Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ik snap het einde niet helemaal. Waarom voor het motto 'beter niets dan iets' kiezen terwijl ze zowiezo niets te verliezen heeft als ze bij de een of ander blijft? Natuurlijk is wegrennen altijd de makkelijkste oplossing maar als ze bewust voor Edwin heeft gekozen na zoveel wikken en wegen dan boeit het toch niet dat Eva in haar leven is? En vice versa natuurlijk. Juist doordat ze er zo lang en bewust mee bezig is geweest, een sterker personage is geworden zou ze niet weg hoeven te rennen. Verbaast me dat ze zo luchtig afscheid neemt van haar verleden.
Daarnaast vond ik het ook wel humoristisch ipv meelevend dat die twee opeens samen gaan wonen. Soort van leedvermaak, ondanks dat de hoofdpersonage er rust in vindt. Verder vind ik het een mooi verhaal, gedachtengangen goed tegen elkaar neergezet zonder dat het warrig wordt. Bleef wel geboeid lezen, desondanks dit soort onderwerpen niet mijn thing zokm Een erg lelijke zin vind ik "Dertig keer nam ik een beslissing, Edwin en Eva, allebei de helft." Wat bedoel je hiermee?
|
Verwijderd
|
Het grappige wat mensen in dit verhaal lezen is waarschijnlijk de ironie die er, wat jij zelf ook beweert, toch in zit. We hebben een besluiteloos iemand die van Edwin houdt, maar toch ook Eva wilt hebben. Ze twijfelt net zo lang totdat ze alles om zich heen verziekt en de twee anderen er met elkaar vandoor gaan.
Niet leuk, wel grappig. Toch hoef je niet bang te zijn dat je verhaal een lachertje is, een absurde aanéénschakeling van grappen, grollen en gein. Je stijl, met af en toe uitzonderlijk lange zinnen, waarin een lezer drie keer struikelt voordat hij of zij het einde bereikt heeft, waardoor herlezen eerder een verplichting dan een optie is, een beetje zoals bij deze zin, zorgt ervoor dat je wel een sfeer weet neer te zetten die het mogelijke lachen in de kiem smoort en daar een sober gevoel van medelijden voor in de plaats zet. Je beeldspraak(de katten met de melk en het verscheurde hart) is goed. Wat ik echter jammer vind, erg jammer zelfs, is dat je vertelt, en niet verhaalt. Toen ik pas begon met mijn verhalen op internet te zetten was er iemand die tot mij kwam. Hij sprak tot mij de heilige woorden "show, don't tell", en zag dat het goed was. Wat hij, en ik, hiermee bedoelt, is dat je de dingen niet droog moet vertellen, zoals je hier doet. Laat het gebeuren, zodat de lezer het ziet en het aan zichzelf verteld. Het is beter om te laten zien dat iemand met een gebukte rug door donkere, koude straten sloft, terwijl weemoedige tranen een baan trekken door de bestofde wangen, dan dat je verteld dat 'Harry zich niet helemaal toppie voelde'. Dit is natuurlijk een extreem voorbeeld dat jouw verhaal geen recht doet, maar je begrijpt wat ik bedoel. In alle opwinding ben ik compleet vergeten te letten op spelfouten, maar volgens mij zaten ze er niet tot weinig in. Misschien hier en daar nog wat geworstel met komma's en punten, maar c'est tout. LUH-3417 Laatst gewijzigd op 02-11-2002 om 12:48. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ja, ik weet het, de zinnen zijn lang. De zinnen zijn de gedachten van de ik-figuur, die maar blijven doorlopen. Ik had ze moeten inkorten om de leesbaarheid te bevorderen, maar ik ben lui ![]() Je hebt eigenlijk wel gelijk, dat het meer een verteld stukje is dan een verhaal. Daarom staat er stiekem ook geen [verhaal] voor de titel. Cat (jarig, ik weet het)
|
Verwijderd
|
"Het idee achter het verhaal is, dat als je echt niet kunt kiezen, soms beter voor niets kunt kiezen. De hoofdpersoon was niet gelukkig geworden, met geen van beide engelen."
Dat ze niet gelukkig kon worden met één van beiden kan ik aardig goed terugvinden in het verhaal, maar ik heb niet het idee dat het 'niet kiezen' een bewuste keuze was, maar dat ze gewoon bleef twijfelen totdat de tijd haar oordeel geveld had. Moet ik dat vinden in het op reis gaan/weggaan op het laatst? LUH-3417 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
ik vind het mooi.. alleen het einde vind ik jammer. ze gaan samenwonen.. maar houden ze dan ook van elkaar of gaan ze gewoon samenwonen? en ik vind het minder dat de namen alletwee met de zelfde letter beginnen, en omdat ik eva een mooie naam vind, vind ik dat edwin anders moet heten
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Adam en Eva Meadow | 3 | 11-11-2007 13:54 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 12:52 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hoe zagen Adam en Eva eruit? Gatara | 44 | 17-09-2005 16:27 | |
Verhalen & Gedichten |
( verhaal ) -Melody- | 12 | 22-07-2004 19:56 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De ondraaglijke lichtheid clubje | 124 | 27-09-2003 11:07 | |
Verhalen & Gedichten |
m'n eerste verhaal naar aanleiding van een opdracht op school: ekki | 10 | 22-02-2002 16:24 |