voor dat je genoeg eet en drinkt. En probeer misschien eens wat meer uit de hitte te blijven en je iets minder in te spannen.
Oud 26-07-2012, 14:21
Suey
Suey is offline
Tja warm, zo rond de 30 graden meestal wel, maar ben voornamelijk binnen en daar valt het wel mee allemaal.
Ik zal proberen me wat minder in te spannen, en wat meer te drinken. Eten doe ik wel genoeg, kan het misschien liggen aan te weinig vlees eten? (ijzer?) Ik snap dat jullie het ook niet precies kunnen zeggen dus waarschijnlijk is een dokter het beste idee maar wilde het toch even vragen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2012, 14:37
Pluis
Pluis is offline
ijzergebrek (en met als gevolg daarvan een bloedarmoede die symptomen veroorzaakt) zou ook kunnen, maar de klachten die je dan hebt ontstaan heel geleidelijk (lees: in weken/maanden). Zolang je niet flauwvalt kan dat op zich geen kwaad. Ik zou dus als je terug bent in NL even naar de huisarts gaan.
Oud 29-07-2012, 13:32
Suey
Suey is offline
Zou best kunnen want ik ben hier al een tijdje en heb me een beetje aan de cultuur aangepast en eet ik minder vlees etc. Duurt nog even voordat ik thuis ben maar als het slecht blijft gaan zoek ik hier een dokter op. Dankje, en er mag wel een slotje op nu.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2012, 13:44
Pluis
Pluis is offline
voordat je je ijzervoorraad op hebt gebruikt moet je wel echt maanden te weinig binnenkrijgen hoor. De meest voorkomende oorzaak van een zogenaamde ijzergebreks bloedarmoede is door hevige menstruaties.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2014, 20:02
Suey
Suey is offline
Zo nu meer dan twee jaar later ben ik erachter gekomen dat ik nogal een tekort heb aan vitamine B12, zou dit toen al het geval kunnen zijn? Sorry voor de up
Met citaat reageren
Oud 15-12-2014, 21:23
Verwijderd
Nou jah, ik vind het opzich wel cool dat je het even meldt
Met citaat reageren
Oud 15-12-2014, 22:56
Suey
Suey is offline
Ja dit kon ik jullie niet onthouden natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2014, 04:07
Verwijderd
Citaat:
Zo nu meer dan twee jaar later ben ik erachter gekomen dat ik nogal een tekort heb aan vitamine B12, zou dit toen al het geval kunnen zijn? Sorry voor de up
Het zou kunnen dat je het toen al een beetje had, een b12 tekort ontstaat meestal langzaam.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten