Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-10-2002, 20:31
vampire_esje
vampire_esje is offline
...zijn zielig en vragen om aandacht.

Dit is NIET mijn persoonlijke mening.

Wat vinden jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-10-2002, 21:59
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Jammer alleen dat als je zelfmoord pleegt om aandacht te vragen niks meer van de aandacht meekrijgt.

Nee, niet mee eens dus...
Maar af en toe vind ik het wel een beetje egoistisch omdat je er andere mensen heel veel pijn mee doet.
Maar dat is ook niet altijd het geval.
Oud 24-10-2002, 22:07
kleine wicca
kleine wicca is offline
Dat vind ik altijd zo een onzin: dat je er andere mensen pijn mee doet. Natuurlijk DOE je dat ook, das een feit, dr is ALTIJD wel iemand die van je houdt, hoe blind je daar zelf ook voor kan zijn op sommige momenten.
Maar zouden die andeer mensen wel gelukkig zijn als jij ongelukkig verder leefde? En dan kan je wel gaan roepen maar waarom helpen die mensen dan niet? omdat die persoon dat niet wil, of omdat anderen hun ogen ervoor sluiten, niet willen zien dat het slecht met iemand gaat. Die ontkenning kan heel ver gaan.

Iemand die zelfmoord pleegt, doet dat niet voor de grap, iemand die een poging doet die mislukt (al dan niet bewuste mislukking) is iemand die om aandacht schreeuwt ja, het heeft een reden waarom die persoon aandacht wil, hulp!!
Oud 25-10-2002, 11:05
legatus
legatus is offline
Citaat:
Iemand die zelfmoord pleegt, doet dat niet voor de grap, iemand die een poging doet die mislukt (al dan niet bewuste mislukking) is iemand die om aandacht schreeuwt ja, het heeft een reden waarom die persoon aandacht wil, hulp!!
Je stelling klopt alleen niet.

Mensen die zelfmoord plegen willen dood, omdat ze geen zin meer in het leven hebben om tal van redenen.

Mensen die aandacht/hulp willen doen alleen [zogenaamde] pogingen; zoals een meisje mij ooit belde met de mededeling dat ze een heel potje antidepressiva had ingeslikt en smeekte dat ik zo snelmogelijk moest komen. Ik zei dat ik meteen 112 zou bellen, maar dat wou ze niet. Ik dacht dat het fataal zou zijn maar hoorde even later van een ander meisje dat ze dat vaker deedt en dat het haar niet zou doden.

Maar mensen die zeggen dat ze dood willen of een zelfmoordpoging doen vragen inderdaad om aandacht.
Oud 25-10-2002, 11:59
FireCracker
FireCracker is offline
ik vind mensen die voor de treins springen enzo wel heel egoïstisch bezig, die conducteurs haouden daar heel vaak hun hele levne ene trauma ana over, dan kun je jezelf bter ophangen ofzo
Oud 25-10-2002, 12:06
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
[B]ik vind mensen die voor de treins springen enzo wel heel egoïstisch bezig, die conducteurs haouden daar heel vaak hun hele levne ene trauma ana over, dan kun je jezelf bter ophangen ofzo
En daar houden mensen geen trauma
aan over wil je zeggen?
Als iemand zelfmoord pleegt
zal er ALTIJD iemand
een trauma aan over houden,
ook al gelooft die persoon
dat zelf niet :\
Oud 25-10-2002, 13:04
FireCracker
FireCracker is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
En daar houden mensen geen trauma
aan over wil je zeggen?
Als iemand zelfmoord pleegt
zal er ALTIJD iemand
een trauma aan over houden,
ook al gelooft die persoon
dat zelf niet :\
neej ok, maar ik dnke dat het erger is als iemand uit elkaar splat op je voorruit dan dat je iemand ziet hangen
Oud 25-10-2002, 13:17
Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
neej ok, maar ik dnke dat het erger is als iemand uit elkaar splat op je voorruit dan dat je iemand ziet hangen
Die bestuuder heeft dan nog geluk
dat het niet een familielid/kennis
van hem is.. (meestal)
Ik bedoel, voor mijn gevoel
is het erger om je eigen moeder
in een bad met bloed te zien
liggen, met de pillen om haar heen,
dan iemand die je niet kent,
tegen je voorruit aan.
(maar dat is ook heel erg,
dat weet ik)

Maar goed, ff ontopic:
Ik vind iemand die zelfmoord pleegt
wel zielig, maar niet aandachttrekkerij.
Zielig in de trant van,
dat diegene opgeeft.
Aandachttrekkerij, nee,
als je zelfmoord pleegt,
heb je helemaal niks
aan die aandacht.
Oud 25-10-2002, 16:30
Isa
Isa is offline
Citaat:
legatus schreef:

Maar mensen die zeggen dat ze dood willen of een zelfmoordpoging doen vragen inderdaad om aandacht.
ach wat een crap. toen ik depressief was wilde ik gvd dood en kon alle aandacht van de wereld me niet genezen. weet je wel hoe erg het is om geen plezier te kunnen ervaren en ruis en muziek op de radio nauwelijks te kunnen onderscheiden? en constant het gevoel te hebben gek te worden. je weet niet waar je het over hebt schreeuw om aandacht,pfff.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 17:01
TygerStyle2001
TygerStyle2001 is offline
mensen die zelfmoord plegen kunnen het geluk niet vinden, ze verlangen te veel, om aan alle verlangens een eind te maken is er maar een doel en dat is zelfmoord. Zo kan je wel intepreteren dat zelfmoord egoïstisch is..
Oud 25-10-2002, 17:04
Floef
Floef is offline
Zelfmoord is te koppelen aan een hoge mate van emotioneel bewustzijn en de betekenisloosheid die daaruit volgt. Alles behalve zielig.
Oud 25-10-2002, 17:15
REIE
REIE is offline
Citaat:
Floef schreef:
Zelfmoord is te koppelen aan een hoge mate van emotioneel bewustzijn en de betekenisloosheid die daaruit volgt. Alles behalve zielig.
Was dat maar zo, er zijn mensen die de situatie met vrienden en familie niet meer aankunnen en als enige oplossing zelfmoord zien... Beetje zwak vind ik. Verder zijn er nog mensen als Karl Wenceslas die zichzelf in de brand steken voor hun idealen.

Citaat:
Aurelia AutumnRain schreef:

Maar af en toe vind ik het wel een beetje egoistisch omdat je er andere mensen heel veel pijn mee doet.
Mag je niet eerst van jezelf uitgaan en dan pas van anderen? Alsof je voor een ander leeft, dus is zelfmoord egoistisch. Natuurlijk is het lullig bewust tot last van derden te zijn bij zelfmoord, veel treinmachinisten hebben het al meegemaakt, en moeten het dan maar zien te verwerken.

REIE
Oud 25-10-2002, 18:04
tacidvs
tacidvs is offline
Citaat:
Pherwilyaiel schreef:
Heb jij ooit een trein gezien?

Ik denk ook niet dat er per definitie iemand is die een trauma overhoudt aan een zelfmoord. Mensen die zelfmoord plegen zouden misschien wat subtieler in hun methode kunnen zijn, alhoewel ik geen ervaring heb met het gevoel dat je hebt op het moment dat je het doet of wil doen.
Oud 26-10-2002, 09:12
Margriet
Margriet is offline
Mensen die zelfmoord plegen zijn zo ziek(niet lullig bedoeld)om het goede van dingen nog te kunnen zien...
Zelfmoord is niet altijd een schreeuw om aandacht,want als iemand echt dood wilt kan hij ook niet meer zien dat er mensen zijn die om hun geven...
Mensen die zelfmoord plegen vind ik niet egoistisch,want ze zijn vaak psychisch ziek,zijn kapot van alle dingen, kunnen nergens meer iets goeds zien en je kunt ze dus niet egoistisch noemen...
Verder denk ik ook dat als iemand zelfmoord pleegt het echt gehad heeft en nu hebben we het over zelfmoord en niet over de pogingen(die misschien soms wel een schreeuw om aandacht zijn)
Aandacht helpt niet alleen bij een depressief iemand...Ze krijgen aandacht op school, en thuis...Het maakt niet uit hoeveel maar misschien kunnen zij niet zien dat die aandacht oprecht is,of juist niet....Twee mogelijkheden en mensen die depressief zijn denken meestal pessimistisch dus die zullen altijd het slechtste kiezen...

Ik weet niet echt of ik nou verwoord heb wat ik vind dus sorry als dat niet zo is...
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 10:30
Yamyam
Yamyam is offline
Zielig vind ik een foute bewoording, maar ze doen het wel als hulpkreet indien ze nog in leven blijven of niet genoeg hun best hebben gedaan om echt dood te gaan. Ik zou hoe vaak ze er ook mee dreigen, het altijd serieus blijven nemen, maar medelijden, daar help je ze niet mee.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2002, 13:32
Verwijderd
Als ze zelfmoord plegen vragen ze niet om aandacht, want die krijgen ze pas als ze dood zijn en daar hebben ze dus niks aan. Ik ga wel mee met de stelling 'mensen die een zelfmoordpoging doen willen aandacht', want als je echt dood wil, dan lukt het ook wel de eerste keer.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 02:26
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
K vind het allemaal nogal relatief...

Een poging is meestal een kreet om hulp, een geslaagde zelmoord is meestal een teken dat hulp te laat is

Wat is zielig? Iets waar je medeleven voor voelt? Ik voel medeleven voor mensen die zichzelf doden, omdat ze hun leven niet hebben kunnen lijden, iets waar ieder vlgens mij recht op heeft. Als volgens hen dit leven zo miserabel is dat ze niet verder kunnen en willen, dan vind ik het veel zieliger om zo verder te blijven leven.

Jezelf doden is iets dat je niet van een dag op een andere beslist, dat is het resultaat van je levensopvatting of mentale toestand...

Iedereen "zeikt" over 'je laat die en die achter', als die en die nu niet kunnen helpen en je zelf te miserabel bent om verder te gaan... Ik zie liever een vriend uit zijn miserabele leven stappen, als alle hulp niet baat, als hij alles al geprobeerd heeft en overal is gaan aankloppen, da voel ik me comfortabeler bij zijn dood dan bij een leven vol lijden. Ik gun hem die rust...

Dit wil niet zeggen dat ik hem niet ga proberen ompraten en hulp voor hem zoek als hij van mij geen hulp wil, ik zou hem desnoods laten opnemen tegen zijn wil in, kan zijn dat hij me later ervoor dankbaar is.

Indien niet, voel ik me ook beter bij geprobeerd hebben....

Pogingen vind ik beetje zozo, bij sommigen is dit het enige wat hen nog rest om te doen, omdat ze op geen nekele andere manier aandacht krijgen. MAchteloosheid is een van de meest rotte en sterke gevoelens voor de mens, we willen altijd "in controle" zijn van ons leven en omgeving, als dit niet lukt.... Heel frustrerend en deprimerend, poging tot zelfmoord kan dan fout zijn, maar als dat op die moment nu eenmaal het enige in hun ogen is dat ze nog kunnen doen...

Ik vind, beter dit voorkomen dan genezen, en eens het gebeurd is - erover doorzagen gaat het gebeurde niet veranderen, erover ooordelen gaat ook niets helpen, feit is dat er een probleem is en dat dit opgelost moet worden. Of je het nu zielig vind of niet.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 18:26
Kriemoon
Kriemoon is offline
Moet je altijd zolang schrijven boer_kameel

Anyways, ik wil ff voorop stellen dat mensen die zelfmoord plegen niet altijd perse een aandachts tekort hebben. Dat is een van de vele redenen waarom sommige mensen zelfmoord plegen. Mijn zus bijvoorbeeld had aandacht genoeg en heeft meerdere zelfmoord pogingen geprobeerd en het is uiteindelijk ook gelukt. Waarom zij zelfmoord heeft gepleegd? We weten het niet zeker maar zeker niet omdat ze aandacht tekort had. Mijn zus zag het leven waarschijnlijk niet meer zitten om meerdere redenen die haar waarschijnlijk jaren hebben achtervolgd (Geldschulden, mensen die haar pijn deden of net andersom enz) Mijn zus zag ook nog best wel de mooie dingen van het leven in. 2 daarvan waren mijn broer en ik.

Nog ff twee ophelderingen. Mensen die voor een trein springen zijn vaak psychisch gestoord.

Tweede opheldering. Je krijgt er geen trauma van.
Sterker nog, nadat bijna 20 naasten van mij gestorven waarvan veel op veel te vroege leeftijd in 5 jaar tijd heb ik nog geen trauma..... Mijn vader heeft wel doodangst gehad maar is daar inmiddels alweer vanaf, mijn broer is meestal een paar dagen na de begravenis een beetje van slag, en ik leef meestal gewoon door. Dus het valt allemaal wel redelijk mee. Ik ben er goed mee leren omgaan omdat mij moeder mij gelijk op jonge leeftijd (10-12 ofzo) het lijk van mijn zus heeft laten zien.

Tot zover mijn trieste verhaal, maar de conclusie is dus dat mensen zelfmoord kunnen plegen voor wel 1000 verschillende redenen, vaak opgestapelde redenen waar je niet van af komt.
Oud 29-10-2002, 20:13
CraigDavid
CraigDavid is offline
ik vind mensen die zelfmoord plegen zwak.
het zijn zwakkelingen die opgeven omdat het leven te 'hard' is.
er zijn genoeg andere mensen die het 10 x zwaarder hebben en niet eens aan zelfmoord denken.

en het is ook zo dat vooral mensen in westerde landen zelfmoord plegen (ik bedoel geen religueze aanvallen). een afrikaan zal mischien doodgaan van voedseltekort maar hij zal daardoor geen zelfmorod plegen, lijkt me
Oud 30-10-2002, 10:57
Tox
Tox is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
ik vind mensen die zelfmoord plegen zwak.
het zijn zwakkelingen die opgeven omdat het leven te 'hard' is.
er zijn genoeg andere mensen die het 10 x zwaarder hebben en niet eens aan zelfmoord denken.

en het is ook zo dat vooral mensen in westerde landen zelfmoord plegen (ik bedoel geen religueze aanvallen). een afrikaan zal mischien doodgaan van voedseltekort maar hij zal daardoor geen zelfmorod plegen, lijkt me
Ben het hier helemaal mee eens, zelfmoord is enorm zwak naar mijn mening, er precies wat meneertje boven mij zegt, er zijn mensen die het 10 dan wel niet 100x zwaarder hebben.
Oud 30-10-2002, 12:04
Verwijderd
Zoek een uitzondering op de regel.

Wanneer pleegt iemand zelfmoord en vraagt deze niet om aandacht? Meerdere mogelijkheden.

In geval van oorlog om zichzelf pijn te besparen waar hij niet omheen komt? Als iemand terminaal ziek is en niet wachten wil tot het laatste moment?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 12:33
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:

Net of iemand in de westerse wereld wel zelfmoord pleegt om voedseltekort(bv WO2), is gewoon onzin wat je daar zegt. Overleven was in WO2 en is in 3e wereldlanden hoofdzaak. Overlevingsdrang is te groot, net zoals je geen zelfmoord kunt plegen door je hoofd in een bak met water te houden.

Het komt gewoon door de gehele maatschappij dat mensen in rijke landen meer zelfmoord plegen. Door alle eisen en plichten etc, de mens heeft zich gewoon veel te ver ontwikkeld.
Oud 30-10-2002, 17:09
Verwijderd
Citaat:
T.e.s.s schreef:
Net of iemand in de westerse wereld wel zelfmoord pleegt om voedseltekort(bv WO2), is gewoon onzin wat je daar zegt. Overleven was in WO2 en is in 3e wereldlanden hoofdzaak. Overlevingsdrang is te groot, net zoals je geen zelfmoord kunt plegen door je hoofd in een bak met water te houden.

Het komt gewoon door de gehele maatschappij dat mensen in rijke landen meer zelfmoord plegen. Door alle eisen en plichten etc, de mens heeft zich gewoon veel te ver ontwikkeld.
Hij zegt niet dat mensen zelfmoord plegen omdat er ergens anders voedseltekort is... alleen dat het op andere plaatsen zo veel erger is en dat de mensen het hier zo goed hebben. Ik ben het met hem eens, hoewel het hier ook heel erg kan zijn - ik vind gewoon dat je nooit zelfmoord moet plegen, omdat je dan de kans wegneemt dat het ooit weer goed kan komen. Als je leven zo slecht is, doe er dan wat aan en kies niet de makkelijke uitweg. De maatschappij heeft zich helemaal niet te ver ontwikkeld en er zijn ook niet meer eisen en plichten dan vroeger, alleen andere. Dat is geen excuus.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:23
K-Cobain
K-Cobain is offline
Ik vind dat het aan de situatie ligt. Maar meestal vind ik het ook een grote onzin. Nee dus.

En waarom (mensen in godsnaam) is het wél aandacht trekken als het mislukt en niét als het goed gaat???
Dat is nog grotere onzin...

Sommige mensen trekken aandacht ja, ze schreeuwen om aandacht. Maar het kan ook zijn dat het dus wél de bedoeling was.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:30
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Hij zegt niet dat mensen zelfmoord plegen omdat er ergens anders voedseltekort is...

Ik toch ook niet....

alleen dat het op andere plaatsen zo veel erger is en dat de mensen het hier zo goed hebben. Ik ben het met hem eens, hoewel het hier ook heel erg kan zijn - ik vind gewoon dat je nooit zelfmoord moet plegen, omdat je dan de kans wegneemt dat het ooit weer goed kan komen. Als je leven zo slecht is, doe er dan wat aan en kies niet de makkelijke uitweg.

Volgens mij heb je jezelf op dat moment niet helemaal in de hand, op dat moment kun je denk ik niet meer nadenken...

De maatschappij heeft zich helemaal niet te ver ontwikkeld en er zijn ook niet meer eisen en plichten dan vroeger, alleen andere. Dat is geen excuus.

Maar wel een oorzaak..
Oud 30-10-2002, 18:25
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
T.e.s.s schreef:

dat van voedsel was maar een voorbeeld
mensen die zelfmoord plegen hebben bijvoorbeeld ook als excus dat hun ouders hun haten en dat ze in elkaar geslagen worden.
in de armere landen worden kindere ok in elkaar geslagen, maar dan omdat ze 10 cent hebben verdiend na 10 uur werken ipv 15 cent.

moslims mogen btw geen zelfmoord plegen, want je mag niemand van zijn/haar leven beroven, ook niet jezelf.
Oud 31-10-2002, 11:57
Kriemoon
Kriemoon is offline
Wat een bullshit! Je gaat geen zelfmoord plegen omdat mensen het ergens anders zwaarder hebben? Dat slaat echt nergens op. Als je je gewoon elke kut voelt kan je toch zelfmoord plegen? Daar hoeft niet eens echt een duidelijke reden voor te zijn. Zoals ik al eerder zei, zelfmoord plegen is niet alleen zwak of die mensen zijn zielig. Als je er zo over denkt vind ik je zwakker dan de mensen die zelfmoord plegen. Jullie gooien er maar wat uit zonder erover na te denken! Denk eerst eens goed naar voordat je wat post......
Oud 31-10-2002, 14:16
CraigDavid
CraigDavid is offline
ik weet precies wat ik uitkraam

als je het echt zo 'moeilijk' hebt en je kan niet wachten tot het beter met je gaat, vind ik je een zwakkeling. je leven is wat je ervan maakt, dus ipv zo zielig te doen dat het zo erg is doe er dan wat aan. er is altijd een betere optie dan zelfmoord, maar het is je eigen keuze en als je voor de makkelijke weg kiest dan ben je zwak.

als mensen ZEGGEN dat ze zelfmoord gaan plegen dan willen ze geen zelfmoord plegen maar gewoon aandacht, want als je echt zelfmoord wil plegen dan doe je dat gewoon, want de mensen tegen wie je het vertelt zullen je waarschijnlijk tegen houden.

als iemand die ik niet ken tegen mij zegt dat ie zelfmoord wil plegen zal ik hem niet tegenhouden.

Laatst gewijzigd op 31-10-2002 om 14:18.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 09:04
Verwijderd
Citaat:
K-Cobain schreef:

En waarom (mensen in godsnaam) is het wél aandacht trekken als het mislukt en niét als het goed gaat???
Dat is nog grotere onzin...
Omdat het wel lukt als je het echt wil.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 09:06
Verwijderd
Citaat:
Kriemoon schreef:
Wat een bullshit! Je gaat geen zelfmoord plegen omdat mensen het ergens anders zwaarder hebben? Dat slaat echt nergens op. Als je je gewoon elke kut voelt kan je toch zelfmoord plegen? Daar hoeft niet eens echt een duidelijke reden voor te zijn. Zoals ik al eerder zei, zelfmoord plegen is niet alleen zwak of die mensen zijn zielig. Als je er zo over denkt vind ik je zwakker dan de mensen die zelfmoord plegen. Jullie gooien er maar wat uit zonder erover na te denken! Denk eerst eens goed naar voordat je wat post......
IK weet precies waar ik het over heb. Jij moet het topic misschien nog maar eens lezen als je denkt van niet...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 14:22
T.e.s.s
T.e.s.s is offline
Citaat:
CraigDavid schreef:
dat van voedsel was maar een voorbeeld
mensen die zelfmoord plegen hebben bijvoorbeeld ook als excus dat hun ouders hun haten en dat ze in elkaar geslagen worden.
in de armere landen worden kindere ok in elkaar geslagen, maar dan omdat ze 10 cent hebben verdiend na 10 uur werken ipv 15 cent.

moslims mogen btw geen zelfmoord plegen, want je mag niemand van zijn/haar leven beroven, ook niet jezelf.
Maar als je van thuis uit geslagen wordt, weet je dat dat tegen jou gericht is, het gaat om jou. Je weet dat je beter verdiend. Als je geslagen wordt omdat je te weinig hebt verdiend (in een 3e wereldland), is het niet tegen jouw gericht, iedereen wordt daar geslagen. Je weet dat iedereen het doormaakt. Je bent geen uitzondering. Omdat je denkt dat het normaal is, ga je der waarschijnlijk ook niet al te diep over nadenken, je krijgt de kans daar niet voor, omdat je moet overleven. Je houd er pas een trauma aan over , als je erover nadenkt dat het niet normaal is, en je gaat realiseren wat er nu eigenlijk allemaal gebeurt.
Oud 01-11-2002, 15:58
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
vroeger vonik mensen die zelfmoord pleegden laf dat ze het zomaar opgaven.. maar der is tog heel wat lef voor nodig.
Oud 01-11-2002, 17:04
Kriemoon
Kriemoon is offline
Morgan, ik heb het topic echt wel goed gelezen. Zelfmoord is geen gemakkelijke uitweg, het is een keuze die je maakt. Als jij vind dat deze maatschappij klote is en je kan er niet in leven waarom zou je dan nog blijven leven?! En nu kun je wel zeggen dan ga je het proberen te veranderen maar dat is toch hopeloos en lukt je nooit.

Mensen die zelfmoord proberen en niet lukt is inderdaad vaak een kreet om aandacht en hulp.
Een mens die het wel echt zelfmoord pleegt schreewd echt niet hulp. En zwak of zielig hoefden ze ook niet te zijn.

Volgens mij weet i8k het toch beter jou, ik heb er ervaring mee en dagen lang overnagedacht aangezien het mijn eigen zus was. Jij bent dus precies zoeen die ik bedoelde.
Oud 01-11-2002, 17:34
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Omdat het wel lukt als je het echt wil.
Zeg jij
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 18:21
Kleine Tulp
Kleine Tulp is offline
Citaat:
K-Cobain schreef:
Zeg jij
ben ik met jou eens.
Oud 01-11-2002, 18:21
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
T.e.s.s schreef:
Maar als je van thuis uit geslagen wordt, weet je dat dat tegen jou gericht is, het gaat om jou. Je weet dat je beter verdiend. Als je geslagen wordt omdat je te weinig hebt verdiend (in een 3e wereldland), is het niet tegen jouw gericht, iedereen wordt daar geslagen. Je weet dat iedereen het doormaakt. Je bent geen uitzondering. Omdat je denkt dat het normaal is, ga je der waarschijnlijk ook niet al te diep over nadenken, je krijgt de kans daar niet voor, omdat je moet overleven. Je houd er pas een trauma aan over , als je erover nadenkt dat het niet normaal is, en je gaat realiseren wat er nu eigenlijk allemaal gebeurt.
jah, je hebt helemaal gelijk
als je hier door je ouders wordt geslagen dan is er helemaal geen andere optie dan zelfmoord
Oud 02-11-2002, 18:57
Blisz
Blisz is offline
Citaat:
missNMGN schreef:
vroeger vonik mensen die zelfmoord pleegden laf dat ze het zomaar opgaven.. maar der is tog heel wat lef voor nodig.
Oud 02-11-2002, 19:56
Kazanka
Kazanka is offline
stelling suckt wel beetjuh...gaat 't trouwens om zielig in de zin van: "Goh, weer zo'n zielig geval van een stinkaltow met een blauwe baard " (De irritatie-modus)

of om de

"Ahhhh wat zielig " (De medelijden-modus) ??

Toch kan je zelfmoord vanaf velen verschillende gezichtspunten bekijken. Aan de ene kant is het laf, omdat je niet durft verder te leven. Aan de andere kant is er veel lef voor nodig om je eigen leven te ontnemen. Het leven zelf kan als een grote onzekerheid worden gezien, een uitdaging, omdat je nooit iets helemaal zeker weet in het leven. Daarentegen kan je dood zien als een zekerheid, tenzij je weer gelooft in een bestaan na de dood. Reincarnatie en dergelijken. Mijn mening over dit onderwerp wisselt ook nog weleens, samen met mijn stemming.
Oud 04-11-2002, 12:21
Verwijderd
Citaat:
K-Cobain schreef:
Zeg jij
Als jij denkt van niet, doe je toch iets mis. Want het is toch echt zo. Dan moet je natuurlijk niet moeilijk gaan doen met je polsen doorsnijden terwijl je ouders bijna thuiskomen of uit een raam springen terwijl je weet dat je zo'n val kan overleven, ookal is de kans klein. Maar als je echt dood wil, lukt het ook wel.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Kriemoon schreef:
Morgan, ik heb het topic echt wel goed gelezen. Zelfmoord is geen gemakkelijke uitweg, het is een keuze die je maakt. Als jij vind dat deze maatschappij klote is en je kan er niet in leven waarom zou je dan nog blijven leven?! En nu kun je wel zeggen dan ga je het proberen te veranderen maar dat is toch hopeloos en lukt je nooit.

Mensen die zelfmoord proberen en niet lukt is inderdaad vaak een kreet om aandacht en hulp.
Een mens die het wel echt zelfmoord pleegt schreewd echt niet hulp. En zwak of zielig hoefden ze ook niet te zijn.

Volgens mij weet i8k het toch beter jou, ik heb er ervaring mee en dagen lang overnagedacht aangezien het mijn eigen zus was. Jij bent dus precies zoeen die ik bedoelde.
Je weet absoluut niet waar je het over hebt als je zegt dat jij het beter zou weten omdat jouw zus zoiets heeft gedaan. Hoe kun jij in godsnaam weten dat ik geen zus, vader, moeder, oma, wat dan ook heb die zoiets gedaan dus zeg nooit zoiets weer! (en dan nog Dagenlang over nagedacht. Jaja. Alsof andere mensen dat niet doen omdat ze toevallig geen zus hebben die zelfmoord plegen. Dagenlang is NIKS.)

Lef is: iets doen waar je eigenlijk te bang voor bent. Als je echt dood wilt, wat heb je dan nog om bang voor te zijn? Niets. Waarom zou het dan dapper zijn om er een eind aan te maken?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 19:24
Kriemoon
Kriemoon is offline
Zoals ik al zei lees, ik heb nooit gezegd dat ik het dapper vind. Eerder dom want leven is het enige wat je hebt. Maar omdat niet alle mensen dat zo zien heb ik er respect voor. Dus die mensen hoeven niet dom te zijn maar ik vind alleen die actie dom.

ff specefieker, ik denk er nog steeds over na anders zou ik dit niet typen en het is al een paar jaar geleden dus best lang. Niet dat dat echt lang maar vanaf een ander standpunt weer wel. Tis maar wat jezelf lang vind.

Lef is: Als je zelfmoord pleegt en bang bent om in de hell te komen als je daarin geloofd. Niet iedereen denkt hetzelfde.....

En als jij naasten hebt die zelfmoord hebben gepleegd srry dan. Maar ik word een pissed als een jarenlange gedachte ff de grond word ingetrapt. Mijn fout, altijd openstaan voor nieuwe dingen.

[ff off-topic: gefeliciteerd ]

Laatst gewijzigd op 04-11-2002 om 19:27.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 20:05
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Als jij denkt van niet, doe je toch iets mis. Want het is toch echt zo. Dan moet je natuurlijk niet moeilijk gaan doen met je polsen doorsnijden terwijl je ouders bijna thuiskomen of uit een raam springen terwijl je weet dat je zo'n val kan overleven, ookal is de kans klein. Maar als je echt dood wil, lukt het ook wel.
Je doet net of ik suicidaal ofzo ben --> '... doe je toch iets mis'

Juist ja... Ik vin gewoon van niet en ik heb sowieso een hekel aan de zin: Alles kan, als je maar wil. En daar hou ik het bij.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 22:09
Verwijderd
Citaat:
K-Cobain schreef:
Je doet net of ik suicidaal ofzo ben --> '... doe je toch iets mis'

Juist ja... Ik vin gewoon van niet en ik heb sowieso een hekel aan de zin: Alles kan, als je maar wil. En daar hou ik het bij.
Misschien is het je niet duidelijk, maar het woord 'je' word ook algemeen gebruikt. Ik kan er ook 'men' neerzetten, maar dat klinkt weer zo hoogdravend.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 22:10
Verwijderd
Citaat:
Kriemoon schreef:
Zoals ik al zei lees, ik heb nooit gezegd dat ik het dapper vind. Eerder dom want leven is het enige wat je hebt. Maar omdat niet alle mensen dat zo zien heb ik er respect voor. Dus die mensen hoeven niet dom te zijn maar ik vind alleen die actie dom.

ff specefieker, ik denk er nog steeds over na anders zou ik dit niet typen en het is al een paar jaar geleden dus best lang. Niet dat dat echt lang maar vanaf een ander standpunt weer wel. Tis maar wat jezelf lang vind.

Lef is: Als je zelfmoord pleegt en bang bent om in de hell te komen als je daarin geloofd. Niet iedereen denkt hetzelfde.....

En als jij naasten hebt die zelfmoord hebben gepleegd srry dan. Maar ik word een pissed als een jarenlange gedachte ff de grond word ingetrapt. Mijn fout, altijd openstaan voor nieuwe dingen.

[ff off-topic: gefeliciteerd ]
[ook offtopic: dankje ]

Ik zeg ook niet dat ze dom zijn... dat hoeft zeer zeker niet. De actie zelf vind ik wel dom, maar dat is dan weer een persoonlijke mening. Er zijn meer dan genoeg superintelligente mensen die het gewoon niet meer zien zitten...
Ik kan het gewoon niet hebben dat mensen iets weggooien dat zo waardevol is, zelfs al is het van henzelf. En bovendien ben ik doodsbenauwd dat een paar vrienden van me het doen en die kan ik echt niet missen....
Met citaat reageren
Oud 05-11-2002, 16:03
Kriemoon
Kriemoon is offline
K-cobain ze zegt niet als je maar wil kan alles, als je dood wil lukt het je zeker. En dat is ook zo. Als je echt dood wil lukt dat je. Misschien door meerdere dingen die door natuurwetten enzovoort worden beinvloed mislukt het 1 keer. Maar de 2e keer slaag je zowiezo. Als je bijvoorbeeld je polsen doorsnijdt lijkt het me knap dat je daarin kan falen!
Mogelijkheid is dat je bewusteloos raakt iemand vind je net op tijd en word op het nippertje gered.
Verder kan er niks misgaan. Je pakt als eerste het scherpste mes in huis dan snij je je polsen zeer diep door. Hoe kan dat misgaan? Als je dood wil lukt het je zeker wel.

Btw, morgan. Wij zijn het metelkaar eens dat het persoon niet dom alleen de actie en dat het zonde is zoiets waardevols weg to gooien? Wow..... Had ik niet verwacht
Oud 05-11-2002, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Kriemoon schreef:
K-cobain ze zegt niet als je maar wil kan alles, als je dood wil lukt het je zeker. En dat is ook zo. Als je echt dood wil lukt dat je. Misschien door meerdere dingen die door natuurwetten enzovoort worden beinvloed mislukt het 1 keer. Maar de 2e keer slaag je zowiezo. Als je bijvoorbeeld je polsen doorsnijdt lijkt het me knap dat je daarin kan falen!
Mogelijkheid is dat je bewusteloos raakt iemand vind je net op tijd en word op het nippertje gered.
Verder kan er niks misgaan. Je pakt als eerste het scherpste mes in huis dan snij je je polsen zeer diep door. Hoe kan dat misgaan? Als je dood wil lukt het je zeker wel.

Btw, morgan. Wij zijn het metelkaar eens dat het persoon niet dom alleen de actie en dat het zonde is zoiets waardevols weg to gooien? Wow..... Had ik niet verwacht
Heheheh het kan wel!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2002, 14:34
~Black~Angel~
~Black~Angel~ is offline
Citaat:
vampire_esje schreef:
...zijn zielig en vragen om aandacht.

Dit is NIET mijn persoonlijke mening.

Wat vinden jullie?
Ík ben het daar niet me eeens... Ik bedoel, als je zelfmoord pleegt en je bent dood, wat heb je dan aan die aandacht want je merkt er zelf niks meer van dus waaromzouden het aandachtvragens zijn... Whatever
Oud 13-11-2002, 14:42
K-Cobain
K-Cobain is offline
Citaat:
~Black~Angel~ schreef:
Ík ben het daar niet me eeens... Ik bedoel, als je zelfmoord pleegt en je bent dood, wat heb je dan aan die aandacht want je merkt er zelf niks meer van dus waaromzouden het aandachtvragens zijn... Whatever
Ja precies
Met citaat reageren
Oud 14-11-2002, 13:33
vrolijkevlinder
vrolijkevlinder is offline
Er zijn zo veel redenen.
En bij ieder persoon zal het verschillend zijn. He te kort komen van aandacht kan daar onder anderen een indirecte oorzaak van kunnen zijn, maar ik zou nooit iedere zelfmoordactie kunnen bestempelen met een te kort aan aandacht. Er was ergens in Afrika zelfs een gast die zelfmoord pleegde omdat ie zo gelukkig was en dqacht dat het vanaf dat moment alleen maar minder zou worden.
Oud 14-11-2002, 14:37
CraigDavid
CraigDavid is offline
Citaat:
~Black~Angel~ schreef:
ik weet niet hoe ik het uit moet leggen maar ik zal het proberen:
mensen die zelfmoord willen plegen en waarvan je het ook verwacht, dus die het gezegd hebben die komen idd zelfmoord tekort. want waarom zou je zeggen dat je zelfmoord wil plegen als je het ECHT wil plegen, want dan zullen mensen proberen het tegen te houden. En als je het niet zegt en je probeert 10 x zelfmoord te plegenen het mislukt dan ben je of een ongeloofelijke kluns of je vraagt om aandacht want zoals Kriemoon zei: als je ECHT zelfmoord wil plegen zou het in één keer moeten lukken, uitzonderingen daargelaten.

met de stelling dat ze om aandacht vragen ben ik het mee eens en dat ze zielig zijn: aan de ene kant heb ik medelijden met zulke mensen omdat ze het moeilijk hebben, maar aan de andere kant vind ik ze triest omdat ze zo moeilijk doen terwijl ze het zo goed hebben in vergelijking met anderen en als ze aandacht- tekort hebben moeten ze op een andere manier aandacht vragen, want zo maak je misbruik van de gevoelens van andere mensen.

en wat ik ook niet snap is dat mensen zulke aandacht willen. ik heb niets tegen aandacht, als ik bijv iets goed doe en ik krijg daardoor aandacht dan is dat oke, maar aandacht krijgen omdat je zo zielig ben is gewoon medelijden en negatieve aandacht. en zoals eminem al zei: one thing i dont want is pity from no one. ik hoef echt geen medelijden hoor, ook al heb ik het zo slecht. ik zou me daardoor juist slechter voelen.

Laatst gewijzigd op 14-11-2002 om 14:40.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten