Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2003, 14:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Waar denken jullie aan bij dat thema??
Het is voor een wedstrijd op school, en ik zit te denken om het zo te benaderen als een sarcastische uitroep, zoiets als: Wat een bende!!
Is dat een goed idee, wat denken jullie? Ik moet er een klein verhaaltje over denken.

Maar hoe zouden jullie dit thema benaderen?

Groetjes, Monrath
Oud 10-01-2003, 15:24
Anne
Anne is offline
O what a circus, O what a show!

Dat komt uit Evita, daar moest ik meteen aan denken toen ik jouw titel las.
Oud 10-01-2003, 16:44
Ieke
Ieke is offline
Het is wel leuk zoals je het zelf al zegt. Je kan daar heel veel mee met die uitspraak. Zijn er nog bepaalde eisen aan het verhaal, bijv. critisch of een humoristisch stuk?
Je kan er alle kanten mee op. Misschien omdat het voor school is dat je het ook over iets op school laat gaan. (ik denk hardop )Post je het verhaal als hij bijna af is??? *kijkt smekent*
Oud 10-01-2003, 22:20
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Anneee schreef:
O what a circus, O what a show!

Dat komt uit Evita, daar moest ik meteen aan denken toen ik jouw titel las.
je kent evita? Da's mijn favo musical
O what a circus, O what a show! Argentina has gone to town, over the death of an actrice, called Eva Peron. We've all gone crazy...

Goed, het is een leuk thema. Je kan er verschillende kanten op, je kan het hebben over Diderik Hendriks, de jongen die na een ruzie met zijn ouders door zijn grootmoeder naar het circus gestuurd was.
Eenmaal bij het circus aangekomen, was hij verbaasd over de hoeveelheid stront die de olifanten produceerden. 'Kan daar niet wat nuttiger mee gedaan worden,' vraagt Diderik Hendriks zich af. Hij pakt een kruiwagen, rent naar de bult stront en begint als een bezetene met zijn handen de stont in het wagentje te scheppen. Wanneer hij het ding gevuld heeft, het is inmiddels al negen uur 's avonds geworden, rent hij de circus-tent in. De schijnwerpers richten zich op hem en hij schrikt op. Strontvlekken maken hem en zijn kleren geen aanlokkelijk persoon om mee te discussiëren.
Hij doet zijn mond open en begint een verzameling woorden te stamelen, waarvan niemand zou verwachten dat díe zinnen uit zouden worden gesproken: "Ik dacht... Nou, wie heeft er honger?"
Het publiek stoot kreten van afgunst uit. Diderik hendriks maakt hevige gebaren met zijn armen, terwijl hij naar een bepaalde dame op de eerste rij kijkt. "Maar ik heb het over mijn oma, die zit daar! Ze maakt de meest heerlijke gumbo ooit."
Oud 10-01-2003, 22:21
Vlooienband
Vlooienband is offline
Oeps, dat was geen tip. Sorry.
Oud 10-01-2003, 22:21
Talon
Talon is offline
chaos
Oud 11-01-2003, 16:26
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Oeps, dat was geen tip. Sorry.
Haha... Het is voor de A.I. en dit zijn de voorronden... Dus eigenlijk moet ik het wel zelf bedenken, want àls ik zo worden uitgekozen moet ik in een paar uur ook een goed verhaal in elkaar flanzen... Maar een beetje hulp mag ik vast wel vragen, dacht ik zo...

Die musical zegt me niets, sorry, ik ben niet zo thuis in musicals. Maar in ieder geval bedankt voor jullie reakties!!!!!!!
Oud 11-01-2003, 19:38
Vlooienband
Vlooienband is offline
Citaat:
Monrath schreef:
Haha... Het is voor de A.I. en dit zijn de voorronden... Dus eigenlijk moet ik het wel zelf bedenken, want àls ik zo worden uitgekozen moet ik in een paar uur ook een goed verhaal in elkaar flanzen... Maar een beetje hulp mag ik vast wel vragen, dacht ik zo...

Die musical zegt me niets, sorry, ik ben niet zo thuis in musicals. Maar in ieder geval bedankt voor jullie reakties!!!!!!!
Wat is de A.I.? Of vraag ik nou iets heel erg doms?
Oud 12-01-2003, 14:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Scimmia schreef:
Wat is de A.I.? Of vraag ik nou iets heel erg doms?
Nee, hoor!! A.I. staat voor Artistieke Interlyciale (of hoe je het ook mag schrijven) en is een wedstrijd tussen 4 scholen. Je kan dansen (niets voor mij...) musiceren, dichten, schrijven, cabaret, tekenen en nog veel meer. Het is echt een geweldig iets, maar helaas zijn er nogal strenge voorronden waar ik nooit doorheen kom. Maar het blijft een leuke wedstrijd waarin merkt dat er veel talent op onze (en de 3 andere scholen...) school is.

Mag ik jouw dan vragen wat meer over die musical te vertellen?? Als tegenprestatie Nee, als je het niet wilt moet je het niet doen, hoor, maar ik zou er wel wat meer over willen weten...
Oud 12-01-2003, 14:59
Vlooienband
Vlooienband is offline
Klinkt gaaf! Wij hadden laatst een open podium, dat was een groot succes.

Evita:
Op 17 oktober 1945 kwam Peron aan de macht, met Evita trouw aan zijn zijde. Eva en Juan hebben samen het Peronisme gecreeërd, een hele aparte vorm van politiek. Samen hebben ze de macht van de bourgeoisie afgepakt en de buitenlanderse grootgrondbezitters weggejaagd. De musical Evita vertelt het relaas van Evita, die geboren werd op het platteland, maar later droevig aan een ziekte stierf, op jonge leeftijd.

Voor als je nog tips wilt:
Kleding: draag kleding waarin je je absoluut op je gemak voelt. Zorg dat je niet als een dom weetikveelwatje overkomt, maar dat je een sterke, krachtige uitstraling hebt.
Haar: steek je haar bij voorkeur op, dat zorgt ervoor dat je minder hulpeloos lijkt.
Houding: als je normaal met je voeten stampt, doe dat hierbij dan ook. Anders leg je jezelf een bepaalde houding op en forceer je het. Dat ziet er echt niet uit.

Heb schijt aan de jury. Jij bent goed, zij moeten blij zijn dat ze jou kunnen "krijgen". Arrogantie is toegestaan, zolang je maar niet uit de hoogte doet.

Succes!
Reageren

Regels voor berichten