Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2003, 13:45
Nyrvana
Nyrvana is offline
Wie kan mij uitleggen wat dit betekent?
positief en discriminatie zijn tegenstrijdige woorden, wat moet ik me daarbij voorstellen
Oud 25-01-2003, 14:14
Thomas
Thomas is offline
Vroeger kregen vrouwen voorrang bij bepaalde banen omdat er weinig vrouwen waren die werkte. Door middel van deze ´discriminatie´ waren er toch positieve gevolgen: nl dat er meer vrouwen aan het werk gingen ed.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:36
Isa
Isa is offline
bv. je mag niks zeggen over zwarten, omdat die jarenlang onderdukt zijn geweest.
je mag als zwarte wel iets slechts zeggen over blanken, omdat zij (de zwarten) de onderdrukte partij zijn.

idem voor vrouwen. als vrouwen vooraang krijgen bij bepaalde banen is er idd ook sprake van positieve discriminatie, want vrouwen zijn altijd minderwaardig geweest.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 14:45
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
bv. je mag niks zeggen over zwarten, omdat die jarenlang onderdukt zijn geweest.
je mag als zwarte wel iets slechts zeggen over blanken, omdat zij (de zwarten) de onderdrukte partij zijn.
OW?
Oud 25-01-2003, 14:53
Isa
Isa is offline
Citaat:
Joostje schreef:
OW?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:06
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ben het niet echt eens met je verklaring, ten dele omdat je suggereert dat mensen die onderdrukt zijn je mogen onderdrukken.
Oud 25-01-2003, 15:15
Isa
Isa is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ben het niet echt eens met je verklaring, ten dele omdat je suggereert dat mensen die onderdrukt zijn je mogen onderdrukken.
of het juist is dat zwarten en vrouwen etc. dat mogen maakt in dit geval niks uit, het gaat gewoon om de definitie van positieve discriminatie en dat is precies wat ik zeg.

of het ook werkelijk zo positief is laat ik aan jouw over. positieve discriminatie is ook maar een benaming.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:23
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

Onzin. Het gaat niet om _ZEGGEN_, maar om _HANDELEN_.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:24
DEChengst
DEChengst is offline
Positieve discriminatie is een labeltje dat men plakt op bepaalde vormen van discriminatie om het goed te praten.

Neemt een bedrijf bijv. een Nederlander aan ten koste van eenTurks iemand omdat men graag veel Nederlanders in het bedrijf heeft, dan is men verontwaardigd en is het discriminatie.

Neemt een bedrijf die Turkse persoon aan ten koste van een Nederlander omdat men binnen het bedrijf graag een bepaald percentage allochtone werknemers heeft, dan maken Groenlinks en de SP een vreugdedansje en heet het in een keer positieve discriminatie.
Oud 25-01-2003, 15:25
Gatara
Gatara is offline
Ik haat overigens positieve discriminatie omdat JUIST omdat het nodig is om te bestaan (anders worden er eerder mannen dan vrouwen en autochtone dan allochtone personen aangenomen).
het aangeeft dat het wat betreft GELIJKWAARDIG behandelen van mensen NIET bestaat.

Ik zie positieve discirminatie als een noodzakelijk kwaad.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:26
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Positieve discriminatie is een labeltje dat men plakt op bepaalde vormen van discriminatie om het goed te praten.

Neemt een bedrijf bijv. een Nederlander aan ten koste van eenTurks iemand omdat men graag veel Nederlanders in het bedrijf heeft, dan is men verontwaardigd en is het discriminatie.

Neemt een bedrijf die Turkse persoon aan ten koste van een Nederlander omdat men binnen het bedrijf graag een bepaald percentage allochtone werknemers heeft, dan maken Groenlinks en de SP een vreugdedansje en heet het in een keer positieve discriminatie.
En WAAROM is die pos. disc.?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 15:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ik haat overigens positieve discriminatie omdat JUIST omdat het nodig is om te bestaan (anders worden er eerder mannen dan vrouwen en autochtone dan allochtone personen aangenomen).
het aangeeft dat het wat betreft GELIJKWAARDIG behandelen van mensen NIET bestaat.

Ik zie positieve discirminatie als een noodzakelijk kwaad.

Dit wou ik net zeggen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:01
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
Gatara schreef:
En WAAROM is die pos. disc.?
Omdat bedrijven anders de meest geschikte persoon kiezen. Aangezien dit door een hogere opleiding vaak de Nederlander zal zijn, vinden linkse partijen dat de allochtoon op een oneerlijke manier bevoordeeld moet worden.
Oud 25-01-2003, 16:03
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Omdat bedrijven anders de meest geschikte persoon kiezen. Aangezien dit door een hogere opleiding vaak de Nederlander zal zijn, vinden linkse partijen dat de allochtoon op een oneerlijke manier bevoordeeld moet worden.
mensen met een hogere opleiding zijn vaak veel te duur
dus waarom zou je iemand met een hogere opleiding nemen, terwijl je met iemand met een lagere opleiding hetzelfde bereikt?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:20
Isa
Isa is offline
Citaat:
Gatara schreef:
mensen met een hogere opleiding zijn vaak veel te duur
dus waarom zou je iemand met een hogere opleiding nemen, terwijl je met iemand met een lagere opleiding hetzelfde bereikt?

het maakt niet uit of je VWO of MAVO hebt gedaan, je krijgt betaald voor het werk wat je doet en niet voor de opleiding die je daarvoor gedaan hebt.
het salaris van de hoogopgeleide nederlander en de analfabetische aloochtoon is dus hetzelfde als zij hetzelfde werk zouden uitvoeren.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:35
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
het maakt niet uit of je VWO of MAVO hebt gedaan, je krijgt betaald voor het werk wat je doet en niet voor de opleiding die je daarvoor gedaan hebt.
het salaris van de hoogopgeleide nederlander en de analfabetische aloochtoon is dus hetzelfde als zij hetzelfde werk zouden uitvoeren.

Idd, alleen in de praktijk vaak niet het geval...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:44
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Atje85 schreef:
Idd, alleen in de praktijk vaak niet het geval...
Je bedoeld nooit.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:48
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
En waarom verdien ik (WO) dan wel meer dan mijn collega die haar Mavo nog niet had afgemaakt?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2003, 16:49
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Wawl schreef:
Je bedoeld nooit.
Mwa, haast nooit
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 08:04
Isa
Isa is offline
Citaat:
Gatara schreef:
En waarom verdien ik (WO) dan wel meer dan mijn collega die haar Mavo nog niet had afgemaakt?
als je hetzelfde werk doet vind ik dat eigenlijk niet kunnen.

tenzij je meer ervaring hebt of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 10:10
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
als je hetzelfde werk doet vind ik dat eigenlijk niet kunnen.

tenzij je meer ervaring hebt of iets dergelijks.
Nou, ik had ietsiepietsie meer ervaring, maar daarop word
je niet meer betaald. Eerder je leeftijd
(en ik was zelfs jonger)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2003, 18:38
Nyrvana
Nyrvana is offline
Ah, ik snap het.
Maar het blijft een wazig begrip
Reageren

Regels voor berichten