Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Hoi leonoor,
Ja ik kan altijd op school checken of dat er is. Ja als ik door wil leren kan ik de oa hierna doen maar omdat het een zelfstaande opleiding is moet ik wel van de eerste beginnen. Daarna pabo omdat je voor die overbrugging niveau 4 nodig hebt. (als ik mijn uiteindelijke doel wil halen ben ik minimaal 9 jr aan het studeren) Sorry had niet erbij geschreven dat ik mijn baas bedoel. Hoe zeg je dit naar een baas toe, wanneer is het juiste moment? Ja maar de vraag is begrijpen zij het een depressie. want niet alleen mensen van mijn leeftijd ook volwassenen begrijpen me niet.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Is in de eerste beginnen btw erg? Ik doe de pabo in Rotterdam, met spw-oa mag je het in (ik dacht 3) jaar doen en met de rest van spw in 3,5 jaar. Maar zou je even naar moeten informeren. Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hoi leonoor,
ik wil juffrouw op de basisschool worden van groep 1 & 2. Het ziet er naar uit dat ik dit niet ga halen. Ik moet eerst spw (is inderdaad 3 jaar) doen dan oa (ook 3 jaar) dan pabo (1 jaar verkort) is ook 3 jaar. Ik werk bij een groenteboer. ik weet niet of een ontslag brief verstandig is, ik denk dat ik het beste het gewoon kan zeggen. Helaas is mijn baas erg ziek op dit moment iets met zijn darm. Ik denk niet dat het juist is om het nu te zeggen. Ik werk denk ik dit jaartje (2002) nog door. Ja denk ik ook maar ook met ervaring denk ik In ieder geval weer bedankt voor je mailtje ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Heej meisje,
Ik heb t gesprek tussen jou en Leonoor gelezen... Ik kan begrijpen hoe je je voelt. Ik las dat je graag groep 1&2 wilde doen. Ga die uitdaging aan! Ga door met studeren, probeer samen te werken. Ik weet niet of jullie elke x in t zelfde groepje moeten werken, maar kijk of je bij mensen kunt die je echt mag... Leg t iemand evt uit hoe je je voelt bij samenwerken. Hoe kan t eigenlijk dat je dit jaar niet meer HBO kan doen? Ik heb dit nog nooit gehoord. Zijn er geen speciale scholen waar dit wel kan? Als jij echt zo graag dit wilt doen, en daar ben ik van overtuigd, moet je elke kans aangrijpen. Ik deed havo en wilde ontzettend graag vwo doen... In het begin kon ik dat helemaal niet, maar ik ben ervoor gegaan, en nu zit ik er. Ik zeg niet dat t gemakkelijk gaat worden, maar als je iets hebt om naar uit te kijken, word je misschien iets vrolijker, heb je meer interesses... Ik weet dat t misschien nogal vaag hier staat allemaal, maar ik las je verhaal en wilde je graag laten weten dat t me aangrijpt... Als je wilt, kun je me mailen oid. Heel veel suc6! Liefs, Heleen.
|
![]() |
Hoi Leonoor,
Ik bedoel een jaar eerder klaar met de middelbare school. Dan had ik nog kans om mijn mavo diploma te halen of kon ik misschien al wel oa doen met hetzelfde niveau. Nee oa is een voledig zelfstandige opleiding. Spw-basisonderwijs bedoel je misschien. Dit is overgenomen door oa.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
*'haat' onderwijsvernieuwingen zo nu en dan* ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hoi Miss Helena,
Ja we moeten helaas in hetzelfde team blijven werken. Hier zitten we een jaar aan vast. dit is ook omdat je in je opleiding ook niet met mensen om moet gaan die je 'aardig of leuk' vind. Je kunt wel hbo doen maar niet meer met de opleiding die ik heb. Eerder kon dit wel maar het veranderd telkens. Voor zover ik weet zijn er niet speciale scholen waar dit nog wel kan. Ja ik wil het dolgraag maar het lijkt wel of iedereen me daarin wil belemmeren ik mocht niet eens een test doen. Dit terwijl ik de hoogste van de klas was, achteraf had ik wel mavo kunnen doen. Maar ja kwam van een speciale school af en die schatte dit in. ach ja het is ergens ook wel goed geweest wat ik had minder stress en akn absoluut niet tegen stress. Nu ben ik het alsnog dus jah. 9 jaar studeren is geen leuk vooruitzicht zeker niet als je niet de motivatie heb om te studeren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Op het moment dat het gebeurd (lagere opleiding volgen dan je eigenlijk aan kan) zie je het als tijdverspilling enz. Later zie je het vaak als een nuttige en leerzame tijd. Ik iig wel, geloof ik. Jij ziet het al een beetje zo, ivm de stress ed. Ik denk dat jij ook al veel geleerd hebt en nog leert. Op het hbo moet je denk ik nog meer samen werken dan op het mbo en zo zijn er nog wel wat dingen die verschillen (veel meer werk, hoger niveau, enz om enkele dingen te noemen). Gebruik je tijd op het mbo om er zo veel mogelijk van te leren. En om met jezelf orde op zaken te stellen ed. |
![]() |
||
Citaat:
Ik leef ook in een depressie sinds een half jaar. Als je erover wil praten....... MSN: rob19@eminem.com.
|
![]() |
Hoi Leonoor,
Ik weet het niet. Ik zit te twijfelen of ik zou stoppen met de opleiding. Ik heb al geen hoge dunk van mezelf en nu ik merk dat ik dit ook al niet kan heb ik nog minder zelfvertrouwen. Ik vraag me zelf constant af; wat kan ik dan wel? Moet ik nog lager gaan? En dan? Ik kan echt wel janken in deze situatie. Niks mag lukken en dat haat ik. Ik houd ook wel voor ogen wat mijn doel is maar zie ook steeds meer dat ik (nu al) veel meer moeite moet doen dan mijn klasgenoten. Ik trek het gewoon niet meer. Ik weet zelf ook dat ik vaardigheden die ik niet wel wel zou moeten hebben zeker bij deze opleiding of het doel wat ik voor ogen heb. Noem maar iets; samenwerken, flexelbiliteit, assertieviteit enz. Inderdaad precies als jij zegt; ik zie het ook als mijn tijd verdoen. Ja ik leer elke dag bij en als ik denk dat ik er alles geleerd heb ben ik dood omdat je elke dag wel leert. Je maakt me nu alleen maar bang hoewel ik weet dat jij gelijk heb. De opleiding word ook steeds maar moeilijker en als ik het nu al niet aankan hoe moet het dan als ik hoger wil? Dit vraag ik me ook steeds af.
|
![]() |
Hoi Wasteland,
Ik kan niet met mijn ouders erover praten dat heb ik zovaak geprobeerd ze begrijpen me niet. 'zet je er over heen en ga wat leuks doen' zo´n soort opmerking krijg ik vaak van mijn vader te horen. Mijn moeder is nog wel begripvol maar ook zij begrijpt mij niet en dan zijn er nog de problemen thuis die dit alles niet makkelijker op maken.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Een mens weet nooit alles, niemand weet alles, dat is namelijk onmogelijk. Wees blij dat je elke dag iets leert. Ik denk dat je het over een tijdje niet meer ziet als dat je je tijd verdaan hebt, maar eerder als een hele nuttige leerzame tijd (dat heb iig heel sterk). Voor nu kan ik alleen zeggen: zoeken iemand irl om eens over je problemen te praten. Succes. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Hoi Leonoor,
Ik weet het, het is een moeilijke beslissing. ik weet ook nog niet zeker of ik stop. Ik praat al wel met mensen van het traject bureau, zegt je dat wat? Dat is een doorverwijzingsbureau zeg maar. Dat klopt het lukt minder dan mijn vorige school waarin ik 'beter' in mijn vel zat. Ik heb al vaak hulp gezocht en verschillende hulpverleners of instanties doorlopen maar het schijnt niet te mogen baten. Nee idd niemand weet alles en ik denk als dit wel zo zou zijn het ook niet leuk meer was. Ik bedoel waarvoor moesten de mensen dan nog leven? Je hebt geen uitdagingen meer als je alles weet. Ik hoop het dat ik het ook zo zou kunnen zien als jij als een leerzame periode. Nu op dit moment zie ik het als een zeer moeilijke periode. Ik heb iemand om erover te praten maar ze begrijpt me niet altijd en weet niet goed wat ze er mee moet.
|
![]() |
Hoi Leonoor,
Ik wil niet meer met mijn vader hierover praten, zo vaak gedaan. Hij blijft bij zijn standpunt. Waar een wil is is een weg zegt hij, ja hallo! denk ik dan. Hm mn huisarts dat weet ik nog zo net niet. En dat ie met mijn ouders gaat praten vindt ik niet zo´n prettig idee.
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tis iig fijn dat je iemand hebt, dat je weet dat er iemand voor je is. Ik denk niet dat er iemand is die alles begrijpt, ik denk wel dat er mensen zijn die veel begrijpen. Het belangrijkste is dat ze er zijn en dat ze er willen zijn. Denk ik dan. Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Hoi Leonoor,
Dit gaat van school uit, de landstede. Nee, dat klinkt niet raar want wat je zegt klopt. Meestal als ik me depressief voel is dat een periode en daarna gaat het weer even wat beter. Alleen ditmaal is het anders, de periode is langer en ik ben erger depressief dan anders. Hahaha, dat had ik al in de gaten ja. Toch vraag ik me af of ik deze periode ooit als een leerzame periode kan zien. Ja mensen begrijpen een heleboel maar vaak niet een depressie. Tenminste in mijn omgeving niet. dit komt denk ik ook omdat ze zelf niet depressief zijn of zijn geweest. Ja het is super belangrijk dat deze mensen er zijn ![]() Om eerlijk te zijn ken ik mijn huisarts niet goed. Dus om daar zomaar naar toe te stappen. ik praat hier wel met mijn moeder over en zij wil mij ook wel steunen (al weet ze niet hoe!)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou als ik jouw was geen grote beslissingen nemen, dit wordt altijd afgeraden wanneer je aan een depressie lijdt. Als ik jouw was zou ik gewoon doorgaan met school. Aan je toekomst werken. Werken ergens kun je later nog lang genoeg. Wat je moet proberen is om je stress bronnen te verminderen of te proberen op een minder stressvolle manier te gaan leven. Succes, Rob. Zucht, hoe kan ik dit in godsnaam zeggen als ik het amper tegen mezelf kan zeggen.
|
Verwijderd
|
Misschien heb je iets aan http://www.ggzdrenthe.nl/idx_tips.htm (en dan Stemmingsstoornissen: Depressie is iets anders dan somberheid)? Om aan anderen te laten lezen ofzo.
|
![]() |
|
![]() |
Hoi Leonoor,
Ja samen met mijn moeder naar de huisarts gaan is wel een goed idee. Een stuk van internet laten lezen is ook nog niet zo gek idee. Ik zelf heb een of twee jaar geleden een boekje aan mijn ouders gegeven over depressie voor mezelf had ik ook een boekje gekocht. Ze zeggen dat ze het hebben gelezen maar waarom doen ze dan zo? Ik zoek wel even op internet of ik wat erover kan vinden. Groetjes karina
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien doen je ouders ook wel zo omdat ze het moeilijk vinden jou ongelukkig te zien en/of misschien willen ze het niet zien en/of omdat ze hopen dat het idd een fase is die vanzelf over gaat. Daarom is het misschien goed om eens met één van de twee met de huisarts te praten of ze iig duidelijk te maken dat het geen fase is en dat het niet zomaar over gaat. |
![]() |
|
![]() |
Hoi Wasteland,
Hoewel ik de laatste jaar geen contact met die huisarts heb heb ik in het verleden wel contact gehad. Hij heeft mij doorverwezen naar de Riagg (was niks!), ik ben uithuis geplaatst maar daarna weer terug geplaatst ging ook mede door de huisarts en heb medicijnen gekregen waarbij ik me net een proefkonijntje voelde, dus dat heb ik ook niet meer. Ik heb een of twee jaar een boek voor mijn ouders en mezelf gekocht het boek voor mezelf heet 'hoe een behandeling het levensplezier weer terug kan brengen' van drs. Robert Houtman. Er staat meer in wat een depressie precies is, welke verschijnselen er zijn en wat een depressie met je doet enz. Er staan ook wel behandelingsmethodes in maar kort beschreven. Ja door gaan met school, ik weet niet. Ik wil minder werken zodat er wat rust komt in het leven. Bedankt voor je reactie! Groetjes karina
|
![]() |
Hoi Leonoor,
Bedankt voor je tip! Kan ik idd aan mijn ouders of mensen in de omgeving laten lezen. Tja ik weet ook niet wat het is met mijn ouders en ik ga misschien met mijn moeder naar de huisarts om te praten. Het is idd niet een fase die je door moet hoewel dit natuurlijk ook wel weer kan. sommige depressies zijn moment depressies of winterdepressies die duren maar even.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Afstand Helpmee12 | 1 | 26-05-2016 06:01 | |
Liefde & Relatie |
Geen contact meer Totsyn | 2 | 26-05-2015 05:56 | |
Liefde & Relatie |
Ik snap geen enkele kut meer van wat ze wil help? DJLAD | 36 | 10-05-2013 10:40 | |
Liefde & Relatie |
ze vond me leuk, maar ... Thommos | 33 | 22-08-2008 04:08 | |
Liefde & Relatie |
door hebben dat je versierd oid wordt? anonieme_teddybeer | 64 | 05-12-2003 15:55 | |
Seksualiteit |
geen interesse in seks blablaha | 42 | 21-11-2003 14:59 |