Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2002, 14:58
sterre
sterre is offline
de laatste tijd slaap ik heel slecht. overdag ben ik heel moe, heb ik hoofdpijn en kan ik nauwelijks iets doen. maar als ik dan in mijn bed lig, ben ik klaarwakker en kan niet meer slapen. met als gevolg dat ik de volgende dag weer super moe ben... het is niet dat ik gestresserd ben of de hele tijd aan iets lig te denken, dus daar kan het niet aan liggen. kan ik er voor zorgen dat ik weer fit wordt of in ieder geval toch beter slaap? ik begin maandag met de examens, dus het is echt wel nodig!!!
Oud 27-11-2002, 18:40
MoonWolf
MoonWolf is offline
Hmmm dat is wel ontzettend vervelend dat je zo slecht slaapt...!
Dat heb ik ook heel vaak met vlagen, maar bij mij komt het waarschijnlijk door mijn ziekte.
Maar grote kans dat er toch iets is waardoor je niet kan slapen,... maar je zegt zelf dat je niet gestressed bent, dus dan is het lastig.
Maar ik gebruik in tijden dat ik niet kan inslapen altijd Melatomatine, dat zijn pillen die je 2 uur voordat je gaat slapen moet in nemen en die bevatten stoffen die normaal je lichaam aanmaakt zodat je kan slapen. Die stoffen schijnen ook in tomaten te zitten.
Maar Melatomatine kan je gewoon bij de drogist of apotheek kopen.
Maar misschien is het toch beter om er achter te komen waardoor je niet kan inslapen.
Oud 29-11-2002, 16:16
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
sterre schreef:
de laatste tijd slaap ik heel slecht. overdag ben ik heel moe, heb ik hoofdpijn en kan ik nauwelijks iets doen. maar als ik dan in mijn bed lig, ben ik klaarwakker en kan niet meer slapen. met als gevolg dat ik de volgende dag weer super moe ben... het is niet dat ik gestresserd ben of de hele tijd aan iets lig te denken, dus daar kan het niet aan liggen. kan ik er voor zorgen dat ik weer fit wordt of in ieder geval toch beter slaap? ik begin maandag met de examens, dus het is echt wel nodig!!!
Hee dit is errug herkenbaar. Heb nu al 4 dagen achter elkaar slecht geslapen, maar ik had wel tentamens en daar was ik een beetje over aant stressen en over mn relatie die niet lekker liep en nu is t dus uit en slaap ik weer niet
Ik heb trouwens niet dat ik in bed klaarwakker ben, maar juist heel moe maar kan dan nog niet slapen. Mn vader zei dat je dan oververmoeid bent, maar wat er aan doen? Beetje relaxen, niet piekeren over wat dan ook , gezond eten, tja dit zijn volgens mij een beetje standaard dingen, een echte oplossing weet ik ook niet. Je vooral proberen te ontspannen, maar dat zal wel moeilijk zijn als je maandag examens hebt...anyway, ik weet niet of je hier iets aan hebt...je bent iig niet de enige maar maak je niet te druk over je examens iig...suc6
xxx
Met citaat reageren
Oud 30-11-2002, 14:13
Buffy
Buffy is offline
echt heel vervelend dat je tijdens je examens zo vermoeid bent.

ik zou niet weten wat zou helpen maar ik heb wel een paar tips. drink minstens een uur voor het slapengaan geen thee, koffie of andere caffeine houdende producten, maar pak een sapje ofzo.
ga vlak voor het slapen niet meer leren, maar ga ff muziek luisteren of tv kijken ter ontspanning (computeren is trouwens niet zo slim om te doen). zorg dat je overdag genoeg sport, zodat je lichamelijk al wat moe bent. hierdoor gaat het in slaap vallen ook gemakkelijker (dat hebbik zelf ervaren).

heel veel suc6 ermee

liefs buffy
Oud 30-11-2002, 18:18
skatefamke
skatefamke is offline
ik heb ook last van slapeloosheid. de gehele basisschool had ik er last van en nou is het weer terug. ik slaap al 2 maanden amper... ik probeer nu al een paar dingen te doen met de hoop dat ik dan beter slaap en het helpt al wel een klein beetje:

*homeopatische druppels, met valeriaan en nog 2 kruiden tegen stress en slapeloosheid.

*niet vaak heel laat naar bed gaan. proberen in een vast ritme te komen.

*ook rust inplannen en niet de hele dag overal heen enzo.. ik hoop dat ik dan minder druk ben in mijn hoofd.

maar tis nog niet goed genoeg enzo... dus als mensen nog meer tips hebben -> graag!

Regels voor berichten