Advertentie | |
|
![]() |
||||||||
Ongetwijfeld moet je schrijfstijl intelligent overkomen, maar hij is gewoon warrig en onsamenhangend. Maar het lijkt alsof je wel iets intelligents te zeggen hebt, dus ik ga het wel proberen:
Citaat:
Wanneer de mens blijft geloven in een onwerkelijke (perfecte) maatschappij ontstaan er vanzelfsprekend frustraties wanneer de maatschappij gecreeerd door de mens faalt. Niet meer dan logisch, en een niet al te schokkende constatering, die bovendien allang al gedaan is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het lijkt mij niet dat ik dit letterlijk moet nemen. Die twee termen ken ik met betrekking tot klassieke muziek, maar als je de letterlijke betekenis in zijn algemeenheid bedoelt, ok. Ik snap alleen de betrekking tot de maatschappij niet. Bovendien klopt de grammaticale opbouw van de laatste zin niet, waardoor ik er niets van kan brouwen. Helaasch, poetisch schrijven moet je wel kunnen, want een text die niemand begrijpt heb je niets aan. Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Jammer, ik dacht echt dat je iets zinnigs te zeggen had. Blijkt dat je gewoon even je lul uit je broek wilde hangen.
|
![]() |
De perfectie van muziek is niet de monodie, maar de contrapuntische [- c ] polyfonie. Dat is het summum van volmaakt [+ e, indien bedoeld als bijv.] muzikale perfectheid. Geen dreundend geheel van klanken [plus komma], agressie opwekkend en alle muzikale beschaafheid in één klap neerhalend; al was het niet alleen banaal taalgebruik! [...dat de muzikale besch. in 1 klap neerhaalde] <-- zo beschouwd klopt deze zin inderdaad
Toegegeven, niet het schoolvoorbeeld van helderheid, maar, als ik het goed zie, toch niet onbegrijpelijk. En wat hij hier zegt is natuurlijk juist. Wat gaat er immers boven de vocale polyfonie (uit de Renaissance era) van Dufay, Ockeghem, Josquin, Gombert, Victoria, Palestrina, etc? Zo sereen. Zo mooi. Zo duivels ingewikkeld. Toch kan ik je overigens ook niet volgen. Enerzijds "De mens laat zich beïnvloeden door machten. Onwerkelijke [geschapen door de mens] machten. Mensen moeten zelfstandig leven ", anderzijds je nickname "laudate Dominum". Buitendien, de muziek waarvoor jij je bewondering uitspreekt, is uiterst Christelijk. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Vliegtuig maatschappijen. Met welke gevlogen en wat zijn je ervaringen Marusio | 3 | 13-02-2014 15:41 | |
Lifestyle |
Opleggingen door de maatschappij Jouri | 61 | 15-07-2005 15:09 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Word je blij van de maatschappij ? Verwijderd | 34 | 24-01-2004 15:47 | |
Verhalen & Gedichten |
School staat stil in een dynamische maatschappij Type | 8 | 02-12-2003 22:05 | |
Psychologie |
De maatschappij. Quiana | 4 | 19-09-2003 15:46 | |
De Kantine |
Over de plaats van onze maatschappij een topic. Verwijderd | 5 | 03-05-2003 14:38 |