Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2003, 14:40
SuperSanne
SuperSanne is offline
AAAAAAAAAAAARRRRGGGHHH!!!!!!!!!
ohelpohelpohelp!!! Ik heb bijna examens, en in een daadkrachtige (ahum) bui besloot ik dat het maar weer eens tijd werd om te zoeken naar een vervolgopleiding. na lang surfen, bezoeken van open dagen en het eindeloos lezen van folders besloot ik dat ik wat creatiefs wilde gaan doen. het grafisch lyceum. Ik kan er leren tekenen, het is lekker dichtbij en ik heb havo, dus kan ik er een jaar korter over doen als ik dat wil. Perfectt! op één klein puntje na: er schijnt een toelatingstest te zijn. Iedereen zegt dat ik heel veel tekentalent heb, maar ik teken eigenlijk alleen maar manga en anime (japanse tekenstijlen), en meestal gebruik ik alleen kleurpotlood. Ik teken wel steeds wat anders, dus niet driehondert keer dezelfd e persoon of fruitschaal, maar wel allemaal in kleurpotlood en in dezelfde stijl. Is dat erg? en weet er iemand wat die "test" inhoud? ik hoop dat er mensen zijn die de zaak wat kunnen ophelderen.
alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 09-01-2003 om 15:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2003, 15:06
marlies
marlies is offline
In Rotterdam bedoel je?

en hoe heet die opleiding precies?
Oud 09-01-2003, 19:39
SuperSanne
SuperSanne is offline
het is in rotterdam, maar ik weet nog niet precies wat ik wil, waarschijnlijk iets in de richting van ontwerpen (heb al wel de inschrijfformulieren, maar nog niet ingevult). Met tekenen, design dat soort dingen. Het maakt eigenlijk niet uit welke opleiding, ik wil wat weten over verschillende toelatingstesten voor verschillende opleidingen, zolang ze maar op get grafisch lyceum zijn (sorry als ik een beetje vaag ben, heb niet zo best geslapen), ik neem aan dat die test niet voor iedere richting hetzelfde is?
alles is welkom, dan kijk ik later nog wel welke richting ik precies daar ga doen (misschien een oriëntatiejaar...)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:42
Verwijderd
Ik denk dat je daarover ook wel informatie aan kunt vragen bij het grafisch lyceum zelf, weet je iig zeker dat je de goede informatie hebt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:50
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik heb ze wel eens geëmailt, maar ik kreeg geen andwoord!!! Daarna probeerde ik ze te bellen, en toen zeiden ze dat z het ook niet precies wisten wat die toelatingstest (of testen, ik denk dat er meerdere zijn voor verschilllende richtingen) inhield, maar dat ze me een folder zouden toesturen (waar ook niets over die testen instond)
Is er hier niemand met ervaring betreft het GL??? Begin nu toch echt een beetje paniekerig te worden...
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 19:59
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef:
Begin nu toch echt een beetje paniekerig te worden...
Iig niet in paniek raken, heb je helemaal niks aan. Misschien weten ze het ook nog niet precies? Hebben ze geen decaan op het GL waar je terecht kunt met vragen ed?
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:17
koelkastje
koelkastje is offline
Er zijn voor bepaalde studies op het grafisch lyceem toelatingstesten, je moet dan de tekeningen insturen, deze worden beoordeeld. Ik geloof dat je dan kan worden afgewezen, aangenomen of dat je nog een keer een aantal tekeningen mag laten zien, zodat ze nog een keer goed kunnen bekijken of je wel of niet aangenomen word.
Ik zit zelf vaak bij mensen in de trein die op het grafisch lyceem zitten (vallen nog al op, want ze lopen met zo'n leuk "koffertje" (de meeste dan)) en daar staan dan vaak tekeningen op, ook vaak van manga en anime dus ik denk dat dat niet echt uit maakt.
Mara als je naar een open dag gaat kunnen ze daar vast wat meer over vertellen.
Oud 10-01-2003, 13:44
SuperSanne
SuperSanne is offline
Als er mensen zijn die meer over die tet kunnen vertellen, be my guest, maar ik denk toch dat ik het er maar op waag. e bovenstaande adviezen klonken goed (en ik zal mijn ogen openhouden voor koffertjes ) maar als ik tot de opendag wacht ben ik misschien te laat om me in te schrijven, en dan zitten ze misschien al vol, dus ik ga vandaag mijn formulier op de bus doen (nee heb je, ja kun je krijgen) en kijken wat er gebeurt (ervaringen zijn nog steeds welkom). Maar ik vraag me nog één ding af: hoe werk dat met toelaten? is het zo van "wie het eerst komt wie het eerst maalt en de rest komt op een wachtlijst" of moet je je inschrijven, en na een paar maanden leggen ze alle inschrijvingen bij elkaar en trekken ze willekeurig? of wachten ze tot ze alle inschrijvingen hebben en pikken ze de meestbelovende eruit (al het bovenstaande natuurlijk alleen voor de mensen die geslaagd zijn voor die test). En hoe werkt dat loten?
alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 11-01-2003, 21:40
SuperSanne
SuperSanne is offline
Okay mensen, ik heb me toch nog niet ingeschreven, maar weet al wel wekle opleiding het gaat worden: grafimedia design (versnelde opleiding). Wie hebben er ervaring met deze opleiding??? (hmmm.... ik ben een beetje zeurderig, maar ik heb kritiek p mezelf, en dat is goed..... toch???)
Oud 13-01-2003, 10:52
SuperSanne
SuperSanne is offline
Weet er echt niemand hoe dat aanmelden werkt (wie het eerst komt wie het eerst maalt, of anders?), en zijn er echt geen mensen die zo'n toelatingstest hebben moeten doen? Ik kan me niet voorstellen dat er niemand op het grafisch lyceum (rotterdam) zit die dit leest...
Reageren

Regels voor berichten